• Media

    Eurovision: Τα χασμουρητά της Σάττι, το ξενύχτι της ΕΡΤικής διπλωματίας και η ακριβή σουηδική κουζίνα, η… υποστολή της σημαίας από το «ζάρι» και τα αποθέματα της υπομονής του Μαξίμου

    Η Μαρίνα Σάττι χασμουριέται στη Eurovision 2024

    Μαρίνα Σάττι


    Μόνο βαθύ χασμουρητό και χαλάρωση δεν προκαλεί το στόρι της ελληνικής συμμετοχής στη φετινή Eurovision στη διοργάνωση της οποίας εκτός από την 11η Μαρίνα Σάττι και το «ζάρι» της, συμπρωταγωνιστούν και στελέχη τη ΕΡΤ.

    Για την Eurovision γράφτηκαν και ακούστηκαν πολλά: Για τη συμμετοχή της Σάττι, το ύφος και ήθος του τραγουδιού, για το video clip που διαφήμιζε μια Ελλάδα της δεκαετίας του ’80 τύπου …λίγο κρασί λίγο θάλασσα και το αγόρι μου. Αποτυπώθηκε το κόστος – η αλήθεια είναι ούτε πολλά ούτε λίγα, η πρωτοφανής για Eurovision-ικά ειοθότα υψηλή τηλεθέαση ενώ έγινε θέμα στη Βουλή αλλά και στα gossip media, η εκδρομή του προέδρου Ζούλα και των συντελεστών της ΕΡΤ στη Σουηδία– που δεν ήταν επίσημα προσκεκλημένοι μιας και από τα κανάλια παραβρίσκονται μόνο οι CEOs.

    Αν το Μαξίμου είναι ενοχλημένο; Προφανώς. Για την πολιτική διαμαρτυρία δια των χασμουρητών, της Μαρίνας Σάττι που έκανε τη δική της εξωτερική πολιτική προς το Ισραήλ– σε αντίθετη κατεύθυνση από την επίσημη γραμμή της χώρας. Και βεβαίως σε δεύτερο βαθμό για τις δηλώσεις δύο εκ των χορευτών της Μαρίνας, που ανέφεραν σε κανάλι του Αζερμπαϊτζάν ότι είναι «Έλληνες Τούρκοι της Δυτικής Θράκης».

    Ωστόσο δεν τίθεται θέμα απομάκρυνσης από την ΕΡΤ του προέδρου Κωνσταντίνου Ζούλα, η θητεία του οποίου λήγει κανονικά τον επόμενο Σεπτέμβριο. Που προφανώς πέρασε στην επίθεση πριν καν βρεθεί σε θέση άμυνας καταγγέλλοντας την τραγουδίστρια για τη συμπεριφορά της και ακυρώνοντάς της το εισιτήριο για την πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ «Πρωίαν σε είδον» με την Τζένη Μελιτά και τον Φώτη Σεργουλόπουλο. Το ίδιο συνέβη και με την εμφάνιση που θα έκανε η Μαρίνα Σάττι στο δελτίο ειδήσεων που παρουσιάζει ο Γιώργος Κουβαράς.

    Η αντίδραση από το Μαξίμου

    Για τη στάση της Μαρίνας Σάττι στη συνέντευξη Τύπου της Eurovision 2024, μετά τον Β’ ημιτελικό και τα χασμουρητά αλλά και για τις δηλώσεις των χορευτών της που δήλωσαν «Έλληνες – Τούρκοι» ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης χαρακτήρισε «δικαιολογημένες τις αντιδράσεις» τονίζοντας: «Μιλάμε για Έλληνες πολίτες χωρίς να αμφισβητείται αυτό και ευτυχώς έγινε επανόρθωση.

    Η Eurovision δεν είναι διαδικασία άσκησης πολιτικής και δεν διατυπώνεται η εξωτερική πολιτική μιας χώρας από την Eurovision. Έχει αντέξει στον χρόνο για να ενώσει τους λαούς μέσα από τη μουσική. Όταν κάποιος εκπροσωπεί μια χώρα, ακόμα και σε έναν μουσικό διαγωνισμό, ταξιδεύει με έξοδα του Έλληνα φορολογούμενου και πρέπει να προσέχει τη συμπεριφορά του, τη δημόσια εικόνα του και τη συμπεριφορά του γενικότερα».

