ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι μαγειρεύει ο maître Λιβάνιος, τα ραντεβού του Εξάρχου και το ράλι στην Αττικής, τα μυστικά της ΓΕΚ και τα 19 ευρώ, το beef Σταϊκούρα – Ταχιάου, τι θα στηρίξει ο Μηταράκης, και ο καινοτόμος Ρέμος
Η μικρή Σίλια που μεγάλωσε μέσα στα χρώματα, στα υφάσματα, στην οικογενειακή επιχείρηση του παππού στον Πειραιά, στην οδό Βασιλέως Γεωργίου, με υφάσματα, χάντρες, γυναικεία προϊόντα, κι αργότερα βρέθηκε μαζί με τα δύο αδέρφια της, στον Μπόμπιρα, στο Benefit, στα καταστήματα με τα παιδικά και βαφτιστικά ρούχα, την γυναικεία μόδα, τα αξεσουάρ, δεν άργησε να αρχίσει να ράβει τις δικές της δημιουργίες, αν και ακόμη και σήμερα δηλώνει αυτοδίδακτη σχεδιάστρια μόδας… Με ένστικτο και επιμονή.
Τα χρόνια πέρασαν, η Ελλάδα άλλαξε, οι δεκαετίες χάραξαν διαφορετικά στιλ, συχνά εισαγόμενα, εμμονικά, εκκωφαντικά. Η Σίλια Κριθαριώτη απολαμβάνει σήμερα να βάζει την υπογραφή της σε μάξι και μίνι δημιουργίες, πάντοτε αποκαλυπτικές, κεντημένες, φωτογενείς. Δεν είναι τυχαίο πως μια Ελληνίδα σχεδιάστρια με ένα όχι και τόσο εύκολο στην προσφώνηση για τους ξένους όνομα (Celia Kritharioti) έχει συχνά την τιμητική της στο κόκκινο χαλί, σε διεθνείς απονομές, σε γάμους υπερπαραγωγές, σε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, σε χορευτικές παραστάσεις, στη σκηνή, στην αληθινή ζωή.
Ποιος θα το φανταζόταν ότι το κορίτσι που ξεκίνησε τη διαδρομή της στον κόσμο της μόδας σε ένα από τα πιο ακριβά καταστήματα του Πειραιά στη δεκαετία του 80, θα βρισκόταν σε ένα ιστορικό ελληνικό οίκο μόδας, τον οίκο Τσούχλο που εξαγόρασε ο πατέρας της, Δημήτρης Κριθαριώτης το 1989, και θα σχεδίαζε διαφορετικές συλλογές για υποψήφιες νύφες, ντεμπιντάντ, σταρ, με προδιαγραφές που ακροβατούν ανάμεσα στο πρετ-α-πορτέ και την υψηλή ραπτική;
H ζωή είναι γεμάτη συμπτώσεις. Ακόμη κι αν η ίδια επιμένει στις συνεντεύξεις της πως δεν είχε ονειρευτεί ποτέ να γίνει σχεδιάστρια μόδας, ήξερε τι ήθελε να φοράει, πως ένα φόρεμα μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα, τι χρειάζεται μία γυναίκα για να νιώθει επιθυμητή. Και να αγαπάει το σώμα της και την εικόνα της.
