Περιεχόμενα
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, η «Ελευθεροτυπία» και οι «καραμπόλες» στο μηντιακό, πολιτικό και δημοσιογραφικό σκηνικό
Ξάφνιασε τους περισσότερους, σόκαρε ορισμένους, προκάλεσε περιέργεια και απορίες σε πολλούς, σίγουρα κανέναν δεν άφησε αδιάφορο η είδηση ότι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ιδιοκτήτης της εταιρείας Alter Ego Media πλειοδότησε προκειμένου να περιέλθουν οι τίτλοι της «Ελευθεροτυπίας», της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας» και του e-net στο χαρτοφυλάκιο των ΜΜΕ που διαθέτει.
Εκτός από τους νέους της GEN Z και της Gen A για τους οποίους η λέξη «ελευθεροτυπία» συνιστά απλώς μια επιταγή του Συντάγματος. Οι επαΐοντες της μηντιακής αγοράς ως πρώτη αντίδραση, διατύπωσαν μια λογική μεν, ωστόσο ανυπόστατη άποψη ότι ο ισχυρός άνδρας που αγόρασε τον ΔΟΛ τον Μάρτιο του 2021 και μαζί με αυτόν μια πλειάδα ανενεργών τίτλων καταθέτοντας – τότε – την υψηλότερη προσφορά (22,892 εκατ. ευρώ) μεταξύ τεσσάρων διεκδικητών (Σαββίδης, κυπριακή Vegata και Centric του Ρ. Οντόνι), απέκτησε αντί 8,1 εκατ. ευρώ ένα ισχυρό brand του κεντροαριστερού ακροατηρίου απλά για το κρατήσει στο χαρτοφυλάκιό του, είτε ως ένα ισχυρό «χαρτί» εν υπνώσει είτε απλά προκειμένου να μην περιέλθει στα χέρια του μειοδότη Δημήτρη Μελισσανίδη (που πρόσφερε 7,85 εκατ. ευρώ).
Οι ίδιοι εξέφρασαν την άποψη ότι ο Β.Μαρινάκης αγόρασε τους τίτλους για το ιστορικό και μεγάλο αρχείο της εταιρείας του ιδρυτή της, Χρ. Τεγόπουλου, ωστόσο ουδέν αναληθέστερο καθώς στην αγορά …δεν περιλαμβάνεται το Αρχείο της εφημερίδας.
Ο δημόσιος πλειστηριασμός διενεργήθηκε στο Πρωτοδικείο Αθηνών, με τιμή πρώτης προσφοράς για τα εμπορικά σήματα «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ», «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» και «WWW.ENET.GR» της πρώην εταιρείας «Χ.Κ. ΤΕΓΟΠΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε» τα 378.666,64 ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση αποτίμησης της εταιρείας Grant Thordon.
Είχε προηγηθεί ο πλειστηριασμός δύο ακινήτων της πτωχευμένης Χ.Κ. Τεγόπουλος, το βιομηχανικό ακίνητο στο Κορωπί και το κτήριο της Μίνωος που εκπλειστηριάστηκε το 2018 για να περιέλθει στην εταιρεία ακινήτων «Value Tουριστική» των Dimand-Grivalia, αντί 10,9 εκατ. ευρώ. Μετά την έκδοση της απόφασης του πλειστηριασμού, η εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη θα πρέπει εντός 3 μηνών να καταβάλει τα χρήματα.
Στόχος η έκδοση
Προφανώς οι σύμβουλοι της εταιρείας Alter Ego Media κρίνουν ότι υπάρχει κενό στο δυνητικά 1 εκατ. αριστερών αναγνωστών, ένα μεγάλο κενό στο λεγόμενο προοδευτικό χώρο που δεν έχουν καλύψει η «Εφημερίδα των Συντακτών» που πουλάει 4.000-5.000 φύλλα (που αναγκάζεται να ανεβάσει την τιμή της από το 1,30 στα 2 ευρώ) ή η «Αυγή» που δεν ξεπερνά σε κυκλοφορία τα 480 φύλλα ημερησίως.
Μια σκέψη είναι να ενεργοποιηθεί ο μηχανισμός της εκδοτικής εταιρείας και να βγει άμεσα – πριν τις Ευρωεκλογές – τουλάχιστον η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» παράλληλα με την «αφύπνιση» της ιστοσελίδας e-net.
Για την επανέκδοση του φύλλου γίνονται ήδη συζητήσεις για τη στρατολόγηση και επαναφορά δημοσιογράφων και διευθυντικών στελεχών της παλαιάς «Ελευθεροτυπίας» που είτε βρίσκονται σε άλλα Μέσα, είτε στην «Εφημερίδα των Συντακτών». Είτε και σπίτι τους…
Να θυμίσουμε ότι στην εταιρεία Άλτερ Έγκο Μίντια ΑΕ ανήκει το Mega TV, το ημερήσιο φύλλο «ΤΑ ΝΕΑ» και η κυριακάτικη εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ», μια σειρά περιοδικών, ψηφιακά μέσα, όπως οι ιστότοποι in.gr, tovima.gr, tanea,gr, ot.gr και ένας ραδιοφωνικός σταθμός.