    Βεβαίως ακόμη δεν έχει υπάρξει αντίδραση για το ταξίδι του προέδρου της ΕΡΤ Κωνσταντίνου Ζούλα και της συμβούλου του Λίνας Παπαδάκη από τις 10 έως τις 12 Μαΐου, χωρίς επίσημη πρόσκληση από την EBU και χωρίς να είναι μέλη της ελληνικής αποστολής. Η υπόθεση έφθασε μέχρι τη Βουλή, με τον βουλευτή και πρόεδρο της Ελληνικής Λύσης Κυριάκο Βελόπουλο να καταθέτει ερώτηση και ΑΚΕ προς τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό και κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη με θέμα «Ανάγκη για εξηγήσεις όσον αφορά τη δημόσια δαπάνη για αποπληρωμή ταξιδιού στη Σουηδία του προέδρου της ΕΡΤ Α.Ε. και της συμβούλου του, κατά το Σαββατοκύριακο διεξαγωγής της EUROVISION 2024».

    Είχε προηγηθεί πρωτοσέλιδο της εφημερίδας “Espresso”, (14/5/2024), σύμφωνα με το οποίο ο πρόεδρος της ΕΡΤ, κύριος Ζούλας, ταξίδεψε στο Μάλμε της Σουηδίας μαζί με τη σύμβουλό του στο Ραδιομέγαρο, με όλα τα έξοδα του διήμερου ταξιδιού καλυμμένα από την ΕΡΤ, σύμφωνα με έγγραφο που αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια και φέρει τίτλο “Απόφαση μετακίνησης εκτός έδρας”, για το οποίο κάνει λόγο το σχετικό δημοσίευμα. Η εφημερίδα αναφέρει ότι το κόστος αυτού του διήμερου ταξιδιού ανήλθε συνολικά στα 2.815 ευρώ».

    Η ΕΡΤ εν τω μεταξύ, δημοσιοποίησε τα δύο έγγραφα για το οικονομικό κόστος της ελληνικής αποστολής στον μουσικό διαγωνισμό της Eurovision.

    • Στο πρώτο έγγραφο αναφέρεται το ποσό των 195.712 ευρώ. Τμήμα του ποσού είναι αυτό που πληρώνουν όλες οι χώρες για να πάρουν μέρος στην Eurovision. Το δεύτερο έγγραφο σχετίζεται με το ξενοδοχείο όπου έμενε η ελληνική αποστολή.
    • Το κόστος είναι 98.700 ευρώ για τη διαμονή της τραγουδίστριας και της ομάδας της σε ξενοδοχείο στο Μάλμε.
    • Περίπου 30.000 ευρώ κόστισαν τα link για τις ζωντανές συνδέσεις στις εκπομπές της κρατικής τηλεόρασης.
    • Το booth από το οποίο εκφώνησαν τους ημιτελικούς και τον τελικό οι Ζερόμ Καλούτα και Θανάσης Αλευράς στοίχισε στην ΕΡΤ περίπου 12.000 ευρώ.
    • Ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Κωνσταντίνος Ζούλας μαζί με τη σύμβουλό του, Λίνα Παπαδάκη κόστισαν περίπου 3.000 ευρώ για τις δύο ημέρες που μετέβησαν στη Σουηδία για τον μουσικό διαγωνισμό, ενώ άλλα 400 ευρώ κόστισε το φαγητό τους. Όταν το φαγητό που δικαιολογεί η ΕΡΤ για τα εκτός έδρας των εργαζομένων αγγίζει μόλις τα 10 ευρώ!!
    • Συνολικά το ποσό ξεπερνά τις 300.000 ευρώ.

    Έξαλλο και ματαιωμένο και το ΥΠ.ΠΟ

    Ο Γιώργος Λιάγκας αποκάλυψε το πρωί της Τρίτης στο “Πρωινό” μια λεπτομέρεια για την εμφάνιση της Μαρίνας Σάττι στην Eurovision 2024, που μετά την πρώτη πρόβα άλλαξε. Η αποκάλυψη αφορά στο περιβόητο φόντο με τις ταράτσες των πολυκατοικιών που είχε η τραγουδίστρια την στιγμή που ξάπλωσε στη σκηνή μαζί με τους χορευτές για να σχηματίσουν το ζάρι. Σύμφωνα με όσα είπε ο παρουσιαστής, το αρχικό φόντο το οποίο χρησιμοποίησαν ήταν κάτι τελείως διαφορετικό.

