ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Εδώ και 250 χρόνια, η δυναστεία πίσω από τα σανδάλια Birkenstock είναι αφοσιωμένη στις ορθοπεδικές σόλες και το άνετο περπάτημα. Όμως η επιτυχία για την οικογένεια, τα μέλη της οποίας πρόσφατα έγιναν δισεκατομμυριούχοι, ήρθε μόλις μια δεκαετία πριν.
Ο Christian και ο Alex Birkenstock είδαν τα κάποτε περιθωριακά σανδάλια τους να επιτυγχάνουν την αναγνώριση που ζητούσαν διακαώς οι πρόγονοι τους, χάρη σε μία δυναμική στρατηγική και στο ενδιαφέρον του άρχοντα της πολυτέλειας, Μπερνάρ Αρνό.
Ο ξένος CEO
Ο υπεύθυνος βέβαια για τις απρόσμενες πωλήσεις που εκτόξευσαν το brand και το έφεραν στην κορυφή, παρά τη δύσκολη πορεία του στους χρηματιστηριακούς δείκτες, δεν είναι ένας από την έβδομη γενιά της οικογένειας που αγαπάει τα βολικά σανδάλια.
Είναι ο Oliver Reichert, ο δυναμικός CEO της εταιρείας, ο οποίος εδώ και 11 χρόνια έχει πετύχει να την εκτοξεύσει, παρά τις εσωτερικές αναταραχές. Αν και πολλοί τον περιγράφουν ως νταή, ο ίδιος πέτυχε να φέρει ισορροπίες στο δράμα των συγγενών που μάλωναν για την εταιρεία.
Ο Reichert ήταν ο πρώτος εκτός οικογενείας που ανέλαβε να ηγηθεί της επιχείρησης και ήταν αυτό ακριβώς που χρειαζόταν η εταιρεία, η οποία είχε κολλήσει σε έναν ανατομικό πάτο, χωρίς όμως τον απαραίτητο χαρακτήρα, που θα έφερνε περισσότερους πελάτες.
Φρόντισε ώστε τα αντιαισθητικά σανδάλια του να είναι παντού. Από τις πασαρέλες του Παρισιού μέχρι τα πολυτελή καταστήματα, ώστε να γίνουν η προσιτή πολυτέλεια για όλους. Μέχρι το 2020, οι πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 830 εκατ. δολάρια.
Η επαφή με την πολυτέλεια
Κίνηση ματ ήταν και η πώληση του πλειοψηφικού μεριδίου της εταιρείας στην L Catterton Management Ltd, από την οποία βρίσκεται πίσω ο Μπερνάρ Αρνό της LVMH, αν κι ένας από τους επίδοξους μνηστήρες ήταν και η CVC.
Η σχέση της Birkenstock με τη υψηλή μόδα έχει περάσει από πολλά στάδια. Την δεκαετία του ’90, όταν η Kate Moss εμφανίστηκε στο περιοδικό The Face φορώντας σανδάλια Rio και Palermo και ο Marc Jacobs παρουσίασε τα υποδήματα στη συλλογή του Grunge, οι λάτρεις της μόδας ξετρελάθηκαν με τα περίεργα σανδάλια. Δέκα χρόνια μετά, η σχεδιάστρια Phoebe Philo, που εργαζόταν για λογαριασμό της γαλλικής μάρκας Celine που ανήκε στην LVMH, σόκαρε τον κόσμο της μόδας -και την Birkenstock- καθώς συμπεριέλαβε στην πασαρέλα της Εβδομάδας Μόδας στο Παρίσι σανδάλια τύπου Arizona με επένδυση από μινκ.
Παρόλο που τεχνικά τα σανδάλια δεν ήταν Birkenstock, προκάλεσε φρενίτιδα στους κύκλους της μόδας για το brand.
Από το 2020 και μετά, ο Reichert φρόντισε να αυξήσει τις τιμές, χωρίς να επηρεάσει την ανοδική τάση των πωλήσεων.
Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ταξί: Διετής παράταση στις προθεσμίες με τα όρια ηλικίας απόσυρσης στις περιοχές που κηρύχθηκαν σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
- ΤτΕ: Αυξημένο πρωτογενές πλεόνασμα στα 7,5 δισ. ευρώ για τον κρατικό προϋπολογισμό
- ΙΕΑ: Ρεκόρ θα σημειώνει η παγκόσμια ζήτηση για άνθρακα έως το 2027
- Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για ΣτΕ: Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και αδυναμία πρόσβασης στις αποφάσεις