Η Άλτερ Έγκο Μίντια ΑΕ έχει στην κατοχή της το μεγαλύτερο τηλεοπτικό αρχείο στην Ελλάδα με περισσότερες από 250 τηλεοπτικές σειρές και 12.000 ώρες τηλεοπτικής παραγωγής, ενώ έχει σημαντική παρουσία στις οπτικοακουστικές παραγωγές μέσω της 100% θυγατρικής Red Productions S.A.
Ποια είναι η Άντζυ Ντρίβα, η νέα επικεφαλής της Red Smile του Κοκλώνη
New entry στην οικογένεια των στελεχών των εταιρειών του Νίκου Κοκλώνη, η Άντζυ Ντρίβα καλείται να ηγηθεί της εταιρείας παραγωγής Red Smile Productions, θυγατρικής της Barking Well Media. H Άντζυ Ντρίβα διετέλεσε Chief Content Officer, διευθύντρια περιεχομένου και προγράμματος δηλαδή, του ALPHA, έως το 2021, όταν τη θέση της κατέλαβε ο Χρήστος Κόμπος.
Ο υπερβάλλων ζήλος της Λίνας Μενδώνη για την ελληνική μουσική, η οργή των παραγωγών και η ειρωνεία των Α. Δασκαλοπούλου, Γ. Βαρδινογιάννη, Γ. Αλαφούζου και Θ. Κυριακού για … τη «σχολική ποδιά»
Ως κεραυνός εν αιθρία ήρθε η πρόταση με νομοσχέδιο της υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη να πριμοδοτηθούν με έξτρα διαφημιστικό χρόνο οι ραδιοσταθμοί που θα μεταδίδουν ελληνική μουσική, ενώ φιλοξενούν ξενόγλωσσο ρεπορτόριο. Η ραδιοφωνική αγορά δεν το στηρίζει. Όπως και ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ) που αντιτίθεται με το άρθρο 12 που αναφέρει ότι οι ελληνικές οπτικοακουστικές και κινηματογραφικές ταινίες που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο «υποχρεούνται να ενσωματώνουν ελληνόφωνα τραγούδια ή ορχηστρική μουσική απόδοση ελληνόφωνου τραγουδιού σε ελάχιστο ποσοστό 70% του συνόλου της μουσικής επένδυσης της παραγωγής ή της ταινίας» και κάνει λόγο για ανεφάρμοστη, παράλογη και αντισυνταγματική διάσταση της προτεινόμενης διάταξη.
Στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, που θα παραμείνει σε διαβούλευση έως τις 14 Μαρτίου, περιλαμβάνεται και η επέκταση του ορίου διαφημιστικού χρόνου στους ραδιοσταθμούς ξενόγλωσσου ρεπερτορίου που θα αυξήσουν τη μετάδοση ελληνόφωνων τραγουδιών (δίνεται η δυνατότητα μέχρι και για 30% περισσότερες διαφημίσεις, σε περίπτωση που η αύξηση του ελληνόφωνου ρεπερτορίου ξεπεράσει το 50%), ο καθορισμός ποσοστού εκτέλεσης ελληνόφωνων τραγουδιών σε κοινόχρηστους χώρους με μουσική (τουλάχιστον 45% για ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, καζίνο και χώρους αναμονής μέσων μαζικής μεταφοράς), η δημιουργία διαδικτυακής βάσης δεδομένων για το ελληνόφωνο τραγούδι και την ορχηστρική μουσική Ελλήνων δημιουργών.
Στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο προβλέπονται και πρόστιμα από 2.000 έως 20.000 ευρώ για την παράβαση των σχετικών διατάξεων.
Ειδικά για το Ραδιόφωνο
- Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενημερωτικούς και μη, που μεταδίδουν μερικώς ξενόγλωσσο μουσικό ρεπερτόριο, παρέχεται προσαύξηση πέντε τοις εκατό (5%) του επιτρεπόμενου ανώτατου χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων, εφόσον αυξήσουν τα ποσοστά μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών κατά ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%).
- Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, ενημερωτικούς και μη, που εκπέμπουν ξενόγλωσσο μουσικό ρεπερτόριο, κατά ποσοστό ενενήντα πέντε τοις εκατό (95%) και άνω, παρέχεται προσαύξηση του επιτρεπόμενου ανώτατου χρόνου μετάδοσης διαφημιστικών μηνυμάτων, εφόσον αυξήσουν τα ποσοστά μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών με βάση την κατωτέρω κλίμακα:
Ποσοστό μετάδοσης ελληνικών τραγουδιού επί του συνόλου των μεταδιδόμενων μουσικών έργων
- 20,1% έως 30,0% 10%
- 30,1% έως 50,0% 20%
- 50,1% και άνω 30%
Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον τύπο: Προσαρμοσμένος Ανώτατος Ημερήσιος Διαφημιστικός Χρόνος = (Χ) * (1+Π)*1440
Όπου:
– Χ είναι ο προβλεπόμενος ανώτατος διαφημιστικός χρόνος ίσος με 144 λεπτά από τις 6:00 έως τις 18:00 και με 72 λεπτά από τις 18:01 έως τις 00:00,
– Π είναι το ποσοστό προσαύξησης του πίνακα
– 1.440 είναι τα λεπτά που έχει ένα εικοσιτετράωρο.