    Το φόντο έδειχνε τις γαλάζιες αποχρώσεις του ελληνικού ουρανού και της θάλασσας. Στη φωτογραφία που προβλήθηκε στην εκπομπή, διαπιστώνουμε ότι ο σχηματισμός του ζαριού στο αρχικό φόντο είναι σαφώς πιο ευδιάκριτος.

    Ωστόσο, οι υπεύθυνοι της αποστολής αποφάσισαν να το αλλάξουν και έτσι αυτό που είδαμε στο τέλος ήταν οι ταράτσες των πολυκατοικιών, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να μην διακρίνεται ακριβώς η θέση που είχε η Μαρίνα Σάττι και οι χορευτές που την περιέβαλαν. Με το υπουργείο Πολιτισμού που έδωσε τις άδειες για γυρίσματα στην Ακρόπολη και το Ηρώδειο να μένει ενεό.

    Η τύχη του Ζερόμ Καλούτα και του Θανάση Αλευρά στην ΕΡΤ

    Ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις όσον αφορά στον Ζερόμ Καλούτα και τον Θανάση Αλευρά για το μέλλον τους εντός ΕΡΤ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, υπό εξέταση αυτή τη στιγμή είναι η συνέχεια της ταξιδιωτικής εκπομπής του πρώτου, με τίτλο «Φτάσαμε», ενώ ο δεύτερος, μέσω εταιρείας παραγωγής, θα προταθεί για παρουσιαστής late night εκπομπής την επόμενη σεζόν.

    Εξ οικείων τα βέλη

    Οι συνδικαλιστές της ΠΡΟΣΠΕΡΤ, αναφέρονται στα δημοσιεύματα της «Espresso» με τίτλο «ΖΟΥΛΑΣ TRAVEL», που περιγράφουν το πολυτελές τριήμερο που πέρασαν στο Μάλμε της Σουηδίας ο κ. Ζούλας και η σύμβουλό του κ. Λίνα Παπαδάκη, ως «Εurovision funs στην αρένα, μιας και δεν ήταν προσκεκλημένοι της EBU. Ένα ταξίδι προγραμματισμένο πολλές μέρες πριν και όχι λόγω του χασμουρητού της καλλιτέχνιδος όπως αναρωτιέται το άρθρο, καθώς η απόφαση εκδόθηκε 9/5/2024, πριν την ημέρα της κοινής συνέντευξης στη Eurovision».

    «Στη Δι@ύγεια (νόμος 3861/2010) όπου στοχεύει στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής δημοσιότητας της κυβερνητικής πολιτικής και της διοικητικής δραστηριότητας, τη διασφάλιση της διαφάνειας και την εμπέδωση της υπευθυνότητας και της λογοδοσίας από την πλευρά των φορέων άσκησης της δημόσιας εξουσίας, μόνο αυτό δε συμβαίνει, καθώς οι αποφάσεις που κατά καιρούς αναρτώνται δεν κάνουν σαφή τα κόστη που σπαταλούνται για παραγωγές προς τρίτους» αναφέρει η ΠΟΣΠΕΡΤ καταγγέλλοντας ότι «δυστυχώς στα studios της ΕΡΤ οι παραγωγές τηλεοπτικού περιεχομένου είναι μεικτές. Δηλαδή η ΕΡΤ διαθέτει τις εγκαταστάσεις της σε εξωτερικούς παραγωγούς με κέρδη χιλιάδων ευρώ, χωρίς καν το επιθυμητό αποτέλεσμα της τηλεθέασης. Τρανταχτό παράδειγμα το κόψιμο της μουσικής εκπομπής «Αυλή των χρωμάτων» που στοίχιζε μόλις 500 ευρώ, με την αντικατάστασή της από την «Νύχτα Στάσου» χιλιάδων ευρώ ανά επεισόδιο. Και όχι μόνο αυτή….

    Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος                    

    Πρόσφατα το πολυδιαφημισμένο ERT NEWS έκλεισε 2 χρόνια ζωής. Μια ιδέα που βασίζεται στην καθημερινή ενημέρωση του πολίτη 24ώρες το 24ωρο. Όταν όμως όλοι μας το βράδυ της 13ης Απριλίου βλέπαμε τον παραλίγο τρίτο παγκόσμιο να ξεκινάει, έπαιζε μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη πολιτικού αρχηγού. Τι και αν στοίχισε χιλιάδες ευρώ για να στήσει ένα τέτοιο κανάλι, από τους εκατοντάδες συμβασιούχους μέχρι τις ρομποτικές κάμερες; Ακόμα ψάχνουμε το τι έφταιγε και βγήκε στον “αέρα” με 25 λεπτά καθυστέρηση.