Για την ιστορία, η μητέρα της σχεδιάστριας, Ελισάβετ Μήτσου, είχε εργαστεί στο λογιστήριο του ατελιέ του ελληνικού οίκου. Με τα αδέρφια της, Λένια και Νίκο, μεγάλωσαν μέσα στη μόδα. Όλη η διαδρομή της Σίλιας Κριθαριώτη ήταν γεμάτη από μουσελίνες και ταφτά, βελόνες και καρφίτσες, πατρόν και ραπτομηχανές. Πώς θα μπορούσε λοιπόν να ξεφύγει από την πασαρέλα, τη βιτρίνα, το ατελιέ;
Και κάπως έτσι δεν προλαβαίνει να δημιουργεί νέες συλλογές, για γυναίκες, άνδρες, μόδα στο σπίτι, ρούχα για έφηβες, για γυναίκες που θέλουν να έχουν ένα ρούχο στη ντουλάπα τους που θα ξέρουν ότι όμοιο του δεν θα έχει καμία άλλη… Η γυναικεία ματαιοδοξία είναι διαχρονική. Και πουλάει πάντοτε πολύ. Χωρίς να ξεχνάει φυσικά και την αρχή του νήματος, καθώς όπως διαβάζουμε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, η σειρά για παράδειγμα Princess που δημιουργεί, διατίθεται σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και «στο κατάστημα Μπόμπιρας, το πρώτη της οικογένειας Κριθαριώτη από το 1919.»
Το heritage, η κληρονομιά, αποτελεί λέξη-κλειδί για τους οίκους στο εξωτερικό που επενδύουν στο παρελθόν για να χτίσουν στο παρόν και να υπενθυμίσουν τις καλύτερες στιγμές από το αρχείο των συλλογών τους. Είναι η στιγμή που το τότε γίνεται σύμμαχος με το τώρα, και ενώνονται όλα τα κομμάτια του παζλ. Της δημιουργικότητας και της καινοτομίας.
Να θυμηθούμε ορισμένες πρόσφατες εμφανίσεις αναγνωρίσιμων γυναικών με δημιουργίες της Celia Kritharioti; Η Kourtney Kardashian τα φετινά Χριστούγεννα, το μοντέλο Adriana Lima, η Britney Spears όταν θέλησε να ανακοινώσει με φωτογραφικά ντοκουμέντα την ελευθερία της, η Kylie Minogue για να επικοινωνήσει κάτι καινούργιο, ηθοποιοί και τραγουδίστριες όπως η Gwyneth Paltrow, η Jennifer Lopez, η Nicole Kidman που έχουν πρόσβαση στην ελίτ της παγκόσμιας μόδας…
Πρόσφατα είδαμε ακόμη και την εγγονή του Alain Delon να φωτογραφίζεται με φόρεμα της Ελληνίδας σχεδιάστριας που μοιάζει να θέλει να κατακτήσει το Παρίσι, το Μιλάνο, τη Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, τον κόσμο ενώ τρία νυφικά της επέλεξε για τον δεύτερο γάμο της ζωής της, αυτή τη φορά στο Ντουμπάι, η Caroline Stanbury, πρώην πρέσβειρα του οίκου Chopard, και τηλεοπτικό πρόσωπο σε ριάλιτι με υψηλή τηλεθέαση με τον πρώην ποδοσφαιριστή της Ρεάλ Μαδρίτης, Sergio Carrallo. Και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα;
Γιατί όχι; To παραμύθι έχει αρχή, μέση και τέλος, πριγκίπισσες με στέμματα ή χωρίς, κακές μητριές, κακομαθημένες κόρες, λαμπερούς χορούς, εντυπωσιακούς γάμους. Η Σίλια Κριθαριώτη πιστεύει ότι η μόδα είναι κάτι που μεταδίδεται από γενιά σε γενιά. Μπορεί να σπούδασε στην ΑΣΟΕΕ για να συνεχίσει την καριέρα της στην οικογενειακή επιχείρηση αλλά δεν επιδίωξε να γίνει designer. Κι όμως. Στα nineties συνήθιζε να φέρνει στην χώρα μας τα πιο διάσημα μοντέλα της εποχής για την παρουσίαση των συλλογών της σε κεντρικά ξενοδοχεία της Αθήνας. Από την Claudia Schiffer, την Iman και την Naomi Campbell μέχρι την Gisele Bundchen, την Laetitia Casta και την Νatalia Vodianova. Επίδειξη μόδας, αποθέωση, χειροκρότημα, ανκόρ.