Οι αντιδράσεις
Η πρόταση αυτή έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση με τους οργανισμούς συλλογικής διαχείρισης συνθετών, στιχουργών, ερμηνευτών-τραγουδιστών και εκτελεστών-μουσικών ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΑΤΩ ΑΠΟΛΛΩΝ να χαιρετίζουν την επίμαχη διάταξη που «κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την δημιουργία ενός νέου πλαισίου που δεν θα προστατεύει μονάχα τους ανθρώπους του τραγουδιού αλλά παράλληλα θα εξασφαλίζει τη διάρκεια και τη δημιουργική συνέχεια αυτής της μοναδικής μας κληρονομιάς.»
Σύμφωνα με την Ένωση Ιδιωτικών Ραδιοσταθμών Αττικής (ΕΙΙΡΑ) το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού, «επιχειρεί να επιβάλλει παράλογες απαγορεύσεις και ποσοστώσεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς» ενώ «η ανελεύθερη παρέμβαση, δια της μορφής κινήτρων να αυξηθούν τα ελληνικά τραγούδια σε εκείνες τις ραδιοφωνικές επιχειρήσεις που μεταδίδουν μερικώς ξενόγλωσσο μουσικό ρεπερτόριο συνιστά αλλαγή τυπολογίας και χαρακτήρα του ραδιοφωνικού σταθμού, ενώ εγείρει σοβαρά ζητήματα συμβατότητας με το δικαίωμα της επιχειρηματικής ελευθερίας και το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης κάθε επιχειρηματία να διαμορφώνει το προϊόν του».
Υποστηρίζουν ότι το νομοσχέδιο εγείρει σοβαρά ζητήματα συμβατότητας με το δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης (άρθρα 14 Συντ. και 10 της ΕΣΔΑ), το δικαίωμα επιχειρηματικής ελευθερίας (άρθρα 5 και 106 Συντ.), δημιουργώντας παράλληλα ανεπίτρεπτες στρεβλώσεις στην αγορά, τον ελεύθερο και υγιή ανταγωνισμό.
Η προτεινόμενη ρύθμιση, η οποία εισήχθη χωρίς να προηγηθεί καμία συζήτηση με τους εκπροσώπους του κλάδου και κυρίως χωρίς να αξιολογηθούν οι συνέπειες της στο ραδιοφωνικό τοπίο, στην πραγματικότητα «τιμωρεί» τους υπάρχοντες ραδιοφωνικούς σταθμούς που έχουν επιλέξει να μεταδίδουν μόνο ελληνική μουσική, οι οποίοι μάλιστα είναι πολλοί και, αυτή την περίοδο, έχουν την μεγαλύτερη απήχηση στους ακροατές.
Και αυτό αναδεικνύει την προχειρότητα με την οποία έχει γραφεί, χωρίς καμία γνώση του ραδιοφωνικού τοπίου και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ραδιοφωνικής αγοράς.
Πέραν των ανωτέρω, εισάγεται ανεπίτρεπτη διάκριση σε βάρος Ελλήνων μουσικών που, προκειμένου να έχουν διεθνή απήχηση, εκφράζονται μέσω ξενόγλωσσου στίχου.
Η προτεινόμενη ρύθμιση ωθεί τους επιχειρηματίες σε ομογενοποίηση του εκπεμπόμενου προγράμματος, χωρίς συγκεκριμένη φυσιογνωμία, χωρίς χαρακτήρα, αφού κίνητρο στις προγραμματικές επιλογές θα είναι η ανάμειξη ελληνικής και ξένης μουσικής, χωρίς ταυτότητα, προκειμένου να εκπληρωθούν οι προβλέψεις του νόμου.
Εάν σήμερα υπάρχει κάτι που ξεχωρίζει τα ραδιόφωνα των FM, αυτός είναι ο θεματικός τους χαρακτήρας, η ιδιαίτερη ταυτότητα του κάθε σταθμού, πάνω στην οποία έχει χτιστεί η σχέση με τον ακροατή.
Αποτέλεσμα της στρεβλής και επικίνδυνης ρύθμισης θα είναι να στραφούν οι ακροατές του ραδιοφώνου προς ψηφιακές μουσικές υπηρεσίες (spotify), εγκαταλείποντας το παραδοσιακό ραδιόφωνο, με προφανείς κινδύνους για τη βιωσιμότητα του μέσου.