    Κατάργηση Ειδικοτήτων

    «Σε ένα πολυκάμερο, ο σκηνοθέτης και ο παραγωγός δεν είναι απαραίτητοι. Σε ένα τηλεοπτικό συνεργείο, ο ηχολήπτης, ο οδηγός, ακόμα και ο εικονολήπτης, δεν χρειάζονται, καθώς με ένα κινητό ο δημοσιογράφος μπορεί να παράγει ρεπορτάζ. Στα studios floor manager και φροντιστές δεν υπάρχουν. Στο ραδιόφωνο κύριες ειδικότητες απουσιάζουν, στα κέντρα εκπομπών δεν υπάρχουν τεχνικοί. Τη Θεσσαλονίκη και τους περιφερειακούς σταθμούς τους αντιμετωπίζει σαν παραμάγαζα», καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ.

    Eurovision 2024: Ο τελικός καθήλωσε 2,8 εκατ. τηλεθεατές στην ΕΡΤ1

    Ωστόσο η διοργάνωση κατάφερε από τις υψηλότερες τηλεθεαματικότητες της 20ετίας για λογαριασμό της ΕΡΤ1 το Σάββατο με τον τελικό του 68ου διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision. Ο δείκτης τηλεθέασης στάθηκε στο 27,7% και επτά στους δέκα από τις 22.00 κι έπειτα προτίμησαν την απευθείας μετάδοση της ΕΡΤ από το Μάλμε της Σουηδίας. Σε απόλυτα νούμερα, ο τελικός της Eurovision συγκέντρωσε τα βλέμματα 2.803.000 τηλεθεατών. Ρεκόρ των τελευταίων – αρκετών – ετών.

    Αλλά, το ρεκόρ της 20ετίας τουλάχιστον σε ότι αφορά στις μεταδόσεις της Eurovision σημειώθηκε το 2006, στον τελικό του 51ου διαγωνισμού ο οποίος είχε πραγματοποιηθεί στη Αθήνα και την πρώτη θέση είχε κατακτήσει η Φινλανδία με το «Hard rock hallelujah» από τους «τερατώδεις» Lordi. Η απευθείας μετάδοση της ΝΕΤ (20/5/2006) κατάφερε 35,2% τηλεθέαση και διότι η Ελλάδα – είχε νικήσει ένα χρόνο νωρίτερα με την Έλενα Παπαρίζου και το «Number One» – εκπροσωπήθηκε από την Άννα Βίσση και το «Everything» (9η θέση).

    Ο τελικός του 2005 (21/5) είχε τηλεθέαση 34,6% ή 3.198.000 τηλεθεατές, χάρη στην Παπαρίζου και εκείνος του 2004 (15/5) που είχε πραγματοποιηθεί στην Κωνσταντινούπολη, λόγω Σάκη Ρουβά και «Shake it» (3η θέση), κατάφερε 34,2% ποσοστό τηλεθεασης το οποίο αντιστοιχεί σε 3.166.000 τηλεθεατές. Σε εκείνη την 49η διοργάνωση του θεσμού, είχε νικήσει η Ουκρανή Ρουσλάνα με το «Wild dances».

    Τηλεθέαση Eurovision

    Έτος Τηλεθεατές (μ.ό.)

    2023  1.080.784

    2022  1.927.000

    2021  2.035.000

    2020  Πανδημία

    2019  1.873.000

    2018  1.854.000

    2017  1.814.000

     Διαβάστε επίσης

    Eurovision 2024: Έξω φρενών ο Μαργαρίτης Σχοινάς με την EBU: Θα ζητήσω εξηγήσεις!

    Eurovision: Συγγνώμη ζητούν οι χορευτές της Μαρίνας Σάττι μετά τη δήλωση για την Τουρκία

    Μαρίνα Σάττι (Eurovision): Η απάντηση για τις γκριμάτσες και το χασμουρητό την ώρα που μιλούσε η τραγουδίστρια του Ισραήλ



    ΣΧΟΛΙΑ