Δεν είναι η πρώτη φορά που ένας Έλληνας δημιουργός δείχνει τη δουλειά του εκτός συνόρων. Εκείνο που παραμένει εντυπωσιακό είναι πως η Σήλια Κριθαριώτη έχει καταφέρει να ντύνει ολοένα και πιο τακτικά μοντέλα, ηθοποιούς και τραγουδίστριες στο διεθνές κόκκινο χαλί και τώρα μοιάζει να επέλεξε το ιδανικό timing για να βρεθεί μέσα στην πιο ελιτίστικη χρονική εποχή για τους επίλεκτους της μόδας.

Δίπλα στα ιερά τέρατα της πασαρέλας.

Η Celia Kritharioti, γνωστή και ως η σύζυγος του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου, έστησε την Τρίτη, ένα σόου-υπερπαραγωγή στο Παρίσι, στη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας Υψηλής Ραπτικής, για να επανασυστηθεί ως κουτυριέ πλέον.

Και μπορεί στην επίσημη ιστοσελίδα της, να διαβάζουμε τον τίτλο Celia Kritharioti, The House of Couture (βλέπε Ηouse of Gucci) αλλά για όσους γνωρίζουν καλά τη δυσπρόσιτη πλευρά της βιομηχανίας μόδας, ξέρουν πως κανείς δεν μπορεί να «αγοράσει» χρόνο στην couture, ούτε να συστήνεται ως σχεδιαστής υψηλής ραπτικής, αν δεν ανήκει επίσημα στο Chambre Syndicale de la Haute Couture.

Του Συνδικάτου δηλαδή της Υψηλής Ραπτικής. Μιλάμε για ιστορικούς οίκους, χρυσά χέρια, μαγικά ατελιέ, απίστευτο προϋπολογισμό.

Και ναι, η υψηλή ραπτική δεν έχει καμία σχέση με το πρετ-α-πορτέ. Έχει σημασία;

Για τις πελάτισσες και φίλες της, μπορεί και όχι. Όλα γίνονται για τη ματαιοδοξία, τα φλας, τα stories, τις οικογενειακές αναμνήσεις, τις φωτογραφήσεις, την αναμετάδοση των εικόνων με τα κρύσταλλα και τις παγιέτες.

Kαι όχι, η Άννα Γουίντορ, η Νικόλ Κίντμαν, η Κιμ Καρντάσιαν, η Μπέλα Χαντίντ, η Ναόμι Κάμπελ, δεν πήγαν στο σόου της Celia Kritharioti, αφού δεν ήταν καν στη λίστα με τους ιστορικούς οίκους.

Αν δει κανείς το επίσημο πρόγραμμα για την Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής, που πραγματοποιήθηκε από τις 3-7 Ιουλίου, θα δει σχεδιαστές και οίκους όπως, Christian Dior, Chanel, Giorgio Armani Prive, Βalenciaga, Elie Saab, Jean Paul Gaultier, Maison Margiela, Fendi Couture.

Η Ελσα Χοσκ με την Σήλια Κριθαριώτη
Η Ελσα Χοσκ με την Σήλια Κριθαριώτη

 

Celia Kritharioti δεν υπάρχει. Και πάλι δεν έχει σημασία…

Ας κρατήσουμε μόνο τα ντοκουμέντα. Τη διαδρομή. Το ταξίδι. Το love story.

Τον εφοπλιστή που αγάπησε τη σχεδιάστρια.

Για να φωτογραφηθούν στο Monnaie de Paris, στο Νομισματοκοπείο του Παρισιού, το οποίο, ιδρύθηκε το 1775.

Γιατί όλα, τελικά, είναι χρήμα. Από εκεί ξεκινάει η ιστορία, και κάπου εκεί καταλήγει.

Η πρώτη σειρά στην επίδειξη της Σήλιας Κριθαριώτη
Η πρώτη σειρά στην επίδειξη της Σήλιας Κριθαριώτη

Θα δούμε τις 16χρονες κόρες του Νίκου Τσάκου και της Σήλιας Κριθαριώτη, Ελισάβετ και Ειρήνη Τσάκου, στην πρώτη σειρά.

Να ποζάρουν χαμογελαστές με τον πατέρα τους.