Περαιτέρω, η προτεινόμενη ρύθμιση έρχεται να ανατρέψει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τη ραδιοφωνική διαφήμιση, το οποίο εδράζεται στις διατάξεις της ευρωπαϊκής οδηγίας ΕΕ 2018/1808 για τις υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, οι οποίες διαχρονικά στην Ελλάδα εφαρμόζονται και στο ραδιόφωνο, ήδη από την ενσωμάτωση της πιο πάνω οδηγίας στην αρχική της μορφή (οδηγίας 89/552/ΕΟΚ «τηλεόραση χωρίς σύνορα»).
Με βάση αυτές τις ρυθμίσεις του εθνικού και του ενωσιακού δικαίου, εδώ και χρόνια έχει διαμορφωθεί η ραδιοφωνική αγορά και η κατανομή του διαφημιστικού χρόνου και καμία ανάγκη δεν επιβάλλει τη βίαιη ανατροπή της ήδη διαμορφωμένης και λειτουργικής διαφημιστικής ραδιοφωνικής αγοράς.
Πολύ δε περισσότερο, δεν υφίσταται κανένας λόγος να επιβαρυνθούν οι ακροατές/καταναλωτές και να γίνουν αποδέκτες υπερβολικής ποσότητας διαφημίσεων.
Η ΕΙΙΡΑ υπογραμμίζει ότι οι προτεινόμενες διατάξεις, όπως και το σύνολο των ρυθμίσεων που έχουν περιληφθεί στο σχέδιο νόμου, επιχειρούν να «φορέσουν» σχολική ποδιά άλλων εποχών και άλλων καθεστώτων, εισάγοντας έναν ιδιότυπο εθνικισμό περιεχομένου, χωρίς λόγο και αιτία.
Ο Μπάμπης Παπαδημητρίου απέναντι από τον Άρη Πορτοσάλτε;
Θα το ζήσουμε και αυτό. Ο άλλοτε «δίδυμος» του Άρη Πορτοσάλτε στις εκπομπές στον ΣΚΑΙ, ο οποίος όσο ήταν βουλευτής εμφανιζόταν ως guest τις Παρασκευές, πηγαίνει απέναντι από τον πρώην ραδιοφωνικό του partner για να ενταχθεί στην πρωϊνή ζώη του Talk Radio 98.9.
Η ΕΡΤ2 έχασε τους μισούς τηλεθεατές της σε έναν χρόνο
Στις εβδομαδιαίες μετρήσεις το δημόσιο ψυχαγωγικό κανάλι, το οποίο πλέον προβάλλει μόνο προγράμματα από το αρχείο της ΕΡΤ, έχει «καθηλωθεί» λίγο πάνω από το 1%, ενώ υπάρχουν ημέρες όπου σημειώνει ακόμα και 0,8% μέσο όρο. Όλα αυτά όμως στο σύνολο, καθώς στο «δυναμικό κοινό» τα δεδομένα είναι χειρότερα. Τον Φεβρουάριο το STAR έρχεται πρώτο με 12,2% +1,2%, το Mega ακολουθεί με 11,2% -1,1%, έπεται ο ΑΝΤ1 με 10,9% +0,4% ενώ σειρά έχουν ο ALPHA με 10,6% -3%, ο ΣΚΑΙ με 9,1% -2,8%, το Open με 4,2% -1%, η ΕΡΤ1 με 4% 0%, το ΜΑΚ TV με 2,6% -0,3%, η ΕΡΤ3 με 1,6% +0,3%. Τελευταία και καταϊδρωμένη η ΕΡΤ2 με 0,7% -0,7%.
111 κανάλια, 859 ραδιόφωνα- Πόσα από αυτά κερδοφόρα;
Μια πληθωρική αγορά ηλεκτρονικών ΜΜΕ αποτυπώνει η έκθεση του ΕΣΡ για το μακρινό 2022 – καθώς η ανεξάρτητη διοικητική αρχή είναι σχεδόν πάντα δύο στάσεις πριν με τη μηχανή του χρόνου. Τη χρονιά αυτή λοιπόν μετέδιδαν πρόγραμμα 111 κανάλια, τα 106 ιδιωτικά και τα υπόλοιπα 5 δημόσια (Κανάλι της Βουλής, ΕΡΤ1, ΕΡΤ2, ΕΡΤ3 και ΕΡΤ News). Τα 99 κανάλια είναι περιφερειακά και από αυτά τα 83 έχουν ενημερωτικό πρόγραμμα και τα 16 μη ενημερωτικό.
Στον χώρο του ραδιοφώνου υπάρχουν εγγεγραμμένες 1.027 επιχειρήσεις, εκ των οποίων οι 859 είναι σε λειτουργία. Οι 259 έχουν πρόγραμμα ενημερωτικού χαρακτήρα και οι υπόλοιπες 600 μη ενημερωτικού, αθλητικού, μουσικού ή και θρησκευτικού. Συνολικά, 23 διέκοψαν τη λειτουργία τους το 2022, εκ των οποίων οι 16 είχαν μη ενημερωτικό χαρακτήρα και οι 7 ενημερωτικό. Στην Αττική το ΕΣΡ αναφέρει ότι λειτουργούν 41 σταθμοί, από τους οποίους οι 29 είναι μη ενημερωτικοί και οι 12 ενημερωτικοί.
