ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι δύο ιδρυτές, Dietrich Mateschitz και Chaleo Yoovidhya, έκαναν πολύ σημαντικές κινήσεις για την προώθηση της “μάρκας” τους. Ισχυρό παράδειγμα ήταν η αγορά μιας ομάδας της Formula 1 και η συνεργασία τους με τον Felix Baumgartner, που πραγματοποίησε ελεύθερη πτώση στα 120.000 πόδια το 2012. Οι πωλήσεις τους όλο και αυξάνονται ενώ, όπως καταγράφει η Forbes, το 2016 πωλήθηκαν πάνω από 6 δισεκατομμύρια “κουτάκια” Red Bull.
O Mateschitz, που είναι σήμερα 72 χρονών, είναι χαμηλών τόνων και δεν κάνει συχνά δημόσιες εμφανίσεις. Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του στο αυστριακό έντυπο “Kleine Zeitung”, «ανοίχτηκε» εκφράζοντας τη γνώμη του για τον πρόεδρο Donald Trump και ασκώντας κριτική στην αυστριακή κυβέρνηση που επιτρέπει τη μαζική εισροή προσφύγων, ενώ αποκάλυψε πως σκοπεύει να δημιουργήσει μια γερμανική ειδησεογραφική ιστοσελίδα.
Δείτε παρακάτω πώς ο Mateschitz κατάφερε να επεκτείνει τη Red Bull και να την μετατρέψει σε μια διεθνή μάρκα:
Ο Mateschitz σπούδασε Marketing στο University of Commerce της Βιέννης. Αποφοίτησε στα 28 του και εργάστηκε ως διεθνής διευθυντής marketing για το Blendax, στην προώθηση προϊόντων τουαλέτας.
Σε ένα ταξίδι στη Ταϊλάνδη για τη δουλειά του στο Blendax, δοκίμασε ένα τονωτικό ποτό με σιρόπι που τον βοήθησε να συνέλθει από το jet lag.
Ο Mateschitz γνωρίστηκε με τον Ταϊλανδό Chaleo Yoovidhya, που είχε τη δική του εταιρεία τονωτικών ποτών, και τον έπεισε να φέρει το ποτό στην Ευρώπη ενώ ο ίδιος παραιτήθηκε από τη δουλειά του. Ο καθένας τους είχε επενδύσει 500.000 δολάρια στην επιχείρηση.
Και οι δύο κατείχαν το 49% της εταιρείας (και ο γιος του Yovidhya το 2%), αλλά συμφώνησαν ότι θα “έτρεχε” την εταιρεία ο Mateschitz. Ο Yovidhya πέθανε σε ηλικία 89 ετών το 2012.
Καθώς ο Mateschitz συνέχισε να επεκτείνει την αγορά για το Red Bull, φτάνοντας τελικά στις ΗΠΑ το 1997, επικεντρώθηκε στις τακτικές του guerilla marketing.
Οι εκδηλώσεις που διοργανώνουν είναι εντυπωσιακές, όπως η “Flugtag Day”, όπου είχαν ανθρώπους οι οποίοι ανταγωνίζονταν σε ιπτάμενα μηχανήματα που είχαν σχεδιάσει οι ίδιοι.
Η Red Bull “αγκαλιάστηκε” από την αθλητική κοινότητα, ειδικά μετά τη σύνδεσή της με το σήμα της Formula 1 το 2004.
Η Red Bull κατέχει επίσης τέσσερις ομάδες ποδοσφαίρου, συμπεριλαμβανομένων των Red Bulls της Νέας Υόρκης.
Ο Mateschitz διαθέτει, επίσης, ένα συγκρότημα αεροπλάνων που ονομάζεται Hangar-7, το οποίο περιλαμβάνει τρία εστιατόρια.
Διαθέτει, επίσης, ένα πολυτελές θέρετρο στο νησί Laucala στα Νησιά Φίτζι. Υπάρχουν 25 βίλες διαθέσιμες με ιδιωτικές πισίνες και οι τιμές μπορούν να φτάσουν σχεδόν τα 10.000 δολάρια τη νύχτα.
Το 1998 η μάρκα ξεκίνησε τη μουσική ακαδημία της, Red Bull Music Academy, η οποία φέρνει μουσικούς από διάφορα είδη να συμμετέχουν σε διάφορες εκδηλώσεις.
Το 2007, η Red Bull εγκαινίασε το Media House, μια θυγατρική εταιρεία που δημιούργησε το “Red Bulletin”, ένα περιοδικό επικεντρωμένο στις τέχνες και τον αθλητισμό.
Η ομάδα που ασχολείται με το νέο δημοσιογραφικό πλάνο του Mateschitz, περιλαμβάνει δύο μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Red Bull, καθώς και δύο σημαντικούς δημοσιογράφους.
Κι ενώ ορισμένοι εικάζουν πως η νέα του πλατφόρμα θα έχει πολιτικά κίνητρα, η ομάδα απορρίπτει κάθε φήμη που υποστηρίζει πως το νέο εγχείρημα θα έχει ιδεολογική χροιά.
Κείμενο: Παναγιώτα Κλεάνθους
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το Instagram είναι το χειρότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης! Ποιο είναι το καλύτερο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τα 20 πανεπιστήμια που έχουν δημιουργήσει τους περισσότερους δισεκατομμυριούχους
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η απίστευτη ζωή του πολυεκατομμυριούχου Rande Gerber
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει