Μην ξαφνιαστείτε αν σήμερα δείτε όλα τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης να ανεβάζουν και να μοιράζονται όμορφες εικόνες με ελληνικό φως, ουρανό, αποτύπωμα… Σήμερα είναι η παγκόσμια επίσημη πρώτη για το ντοκιμαντέρ με τίτλο (και θέμα) «Τhe Greek Bar Jacket», το κλασικό σακάκι του ιστορικού οίκου και την εξέλιξη του μέσα στα χρόνια, με την υπογραφή της Μαριάννας Οικονόμου.

Η κολεξιόν εμπνευσμένη από την Ελλάδα τότε και τώρα

Η δημιουργός που έχει συστηθεί σε ένα παγκόσμιο κοινό, και με το έργο «Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες», ανέλαβε το δύσκολο έργο να παρακολουθήσει όλη την προετοιμασία για την παρουσίαση της συλλογής resort του οίκου Dior, όπως την οραματίστηκε για το 2022, η καλλιτεχνική διευθύντρια του brand, Maria-Grazia Chiuri.

Φανταστείτε εφτά μήνες, με όλα τα μέλη της ομάδας παραγωγής, από την εταιρία Anemon, με την καθοδήγηση της Ρέας Αποστολίδη και του Γιούρι Αβέρωφ, να φωτίζουν άγνωστες πτυχές μίας αληθινής υπερπαραγωγής, με το στήσιμο, το ρεπεράζ, τη διαδρομή από και προς το Παναθηναϊκό Στάδιο, την προετοιμασία από το Παρίσι, για να φτάσουν όλοι οι άνθρωποι της παραγωγής, και της μόδας, στο Άργος (στο εργαστήρι του Αριστείδη Τζονευράκη), κι από εκεί στο Σουφλί (στη βιοτεχνία μεταξιού του Κώστα Μουχταρίδη), στη Θάσο (για μια συνάντηση με την εικαστικό Χριστιάνα Σούλου), στον Πειραιά, στη Δραπετσώνα… Μαζί με την Δήμητρα Κολοτούρα, τον Stephen Jones, μια στάση στη νηματουργία Μέντης-Αντωνόπουλος του Μουσείου Μπενάκη, ένα παραδοσιακό εργαστήρι με καπέλα.

Στο Παναθηναϊκό Στάδιο

Αφορμή για την αφήγηση; Ένα εμβληματικό σακάκι. «Ένας αληθινός διάλογος με την χώρα που μας φιλοξένησε», θα πει πίσω από την μαύρη της μάσκα, η Maria-Grazia Chiuri, στο καλό σκηνοθετημένο ντοκιμαντέρ με όλα όσα θα θέλαμε να μάθουμε για τη δημιουργία μίας συλλογής Dior.

Για την ώρα μπορούμε να δούμε μόνο το τρέιλερ, αφού η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα (στο επίσημο κανάλι του οίκου στο You Tube) είναι σε μερικές ώρες, και θα γίνει διαδικτυακά, αν και όλοι θα ήθελαν να γίνει λάιβ, με κάθε επισημότητα.

Για να θαυμάσουμε περισσότερα ρούχα και αξεσουάρ από το τότε και το τώρα, το τώρα και το μετά. Τους πρωταγωνιστές, τους δεξιοτέχνες της ραπτικής και της υφαντικής.

Επιρροές, στιγμές, συναισθήματα για μια εμπνευσμένη κολεξιόν από την Ελλάδα. Και κάπως έτσι η Μαριάννα Οικονόμου βρέθηκε να σκηνοθετεί ένα φιλμ για το παρελθόν και το παρόν, την Γαλλία και την Ελλάδα, τη μόδα, την τέχνη και την αρχιτεκτονική, τις αναμνήσεις, τις παλιές και τις καινούργιες. «Πώς σε βρήκαν εδώ; Καρμικό;», η ερώτηση on camera. Και η απάντηση… «Δεν ξέρω. Μου είπαν, Κώστα, ερχόμαστε με τον Dior να δούμε το εργοστάσιο. Μου το ξαναλές άλλη μία φορά;»

Παρουσίαση resort συλλογής οίκου για το 2022

Και κάπως έτσι θα γνωρίσουμε για πρώτη φορά και τους βασικούς συντελεστές, τους αφανείς ήρωες, όλους όσους δίδαξαν στα «χρυσά» χέρια του ιστορικού, γαλλικού οίκου, παλιές, ελληνικές τεχνικές αλλά και σύγχρονες, με υφαντά και ιστορίες σε αργαλειούς, με αναφορές στην ιστορία, χωρίς όμως τίποτα να θυμίζει μάθημα πολιτισμού, ή ιστορικό λεύκωμα.

«Που να ήξερε ο Κολοκοτρώνης ότι τα κεντήματα της φουστανέλας θα βγουν στο bar jacket του Dior», ακούγεται στο τρέιλερ του ντοκιμαντέρ.

«Μπορεί τελικά το έργο τέχνης που θα βγει μέσα από όλο αυτό, να είναι η ίδια γυναίκα», θα συμπληρώσει η δημιουργός. «Οι Καρυάτιδες είναι όμορφες, αλλά είναι και δυναμικές», λέει στον φακό η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου. «Συγκρατούν όλο το οικοδόμημα. Αυτός είναι με έναν τρόπο και ο ρόλος των γυναικών.»

Φωτογράφηση οίκου Dior στην Ακρόπολη

H λάιβ πρεμιέρα είχε προγραμματιστεί για την Αθήνα και το Παρίσι. Τώρα που θα την παρακολουθήσουμε από τις οθόνες μας, μπορούμε να φορέσουμε κάτι λευκό, φωτεινό, χρυσό, να ξεχάσουμε για λίγο την πανδημία, να νιώσουμε υπερήφανοι σαν Έλληνες και Ελληνίδες, και να δούμε μπροστά.

Τι κοινό μπορεί να έχει η υψηλή μόδα με την λαϊκή παράδοση; Μια φορά κι έναν καιρό ήταν η φουστανέλα. Στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Ο Kολοκοτρώνης φορούσε Dior.

Η αφίσα του ντοκιμαντέρ

Δείτε εδώ την πρεμιέρα:

https://www.youtube.com/watch?v=ymTZHspCNrk

Διαβάστε επίσης: