Ένας νέος οίκος μόδας γεννιέται. Fendace, γιατί μοιάζει πιο εύηχο από το Versafendi. Όλη η τεχνοτροπία στις πολυτελείς τσάντες του οίκου Fendi, μαζί με το κιτς παραλήρημα της Donatella Versace με τις Μέδουσες να συναντούν την γούνα και το δέρμα, ζωντάνεψαν στη διάρκεια της πρόσφατης Εβδομάδας Μόδας στο Μιλάνο.

Για να δούμε φωτογραφίες, βίντεο, το φινάλε, σε fast forward και rewind με την Kate Moss και την κόρη της, Lila Grace Moss, να συγκεντρώνουν όπως ήταν αναμενόμενο τα περισσότερα φλας, μαζί με την Αmber Valletta, την Gigi Hadid, την Emily Ratajkowski, την Naomi Campbell στο νοσταλγικό reunion.

Τίτλος του ντεφιλέ; The Swap, ή η ανταλλαγή, σε ελεύθερη μετάφραση που προσφέρεται για πολλαπλές αναγνώσεις. H Donatella Versace αποκωδικοποίησε τις σταθερές αξίες, μαζί με όλα τα κλισέ του οίκου Fendi, και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Kim Jones, παρουσίασε μία συλλογή εμπνευσμένη από τον οίκο Versace, φτιαγμένη στο ατελιέ του οίκου Fendi. Βλαχομπαρόκ, και όποιος αντέξει.

Versace X Fendi. Μπερδευτήκατε; Kι εμείς. Και οι πωλήσεις; Η επόμενη μέρα; Eίναι αυτή η ουσία; Πώς μεταφράζεται μια τέτοια σύμπραξη στη σύγχρονη βιομηχανία μόδας; Γιατί τώρα; Πώς αποφάσισαν δύο καταξιωμένοι οίκοι μόδας, δυναμικά brand names, να μοιραστούν χειροκρότημα και πωλήσεις;

Είναι κάτι που δεν θα μπορούσαμε να είχαμε διανοηθεί πριν από μερικά χρόνια. Να δούμε τον Dior με την Chanel μαζί ή τον Louis Vuitton με τον Gucci… Δύο σε ένα. Συνέργειες και στη μόδα. Ειδικά στις περιπτώσεις που οι οίκοι ανήκουν σε έναν κολοσσό, όπως είναι η LVMH ή το Κering Group, τότε τέτοιου είδους «ρομαντικά ειδύλλια» δύσκολα μπορούν να συμβούν, ακόμη κι αν είναι «της μίας βραδιάς», ειδικά αν πρόκειται για έναν «εικονικό γάμο» για τα μάτια του κόσμου.

Συνέβη κι αυτό. Σε μία εποχή που όλα αλλάζουν, η πολυτέλεια κλονίζεται. Oι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανεβαίνουν, την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές αλλάζουν συνήθειες. Μέρα με τη μέρα. Ανάλογα με την επιστροφή στην κανονικότητα. Όλα αλλάζουν. Τοπ μοντέλα μιας άλλης εποχής, όπως η Linda Evangelista χρησιμοποιούν ως βήμα τα social media για να μιλήσουν για τη ματαιοδοξία και τις πλαστικές επεμβάσεις στο δρόμο προς την αιώνια νεότητα, σα να θέλουν να εξηγήσουν γιατί απέχουν από τις guest εμφανίσεις σε σόου-υπερπαραγωγές.

Στην περίπτωση του οίκου Versace, αν ζούσε σήμερα ο Gianni θα ήταν 74 χρονών, θα μοιραζόταν το βασίλειο του στην αυτοκρατορία της μόδας με την αδερφή του Donatella, και τον αδερφό τους, Santos, αλλά και τα ανίψια του. Κανείς δεν ξέρει αν θα είχε πουλήσει την εταιρία του ή αν θα επέτρεπε να παρουσιάσουν από κοινού μία επίδειξη μόδας με τους ανταγωνιστές… Θα είχε εκατομμύρια ακόλουθους στα social media και θα συνέχιζε να κάνει παρέα με τα σούπερ μοντέλα του τότε και του τώρα, θα είχε εξελίξει την ιστορία με τις παραμάνες, τις ασημένιες και χρυσές αντανακλάσεις, τα εμπριμέ πουκάμισα και κοστούμια, το εκκεντρικό (για την εποχή του) styling, τις καλύτερες στιγμές ενός ιταλικού οίκου που απενεχοποίησε το σέξι…

O Gianni Versace είχε το άγγιγμα του Μίδα. Έβαζε μια χρυσή Μέδουσα παντού, σε τσάντες, ζώνες, κοσμήματα, στην έπαυλη του στο Μαϊάμι, (που σήμερα λειτουργεί σαν ξενοδοχείο) ακόμη και πορσελάνες. «Αυτή είναι η ουσία σε κάθε συλλογή», είχε πει ο Ιταλός δημιουργός. «Να είσαι ο εαυτός σου. Μην ακολουθείτε τις τάσεις. Μην αφήνετε τη μόδα να σας κυριεύει, εσείς αποφασίζετε ποιοι είστε, τι θέλετε, τι θέλετε να εκφράσετε με τον τρόπο που ντύνεστε και ζείτε.»

Σήμερα ο οίκος Versace «μιλάει» με αμερικάνικη προφορά καθώς ο οίκος εξαγοράστηκε από τον Michael Kors (για 1,83 δισεκατομμύρια ευρώ) κι εμείς συνεχίζουμε να βλέπουμε Μέδουσες και Μαιάνδρους σε νέες περιπέτειες, κάτι από Ιταλία και made in USA, στο ίδιο περιτύλιγμα.

Όσο για το Made in Italy; Σκάνδαλα και ίντριγκες, γενεαλογικά δέντρα που εμπλουτίζονται, δολοπλοκίες, τώρα και δημιουργικές συγχωνεύσεις, αυτοκρατορίες που αναζητούν την καλή νεράιδα του παραμυθιού, περισσότερα likes, νέο κοινό, για να επιβιώσουν. Στην περίπτωση των αδερφών Fendi, η ιστορία της οικογένειας ξεκινάει το 1925, από το μαγαζί με δερμάτινα είδη που άνοιξαν ο Edoardo και η Αdele Fendi στη Ρώμη. Για να ακολουθήσει η εισβολή των πέντε αδελφών στην επιχείρηση το 1954, η συνύπαρξη το 1965 με τον Karl Lagerfeld, το rebranding της γούνας, η γέννηση του διπλού μοτίβου το 1969, γυναικεία, ανδρικά, παιδικά ρούχα και αξεσουάρ, είδη για το σπίτι, αρώματα, η παραδοσιακή ιταλική οικογένεια με την Paola, την Αnna, την Franca, την Carla και την Alda, τους συζύγους, τα παιδιά, τα εγγόνια… Fendissime. Και τώρα Fendacissime.

 

Διαβάστε επίσης:

Aπό τον Βρεττό Βρεττάκο, τα 230.000 κρύσταλλα και την Άννα Βίσση στο Μονακό στον Βασίλη Ζούλια και το Netflix

Louis Vuitton: Η Μήλος ως ιδανικό σκηνικό σε μια καμπάνια σαν έργο τέχνης (video)

Στέλιος Χατζηιωάννου: Η συναρπαστική ιστορία του Μr EasyJet, η αγάπη για τις Σπέτσες και η κατάκτηση των αιθέρων