Περήφανες για τη μαμά τους. Κι εκείνη, κομψή σαν μοντέλο, ως είθισται στον κόσμο της μόδας, να ποζάρει ξανά και ξανά με τις influencers-γκεστ σταρ της επίδειξης.

Ο Νίκος Τσάκος με τις κόρες του
Ο Νίκος Τσάκος με τις κόρες του

Κι αν θελήσουμε να αντιγράψουμε ορισμένες φράσεις από το δελτίο Τύπου του οίκου μόδας της Σήλιας Κριθαριώτη, της «διεθνώς καταξιωμένης» σχεδιάστριας;

Θα διαβάσουμε για τη «νέα καθηλωτική επίδειξη μόδας», τον «παλαιότερο Οίκο Υψηλής Ραπτικής στην Ελλάδα από το 1906.»

Η Μάρα Καρέτσος στον ρόλο του μοντέλου
Η Μάρα Καρέτσος στον ρόλο του μοντέλου

Θα μάθουμε και για «χειροποίητα creations που αποτελούν ύμνο για τη γυναίκα», μια «φαντασμαγορική παρουσίαση».

Όσο για τα «ερεθίσματα» για τη νέα συλλογή «ήταν η εποχή του 1920, όπου στο Παρίσι υπήρχε ο αέρας της ανανέωσης, που ήρθε να χαϊδέψει τη θλίψη που άφησε η προηγούμενη δεκαετία και να δώσει χώρο στην ελπίδα και την αισιοδοξία.»

Όλα τα ρούχα της κουτύρ οφείλουν να είναι φωτογενή
Όλα τα ρούχα της κουτύρ οφείλουν να είναι φωτογενή

Το παραμύθι θα έχει χάπι-εντ; Θα ενημερωθούμε για τη «φαντασμαγορική επίδειξη με τίτλο ‘Les années folles’ εμπνευσμένη από τη δύναμη και την πληθωρικότητα της δεκαετίας του 1920, που κατέπληξε με τις αξιοθαύμαστες δημιουργίες της.»

Η υψηλή ραπτική απαιτεί πόζες
Η υψηλή ραπτική απαιτεί πόζες

Δεν ξέρουμε αν κατέπληξε. Και ποιους ακριβώς κατέπληξε. Δεν ήμασταν εκεί. Βλέπουμε τις φωτογραφίες.

Σίγουρα θα πρέπει να κατέπληξε την Anna Dello Russo, την Tατιάνα Μπλάτνικ, την Πίξι Λοτ, τη Χριστίνα Μήτση, εκπροσώπους του Harper’s Bazaar, της Daily Telegraph, του Τatler, του BBC.

Η Τατιάνα Μπλάτνικ στο σόου στο Παρίσι
Η Τατιάνα Μπλάτνικ στο σόου στο Παρίσι

Αυτοί θα ξέρουν σίγουρα πως η υψηλή ραπτική, μας καλεί δύο φορές τον χρόνο, να ζήσουμε το παραμύθι. Να αισθανθούμε σαν πριγκίπισσες. Ακόμη και ο βηματισμός των μοντέλων πρέπει να είναι πιο αργός και ντελικάτος.

Μια αποκαλυπτική δημιουργία υψηλής ραπτικής
Μια αποκαλυπτική δημιουργία υψηλής ραπτικής

Ποια μοντέλα παρήλασαν στην επίδειξη της Σήλιας Κριθαριώτη; Elsa Hosk, Marianne Fonseca, η καλλιτέχνης Μάρα Καρέτσος, η Μαρκησία Emma Weymouth, η fashion blogger, Leonie Hanne που «έκλεισε» το σόου, ως είθισται, ντυμένη νύφη. Αν πέταξε και ανθοδέσμη; Some like it haute.

Μοντέλα στην επίδειξη της Σήλιας Κριθαριώτη
Μοντέλα στην επίδειξη της Σήλιας Κριθαριώτη

Διαβάστε επίσης:

Ο Μπόμπιρας, η Σίλια Κριθαριώτη, η Khloe Kardashian κι ο Alain Delon

Σήλια Κριθαριώτη: Το τρυφερό μήνυμα για την επέτειο γάμου της με τον εφοπλιστή Νίκο Τσάκο

Γιάννης Κούστας-Δήμητρα Μέρμηγκα: Παραμυθένια βάφτιση στη Βενετία – Όλα όσα έγιναν στους τριήμερους εορτασμούς