Πως η Εύη Κουτσαυτάκη έβαλε ψυχαγωγικό πρόσημο στον ραδιοφωνικό βραχίονα των ΜΜΕ του Αλαφούζου
Μπορεί ο ΣΚΑΪ να παραμένει στην κορυφή της λίστας της έρευνας που διενεργείται από την MRB HELLAS S.A. και την Global link S.A. για λογαριασμό της ΑΕΜΑΡ, για το δίμηνο από τις 08/01/2024 έως και τις 03/03/2024, με 227.000 ακροατές ωστόσο ισχυρό χαρτί των ραδιοφωνικών μέσων του ομίλου Αλαφούζου έχουν αρχίσει να αποτελούν πλέον τα ψυχαγωγικά ραδιόφωνα. Βέβαια προηγείται ο Sfera με 222.000, έπεται ο Ρυθμός και ο Δίεση με 206.000 ακροατές αλλά ο ΜΕΝΤΑ πηγαίνει πολύ καλά με 205.000 είναι πλέον πέμπτος και έκτος ένας ακόμη σταθμός του ομίλου ΣΚΑΪ, ο bwinΣπορ FM με 201.000 ακροατές, ενώ σημαντική άνοδο σημειώνει και ο Pepper (142.000) και ο Happy (83.000). Έβδομος στην κατάταξη ο Λάμψη με 192.000 ακροατές, όγδοος ο Real και ο Μελωδία με 191.000 ο καθένας και δέκατος ο Δρόμος με 186.000.
Ο Χάρης Δούκας θέλει να κάνει πάλι ενημερωτικό τον Αθήνα 9.84-Οι πολίτες τι θέλουν;
Ο Χάρης Δούκας, μίλησε στην εκπομπή του διευθυντή του σταθμού Γιώργο Μελιγγώνη και ανακοίνωσε ότι θέλει ο Αθήνα 9,84 να αποκτήσει ξανά τον έντονο δημοσιογραφικό του χαρακτήρα, να γίνει ο σταθμός της πόλης, ο σταθμός που θα ανοίγουμε όλοι το πρωί για να ενημερωθούμε και παράλληλα, να δώσουμε φωνή στην πόλη, να ακούσουμε τους κατοίκους, τα προβλήματά τους.
Μαζί Netflix και Cosmote TV!
Η Deutsche Telekom ανακοίνωσε συνεργασία με το Netflix για όλες τις χώρες της Ευρώπης. Η παροχή των υπηρεσιών του Netflix θα γίνεται όπου υπάρχει θυγατρική του γερμανικού ομίλου αρχής γενομένης από την Κροατία και την Ουγγαρία δίνοντας τη δυνατότητα πρόσβασης στην streaming υπηρεσία. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί η συνεργασία μέσω Cosmote TV.
Και «Ο Παράδεισος των Κυριών» στο ΕΚΟΜΕ
«Πράσινο φως» από το ΕΚΟΜΕ για 100 επεισόδια της σειράς του Alpha «Ο Παράδεισος των Κυριών». Η παραγωγή έχει προϋπολογισμό επιλέξιμων δαπανών 3.480.000 ευρώ και θα λάβει επιδότηση ύψους 1.392.000 ευρώ, με δικαιούχο την Ι. Κ. Κινηματογραφικές Παραγωγές.
Το ΕΣΡ θυμήθηκε να εγκρίνει τη μεταβίβαση του Action 24
Με καθυστέρηση 15 μηνών εγκρίθηκε ομόφωνα, από το ΕΣΡ η πράξη μεταβίβασης του Action 24 από τον επιχειρηματία και πρώην ιδιοκτήτη Διονύση Παναγωτάκη στην τριανδία των Δ. Μπάκου, Γ. Καϋμενάκη και Αλ. Εξάρχου. Το 99,45% της εταιρείας Ραδιοτηλεοπτική η οποία ελέγχει το Action 24 μεταβιβάστηκε από τις εταιρείες RED Scenery Ltd και PLD Plus προς την Κυπριακή Intelext ltd , αντί 1.500.000 ευρώ.
Ξεκίνησε το monobala.gr
Ξεκίνησε τη λειτουργία η νέα ιστοσελίδα www.monobala.gr. Πρόκειται για ένα νέο site που έχει αποκλειστικό αντικείμενο το ποδόσφαιρο. Επικεφαλής είναι ο Πάνος Βόγλης με αρθρογράφους τους Κώστα Βαϊμάκη, Κυριάκο Θωμαϊδη, Μαρία Ζαφειράτου, Γιώργο Λυκουρόπουλο, Θάνο Μπλούνα, και Μαίρη Μπενέα.
