ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι το πέμπτο παιδί για εκείνον, τον δρ Ιωάννη Κούστα, από τον τρίτο γάμο του, με την Δήμητρα Μέρμηγκα, για τον οποίο μελάνια σπαταλήθηκαν, λόγια αφέθηκαν στον τηλεοπτικό αέρα να σκορπίσουν και μεγάλα δέντρα κόπηκαν στον Αμαζόνιο για γίνουν χαρτί σε περιοδικά και εφημερίδες, ώστε να ομολογηθούν με κάθε λεπτομέρεια όλα όσα αφορούσαν στον γάμο, όχι απλά της χρονιάς, αλλά πιθανόν της δεκαετίας.
Το πέμπτο παιδί, μετά τον Δημήτρη, τον Ρομπέρτο, την Αμαλία και την Δανάη, είναι η Κατερίνα, όπως θα ονομαστεί και είναι γνωστό ήδη, από την πεθερά του δρ Κούστα, είναι η δημιουργία, ο ανθός ενός μεγάλου έρωτα, κόντρα σε κάθε προκατάληψη, διαφορά ή εμπόδιο.
Η πανέμορφη μανούλα και νιόνυφη Δήμητρα, μάλιστα, μην εγκαταλείποντας τις δραστηριότητες της -όσο και αν αυτές αγνοούμε πλήρως σε τι αφορούν-, φρόντισε ήδη να ετοιμάσει γραφείο, υψηλής αισθητικής, μοντέρνο και πολύ νεανικό, δίπλα ακριβώς σε εκείνα τα μεγαλόπρεπα και υπερπολυτελή, σχεδόν ηγεμονικά, του συζύγου της στη DANAOS, στον Πειραιά!
Μα υστέρα από δυο διαζύγια και το πιο πρόσφατο πολύκροτο και πολυσυζητημένο εκείνου, πώς η νεαρή Δήμητρα να μην έχει τη διάθεση να μη χωρίζει ούτε στο σπίτι ούτε στην δουλειά από τον σύζυγο της! Και ακόμα, από τον 4ο αιώνα π.Χ. τα φωνάζει ο Μένανδρος, πως «καθήκον της καλής γυναίκας είναι να σώζει το σπίτι της»… ακόμη και μέσω του γραφείου!
Η Δήμητρα πανταχού παρούσα και κυρίως στο γραφείο
Μπορεί να είναι πολύ νεότερη του, πανέμορφη, κοινωνική, πάντα κομψή και ο σύζυγός της να τη λατρεύει και να μην της χαλάει χατίρι, όμως η χαριτόβρυτη Δήμητρα των 26 χρόνων μοιάζει αποφασισμένη να διατηρήσει την ευτυχία τους.
Δεν στέκεται μόνο στην αριστοκρατική, πάντα προσεγμένη εμφάνισή της, αλλά ούτε στο να δημιουργεί εκείνες τις ρομαντικές στιγμές που κρατούν ζωντανό τον ρομαντισμό και τον έρωτα.
Δεν θεωρεί πως ένα παιδί απ’ αυτόν τον γάμο, το πιο μεγάλο δώρο στον άνδρα της, είναι το απολυτό δέσιμό της.
Φροντίζει, ακόμη, να είναι συνεχώς μαζί του, στο οπτικό πεδίο του, στην έγνοια του και στην προσοχή και -κυρίως- εκείνος στη δική της επίβλεψη, για την ευτυχία του φυσικά.
Ο δρ Ιωάννης Κούστας άλλωστε έχει δείξει πως είναι ένας παθιασμένος άνδρας, που ακούει τα αισθήματά του και επικοινωνεί με το συναίσθημά του, ώστε να μην υπολογίζει κανένα κόστος στο να είναι πάντα κυνηγός της ευτυχίας.
Δυο προηγούμενοι γάμοι και δυο διαζύγια, που συζητήθηκαν πολύ, άλλωστε αποδεικνύουν πως ο μυθικά πλούσιος κ. Κούστας δεν διστάζει να διεκδικήσει τ’ όνειρο, την ομορφιά και τα νέα ξεκινήματα!
Η νεαρή καλλονή πρόλαβε στο λίγο διάστημα που μεσολάβησε από τον πολυσυζητημένο γάμο τους, τον Ιούλιο, στο Σορέντο, μέχρι τώρα, που μπήκε στο μαιευτήριο, να ετοιμάσει τα γραφεία της, σε απόσταση αναπνοής απ’ αυτά του συζύγου της, ώστε να εξασφαλίσει πως η ίδια είναι το τελευταίο ξεκίνημα και το αισθηματικά κυρίως θέμα της ζωής του δόκτορος.
