Αυτό προκύπτει από έρευνα της οργάνωσης πολιτών Διεθνής Ιδιωτικότητα (Privacy International), η οποία, σύμφωνα με τους Financial Times, μελέτησε 34 δημοφιλείς κινητές εφαρμογές με ενσωματωμένη δυνατότητα επικοινωνίας με το Facebook. Οι ερευνητές βρήκαν ότι τουλάχιστον οι 20 από αυτές στέλνουν δεδομένα στο Facebook μέσα στο πρώτο δευτερόλεπτο που ενεργοποιούνται σε μια συσκευή, προτού καν οι χρήστες ερωτηθούν αν δίνουν την έγκρισή τους γι’ αυτό.
Οι πληροφορίες που αποστέλλονται αυτόματα στο Facebook, περιλαμβάνουν το όνομα της εφαρμογής, τη μοναδική «ταυτότητα» του χρήστη στη Google και το πόσες φορές η εφαρμογή έχει ανοίξει και κλείσει από τότε που ο χρήστης την «κατέβασε» στο smartphone του ή στο tablet του. Κάποιες εφαρμογές, όπως η ταξιδιωτική Kayak στη συνέχεια στέλνουν στο Facebook πρόσθετα στοιχεία, π.χ. για τις αναζητήσεις πτήσεων από το χρήστη, τις ημερομηνίες των ταξιδιών του, αν έχει παιδιά που ταξιδεύουν μαζί του και σε ποιους προορισμούς πάει.
Οι ερευνητές της Privacy International επεσήμαναν ότι αρκετές από τις εφαρμογές που έβαλαν στο «μικροσκόπιο», είναι δωρεάν, συνεπώς βγάζουν χρήματα με άλλο τρόπο, προφανώς παρέχοντας δεδομένα σε τρίτους και επιτρέποντας την προβολή διαφημίσεων.
Το Facebook, από την πλευρά του, ισχυρίζεται ότι έχει διορθώσει το πρόβλημα, ώστε οι εφαρμογές να μη μοιράζονται μαζί του δεδομένα των χρηστών μόλις αυτές ανοίγουν και προέτρεψε τους δημιουργούς των εφαρμογών να «κατεβάσουν» την αναβάθμιση του λογισμικού του και να την ενσωματώσουν στις εφαρμογές τους, προκειμένου ο χρήστης να ερωτάται προτού η εφαρμογή αυτομάτως, μόλις ανοίξει, επικοινωνήσει με τους υπολογιστές του Facebook. Όμως, δεν είναι σαφές αν πλέον το πρόβλημα έχει λυθεί.
Όπως αναφέρει η Privacy International: «Έξι μήνες μετά την κυκλοφορία της αναβάθμισης από το Facebook, βλέπουμε ακόμη πολύ λίγες ενδείξεις ότι οι δημιουργοί εφαρμογών την εφαρμόζουν. Από όλες τις εφαρμογές που ελέγξαμε, το 67,7% μεταδίδουν αυτομάτως δεδομένα στο Facebook τη στιγμή ακριβώς που η εφαρμογή ξεκινά».
Εκπρόσωπος του Facebook, πετώντας το «μπαλάκι» στους δημιουργούς εφαρμογών, δήλωσε ότι, αν θέλουν, μπορούν να απενεργοποιήσουν την αυτόματη συλλογή και αποστολή δεδομένων, όμως, αρκετοί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν την παλαιότερη έκδοση του σχετικού λογισμικού του Facebook που ενσωματώνεται στις εφαρμογές τους, με συνέπεια αυτές να μη διαθέτουν την πιο πρόσφατη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης αποστολής στοιχείων.
Προηγούμενη έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έχει βρει ότι το 43% των δωρεάν εφαρμογών που μπορεί να «κατεβάσει» κανείς από το Google Play, μοιράζονται δεδομένα με το Facebook. Μόνο η ίδια η Google μοιράζεται περισσότερα δεδομένα των χρηστών.
Εκπρόσωπος του Skyscanner δήλωσε: «Δεν είχαμε ιδέα ότι δεδομένα στέλνονταν στο Facebook με αυτό τον τρόπο, χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση των χρηστών μας, κάτι που αντιβαίνει στους εσωτερικούς μας κανονισμούς για την ενσωμάτωση τεχνολογιών τρίτων μερών. Ερευνούμε πώς αυτό συνέβη και θα πάρουμε μέτρα, ώστε πλέον να κάνουμε τα πάντα όπως πρέπει».
Οι δημιουργοί των εφαρμογών TripAdvisor, Kayak και MyFitnessPal αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις κατηγορίες της Privacy International.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από προστατευόμενος μάρτυρας στην υπόθεση της Novartis, κατηγορούμενος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ούτε μέρα δεν κράτησε η «απόσυρση» της υποψηφιότητας Γκλέτσου: «Συνεχίζουμε απτόητοι»
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς μπήκε το λουκέτο στο ιδιωτικό σχολείο στον Πειραιά
- Έρευνα ΒΒC: Η Τουρκία παραβιάζει το Διεθνές Δίκαιο με τους βομβαρδισμούς στη Συρία
- Τράπεζα της Αγγλίας: Το ελεύθερο εμπόριο δεν σχετίζεται με την επιλογή μιας περιοχής έναντι μιας άλλης
- Walmart: Αύξηση 5,3% των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο – Αναβάθμισε το guidance για τα ετήσια κέρδη