STAR: Αυτό είναι το νέο τηλεπαιχνίδι – Ποιος θα το παρουσιάζει;
Ο Πέτρος Πολυχρονίδης, ο οποίος θα συνεχίσει να παρουσιάζει και τον «Τροχό της Τύχης» θα παρουσιάζει το νέο τηλεπαιχνίδι που απέκτησε το STAR «The 1% Club».
Επιδότηση 8 εκατ. ευρώ για το «Γάμος α λα Ελληνικά 3»
Η ταινία «Γάμος α λα Ελληνικά 3» θα λάβει ως επιδότηση από το ΕΚΟΜΕ το ποσό των 8.306.569 ευρώ, ύστερα από τον έλεγχο που διενέργησε ο ορκωτός ελεγκτής της Grant Thornton. Ο συνολικός προϋπολογισμός των επιλέξιμων δαπανών ανέρχεται σε 20.766.424 ευρώ και δικαιούχος είναι η FHGW Μονοπρόσωπη ΑΕ.
ΣΚΑΙ: Άνθρωποι της ενημέρωσης Vs στελέχη της ψυχαγωγίας και στη μέση η Εύη Κουτσαυτάκη
Κατηφείς εμφανίζονται στο Φάληρο ο Χρήστος Φερεντίνος και ο Μάρκος Σεφερλής με τη ματαίωση των υποσχέσεων και δεσμεύσεων της διοίκησης για τη δράση και τον ρόλο τους στο κανάλι. Η μη πλήρης ενεργοποίησή τους αποφασίστηκε βάσει των επιδόσεών τους στις τρέχουσες συνεργασίες, εξαιτίας του μεγάλου κόστους τουλάχιστον της εκπομπής του Φερεντίνου (μόνο το πλατό κόστισε 100.000 ευρώ) αλλά και μετά από άσκηση πίεσης των στελεχών του ενημερωτικού τομέα που γκρινιάζουν επειδή το δελτίο ειδήσεων έχει αδύναμο lead in.
Στα ΕΛΤΑ η διανομή
Τα ΕΛΤΑ, έπειτα από διαγωνισμό, αναλαμβάνουν την υπηρεσία παραλαβής, διαλογής, μεταφοράς και διανομής εφημερίδων ειδικού (μειωμένου) τιμολογίου στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας για περίοδο δύο ετών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Την απόφαση υπογράφει ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Γιάννης Μπρατάκος.
Νέος πονοκέφαλος Ζούλα: Το 5νθήμερο βάζει φωτιές σε ΕΡΤ-ΑΠΕ
Στο «πόδι» βρίσκονται όλες οι δημοσιογραφικές ενώσεις της χώρας με αφορμή τη ζέση της διοίκησης της ΕΡΤ να εφαρμόσει τα προβλεπόμενα από τον – αντεργατικό, όπως τον χαρακτηρίζουν- νόμο 5053/2023.
Οι έξι Ενώσεις Συντακτών πληροφορήθηκαν με αγανάκτηση, όπως τονίζουν ότι «η διοίκηση της ΕΡΤ σπεύδει να καταργήσει, εν τοις πράγμασι, την πενθήμερη εργασία παραβιάζοντας μάλιστα τη συλλογική σύμβαση εργασίας για τους δημοσιογράφους που εργάζονται στα δημόσια Μ.Μ.Ε. και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα», όπως τονίζεται στην, υψηλών τόνων, κοινή ανακοίνωσή τους.
Η ΠΟΕΣΥ και οι πέντε μεγάλες ενώσεις συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣτΕΕ, ΕΣΠΗΤ) της χώρας επισημαίνουν πως «η διοίκηση της ΕΡΤ κάνει χρήση ενός νόμου που σύμφωνα με τις δηλώσεις του τότε Υπουργού Εργασίας κ. Άδωνι Γεωργιάδη και πληθώρας κυβερνητικών στελεχών είχε σκοπό να πατάξει την μαύρη και αδήλωτη εργασία και για τις ολέθριες επιπτώσεις του οποίου είχαμε εγκαίρως διαμαρτυρηθεί».
Ομολογιακό δάνειο έως 20.000.000 ευρώ στον ΑΝΤΕΝΝΑ TV
Νέο ομολογιακό δάνειο στην ΑΝΤΕΝΝΑ TV. Το ΔΣ παρέχει της εταιρείας παρέχει την άδεια για την έκδοση (νέου) κοινού ομολογιακού δανείου συνολικής ονομαστικής αξίας έως του ποσού των 20.000.000 ευρώ με ομολογιούχο δανειστή την ολλανδική εταιρεία με την επωνυμία ANTENNA GREECE FINANCE BV, διάρκειας 7 ετών.
Ποιες εκπομπές της ΕΡΤ συνεχίζουν
Συνεχίζουν στην ΕΡΤ και την επόμενη σεζόν οι χαμηλών πτήσεων… εκπομπές «Μαμά-δες» με την Τζένη Θεωνά και οι «Μπαμπά-δες» με τον Τάσο Ιορδανίδη. Παράλληλα, εγκρίσεις αναμένεται να πάρουν τα τηλεπαιχνίδια «Πες τη λέξη» με τον Γιώργο Καραμίχο και το «Switch» με την Ευγενία Σαμαρά.
