«Εί τις θέλει πρώτος είναι, έσται πάντων έσχατος και πάντων διάκονος» [Μαρκ. θ’35]
Ταρατατζούμ – τατζούμ! Πανηγυρικοί, συναισθηματισμοί, κομπορρημoσύνες, καυχησιές, περιαυτολογίες, μεγαλοστομίες, ανακοινώσεις για καινοτομίες, καλλιέργεια της προσδοκίας του κοινού πως θα συμβεί κάτι κοσμογονικό στο νέο κανάλι Open, που ήταν το παλιό Έψιλον, που κάπου υπάρχει πάλι και ένα άλλο νέο τέτοιο και σε κουβέντα να βρισκόμαστε, σαν πάνελ άμα τα αφήνουν να μιλήσουν! Το «Γύρε αν θέλεις να υψωθείς» του Κωστή Παλαμά δεν έχει εφαρμογή στην τηλεοπτική πραγματικότητα, ειδικά αν αφορά σε Γέννεση που ευαγγελίζεται την ίδια την Κοσμογονία! Το κανάλι, τελικά, βγήκε στον αέρα αργά με το νέο, πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμά του και οι παλιοί και αλλιώς είχαν ήδη πιάσει το κοινό τους το συνηθισμένο, μην αφήνοντας χώρο στο νέο, που θα ‘θελε να είναι και ωραίο!
Οι νέες εγκαταστάσεις ετοιμάστηκαν βεβιασμένα, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα τα τεχνικά λάθη να είναι καθημερινά στο σταθμό σε σημείο γραφικότητας πια. Τα νέα προγράμματα και φυσικά τα πρόσωπα που θα μας έκοβαν την ανάσα δεν τα είδαμε ποτέ. Αντ’ αυτού είδαμε τάλεντ σόου, μυθοπλασία με πλοκή που σα να την είχαμε ξαναδεί ουδεμίας πρωτοτυπίας, κάνα δυο παλιές εκπομπές του Θεός σχωρές το Έψιλον και την… Έλλη Στάη!
Βγαίνει η Στάη να πει ειδήσεις και πάμε εμείς κομμωτήριο, μη μας κακοχαρακτηρίσει
Με την κυρία Έλλη Στάη, που δεν πολυδενόμαστε συναισθηματικά, διότι αρρώστησε νωρίς, έλειψε, ξαναγύρισε και 3% με 5% κάνει το δελτίο ειδήσεων -έκανε και ένα 6% αλλά ήταν Κυριακή και είχε τα ρεπό της!-, καινοτομίες δεν ευαγγελίζεσαι κάτι το «νέο» μιας και έχει περάσει από όλα τα κανάλια της ιδιωτικής, αλλά και δημοσίας τηλεόρασης και έχει θεμελιώσει, αυτό που πλέον θεωρούμε καθεστώς στις ειδήσεις!
Αφήστε δε, που έχει αυτόν τον αέρα της πλούσιας και για να δούμε ειδήσεις μας πιάνουν ενοχές και πριν ξεκινήσουν αγχωνόμαστε και πάμε να χτενιστούμε και να φορέσουμε μια καλή καρφίτσα – κληρονομιά της μακαρίτισσας της γιαγιάς, μη μας θεωρήσει η νιους κάστερ πτωχούς -που είμαστε- απ’ την τηλεόραση και σηκώσει υποτιμητικά το φρύδι το οποίο έχει μια αυτόνομη δράση, ούτως ή άλλως, υπερυψωμένο και μαρμαρωμένο!
Η αριστοκρατικής καταγωγής δημοσιογράφος, με το life style των ολίγων αυτής της γης, τα βαρύτιμα και πολύτιμα αξεσουάρ και τα σινιέ στυλό μας, λέει τις ειδήσεις αυτής της χώρας και ντρεπόμαστε που μπαίνει έστω και από μικρής οθόνης στο φτωχικό μας!
