ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην αλλαγή προηγούμενης συμφωνίας για την παραγγελία containerships σε δεξαμενόπλοια προχώρησε ο όμιλος Τσάκου, κίνηση που σηματοδοτεί την μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία βρίσκεται πλέον σε υπερπροσφορά και απειλείται από τους φόβους παγκόσμιας ύφεσης.
Σύμφωνα με την Intermodal, ο όμιλος Τσάκου διαπραγματεύτηκε με επιτυχία την μετατροπή προηγούμενων συμβολαίων που είχε υπογράψει με το νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, ώστε αντί για containerships που ήταν η αρχική παραγγελία να κατασκευάσει δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt έκαστο.
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Tsakos Shipping and Trading, είχε προχωρήσει πέρυσι την άνοιξη στην παραγγελία τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu έκαστο, και κόστους 42,7 εκατ. δολ. το καθένα, στο ίδιο ναυπηγείο.
Ο Έλληνας εφοπλιστής θα πληρώσει για κάθε τάνκερ 85 εκατ. δολάρια, όπως αναφέρει η Intermodal, ποσό σχεδόν 13% υψηλότερο από αυτό που πλήρωσε η Euronav για δύο αντίστοιχα πλοία χωρητικότητας 157,000 dwt έκαστο, στο ίδιο ναυπηγείο τον περασμένο Οκτώβριο, ενδεικτικό της ανόδου των τιμών στα δεξαμενόπλοια.
«Οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανησυχούν για το τεράστιο βιβλίο παραγγελιών πλοίων της βιομηχανίας, το οποίο προβλέπει παραδόσεις ρεκόρ το 2023 και το 2024», αναφέρει η Alphaliner σε πρόσφατο report.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι: «Η αγορά μπορεί να δυσκολευτεί να απορροφήσει όλη αυτή τη νέα χωρητικότητα και όλο και περισσότερες εταιρείες μεταφορών στρέφονται στα ναυπηγεία ζητώντας πληροφορίες σχετικά με αναβολές, ακυρώσεις ή μετατροπές παραγγελιών containerships σε άλλους τύπους πλοίων».