ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mercedes-Benz Type 122 Indianapolis Racer αναμένεται να πιάσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια δολάρια στη δημοπρασία RM Sotheby’s στις 23 Νοεμβρίου, υποστηριζόμενο από την αυθεντικότητα και την ιστορική του αξία, αφού ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που έλαβαν μέρος στον αγώνα Indianapolis 500 του 1923!
Το 1923, το υπερτροφοδοτούμενο Type 22 της Mercedes-Benz ήταν για την εποχή ό,τι είναι σήμερα τα σύγχρονα αγωνιστικά της Formula 1 – κάτι σαν το αυτοκίνητο που οδηγεί ο Lewis Hamilton σήμερα. Τόσο μεγάλη, δε, ήταν η εμπιστοσύνη της Mercedes -τότε γνωστής ως Daimler Motoren Gesellschaft- στην ιπποδύναμη του αυτοκινήτου, που κατασκεύασε τέσσερα για να λάβουν μέρος στον αγώνα Indianapolis 500 εκείνης της χρονιάς!
Το Νο. 15, που οδηγούσαν ο επικεφαλής μηχανικός και οδηγός της εταιρείας, Max Sailer, και ο ανιψιός του, Karl, τερμάτισε όγδοο, αφήνοντας πίσω όλους τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι ένα από τα μόλις δύο Type 122 που έχουν διατηρηθεί στην αρχική τους κατάσταση. Αναγνωρίζεται ως το πιο αυθεντικό και θα βγει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στο Μόναχο στις 23 Νοεμβρίου.
«Είναι ελάχιστα τα δίλιτρα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Mercedes που έχουν επιβιώσει» λέει ο Michael Squire, διευθυντής έρευνας του RM Sotheby’s. « ευκαιρία να αποκτήσει κάποιος ένα αυθεντικό κομμάτι που έτρεξε στον αγώνα Indianapolis 500 είναι μοναδική», προσθέτει.
Η σπανιότητα του αυτοκινήτου αυξάνεται από το γεγονός ότι διατηρεί τον αρχικό κινητήρα και το αρχικό κιβώτιο ταχυτήτων του, καθώς και το σώμα του από αλουμίνιο. Το αυτοκίνητο ανήκε στη συλλογή Aumann, που δημιουργήθηκε από τον Dieter Aumann, Γερμανό επιχειρηματία, ο οποίος το απέκτησε το 1996 από τον πρώην ισχυρό άνδρα της Formula 1, Bernie Ecclestone.
Ο Aumann, που απεβίωσε πέρυσι, είχε πληρώσει περίπου 750.000 μάρκα, δηλαδή περίπου $2,1 εκατομμύρια τότε. «Ο Aumann ήταν παθιασμένος ερευνητής και η ομορφιά αυτού του αυτοκινήτου είναι ότι συνοδεύεται από πλήθος φωτογραφιών και εγγράφων από το Indianapolis το 1923», εξηγεί ο Squire.
Το Type 122 σχεδιάστηκε από τον Paul Daimler, γιο του ιδρυτή Gottlieb Daimler. Δύο μήνες μετά τον αγώνα της Indy, ο Paul εντάχθηκε στην ανταγωνιστική εταιρεία Horch, η οποία αργότερα ενσωματώθηκε στην Audi, καθιστώντας το Type 122 το τελευταίο “αριστούργημά” του για την Mercedes.
Μετά τον αγώνα, το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 1934 από τον E.J. Schroder, ιδιοκτήτη ομάδας αγώνων στο New Jersey. Αργότερα πέρασε στον διάσημο οδηγό midget-car Mike Caruso, ο οποίος το έγραψε στον αγώνα Vanderbilt Cup το 1936, αν και δεν αγωνίστηκε τελικά.
«Είναι εντυπωσιακό ότι το αυτοκίνητο πέρασε τα πρώτα του χρόνια στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ. Μετά τον πόλεμο, υπήρχε μια ομάδα φίλων των κλασικών αγωνιστικών που συγκεντρώνονταν και αγωνίζονταν σε πίστες όπως το Bridgehampton στη Νέα Υόρκη. Το Type 122 ήταν ένα από αυτά», λέει ο Squire.
Ανάμεσα στους ενθουσιώδεις συλλέκτες ήταν και ο Henry Austin Clark Jr., ο οποίος απέκτησε το Mercedes στις αρχές της δεκαετίας του 1950 για το Μουσείο Αυτοκινήτου του Long Island και το δάνεισε στον φίλο του, Charles Addams, δημιουργό της Addams Family, ώστε να αγωνίζεται με αυτό τακτικά στο Bridgehampton.
Το 1978, το συγκεκριμένο Type 122 πωλήθηκε στον γνωστό Ιάπωνα συλλέκτη Yoshiyuki Hayashi και μεταφέρθηκε στο Τόκιο. Το 1995, ο Bernie Ecclestone απέκτησε αρκετά αυτοκίνητα από τον Hayashi για τη φημισμένη συλλογή του με μονοθέσια αγωνιστικά στη Βρετανία.
Ανάμεσα στα έγγραφα περιλαμβάνεται ένα αντίγραφο φαξ του 1996 από τον Ecclestone προς τον Aumann, επιβεβαιώνοντας την τιμή πώλησης των 750.000 μάρκων, με ένα χιουμοριστικό σχόλιο για την άρνηση του Aumann να αγοράσει το εντυπωσιακό Mercedes-Benz 540K Special Roadster του 1937.
Λίγο μετά την αγορά του, ο Aumann οδήγησε το αυτοκίνητο στη Mille Miglia του 1996, αλλά παρέμεινε κυρίως στην ιδιωτική του συλλογή.
«Πρόκειται για ένα μαγικό αυτοκίνητο ανεκτίμητης αξίας», λέει ο Squire. Το RM Sotheby’s εκτιμά την αξία του μεταξύ 3,8 εκατομμυρίων και 5 εκατομμυρίων ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Tiffany: Το εκθαμβωτικό περιδέραιο με φτερά παγωνιού που χρειάστηκε δύο χρόνια για να γίνει
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στο 2025 περνά η σύγκρουση με τους εργαζόμενους – Ο ρόλος των οικογενειών Piech και Porsche
- Ντέρμπι ΑΕΚ-ΠΑΟΚ στο Κύπελλο Ελλάδας και τελευταία αγωνιστική στο Conference League
- ΕΥΔΑΠ: Αύξηση τζίρου στα €105,2 εκατ. στο 9μηνο – Άλμα 6,4%
- Βέττας – ΙΟΒΕ: Τι αλλαγές χρειάζεται η ελληνική μεταποίηση