Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Media

Η fake τηλεθέαση από την Nielsen στο debate του ΠΑΣΟΚ και η οργή των υποψήφιων

Οι υποψήφιοι για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής Νίκος Ανδρουλάκης, Χάρης Δούκας, Άννα Διαμαντοπούλου, Παύλος Γερουλάνος, Νάντια Γιαννακοπούλου και Μιχάλης Κατρίνης συμμετέχουν στο ντιμπέιτ για την αρχηγία του κόμματος, στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ στην Αγία Παρασκευή, Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024. Οι εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής θα πραγματοποιηθούν στις 6 Οκτωβρίου 2024, με δεύτερο γύρο στις 13 Οκτωβρίου με σκοπό την ανάδειξη προέδρου του κόμματος. ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΕΛΤΕΣ

«Καθένας με τον πήχη του μετράει το πανί του» λέει ο θυμόσοφος λαός και προφανώς το ίδιο ισχύει και για την ΕΡΤ που μέτρησε τους τηλεθεατές του ΠΑΣΟΚικού debate κατά πως τη συνέφερε. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Την επομένη της τηλεμαχίας έπρεπε να έρθει ο λογαριασμός. Όχι ο πολιτικός αλλά ο στατιστικός. Πόσοι είδαν το τηλεοπτικό προϊόν που αποφασίστηκε άγνωστο για ποιο λόγο να προβληθεί από ένα κανάλι με μέσο όρο τηλεθέασης 0,5-1,5% που δεν έχει ακόμη ενταχθεί στο «καλάθι» των καθημερινών τηλεοπτικών συνηθειών του πολίτη;

Γιατί προμοταρίστηκε τόσο πολύ το ERTNEWS όταν ναι μεν θα φιλοξενούσε ένα πολιτικό τηλεοπτικό προϊόν συμβατό με το DNA του το οποίο ωστόσο επειδή θα έπρεπε να δουν πολύ περισσότεροι τηλεθεατές θα άρμοζε στο air time της ΕΡΤ1 που προφανώς κρίθηκε ότι δεν έπρεπε να θυσιάσει στο βωμό της Πολιτικής το σήριαλ που πρόβαλε εκείνη τη στιγμή (9 μ.μ. στην καρδιά του prime time); Βεβαίως αυτά είχαν τεθεί απέξω απέξω από τους coaches των υποψηφίων που την επόμενη ημέρα ζήτησαν ραβασάκι με την επίδοση τηλεθέασης για να πάρουν την απάντηση «Α! δεν έχουμε, δεν το μετράει η Nielsen …».

Επικράτησε πανικός, άναψαν φωτιές κυρίως από το στρατόπεδο του Ν. Ανδρουλάκη και του Χ.Δούκα, και ζητήθηκε επέκταση της έρευνας τηλεθέασης ad hoc που τελικά δόθηκε. Κι ας έχει αμφισβητήσει στο παρελθόν επί προεδρίας Ζούλα η ΕΡΤ τη Nielsen και ας της καταλογίζουν απόκλιση των δεδομένων σχετικά με την απήχηση των προγραμμάτων της ΕΡΤ στο ERTFlix και σε όσα μεταδίδονται από ΕΡΤ1, ΕΡΤ2 και ΕΡΤ3.

Πάντως τα νούμερα δεν ήταν αυτά που δημοσιεύθηκαν σε πηχυαίους τίτλους.

Όχι δεν συσπειρώθηκαν 600.000 τηλεθεατές γύρω από την TV για να βλέπουν τους 6 υποψηφίους την ώρα του debate και ανελλιπώς.  Η σωστή διατύπωση είναι ότι απλώς περί τους 600.000 τηλεθεατές αφιέρωσαν τουλάχιστον 1 λεπτό από τον χρόνο τους στην απευθείας μετάδοση της τηλεμαχίας των υποψηφίων για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ από το ΕΡΤNews σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Τα στοιχεία αυτά επεξεργάστηκε και ανέλυσε το αρμόδιο τμήμα (Έρευνας και Ανάλυσης δεδομένων τηλεθέασης) της ΕΡΤ.

