Menu
-1.7%
Τζίρος: 77.16 εκατ.

Γερμανία-Πιστόριους: Σαμποτάζ πίσω από τη ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια

Media

Τηλεοπτική πενία, τέχνας κατεργάζεται: οι αρρυθμίες του ΕΚΟΜΕ, το πλήγμα στα σήριαλ και το ανανεωμένο creative μενού

Comments
Ο τηλεθεατής των ελεύθερων καναλιών ίσως να μη γνωρίζει τι είναι το ΕΚΟΜΕ, δηλαδή το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, που λειτουργούσε μέχρι χθες υπό τη σκέπη του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στο κτήριο της Γ.Γ. Επικοινωνίας και Ενημέρωσης και τώρα δίνεται προς υιοθεσία στο υπουργείο Πολιτισμού για να συνεχίσει με αυστηρότερες προϋποθέσεις να μοιράζει χρήμα σε οπτικοακουστικές παραγωγές επί ελληνικού εδάφους, τόσο ελληνικές όσο και ξένες.

Προφανώς λίγο, ελάχιστα να τον ενδιαφέρει αν το τηλεοπτικό «καλάθι» τα προηγούμενα χρόνια ήταν πλούσιο και γαλαντόμο χάρις στο χρηματοδοτικό εργαλείο του cash rebate που επέστρεφε στις εταιρείες παραγωγής υψηλό ποσοστό πολύ συγκεκριμένων επιλέξιμων δαπανών.

Παρακολουθούσε τη «Μάγισσα» ή τη «Γη της Ελιάς» ή ακόμη και το «Maestro» που κάνει με συνέπεια τη δική του καριέρα στο Netflix… χωρίς να ζητά «πόθεν έσχες» από τα κανάλια για τόσο ακριβές παραγωγές.

Ωστόσο την επόμενη σεζόν θα αναρωτηθεί: Γιατί από 36 σειρές την περασμένη χρονιά περάσαμε σε ένα πιο φτωχικό «μενού» τηλεοπτικών σήριαλ τόσο αριθμητικά (12-14) όσο και σε ποιοτικό επίπεδο;

Γιατί o Alpha έβγαλε από την πρίζα στη 12η του σεζόν το «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα», γιατί μένει ο σταθμός χωρίς καθημερινή τηλεοπτική σειρά, γιατί τα καστ θα συρρικνωθούν, γιατί τα σκηνικά των σειρών των σταθμών θα είναι πιθανόν κατώτερα των περιστάσεων;

Ακόμη και αν κάποιος εξηγήσει στον τηλεθεατή ότι το ΕΚΟΜΕ που έθρεψε τις παχιές αγελάδες της παραγωγής στη χώρα τα τελευταία χρόνια μπαίνει σε έναν πιο στενό δρόμο για να επιβιώσει αφενός και αφετέρου για να σταματήσει η υπερπαραγωγή και διαρροή πόρων, δεν πρόκειται για δώσει …συγχωροχάρτι στα τηλεοπτικά κανάλια που θα σερβίρουν ένα low budget τηλεοπτικό μενού που θα βρίθει από σώου, αγορασμένα format από το εξωτερικό και talks show infotainment που θα ροκανίζουν τον air time αλλά όχι το ταμείο των τηλεοπτικών σταθμών.

Ίσως ορισμένοι επιδείξουν υπομονή για τη μεθεπόμενη σεζόν όταν θα έχει εγκατασταθεί ο νέος φορέας ΕΚΚΟΜΕΔ ΑΕ ή αλλιώς «Δημιουργική Ελλάδα», που θα δέχεται αιτήσεις για χρηματοδότηση από την 1η Οκτωβρίου και μετά.

Ίσως να επιλέξουν 1-2 σειρές και μετά στραφούν σε συνδρομητικές πλατφόρμες.

Μέχρι τότε οι εταιρείες παραγωγής, για να γυρίσουν τις σειρές των προηγούμενων ετών, θα συνεχίσουν να αποπληρώνουν τα δάνειά τους ….καθώς έλλειψη ΕΚΟΜΕ, στάση εμπορίου…

Πενία τέχνας κατεργάζεται

Αυτό δεν σημαίνει ότι τα κανάλια δεν επιφυλάσσουν εκπλήξεις και ότι δεν θα γίνουν πιο δημιουργικά προκειμένου να καλύψουν το έλλειμμα της χλιδής και του πλούτου της περιόδου του «Σασμού», του «Maestro» ή της σειράς «Ψυχοκόρες».