Ένας επαγγελματίας λοιπόν, συνυφασμένος με την τηλεοπτική ενημέρωση έως εδώ και την όποια κριτική και επίκρισή της έχει γίνει και σταρ, με τρόπο ζωής πολύ μακριά από αυτό που το κοινό έχει δικό του, γιατί λοιπόν, να διαλέξει αυτήν για την ενημέρωσή του και όχι τον Σρόιτερ, για παράδειγμα, όπως και κάνει!
Κατά τα άλλα, η φωτογραφία της κομψής ακόμα και στον πόνο κυρίας Στάη, με τον ορό στο χέρι, για να φανεί πως δεν έχει δυσαρεστηθεί με το κανάλι -πως θα μπορούσε άλλωστε αφού κανονικά το κανάλι θα πρέπει να έχει δυσαρεστηθεί με εκείνην!- και λείπει, αλλά είναι, πράγματι, ασθενής, αποτελεί εικόνα ανεκδοτολογικής ανθολογίας!
Φαίη Μαυραγάνη: Η πιο επιτυχημένη είναι απ’ το παλιό Έψιλον
Τα υψηλότερα νούμερα του σταθμού κάνει εκπομπή και πρόσωπο απ’ το παλιό Έψιλον! Η Φαίη Μαυραγάνη! Χωρίς σταριλίκια, βεντετισμούς, life style και εμφανίσεις Μαντόνα τουλάχιστον, κάνει τη δουλειά που ξέρει, με λίγα μέσα και μικρή δημοσιογραφική ομάδα και σημειώνει τα μοναδικά καλά νούμερα του σταθμού, έχοντας μάλιστα απέναντί της μεγάλα ονόματα με επιτυχίες στο ενεργητικό τους. Πριν και μετά απ’ αυτην το χάος στην Nilsen, πράγμα που σημαίνει πως το κοινό κάθεται και βλέπει τον σταθμό μόνο για αυτήν και δεν το ενδιαφέρει το υπόλοιπο περιβάλλον, που αδυνατεί να το κρατήσει.
Μαγκιά της το λες!
Χρηστίδου, χωρίς πρωτοβουλίες τύπου «γλυκούλης ο Καιάδας», είναι έως και συμπαθητική
«Έλα χαμογέλα», μας λέει, η Σίσσυ Χρηστίδου τα πρωινά του Σαββατοκύριακου και γήινη, ωραία, με χρόνια τηλεοπτικής εμπειρίας πίσω της, δεν λέει να ξεπεράσει το πάνελ και αφήνεται συχνά να είναι η συμπαρουσιάστρια του Παύλου Σταματόπουλου.
Η εκπομπή δεν έχει τίποτα διαφορετικό από όλες τις άλλες της ίδιας ζώνης, δεκαετίες τώρα, όπου σχολιάζονται άλλες εκπομπές και άνθρωποι που κάπου θα συναντηθούν όλοι μαζί και που οι συνεντεύξεις είναι νερόβραστες σα να τηλεφωνιούνται κοινωνικώς γνωστές και ούτε καν φιλενάδες.
https://www.instagram.com/p/BpaHiRbjlEc/
Επιπλέον ο σχολιασμός από τους συνεργάτες της εκπομπής, παίζει να είναι ο πιο αδιάφορος μετα από εκείνον της Τσολάκη στον Άλφα, με μια επιμονή να έχουν ένα πρώην παίκτη του πρώτου Survivor, εκεί, που μοιάζει χάρη να μας κάνει και μόνο που ξυπνάει να πάει στην τηλεόραση και που μετα βίας παρακολουθεί τι λένε οι υπόλοιποι, όχι να αρθρώσει και ολοκληρωμένη πρόταση, δηλαδή!
Τα θέματα είναι τα ίδια και τα ίδια, που αφορούν σε life style σάιτ και άλλες εκπομπές μέσα στην εβδομάδα! Η εκπομπή πάει καλούτσικα, παγιωμένη σε μονοψήφια κάτω από το 10% και αυτό χάρη στην αξιαγάπητη παρουσιάστρια, που όταν αποφεύγει λάθη όπως «γλυκούλης ο Καιάδας» που είχε ξεστομίσει σε προηγουμένη τηλεοπτική, πρωινή της απόπειρα, το κοινό είναι μαζί της.