Ποια είναι η αλήθεια

Και πολλοί το είδαν όταν «απέναντι» έπαιζε η «Τζέλα Δελαφράγκα»

Η ειδική έκτακτη εκπομπή του ΕΡΤNews κατάφερε να αποσπάσει τη σταθερή προσοχή 300.000 τηλεθεατών, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 3,2% τηλεθέασης. Ποσοστό μικρό αλλά αναμενόμενο και επαρκές αν συνεκτιμηθεί ότι η εκπομπή μεταδόθηκε στο prime time όταν δηλαδή η ένταση του ανταγωνισμού ήταν στην κορύφωσή της.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα στον «αέρα» ήταν οι πρεμιέρες σειρών ελληνικής μυθοπλασίας των ιδιωτικών καναλιών, που «σκίζουν» από πλευράς τηλεθέασης όπως για παράδειγμα η σειρά «Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» στον Alpha αλλά και η «Η γη τη ελιάς» στο Mega. Επίσης, στον αέρα ήταν το «Grand Hotel» (ΑΝΤ1) και το ριάλιτι «Survivor» (Σκάι).

Δεν μας ενδιαφέρει να μάθουμε πόσοι νέοι είδαν το debate;

Όσον αφορά το κοινό (φύλο και ηλικία) που συντονίστηκε στο ERTNews, μερίδιο 15,8% καταγράφηκε στους άνδρες άνω των 55 ετών. Αντίστοιχα ο δείκτης της Nielsen σε επίπεδο λεπτού, έφτασε στο σύνολο των τηλεθεατών στο 10,7%, ενώ στους άνδρες άνω των 55 ετών «σκαρφάλωσε» στο 20,7%.

Δεν θα μάθουμε ποτέ τι θα γινόταν αν το debate μεταδιδόταν από την ΕΡΤ1 – το πρώτο σε προτιμήσεις από τα τρία δημόσια κανάλια, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen – όπως επίσης πόσοι μεταξύ των νεότερων ηλικιακά (άνδρες και γυναίκες) αφιέρωσαν χρόνο και το παρακολούθησαν. Τα στοιχεία αυτά, για τα συγκεκριμένα ηλικιακά κοινά, αν υπάρχουν, δεν είναι δυνατόν να κοινοποιηθούν. Όπως άλλωστε και η επίδοση, σε καθημερινή βάση, του ειδησεογραφικού καναλιού της ΕΡΤ.

Επίσης, κάποιοι επέλεξαν και παρακολουθήσαν μέσα από την ιντερνετική πλατφόρμα ERTFLIX της ΕΡΤ. Μετρήθηκαν 29.335 θεάσεις μέσω ΕΡΤNews και ERTNews1 (μετέδιδε την τηλεμαχία με παράλληλη διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα). Τα ποσοστά αυτά από τα ψηφιακά κανάλια του ERTFLIX στην πλειονότητα τους (67%) προήλθαν από PC και tablets, σύμφωνα με την ενημέρωση της ΕΡΤ.

Από την άλλη μεριά αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι πως θα είχε διαμορφωθεί η επίδοση της εκπομπής στο γραμμικό κανάλι αν υπήρχε διερμηνεία στη Νοηματική αντί του ιντερνετικού ERTNEWS1. Και ακόμα, αν αντί για κατακερματισμό των τηλεθεατών σε πολλούς και διαφορετικούς τρόπους παρακολούθησης (από ένα γραμμικό κανάλι, δύο ιντερνετικά κανάλια του ERTLIX και το σάιτ ertnews.gr) είχε επιλεγεί η συγκέντρωση σε ένα Μέσο. Υποθετικός λόγος, αορίστου χρόνου, στο παρελθόν….

Διαβάστε επίσης:

Πώς να πάρετε σύνταξη έως και 9 χρόνια νωρίτερα
Ευάγγελος Μυτιληναίος (Metlen): Θα έχουμε 2-3 φορές το μέγεθός μας στην πενταετία
Χωρίζουν Όλγα Κεφαλογιάννη – Μίνως Μάτσας: Ολη η αλήθεια για το «τρίτο πρόσωπο» και το διαζύγιο