Έτσι επιστρατεύονται τα σούπερ-όπλα, από τον δοκιμασμένο Μανούσο Μανουσάκη, τη διαχρονική Μιρέλλα Παπαοικονόμου και το δημιουργικό δίδυμο Ρέππα-Παπαθανασίου έως και την all time classic Μαρία Κάλλας ως υλικά μιας wannabe επιτυχημένης συνταγής επιτυχίας.

Ο ΑΝΤ1 θα δοκιμάσει την τύχη του με την καθημερινή πολλά υποσχόμενη σειρά «Grand Hotel», ένα αστυνομικό ερωτικό θρίλερ, σε επιμέλεια Δημήτρη Αποστόλου, γεμάτο αγωνία, ανατροπές και απαγορευμένους έρωτες με το σενάριο να υπογράφουν οι Δήμητρα Τσόλκα και Βάσια Καρυτινού, ενώ τη σκηνοθετική σφραγίδα θα βάλει ο Γιάννης Βασιλειάδης.

Την παραγωγή υπογράφει η JΚ Productions – Καραγιάννης. Τη νέα σεζόν το κανάλι του Αμαρουσίου θα φιλοξενήσει το πρίκουελ της «Μάγισσας» πιθανόν και τον τρίτο κύκλο των «Παγιδευμένων».

Το MEGA συνεχίζει τη νέα σεζόν με τον τέταρτο κύκλο της σειράς «Η γη της ελιάς», με την ολοκλήρωση του «Maestro» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη (πρεμιέρα για τη δεύτερη σεζόν με 6 επεισόδια την Πέμπτη 16 Μαΐου, στις 22:40) και τον νέο κύκλο του «Famagusta» του Αντρέα Γεωργίου (ο β’ κύκλος έκανε πρεμιέρα την Κυριακή 7 Απριλίου, σε νέα ώρα, στις 22:40).

Τη νέα σεζόν θα έχουμε ακόμα τη δεύτερη σεζόν της σειράς «Άγιος Παΐσιος, Από τα Φάρασα στον Ουρανό», αλλά και το «Ταμπού», τη νέα σειρά του Αντρέα Γεωργίου δια χειρός της σεναριογράφου Βάνας Δημητρίου.

Στον ALPHA, μεγάλης βαρύτητας θα είναι η παραγωγή «Η Παναγιά τη Φωτιάς», η οποία θα προβάλλεται από Δευτέρα έως Πέμπτη. Βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη και στο βιβλίο «Εξομολόγηση» (που προηγείται του βιβλίου «Η Παναγιά της Φωτιάς»). Η σειρά που θα διαδεχθεί τον «Σασμό» θα είναι μια παραγωγή που θα πραγματοποιήσει γυρίσματα στο εξωτερικό αλλά και σε πολλά μέρη της Ελλάδας, με έμφαση στην Ήπειρο.

«Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» είναι επίσης μια σειρά στην οποία ποντάρει το κανάλι, μια σάτιρα-φόρο τιμής στις μεγαλύτερες επιτυχίες της σύγχρονης ελληνικής τηλεόρασης μέσα από την κωμική ματιά του διδύμου των επιτυχιών Ρέππα – Παπαθανασίου.

Το λαϊκό αυτό θέαμα υπογράφουν μουσικά ο Γιώργος Θεοφάνους (σύνθεση) και η Αφροδίτη Μάνου (στίχοι) με 14 πρωτότυπα τραγούδια που θα διανθιστούν με φαντασμαγορικές, δαλιανιδικές χορογραφίες.

Πρωταγωνιστούν (με αλφαβητική σειρά): Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Γιάννης Απέργης, Σοφία Βογιατζάκη, Βάσω Γουλιελμάκη, Τζένη Διαγούπη, Τζόυς Ευείδη, Μάνος Ιωάννου, Κώστας Καζάκας, Άννα Κουρή, Καίτη Κωνσταντίνου, Νίκη Λάμη, Μαρία Λεκάκη, Αντώνης Λουδάρος, Ματθίλδη Μαγγίρα, Αντιγόνη Νάκα, Σπύρος Πούλης, Μιχάλης Ρέππας, Χρύσα Ρώπα, Μαριέλλα Σαββίδου κ.ά.