Επιστρέφει ο Όμορφος Κόσμος με Αρναούτογλου
Ο Γρηγόρης Αρναούτογλου σκοπεύει όχι απλά να ανανεώσει με τον ΑΝΤ1 για άλλα 3 χρόνια, αλλά επιπρόσθετα με το «The 2night show» και τον «Εκατομμυριούχο», να αναλάβει ξανά την παρουσίαση της ταξιδιωτικής εκπομπής «Όμορφος Κόσμος», με περίπου 10 επεισόδια.
Η ταξιδιωτική εκπομπή «Όμορφος Κόσμος» ξεκίνησε το 2002 στο MEGA και μετά από ένα διάλειμμα επέστρεψε το 2012-2013.
Αττικές Εκδόσεις: Το Τήλεραμα στην S-MEDIA που ανήκει στην Νίκη Εκδοτική
Η διοίκηση της εταιρείας “ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.” ανακοίνωσε την πώληση του συνόλου της συμμετοχής της στη θυγατρική εταιρία “ΤΗΛΕΡΑΜΑ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ”, ποσοστού 50,00% που αντιστοιχεί σε είκοσι πέντε χιλιάδες (25.000) κοινές ονομαστικές μετοχές », στην εταιρεία «S-MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» . Σημειώνεται πως μοναδικός μέτοχος της S-Media είναι η Νίκη Εκδοτική. Το τίμημα της πώλησης ανέρχεται στο ποσό των 338.000€.
Ο Λιάγκας «ανύψωσε» τον Χατζηνικολάου
Ο Γιώργος Λιάγκας «ψήλωσε» τα ποσοστά τού Ενώπιος Ενωπίω στην εκπομπή της Πέμπτης οπότε σημειώθηκε μία από τις καλύτερες επιδόσεις στις βραδινές παρουσίες τού Νίκου Χατζηνικολάου στον ΑΝΤ1 από τις αρχές της περιόδου, δηλαδή στο Ενώπιον Ενωπίω και στο (πολιτικό) Πρόσωπο με Πρόσωπο. Με καλεσμένο τον Λιάγκα είχε16,4% στο σύνολο των τηλεθεατών και 11,5% στις ηλικίες 18-54. Υπολογίζεται ότι την παρακολούθησαν 373.000 θεατές.
Το Ενώπιος Ενωπίω της Πέμπτης «νίκησε» τους Πρωταγωνιστές του Σταύρου Θεοδωράκη στον Alpha, από τους οποίους συνήθως «χάνει» όποτε βρίσκονται απέναντι. Οι Πρωταγωνιστές σημείωσαν αυτήν την εβδομάδα 8,2% και 7,9%, ενώ τους παρακολούθησαν 150.000 άτομα.
Έρχονται και στον ΑΝΤ1 οι «Ψυχοκόρες»
Πρεμιέρα στην ελεύθερη τηλεόραση θα κάνουν οι «Ψυχοκόρες». Η σειρά εποχής του ΑΝΤ1+ θα προβάλλεται και στην prime time ζώνη του ΑΝΤ1, από την ερχόμενη Τετάρτη στις 21.00. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης, και το πρωτότυπο σενάριο η Πένυ Φυλακτάκη και ο Βαγγέλης Νάσης. H σειρά-έκπληξη της ΑΝΤ1+ «Ψυχοκόρες», που προβάλλεται από τον ελεύθερο ΑΝΤ1, η παραγωγή «Είμαι η Τζο» αλλά και το «Σωτέ» περιλαμβάνονται στους στόχους του ΑΝΤ1 για τη μεταπώλησή τους στο Netflix με βάση την νέα πολιτική του ομίλου του Αμαρουσίου.
The Voice: Επιστρέφει στον ΣΚΑΪ;
Το Voice, πήρε το «πράσινο φως» και επιστρέφει τη νέα σεζόν στο πρόγραμμα του σταθμού. Μάλιστα η παραγωγή θέλει να επαναφέρει την αρχική κριτική επιτροπή, δηλαδή την Έλενα Παπαρίζου, τον Σάκη Ρουβά, τον Κωστή Μαραβέγια και τον Πάνο Μουζουράκη.
Γιατί δεν τα βρήκαν η «επίμονη» Κουτσαυτάκη και η «δυναμική» Γιάμαλη;
Mε αφορμή τις φήμες που θέλουν την Αναστασία Γιάμαλη να «μετακομίζει» από τον Κontra στον ΣΚΑΪ, η γνωστή τηλεπαρουσιάστρια δήλωσε: «Αυτό που έχει σημασία για μένα, όπως νομίζω και για κάθε δημοσιογράφο, είναι πως δεν γίνεται να αποτελεί είδηση το ποια θα είναι η επαγγελματική του στέγη αλλά το πως κάνει τη δουλειά του. Πάντα εγώ θέλω να επικεντρώνομαι στο πως οπότε στόχος και σκοπός μου είναι να κάνω τη δουλειά μου όπως την αντιλαμβάνομαι. Με αξιοπρέπεια και ελευθερία.