«Για την παρέα» και ο απολαυστικός ο κύριος Νίκος Μουτσινάς
Απ’ τη μια, λες, πως θα κρίνει ξανά τα δανεικά ρούχα των παρουσιαστριών που τις ντύνουν στυλίστες και βγάζουν μεροκάματο και πως θα δίνει τηλεοπτικά βραβεία και θα σχολιάζει τα 10 υπόλοιπα πρόσωπα της τηλεόρασης κυρίως, μιας κι αυτή βγάζει σταρ στη χώρα! Και το κάνει! Όμως είναι τόσο απολαυστικός, έξυπνος, ατακαδόρος, γεμάτος ενέργεια και με απρόβλεπτο σχόλιο, γκριμάτσα, αστείο που δεν γινεται να μην τον θεωρήσεις τον έναν και μοναδικό της μικρής οθόνης. Ναι, ναι, υπάρχουν κι άλλες αντιρρήσεις!
Η εκπομπή «Για την παρέα» κάνει κοιλιές κάποιες στιγμές, οι συνεργάτες είναι κατώτεροι του Μουτσινά και η θεματολογία συχνά εξαντλείται, ενώ τα νούμερα τηλεθέασης, ναι μεν, είναι ικανοποιητικά για τον σταθμό του «6 – 8 – 6 – 8 – 3 – 5 – 7» που τραγούδαγε η Μπέσσυ Αργυράκη ως Ραφαέλα Καρά στα ελληνικά, αλλά χαμηλά. Όμως, εδώ καλούμαστε να αναγνωρίσουμε τον άθλο του χιούμορ σε καθημερινή βάση που είναι σχεδόν αδύνατος!
Μοιάζει αυτή, να είναι η μόνη και η εύστοχη, πραγματικά, αξιοπρόσεκτη, νέα πρόταση, του καινούριου καναλιού…
Η Αθηναΐς Νέγκα σκοράρει στα χαμηλότερα νούμερα τηλεθέασης της ούτως ή άλλως μαθημένου στα μονοψήφια καναλιού
Τα 9άρια της Σίσσυς Χρηστίδου είναι τεράστιες επιτυχίες μπροστά στα 2άρια και τα 3αρια των λοιπών προγραμμάτων του Open, παρ’ όλα αυτά τα στελέχη δεν απογοητεύονται, καθώς θεωρούν ότι είναι νωρίς ακόμη και το κανάλι θα ανακάμψει της τηλεθέασης μόλις το συνηθίσει το κοινό.
Το κοινό τώρα, λίγο πριν τα Χριστούγεννα ό,τι ήταν να συνηθίσει το συνήθισε και δεν βρίσκει λόγο να ξεβολευτεί για να στηρίξει ψυχολογικά το «Κουζίνα για δύο», που κάνει ολόκληρο 2% με 2,8% ως κακέκτυπο του «Κάτι Ψήνεται»!
Κάτι άνθρωποι, βρίσκονται σε κάτι κουζίνες και η Αθηναΐς Νέγκα μοιάζει να διεκπεραιώνει το σχολιασμό της, χωρίς να καταβάλει καμία προσπάθεια να κάνει λιγάκι απ’ το αναμφισβήτητο χιούμορ της ή να επιστρατεύσει κάτι από το απολαυστικό της πνεύμα. Και ενώ, στο παρελθόν, δίπλα στον Βαγγέλη Περρή αστράφτε με το κοφτερό της μυαλό, εδώ είναι σα να φοβάται να είναι ο εαυτός της. Κρίμα!
Η Κατερίνα Καινούργιου που ήθελε να κάνει «πρωινό σόου» και της βγήκε η ίδια περσινή εκπομπή
Η Κατερίνα Καινούργιου είχε γίνει πολύ συμπαθής στο κοινό, όταν στον Άλφα, αντέχει χαμογελαστά και αγόγγυστα τα «ξινίσματα» της Ηλιάκη και το κομψό μπούλινγκ του Μουτσινά, το κρυμμένο πίσω από το «ένα αστείο κάναμε βρε αδελφέ».