Ο διδάκτωρ εφοπλιστής που δεν διστάζει να ερωτευτεί και να ακολουθήσει την καρδιά του
Για την ιστορία, να θυμίσουμε πως ο Ιωάννης Κούστας είναι γεννημένος το 1956 και ήδη 62 ετών, αλλά ιδιαίτερα αθλητικός και εύρωστος και πως κατάγεται από ένα χωριό της Φωκίδας, την Αρτοτίνα.
Σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και στη συνέχεια φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Imperial της Βρετανίας όπου απέκτησε το διδακτορικό του.
Ο πατέρας του, Δημήτρης, το 1987 του παρέδωσε τον απόλυτο έλεγχο της Danaos, που εκείνη την εποχή διαχειριζόταν τρία πλοία φορτηγά, τα οποία ουσιαστικά εκτελούσαν δρομολόγια τακτικών γραμμών.
Με τον Γιάννη Κούστα λίγα χρόνια αργότερα η Danaos απογειώθηκε, ενώ έγινε εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Και ενώ οι σπουδές και οι δουλείες ήταν τόσο απαιτητικές, εκείνος έκανε τον πρώτο του γάμο με την αριστοκρατική Γκρέτα Καρμπονάρο, ύστερα από έναν μεγάλο και νεανικό έρωτα. Καρπός αυτού του έρωτα είναι οι δυο του γιοι, Δημήτρης και Ρομπέρτο.
Με αυτην την σύζυγο διατηρεί πλέον άριστες σχέσεις με κοινό τους τόπο το ενδιαφέρον πάντα για το καλύτερο στις ζωές των γιων τους.
Ο γάμος τότε είχε διακοπεί με την εισβολή ενός ερωτικού σίφουνα στη ζωή του. Η Σοφία Γιαννικοπούλου, όπως λεγόταν όταν τη γνώρισε, ήταν καταλυτική για τη ζωή του. Αν και παντρεμένος με δύο παιδιά, ο εφοπλιστής που είχε την ικανότητα να ισορροπεί τη γνώση ανάμεσα στις εξελίξεις στη ναυτιλία, το real estate και το σύμπαν, τη θεωρία των χορδών ή της μαύρης ύλης, γοητεύτηκε όταν γνώρισε την αφοπλιστικά αισθησιακή ηθοποιό των βιντεοταινιών, τόσο ώστε να χωρίσει με την Ιταλίδα σύζυγο και να παντρευτεί εκείνη.
Καλλίγραμμη, με ταμπεραμέντο, αισθαντική, δε δίσταζε να ιππεύσει, με το μπικίνι της μόνο, ένα λευκό άτι σε κοσμοπολίτικη παραλία, ή φορώντας τα σινιέ της μίνι να ανεβεί και χορέψει καυτά τσιφτετέλια πάνω στα τραπέζια των trendy κοσμοπολίτικων στεκιών.
Η σχέση του καθηγητή – πάμπλουτου και της ανήσυχης καλλιτεχνικά εγκλητικής μελαχρινής γυναίκας, που αποκορύφωμα της υποκριτικής ταινίας υπήρξε το «Ρόκας 14 και ο πρώτος μπουτάκια», όπου ήταν πρωταγωνίστρια η Σοφία Αλιμπέρτη, στο πλευρό του Σταθέστερ Ψαλτόνε ή Στάθη Ψάλτη, αλλά που και η δική της αισθαντική παρουσία έκανε αίσθηση.
Αυτή η σχέση έγινε θέμα συζήτησης στα κοσμικά, χαιρέκακα σαλόνια των πλούσιων επαύλεων. Ο Ιωάννης Κούστας, παρ’ όλα αυτά, διεκδίκησε την ευτυχία του και παντρεύτηκε, προς μεγάλη έκπληξη του κοινωνικού του κύκλου, την όμορφη καλλιτέχνιδα, τον Ιούνιο του 1996, στη Βάρκιζα, με μια τελετή και μια δεξίωση παραμυθένια, με χολιγουντιανές πινελιές αντίστοιχες των σινεφίλ ενδιαφερόντων της νύφης, που για μεγάλο διάστημα σε αυτό το έγγαμο κεφάλαιο της ζωής της, θα γινόταν πρωταγωνίστρια και των κοσμικών στηλών για την όλο θηλυκότητα, κέφι, αμεσότητα, διάθεση για γλέντι συμπεριφορά της.
