O Bασίλης Ζούλιας ταξιδεύει την ελληνική μόδα παντού
Η πρόσκληση ήταν ηλεκτρονική. Τετάρτη απόγευμα, στο κέντρο της Αθήνας, στο New Hotel, στον 7ο όροφο, με θέα την Ακρόπολη. Λίγοι δημοσιογράφοι, ακόμη λιγότεροι fashion editors, σαν μια μυστική συνάντηση για μια μεγάλη γιορτή. Την έναρξη της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Μόδας.
Κι εκεί, όλοι, ενωμένοι, για πρώτη φορά μετά από καιρό, με τόσα χαμόγελα, αισιοδοξία, θετική αντιμετώπιση, οι Έλληνες σχεδιαστές μόδας που παράγουν, ζουν το τώρα, ξεσπούν με εξωστρέφεια, επιμένουν.
Η Ορσαλία Παρθένη, ως Πρόεδρος της Ένωσης, μίλησε με ενθουσιασμό για το Hellenic Fashion Designers Association, με τον Βασίλη Ζούλια, ως Αντιπρόεδρο και την Ιωάννα Κουρμπέλα ως Γραμματέα της φιλόδοξης προσπάθειας.
Δεν είναι και λίγο, να θέλεις μετά από χρόνια, να συσπειρωθείς με τους συναδέλφους σου, να μοιραστείς εμπειρίες, να εμπνεύσεις και τους νεότερους, να διεκδικήσεις κάτι καλύτερο για όλους, συντονισμένα αυτή τη φορά, να ταξιδέψεις το όραμα σου, να δηλώσεις πως η ελληνική μόδα σήμερα, η ελληνική βιομηχανία μόδας είναι πιο δυνατή από ποτέ.
Δεν μάθαμε πολλά στην πρώτη μας συνάντηση. Είδαμε τον Στέλιο Κουδουνάρη, τη Δάφνη Βαλέντε, τον Χρήστο Kωσταρέλο, τον Δημήτρη Πέτρου, την Λιάνα Καμπά, τον Δημήτρη Ντάσιο, την Χαρά Λεμπέση, τον Γιώργο Ελευθεριάδη, ενημερωθήκαμε πως τα μέλη της Ένωσης δεν θα ξεπερνούν τα 20. Για αρχή.
Τι ξέρουμε για την ώρα; Πως οι εκπρόσωποι της ελληνικής μόδας θέλουν να μην επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος, αν και ο Σύλλογος Ελλήνων Σχεδιαστών του χθες, λειτουργούσε σε μια εποχή ευμάρειας και γενναιόδωρων χορηγιών, σε Εβδομάδες Μόδας στο Ζάππειο που δεν είχαν και πολλά να ζηλέψουν από αντίστοιχες του εξωτερικού, με αγοραστές και press, χειροκρότημα και συνέπεια κάθε έξι μήνες.
Τώρα το στοίχημα είναι ακόμη πιο φιλόδοξο. Χωρίς να γνωρίζουμε τα σχέδια της Ελληνικής Ένωσης Σχεδιαστών Μόδας, αν κρίνουμε από τα πρόσωπα, και παρατηρήσουμε μεμονωμένα τι έχουν καταφέρει όλοι μαζί, και ο καθένας χωριστά, όλα αυτά τα χρόνια, μόνο αισιόδοξοι μπορούμε να νιώθουμε.
Σχεδιαστές που παράγουν καινούργιες συλλογές κάθε έξι μήνες, με επαγγελματισμό, δειγματίζουν εντός κι εκτός, στέκονται στο κόκκινο χαλί, αποθεώνονται στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ταξιδεύουν την Ελλάδα παντού. Και κυρίως τη δημιουργικότητα τους. Τα brands τους. Και η σύγχρονη ελληνική βιομηχανία μόδας μπορεί να σταθεί πλέον παντού.
Όπως συνήθιζε να λέει και ο Γιάννης Τσεκλένης, «ανέκαθεν υπήρχαν ταλέντο και δύναμη στην Ελλάδα. Ο χώρος της μόδας είναι αχανής. Αρκεί να βρίσκεσαι και να δουλεύεις σε χώρα με θετικό περιβάλλον. Όπως θα δούμε Έλληνα Πρόεδρο της Ευρώπης, Έλληνα Πρόεδρο της Αμερικής, θα μπορέσουμε να ξαναδούμε έναν Jean Desses, όχι στο επίπεδο της υψηλής ραπτικής αλλά της διεθνούς μόδας. Αλλά αυτό θα γίνει μόνο αν οι Έλληνες φύγουν προς τα έξω.
Η αποδοχή μου γινόταν τρεις φορές μεγαλύτερη, όταν με αγόραζαν από το Harrods χωρίς να το ξέρουν. Η μόδα είναι σαν την σκηνοθεσία. Αν δεν πας στο ευρύ κοινό, δεν καθιερώνεσαι.»
Διαβάστε επίσης:
Πέτρος Φιλιππίδης: Τι θα καταθέσουν Δροσάκη, Δανδουλάκη και Παπούλια
X Factor: Την Παρασκευή η μεγάλη πρεμιέρα στο MEGA – Δείτε βίντεο από τα backstage
Εριέττα Κούρκουλου: Οι νέες φωτογραφίες λίγο πριν γεννήσει και το μήνυμα για την υπογονιμότητα