Αντιμέτωποι με αυξήσεις έως και 8,6 % στα διόδια από τη 1η Ιανουαρίου 2023 αναμένεται να έρθουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν αυτοκινητόδρομους που τελούν υπό το καθεστώς της παραχώρησης.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς το Υπουργείο Υποδομών επιδιώκει η αύξηση των τιμών να μην κινηθεί σε αυτά τα επίπεδα. Για αυτό το λόγο προς τα τέλη του τρέχοντος μήνα ή τις αρχές του επομένου θα ξεκινήσει διάλογος με τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη και εν συνεχεία με τον Υπουργό Υποδομών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.

1

Επισημαίνουν, δε, ότι θα πρέπει να βρεθούν άμεσα λύσεις εντός του επόμενου διμήνου, καθώς οι αυξήσεις θα ξεκινήσουν να ισχύουν από τις αρχές του 2023, ενώ μία πρόταση που θα πέσει στο τραπέζι εκ μέρους της αγοράς θα είναι η κρατική επιδότηση των διοδίων.

Προσθέτουν, επίσης, πως εκτός από τη δυνητική αύξηση των τιμών υπάρχουν δύο ακόμα προβλήματα, τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν. Το πρώτο είναι η αύξηση των τιμών στα καύσιμα, γεγονός και το οποίο έχει προκαλέσει μέχρι στιγμής μείωση κυκλοφορίας κατά 4%.

Επίσης, οι παραχωρησιούχοι επηρεάζονται και από τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των κατασκευαστικών υλικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται το κόστος της συντήρησης των οδικών αξόνων και, σύμφωνα με πληροφορίες, θα ζητηθεί να εφαρμοστούν και στις παραχωρήσεις τα ίδια μέτρα που έχει εφαρμόσει το Υπουργείο για τη μείωση των προϋπολογισμών στα μεγάλα δημόσια έργα

Σημειώνεται, ότι οι αυξήσεις αυτές αφορούν όλες τις παραχωρήσεις πλην της Αττικής Οδού, η οποία βρίσκεται σε δημοπράτηση από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι κύριοι μέτοχοι των έξι αυτών παραχωρήσεων (Ολυμπία Οδός, Κεντρική Οδός, Νέα Οδός, Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Μορέας) είναι η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, ο ΑΒΑΞ και η Intrakat.

Μην ξεχάσεις να κάνεις subscribe στο επίσημο κανάλι μας στο YouTube!👉 https://bit.ly/3de5Kl9