Πάρτι, μπουζούκια, δεξιώσεις, διακοπές που έμοιαζαν ατελείωτες, δώρα αμύθητης αξίας, από ακίνητα μέχρι πολυτελή αυτοκίνητα, δύο κόρες.
Η Σοφία Κούστα, όπως γνώρισε την τελικά την πολυπόθητη δημοσιότητα, βγήκε από τη ζωή του εφοπλιστή και επιστήμονα, μετά από ένα πλήθος εξωδίκων, ασφαλιστικών μέτρων, δικαστικών αιθουσών, δημοσιευμάτων, χαρακτηρισμών όπως «το διαζύγιο της οργής» και «Κούστας εναντίον Κούστα».
Το πολύκροτο διαζύγιο μαίνονταν στα δικαστήρια και στις συζητήσεις των κοσμικών κύκλων, όταν ο Γιάννης Κούστας συνάντησε την 23χρονη, τότε, Δήμητρα Μέρμηγκα και ήρθε ο μεγάλος -παρά τη μικρή ηλικία της κοπέλας- έρωτας.
Ο θόρυβος για το εφοπλιστή – διδάκτορα και οι συζητήσεις, ή οι εντάσεις για αυτό το δύσκολο διαζύγιο, η ανακάλυψη μεγάλης ποσότητας φορτίου κοκαΐνης σε πλοίο του, για το οποίο δεν είχε ιδέα ο Γιάννης Κούστας, αλλά και το κραχ της νοτιοκορεάτικης Hanjin Shipping, στην οποία είχε ναυλωμένα οκτώ πλοία του, του έφεραν στεναχώριες και δυσκολίες και μια αδιάκοπη, συνεχή ανάγκη για αγώνα.
Τότε λοιπόν, η είσοδος στη ζωή του της Δήμητρας σημαίνει το «ζήσαν αυτοί καλύτερα» στο παραμύθι και πως ο δράκος είχε νικηθεί με τις δυσκολίες να μένουν πίσω και μακριά τους…
Η νεαρή, σοβαρή καλλονή, με την φημισμένη ωριμότητα!
Εκείνη; Ω! Η Δήμητρα Μέρμηγκα είναι μια καστανή, καλλίγραμμη σα μοντέλο νεαρή γυναίκα, που γεννήθηκε, μόλις στις 18 Απριλίου του 1992, σε ευκατάστατη οικογένεια και έμενε στα Νότια προάστια.
\Πήγε σχολείο στου «Κωστέα – Γείτονα», όπου ήταν άριστη μαθήτρια, πάντα πολύ σοβαρά και αξιοπρεπώς ντυμένη, πολύ απλή, ακόμη και όταν το υπερπολυτελές αυτοκίνητο μέλους του οικογενειακού της περιβάλλοντος ερχόταν για να την παραλάβει, αφήνοντας άφωνες από θαυμασμό τις συμμαθήτριες της.
Αγαπημένη των καθηγητών της, με ιδιαίτερη αντίληψη αλλά και μελετηρή και επιμονή, ολοκλήρωσε σπουδές της στην Ιστορία της Τέχνης στο Deree College.
Έχει δύο αδελφές, την Χριστίνα και την Τάνια, που σπούδασαν Ναυτιλιακά, αγαπά εκείνα τα ωραία αντικείμενα που φτιάχνουν τη διάθεση των πολύ πλουσίων κυριών, όπως τσάντες Hermès, ακριβά αυτοκίνητα, σινιέ μοντελάκια και πιο πολύ αυτά που δημιουργεί ο Elie Saab, ο οποίος άλλωστε σχεδίασε, μέσα από συναντήσεις στο απολυτά μυστικό του ατελιέ, στο άβατο του, στην Βηρυτό, το ονειρεμένο νυφικό της!
Η μητέρα της, Κατερίνα Ασκούνη, από την οποία θα πάρει το όνομά της και η εγγονούλα της, λέγεται πως είχε αντιρρήσεις για αυτήν τη σχέση, που όμως κάμφθηκαν και απ’ την αποφασιστικότητα της Δήμητρας αλλά και μετά τις συζητήσεις που είχε η ίδια με τον Ιωάννη Κούστα.
Και ενώ ο πατέρας της Δήμητρας δεν μπόρεσε να εγκαταλείψει τις υποχρεώσεις του, στη γκαλερί που διαθέτει στην Τήνο, η μητέρα έλαμψε από κομψότητα και ευτυχία!
Η παραμυθένια και φινετσάτη γιορτή του γάμου των Κούστα αναμένεται να έχει επανάληψη στην πολυτέλεια και την ασύγκριτη κοσμικότητα της μόνο μέσα από τη γιορτή για την βάπτιση της Κατερίνας τους.