Το που είναι δευτερεύον άρα δεν υπάρχει κάποια συζήτηση. Δεν έχω καμία εικόνα για όλα αυτά που ακούγονται. Τα διαβάζω με το ίδιο ενδιαφέρον που τα διαβάζετε και εσείς. Μέχρι στιγμής τα τελευταία πέντε χρόνια, τόσο ο Real fm όσο και το Kontra Channel. μου έχουν δώσει εκείνο το περιβάλλον της ελευθερίας ώστε να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου με αξιοπρέπεια. Αυτό είναι για μένα το κριτήριο ώστε να επιλέγω που θα εργαστώ. Προφανώς η κάθε πρόταση αξιολογείται. Δεν υπάρχει όμως πρόταση αυτή τη στιγμή, διαβάζω τα δημοσιεύματα με το ίδιο ενδιαφέρον που τα διαβάζετε και εσείς.»
Τέλος στην παράλληλη ιδιοκτησία καναλιών και διαφημιστικών, ερευνών αγοράς ή εταιρειών telemarketing
Τη διαδικασία μεταβίβασης των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών κωδικοποιεί το ΕΣΡ με την Οδηγία 1/2024. Με την απόφασή του τροποποιείται η Οδηγία 2/2011 για τα δικαιολογητικά που πρέπει να υποβάλλουν τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, όπως προκύπτει από τις υποχρεώσεις του άρθρου 1 παρ. 13 του ν. 2328/1995 και του άρθρου 40 του ν. 4779/ 2021. Στη νέα 11σέλιδη Οδηγία αναφέρεται πως στις μεταβιβάσεις, μεταξύ άλλων, προβλέπονται η υπεύθυνη δήλωση περί μη συμμετοχής με οποιονδήποτε τρόπο σε επιχειρήσεις ερευνών ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, διαφημιστικές επιχειρήσεις και επιχειρήσεις διενέργειας τηλεπωλήσεων.
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο έχει έδρα εντός Ελλάδας θα πρέπει να κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα προσδιορίζεται η επωνυμία της εταιρείας που εκπροσωπεί, τα μέσα χρηματοδότησης χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση της συμμετοχής και η πηγή προέλευσής τους.
Αν το νομικό πρόσωπο έχει έδρα εκτός χώρας, κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της αποκτώσας εταιρείας, στην οποία προσδιορίζονται η επωνυμία της εταιρείας που εκπροσωπεί και η φορολογική της κατοικία, τα μέσα χρηματοδότησης που χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση της συμμετοχής, η χώρα στην οποία αυτά αποκτήθηκαν και η πηγή προέλευσής τους.
Στην περίπτωση που έχει ληφθεί δάνειο, τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται να αναφέρουν στο κείμενο της υπεύθυνης δήλωσης το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ή τα λοιπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα που χορήγησαν το δάνειο, όπως και το ύψος αυτού και τις σχετικές δανειακές συμβάσεις και πρόσφατες βεβαιώσεις των πιστωτών όπου θα δηλώνεται το ύψος του δανείου και η ομαλή εξυπηρέτησή του.
Στην περίπτωση που υπάρχουν μέτοχοι με έδρα στην αλλοδαπή, η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καταθέτει ονομαστική κατάσταση μετόχων-εταίρων έως φυσικού προσώπου που κατέχουν τουλάχιστον το 1%.
Στην περίπτωση εταιρειών εισηγμένων σε χρηματιστήρια των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΕΟΧ ή του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, υποβάλλεται πιστοποιητικό του οικείου χρηματιστηρίου, με το οποίο βεβαιώνεται ότι η επιχείρηση είναι εισηγμένη στον εν λόγω χρηματιστήριο, και κατατίθεται μετοχολόγιο της εταιρείας στο οποίο εμφανίζονται οι μέτοχοι που κατέχουν τουλάχιστον 1% των μετοχών και το ποσοστό συμμετοχής τους.
Διαβάστε επίσης
Eurovision 2024: Στη δημοσιότητα το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι (video)
Famagusta: Μάρτυρας-κλειδί αλλάζει την έκβαση της δίκης στο συγκλονιστικό φινάλε
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ
- Καιρός: Άνοδος της θερμοκρασίας και βελτίωση του καιρού από βδομάδα
- ΠΑΣΟΚ για διαγραφή Σαμαρά: «Έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την κυβέρνηση καθώς υπάρχουν φυγόκεντρες δυνάμεις»
- Πορεία Πολυτεχνείου: Ξεκίνησε η πορεία των Φοιτητικών Συλλόγων – Προσαγωγές από την ΕΛΑΣ