Περιεχόμενα
Όσο δυσαρεστημένος και αν είναι ο πρόεδρος του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ με τους κυβερνητικούς χειρισμούς που έριξαν τις «μεσοτοιχίες» που χώριζαν συνδρομητική και ελεύθερη TV με «εργαλείο» την τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών & Υποδομών, επιτρέποντας σε συνδρομητικά δίκτυα να επενδύουν στην ελεύθερη τηλεόραση και ανοίγοντας τον δρόμο στη United Media (Nova) να μπει στον Alpha και ενδεχομένως και στο Star, η αλήθεια είναι ότι τη δυσαρέσκειά του αυτή θάβεται κάτω από τον στόχο της κερδοφορίας βλέποντας τα ΜΜΕ ψυχρά «επιχειρηματικά».
Πράγματι, ο Θοδωρής Κυριακού αποτελεί την επιτομή επενδυτή-«παίκτη» σε μια μηντιακή αγορά–«κινούμενη άμμο» και διαθέτει κουλτούρα συνεργασιών χωρίς μονοκρατορικά «συμπλέγματα» σε μια περίοδο άλλωστε που η σερβική United Media «αλωνίζει» στον ανταγωνισμό, συνεπώς έχει μεγάλη ανάγκη από ισχυρούς συμπαίκτες. Με αυτό το μοτίβο κινήθηκε τον Μάρτιο του 2022 όταν εκχώρησε μέσω ΑΜΚ και αντί 225 εκατ. ευρώ στο Middle East Broadcasting Center Group, με έδρα το Dubai και με επικεφαλής τον Σαουδάραβα επιχειρηματία, Waleed bin Ibrahim Al Ibrahim, το 30% του ΑΝΤΕΝΝΑ, αυτό κάνει και σήμερα διαθέτοντας το 15% του ΑΝΤ1+ στην καναδική Fairfax Financial Holdings Limited (Fairfax), με επικεφαλής τον Ινδοκαναδό Πρεμ Γουάτσα, επικεφαλής ενός από τα ισχυρότερα funds στον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο και τη διαχείριση ακινήτων.
Οι συζητήσεις που προηγήθηκαν της πώλησης του 15% που ανακοινώθηκε χθες, τηρήθηκαν σε πλήρη μυστικότητα και πολύ λίγα στελέχη του ομίλου γνώριζαν την κατάληξή της. Σε αυτές συμμετείχε η Linda Jensen Group CEO του Ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ διεθνώς, ο Γιάννης Παπαχρήστου CEO Ελλάδος και η Σόνια Μπαμπίλη, υπεύθυνη εξαγορών και συγχωνεύσεων του ομίλου ΑΝΤΕΝΝΑ, με προϋπηρεσία από τη Morgan Stanley στο Λονδίνο και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου στο οποίο έχει διατελέσει Chief Investment Officer.
Ποιος είναι ο Ινδοκαναδός μεγιστάνας που διοικεί τον κολοσσό των 89 $δις και στηρίζει Μητσοτάκη
Η Fairfax, ο διεθνής κολοσσός με έδρα το Τορόντο του Καναδά, διαχειρίζεται κεφάλαια 89$ δις και αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ξένους επενδυτές στην Ελλάδα με πλούσιο χαρτοφυλάκιο μεταξύ άλλων στον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο και τη διαχείριση ακινήτων. Έχει επενδύσει προ 10ετίας στη Eurobank, διαθέτει το 80% του ασφαλιστικού ομίλου Eurolife FFH ενώ στις 15 Απριλίου 2022 απέκτησε τον έλεγχο της «Grivalia Hospitality». Λίγους μήνες μετά και στις 13 Δεκεμβρίου 2022 η Fairfax μπαίνει στη Mytilineos και καθίσταται ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος, αγοράζοντας 2,7 εκατ. μετοχές.
Ο Ινδοκαναδός μεγιστάνας στην καθιερωμένη ετήσια επιστολή του προς τους εργαζόμενους του ομίλου, δεν δίστασε μάλιστα να απονείμει τα εύσημα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για το κυβερνητικό έργο που έχει επιτελέσει και να εκφράσει την ελπίδα ότι θα είναι ο νικητής των εκλογών. Μάλιστα επισημαίνει ότι στη χώρα θα γίνουν εκλογές το α’ εξάμηνο του 2023 αναφέροντας ότι «πιστεύουμε ότι ο ελληνικός λαός θα αναγνωρίσει τα επιτεύγματα του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και θα τον επανεκλέξει για δεύτερη θητεία με πλειοψηφία».
Επισημαίνεται ότι μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών, οι επενδύσεις της Fairfax στην Ελλάδα αποδίδουν καρπούς και τα κέρδη της υπερβαίνουν το 1 δισ. ευρώ.
Τι είδε ο Γουάτσα στον ΑΝΤ1+;
Στα «credentials» που παρουσίασε ο ΑΝΤΕΝΝΑ στον Ινδοκαναδό μεγιστάνα και τους συνεργάτες του προσμετρήθηκε η «μακρόχρονη και διεθνής εμπειρία καθώς και η τεχνογνωσία του Ομίλου αλλά και το γεγονός ότι ο ΑΝΤ1+ σε λιγότερο από ένα χρόνο λειτουργίας πρόσφερε μοναδικό περιεχόμενο με πάνω από 7.000 τίτλους συγκεντρώνοντας σημαντικό (αλλά άγνωστο) αριθμό συνδρομητών με περισσότερα από 400 εκατομμύρια views».