Τα πάντα άλλωστε ήδη σχεδιάζονται από τη Δήμητρα, που άφησε ώσπου να γεννήσει τα ταξίδια τα οποία λατρεύει, για να υποδεχτεί το μωρό της.
Και ενώ τα γραφεία που ενοικίασε δίπλα σε εκείνα τα εφοπλιστικά του συζύγου της, αγνοούμε σε ποια επαγγελματική της δραστηριότητα, μιας και είναι ανήσυχο πνεύμα, γέννημα της εποχής της, χρησιμεύουν, πιστεύουμε πως θα αποτελέσουν το ορμητήριο για την οργάνωση μια βάπτισης, που θα περάσει, όπως ο γάμος της και όπως ο αρρεβώνας της, στις ιστορία του υψηλού κοσμοπολιτισμού της Ευρώπης…
Οι χειμώνες στο «Gstaad Palace», τα ταξίδια στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη, τα Σαββατοκύριακα στο Κάπρι, στη Σάντα Μεργκερίτα και γενικά στην Ιταλική Ριβιέρα, στην Ίμπιζα, στις Μπαχάμες, αλλά και στα αμερικανικά, για ντελικάτους Κροίσους Hamptons, όπου διατηρεί μια εξαίσια κατοικία ο κ. Κούστας στο Southampton, ή στο διαμέρισμα του, στην κορυφή ενός γυάλινου ουρανοξύστη στο πολύβουο Manhattan μπορούν να περιμένουν!
Το ζευγάρι ετοιμάζει παιδικά διαμερίσματα, σε ροζ απαλές αποχρώσεις, στο εκπληκτικό τους loft στην Βουλιαγμένη, στο συγκρότημα που έφτιαξε ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, εκεί όπου κάποτε υπήρχε το ιστορικό ξενοδοχείο «Αρμονία».
Άλλωστε το ιδιωτικό αεροσκάφος του κ. Κούστα περιμένει πάντα να απογειωθεί με τρεις πια επιβάτες, αντί για δυο, που θα αναζητήσουν τους ιδιωτικούς παράδεισους εκεί που για άλλους ούτε τ’ όνειρο δεν αντέχει να ακουμπήσει…
Το γραφείο χωρίς αντικείμενο…
Η ωραιότατη καλλονή, η Δήμητρα της πρώτης νεότητας, η βυθισμένη στις χάρες της νεαρής της ηλικίας, είναι μια ερωτευμένη γυναίκα, που μοιάζει αποφασισμένη να μην αφήσει καμία άλλη να διαρρήξει την υμέναια ευτυχία της και να μην υπάρξουν περιθώρια ώστε ο σύζυγος της να μην είναι μαζί της απολυτά ευτυχισμένος.
Για αυτό και τα γραφεία της, έγιναν επίκεντρο της υψηλής αισθητικής της, της τελειομανίας της και του καλού της γούστου, ώστε να μην χωρίζει από τον άνδρα της και να είναι κοντά σε όλες του τις δραστηριότητες. Και ενώ γινόταν λόγος για τη πρόθεσή της να γράψει ένα ταξιδιωτικό βιβλίο, ως οδηγό για σπάνιους παράδεισους, για θέρετρα που απευθύνονται σε λίγους και απαιτητικούς και ενώ οι σπουδές της αφορούν στην Ιστορία της Τέχνης, τα γραφεία της δεν προδίδουν καμία ενασχόληση με συγκεκριμένο αντικείμενο.
Μα, μήπως το να βρίσκεται πάντα δίπλα στον καλό της, αν και μωρομάνα, δεν είναι απασχόληση ζωής και επίκεντρο της;
Τι άλλο χρειάζεται για να υπάρχουν και να δίνουν συνεχώς πρόσβαση στη ζωή και τις ασχολίες του κάνοντας τους αχώριστους, σε σπίτι, δουλειά, ζωή;
Ρητορικό φυσικά το ερώτημα, έχει αυτονόητη την ουσία της ιδίας της αγάπης και στη συγκεκριμένη περίπτωση σε ισχυρή την αλήθεια του χαριτωμένου αφορισμού του Όσκαρ Ουάιλντ:
«Ένας άντρας πάντα θέλει να είναι η πρώτη αγάπη μιας γυναίκας. Μία γυναίκα θέλει να είναι η τελευταία αγάπη ενός άντρα».
Και η Δήμητρα Μέρμηγκα μοιάζει πολύ στα εστέτ πρότυπα του μεγάλου Ιρλανδού…