Semi-couture, δηλαδή πρετ-α-πορτέ που γίνεται υψηλή ραπτική, καθώς αν δεν ανήκεις στην Federation de la Haute Couture et De La Mode στο Παρίσι, στην οποίοι, ανήκουν ελάχιστοι σχεδιαστές και οίκοι από τον παγκόσμιο χάρτη, δεν μπορείς να θεωρείσαι επίσημος εκπρόσωπος της υψηλής ραπτικής. Οι επιρροές από τον Valentino, τον Karl Lagerfeld, την Carolina Herrera, τον Giorgio Armani, είναι εμφανείς. Γιατί υπάρχει το rosso του Valentino, του Christian Louboutin, τώρα και της Σίλιας.
Έχει παρουσιάσει shows στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο. Στον Φάρο στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Στο Palais de Tokyo στο Παρίσι. Με τον ίδιο απόηχο πάντα. Για το όνειρο. Και το ταξίδι. Υπάρχει όμως και η πιο προσιτή σειρά της σχεδιάστριας, το brand 5226, το οποίο, αποκαλύπτεται μέσα από μία ακολουθία αριθμών που αναφέρονται στην ημερομηνία γέννησης του πατέρα της και προτείνει μία σειρά από ρούχα που μπορούν να φορεθούν και από μικρότερες ηλικίες, με πιο μοντέρνα πατρόν και φιλικά προς τη νυχτερινή ζωή υλικά, σε πιο οικονομικές τιμές. Μέσα στην πανδημία σχεδίασε ακόμη και φούτερ και προστατευτικές μάσκες στην Stay Home κολεξιόν.
Κι αν παρατηρήσουμε τον λογαριασμό της στο Instagram; Θα δούμε μόδα, περισσότερη μόδα, λευκές δημιουργίες, ασημένιες, χρυσές, κόκκινες, στην απόχρωση της φωτιάς, καλοσκηνοθετημένα βίντεο και φωτογραφίες που θυμίζουν editorials μόδας, όπως και την ίδια, αλλά και τον σύζυγο της, Νίκο Τσάκο, με ευχές και συναίσθημα, αλλά και τρυφερές κειμενολεζάντες. Όπως όταν ανέβασε πρόσφατα εικόνες από τον γάμο της Nina Flohr στην Αθήνα για να γράψει: «Αγαπώ τους γάμους. Ανυπομονώ να δω τον επόμενο βασιλικό γάμο.»
Η ίδια παντρεύτηκε με τον Νίκο Τσάκο, γιο του εφοπλιστή καπετάνιου Παναγιώτη Τσάκου το 2001 και έχουν αποκτήσει μαζί τρία παιδιά. Στην επέτειο του γάμου τους έγραψε: «Σε ευχαριστώ για τα 20 χρόνια αφοσίωσης, στοργής, πάθους και της αγάπης που ανθίζει.» Πώς συνόδευσε την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, σε μία ανάρτηση πριν από 97 εβδομάδες, γιατί έτσι μετράει το Instagram τον χρόνο; Mε πολλές μικρές φωτογραφίες, μίνι πορτρέτα. «Όταν ξυπνάς σε ένα κρεβάτι με κόκκινα τριαντάφυλλα.»
Θα δούμε όμως και μία κοινή εμφάνιση, και ανάρτηση στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, στο Royal Albert Hall, στο Λονδίνο. Με την φράση: «Ευχαριστώ την αγάπη της ζωής μου, είσαι πάντα στο πλευρό μου, να με αγαπάς, να με υποστηρίζεις και να με εμψυχώνεις. Είσαι η ζωή μου, η έμπνευση μου, η αληθινή μου αγάπη και το άλλο μου μισό.» Και ζήσαν αυτοί καλά. Κι εμείς, καλύτερα, με περισσότερη μόδα. Και φως. Και λάμψη.
Διαβάστε επίσης