Η Fairfax αναγνωρίζοντας τη δυναμική και την προοπτική εξέλιξης του ANT1+, ως μοναδική ελληνική συνδρομητική πλατφόρμα έλαβε σοβαρά υπόψη τις διεθνείς συνεργασίες όπως με το FIFA World Cup 2022 και τη Formula 1 και έτσι έλαβε την απόφαση να συμμετάσχει στην περαιτέρω ανάπτυξη της πλατφόρμας εντός και εκτός Ελλάδος.
Παράλληλα μέτρησε το γεγονός ότι ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ, με παρουσία στον χώρο των Media σε Ευρώπη, Η.Π.Α., Καναδά και Αυστραλία και με ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο media assets απευθύνεται σε ένα παγκόσμιο κοινό που ξεπερνά τα 150 εκατομμύρια.
Αγοράζει – πουλάει με την ίδια ευκολία
Να θυμίσουμε ότι ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ είναι ένας πολυεθνικός οργανισμός media, περιεχομένου, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και διατηρεί ευρύ χαρτοφυλάκιο διεθνών media assets σε διάφορες πλατφόρμες (Τηλεόραση, ΟΤΤ, Ραδιόφωνο, Ψηφιακά Μέσα, Μουσική, Εκδόσεις και Εκπαίδευση) σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Αυστραλία.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ εξαγόρασε τα Village Cinemas με 42% μερίδιο αγοράς και με παρουσία σε 7 περιοχές της Ελλάδας (4 σημεία στην Αττική, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λάρισα).
Ο ΑΝΤΕΝΝΑ έχει επίσης επενδύσει στις εταιρείες Facebook, Twitter και Spotify από τα πρώτα τους χρόνια. Κατέχει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο επενδύσεων σε media, που περιλαμβάνουν την επενδυτική τράπεζα και Fund, το Raine Group, τον μεγαλύτερο όμιλο media για νέους στον κόσμο, τη Vice Media, την εταιρεία τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών στο Hollywood, την Imagine Entertainment, καθώς και 31 κανάλια και 3 συνδρομητικές ψηφιακές πλατφόρμες.
Πριν δύο μήνες ο όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ εμφανίζεται σε ξένα ΜΜΕ ως επίδοξος αγοραστής του Vice διεθνώς (έχει τα δικαιώματα στην Ελλάδα) από τη Vice Media και είναι πιθανόν να είναι πλειοδότης στη διαδικασία πώλησης με τιμή από $5,7 δις το 2017, σε κάτω από το $1 δις σήμερα. Μοχλός της διαδικασίας πώλησης του Vice, είναι η Fortress Investment Group, μέρος μιας κοινοπραξίας δανειστών, η οποία το 2019 παρείχε πίστωση 250 $εκατ. στο Vice.
Η 12μηνη πορεία και το φιάσκο που αποσοβήθηκε
- Έναν χρόνο πριν (Απρίλιος 2022) ο Όμιλος Antenna είχε ανακοινώσει ότι επεκτείνει την παρουσία του στο χώρο των ΟΤΤ (Over The Top) υπηρεσιών φέρνοντας, σε Ελλάδα και Κύπρο, τη νέα streaming πλατφόρμα ANT1+ μέσα από τον ιστότοπο antennaplus.gr.
- Προανήγγειλε τότε, «κορυφαίας ποιότητας ελληνικό και ξένο περιεχόμενο, πρωτότυπες ελληνικές παραγωγές, τα ΑΝT1+ Originals, μια μεγάλη συλλογή από ξένες σειρές σε αποκλειστική προβολή, ταινίες μεγάλων studio του εξωτερικού, περιεχόμενο για παιδιά, πρεμιέρες ελληνικών ταινιών που προβάλλονται στις κινηματογραφικές αίθουσες, ντοκιμαντέρ, Live συναυλίες και φυσικά το πρόγραμμα του ΑΝΤ1 ΤV».
- Παράλληλα ανακοίνωσε εμπορική πολιτική με διάθεση δωρεάν δοκιμής 14 ημερών και προσφορά γνωριμίας στα 4,99€ τον μήνα για τους πρώτους τρεις μήνες ενώ, στη συνέχεια η μηνιαία συνδρομή διαμορφώνεται στα 7,99€.
- Τον Νοέμβριο του 2022, μετά το φιάσκο της αδυναμίας μετάδοσης των πρώτων αγώνων του Mundial, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τους συνδρομητές που έσπευσαν να καταβάλλουν 19€ για να παρακολουθήσουν τα παιχνίδια του Παγκοσμίου Κυπέλλου σε μια streaming πλατφόρμα που – όπως αποδείχτηκε – δεν ήταν έτοιμη τεχνικά να ανταποκριθεί στις τεράστιες ανάγκες της μεγαλύτερης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης του πλανήτη, πρόβαλε τους αγώνες στο ελεύθερο κανάλι. Και ύστερα ήρθαν οι Καναδοί.
Διαβάστε επίσης
Στρατηγική συμφωνία του Όμιλου ANTENNA και της Fairfax