Το κανάλι θα προβάλλει επίσης τον δεύτερο κύκλο της σειράς «Ο γιατρός» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη.

Η ΕΡΤ ετοιμάζει τρία νέα εγχειρήματα: «Το δίχτυ», η νέα κοινωνική-αστυνομική σειρά που εμβαθύνει στα προβλήματα της σύγχρονης κοινωνίας σε σκηνοθεσία Μανούσου Μανουσάκη και σενάριο Βαγγέλη Γιαννίση, που θα αποτελείται από έξι αυτοτελείς αστυνομικές ιστορίες (διάρκειας 80 λεπτών η καθεμία).

Στο επίκεντρο βρίσκεται μια επίλεκτη ομάδα αστυνομικών της Γενικής Ασφάλειας, η οποία αναλαμβάνει την επίλυση σημαντικών και ειδικού ενδιαφέροντος υποθέσεων.

Με καστ γνωστών ηθοποιών όπως η Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, ο Θοδωρής Αθερίδης, ο Ορέστης Τζιόβας, η Φιόνα Γεωργιάδη, ο Σπύρος Μαραγκουδάκης, η Κατερίνα Κρανίδη και η Αναστασία Γαλερού-Βλάσση, η σειρά ακολουθεί τους ήρωες κάθε ιστορίας στις παρυφές του «μαύρου» και του «άσπρου», τους βλέπει να γίνονται έρμαια των παθών τους, όπου και τα θύματα και οι θύτες καλούνται να αντιμετωπίσουν καταστάσεις μεγαλύτερες από το μέγεθός τους.

«Άγνωστη Μαρία»: Η σειρά περιγράφει τα πολύ νεανικά χρόνια της μεγάλης ντίβας Μαρίας Κάλλας και ήδη συμπληρώνεται το καστ που θα ακολουθήσει τις σκηνοθετικές οδηγίες της Όλγας Μαλέα σε παραγωγή της εμπειρότατης Φρόσως Ράλλη.

Μέχρι στιγμής θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή της Ελένης Ράντου, η οποία θα υποδυθεί μια δασκάλα της νεαρής Μαρίας Κάλλας στο Ωδείο Αθηνών που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξή της.

Η Μιρέλλα Παπαοικονόμου τέλος επιστρέφει μαζί με τον σκηνοθέτη Λάμπη Ζαρουτιάδη μέσω της δημόσιας τηλεόρασης. Το νέο εγχείρημά της, θα βασίζεται στο μυθιστόρημα «Το απαραίτητο φως» της Ντορίνας Παπαλιού, η οποία θα υπογράφει τη διασκευή του σεναρίου.

Διαβάστε επίσης:

Όλη η αλήθεια για το ΕΚΟΜΕ – Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου, Λεωνίδα Χριστόπουλου

Ριάλιτι, τηλεπαιχνίδια, σόου και ολίγα σήριαλ περιορισμένου budget – Τι θα δούμε στην τηλεόραση

Τηλεόραση, η μεγάλη ανατροπή – Τα λεφτά του ΕΚΟΜΕ και η σκληρή μάχη των σήριαλ

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γερμανία-Πιστόριους: Σαμποτάζ πίσω από τη ζημιά στα υποθαλάσσια καλώδια
Aegean: Φορολογικό πιστοποιητικό με συμπέρασμα «χωρίς επιφύλαξη» για τη χρήση 2023
ΗΠΑ: Το Υπουργείο Δικαιοσύνης πιέζει την Google να πουλήσει το Chrome
H METRO Running Team διένυσε 4.550 «Χιλιόμετρα Προσφοράς» το 2024
Συμφωνία ΔΝΤ – Ουκρανίας: Ακόμα 1,1 δισ. δολ. από το πρόγραμμα βοήθειας – 9,8 δισ. συνολικά
ΤτΕ: Ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα €13,4 δισ. στο 10μηνο
Κοινή δήλωση 6 κρατών: Η Ρωσία επιτίθεται συστηματικά στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας
Coca Cola HBC: Αντλεί 500 εκατ. ευρώ μέσω του 8ετούς ομολόγου – Στο 3,125% το κουπόνι
Πώς μοιράζεται η πίτα της αγοράς στη συνδρομητική τηλεόραση – mononewsTV
Χρηματιστήριο: Σπάνε margin calls, μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά – Ο Πούτιν, ο Σαμαράς και ο MSCI