Εκείνο το κορίτσι δεν είναι η Κατερίνα Καινούργιου, τώρα, που μοιάζει να έπαθε Ελεονώρα Μελέτη και περιμένει να δει τι θα γραφτεί, θα ειπωθεί, θα ακουστεί για εκείνην για να βγει να απαντήσει από τον αέρα μιας εκπομπής του σταθμού του κυρίου Βρυώνη πριν και του κυρίου Σαββίδη τώρα.
Για τις σχέσεις της, τις πλαστικές επεμβάσεις, τις έντονες κριτικές για την ποιότητα της δουλειάς της, βγαίνει από το ξένο κανάλι και τη δική της εκπομπή και απαντά σα παλιά καβγατζού στις ρούγες, που πέσανε τα μπουγαδόνερά της από πάνω στα απλωμένα της που τα ‘χε περάσει λουλάκι!
Μες σ’ αυτό έχει προστεθεί και το παραλήρημα βασιλικού μεγαλείου, τύπου «ισχύς μας η αγάπη του λαού», διότι και αυτή λέει συχνά πως «ο κόσμος με έχει επιλέξει και είμαι εδώ, παρ’ όλο που έχω υαλουρονικό στα χείλη μου»! Ο κόσμος φυσικά δε κάνει προσλήψεις και με νούμερα τηλεθέασης όπως 9% (12/11), 5,6% (9/11), 6,9% (8/11), 8,2% (7/11), 7,4% (6/11), 7,6% (5/11), μάλλον δε δείχνει και καμία διάθεση για τη συγκεκριμένη επιλογή με ή άνευ υαλουρονικού!
Πρόκειται για μια επιλογή, που και αυτή κληρονομήθηκε απ’ το προηγούμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς και που μπροστά στα 3αρια των ειδήσεων και τα 2,8% της Αθηναΐδας Νέγκα, έως και επιτυχία το λες του Open. Η εκπομπή σαν όλες τις άλλες του είδους, περιέχει λίγο ελαφρύ σχολιασμό, εκτός και αν σκιαμαχεί με όσους την αδικούν η παρουσιάστρια, χορό πριν τις διαφημίσεις με σουξέ της εποχής, όπως γινόταν πάντα, που ξαφνικά κουρδισμένοι οι πανελίστες το ρίχνουνε στα μεράκια και μετά συζητούν σοβαρά θέματα, ένα τεράστιο πλατό που δεν έχουν τι να του βάλουν μέσα να το γεμίσουν και σε λίγο θα του βάζουν φυτά από θερμοκήπιο!
Α! Έχει και τον σεφ Τσούλη, που δίνει -βρε που τα βρίσκουν οι άτιμοι!- συνταγές μαγειρικής, αλλά και «Διλήμματα», ως ένθετο κακοπαιγμένο σκετσάκι, τύπου «οικογενειακές ιστορίες» αλλά ακόμα πιο κακοστημένο.
Οι σοβαροί άνθρωποι που υπάρχουν στο πάνελ ως σχολιαστές, όπως ο Ποσειδώνας Γιαννόπουλος, κάθονται και βλέπουν κάτι αστειότητες με διλήμματα του τύπου «είναι το παιδί του άντρα μου, ή του εραστή μου;» και μετα φωνές με το ίδιο κάθε μέρα ηχόχρωμα, ως τηλεθεατές που συμμετέχουν για να μιλάει -αλίμονο!- και ο κόσμος που έδωσε στην Καινούργιου την πρόσληψή της και τους 14 μισθούς το χρόνο!
Η δε κυρία Καινούργιου ακούει όλα αυτά τα δράματα του κόσμου, με βλεφαρίδα – στέγαστρο Καλατράβα και μοντελάκια που τονίζουν την αντίθεση βασανισμένου κόσμου – κομψής παρουσιάστριας!
Σειρές του 2,8% και κρίμα!
Καλοί συντελεστές, άψογοι πρωταγωνιστές, αλλά κοινότυπη λογική της συνταγής για συνδυασμό σειρών. Μια δραματική σειρά με φόνους, χαμένα παιδιά, απληστία, έρωτες! Μια κωμική που να θυμίζει εξώφυλλο περιοδικού και τα προβλήματα να είναι απ’ αυτά που σε σημαδεύουν μια ζωή, όπως ένας ωραίος και μια ωραία χωρίζουν, αλλά αγαπιούνται. Και πιο μεγαλεπήβολα εγκλήματα απ’ αυτά που είναι αλήθεια πως μόνο ο Κοκκινόπουλος ξέρει να παρουσιάζει στην ελληνική τηλεόραση.
Έλα, όμως, που ειδικά για σειρές το κοινό και ειδικά το νεανικό και καταναλωτικό βλέπει, πια μόνο Netflix και διαδικτυακές πλατφόρμες! Πώς να το κάνεις να παρακολουθήσει το ο «Πρίγκιπας της φωτιάς» με τους Αρζόγλου, Αλμπάνη, Σταθακοπούλου, όταν έχει νέα επεισόδιa η τηλεοπτική μάνα κάθε ίντριγκας το «House of Cards»;
Πιάνει λοιπόν και αυτό κάτι 3,7% και είναι κρίμα για τους αξιόλογους συντελεστές. Η «Ελεύθερη σχέση» με την μοναδικά αισθαντική και στα κωμικά της ακόμα, Δήμητρα Ματσούκα κάνει και 2,8%, ενώ το «Ου φονεύσεις» του Πάνου Κοκκινόπουλου μετά τα 5,6% άλλαξε ώρα.
Και η σύγκριση με τις ξένες σειρές πια, που διανύουν την χρυσή τους περίοδο, ενός μυημένου κοινού είναι άνιση, αλλά και το κοινό του Open, δεν είχε συνηθίσει από αυτήν την συχνότητα να βλέπει σίριαλ και θα τα ψάξει στον ΑΝΤ1 ή στον Άλφα!
«Project Runway»: Ούτε να το προφέρουν όχι να το δούνε κιόλας, κυρία Αραβανή μου!
«Νέο κανάλι… Νέο πρότζεκτ… Νέος ρόλος… (ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΣ) Νέο λουκ…». Αυτά είπε η Ευαγγελία Αραβανή, για τη συμμετοχή της στο «Project Runway», όπου η είδηση ήταν ότι έκοψε τα μαλλιά της, κυρίως! Διότι αυτά έχουν οι ριζικές καινοτομίες. Αλλαγή μαλλιού και πως αλλιώς!
Το «Project Runway» το όποιο για το ελληνικό κοινό που βλέπει τηλεόραση, θα είναι άθλος ακόμα και να το προφέρει, είναι ένα ιδιαίτερο τάλεντ σόου, που αφορά στην παραγωγή μόδας και στην υψηλή ραπτική!
Ήδη, χάσαμε το πολύ κοινό δηλαδή, ενώ είναι τουλάχιστον αστείο να μιλάμε για παραγωγή μόδας, εδώ που και οι σχεδιαστές οι υπερταλαντούχοι που διαθέτουμε φτύνουν αίμα για να κάνουν τη δουλειά τους! Όμως, η εκπομπή είναι πολύ καλή. Και η Αραβανή επίσης είναι πολύ κομψή, χάρμα οφθαλμών, ευγενική και με επίγνωση του θέματος.
Πρόκειται για την πιο δαπανηρή παραγωγή του Open, το οποίο επένδυσε σε ένα είδος σόου με ένα κοινό να τα έχει συνηθίσει σε ιδρώτα, κατινιά, ίντριγκα, κουτσομπολιά, πείνα και βρώμα! Πώς να δουν λοιπόν, περισσότεροι από 5% (9/11), την τάση του «μπόχο» και τι μπορείς να κάνεις με το σεμεδάκι της γιαγιάς;
Αυτά λοιπόν κι άλλα καλύτερα -λένε- με Βανδή, Ντέμη Νικολαΐδη, Φουρέιρα και εκείνο τον μαύρο – Κουσουλό που όλο στον αέρα τον βγάζουνε και όλο εκτός είναι. Ε! εδώ είμαστε και τα περιμένουμε… We’ll be back και πάρτε το και ως απειλή…