ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Koenigsegg CCXR “Flower Power” του 2006, ένα σπάνιο πρωτότυπο 1.018 ίππων, συνδυάζει καινοτομία, βιωσιμότητα και μοναδική ιστορία, ενώ αναμένεται να πιάσει στη δημοπρασία του οίκου Bonhams έως και 2,3 εκατομμύρια δολάρια.
Το πρώτο «πράσινο» Supercar
Το Koenigsegg CCXR του 2006, γνωστό ως “Flower Power,” αποτελεί ένα ορόσημο στην ιστορία των supercars. Ήταν το πρώτο παγκοσμίως που συνδύασε εξαιρετικές επιδόσεις με βιωσιμότητα, καθώς λειτουργούσε με βιοαιθανόλη (E85). Με περισσότερους από 1.000 ίππους και τελική ταχύτητα άνω των 400 χλμ./ώρα, το CCXR ανέδειξε την καινοτομία της Koenigsegg. Μεταξύ 2006 και 2010, κατασκευάστηκαν μόνο 19 τέτοια οχήματα, κάνοντας το συγκεκριμένο μοντέλο εξαιρετικά σπάνιο.
Το Πρωτότυπο Νο. 7031
Ένα από αυτά τα σπάνια οχήματα είναι το πρωτότυπο με αριθμό πλαισίου 7031, βαμμένο σε σατινέ μαύρο. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιήθηκε από την Koenigsegg για τη βελτιστοποίηση της τεχνολογίας βιοκαυσίμων. Μετά τη δοκιμαστική του χρήση, φυλάχθηκε για χρόνια σε αποθήκη στη Νορβηγία. Σήμερα, το αυτοκίνητο, που ανήκει στον Νορβηγό βιομηχανικό σχεδιαστή Bård Eker, πρόκειται να δημοπρατηθεί από τον οίκο Bonhams στο Λονδίνο, στις 12 Δεκεμβρίου, με εκτιμώμενη τιμή πώλησης μεταξύ 1,8 και 2,3 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ιστορία του ιδιοκτήτη
Ο Bård Eker, στενός φίλος και συνεργάτης του Christian von Koenigsegg, υπήρξε σημαντικός μέτοχος και σχεδιαστής της εταιρείας στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Σε συνέντευξή του, ο Eker αποκάλυψε ότι το αυτοκίνητο τού παραχωρήθηκε για να συγκεντρώσει χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες. Επειδή όμως το ευρωπαϊκό ινστιτούτο δοκιμών στη Βαρκελώνη απαιτούσε συγκεκριμένα χιλιόμετρα για τις δοκιμές, οι μηχανικοί της εταιρείας κατέφυγαν σε μια πρωτότυπη λύση: χρησιμοποίησαν ένα τρυπάνι για να προσθέσουν χιλιόμετρα στο οδόμετρο! Το αυτοκίνητο του παραχωρήθηκε για τη συγκέντρωση χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθήκες. Όταν απαιτήθηκε συγκεκριμένος αριθμός χιλιομέτρων για ευρωπαϊκές δοκιμές, η εταιρεία προσέφυγε σε μια ασυνήθιστη λύση, προσθέτοντας τεχνητά χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Παρά τη μοναδική του ιστορία, το αυτοκίνητο παραμένει αχρησιμοποίητο για οδήγηση σε δημόσιους δρόμους και παραμένει στα χέρια του αρχικού του ιδιοκτήτη από την κατασκευή του.
Επιδόσεις και μηχανικά χαρακτηριστικά
Η καρδιά του αυτοκινήτου είναι ένας 4.8 λίτρων V8 κινητήρας με διπλή υπερτροφοδότηση, τοποθετημένος κεντρικά πίσω από την καμπίνα. Τροποποιημένος ώστε να λειτουργεί με E85 και E100, αποδίδει 1.018 ίππους και ροπή 782 lb-ft. Το όχημα επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα, ενώ διαθέτει ειδικά μπεκ ψεκασμού, ενισχυμένες σωληνώσεις καυσίμου και βελτιωμένα έμβολα. Σύμφωνα με τον Eker, αυτό είναι το τελευταίο Koenigsegg στη συλλογή του, καθώς πούλησε το πολύτιμο 2007 CCGT GT1 Competition Coupe αγωνιστικό αυτοκίνητό του για περίπου 4,12 εκατομμύρια δολάρια στη δημοπρασία Goodwood του Bonhams το 2023.
Σχεδίαση και λεπτομέρειες
Το πρωτότυπο Νο. 7031 ξεχωρίζει με τις μοναδικές του πινελιές, όπως οι αεραγωγοί πίσω από τους εμπρόσθιους τροχούς, οι οποίοι ενσωματώθηκαν για αεροδυναμικές δοκιμές. Διαθέτει επίσης την πίσω πτέρυγα “Top Gear,” που προστέθηκε μετά από αναφορές για αστάθεια σε υψηλές ταχύτητες. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι διακοσμημένο με σκούρο γκρι δέρμα και Alcantara, ενώ το ανθρακονημάτινο ταμπλό και ο εντυπωσιακός μοχλός ταχυτήτων συμπληρώνουν την πολυτελή εικόνα.
Η δημοπρασία της Bonhams
Το αυτοκίνητο παραμένει στην ιδιοκτησία του αρχικού του κατόχου και όπως προαναφέρθηκε δεν έχει ποτέ καταχωρηθεί για χρήση σε δρόμους. Όπως αναφέρει ο Tim Schofield της Bonhams, αυτό το πρωτότυπο αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τους συλλέκτες να ενταχθούν στη θρυλική “Ghost Squadron” της Koenigsegg. Με την ιστορία και την αποκλειστικότητά του, αναμένεται να προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον στη δημοπρασία.
Διαβάστε επίσης :
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μέγαρο Μαξίμου: Τα 7 μέτρα και οι 9 παρεμβάσεις του 2025 για μισθούς, επιδόματα, ασφαλιστικές εισφορές και φοροαπαλλαγές
- Όλγα Κεφαλογιάννη και Μίνως Μάτσας πουλάνε το «χρυσό» οικόπεδο στο Παλαιό Ψυχικό – Αποκάλυψη mononews
- Καιρός: Υποχωρούν τα χιόνια – «Μένει» ο παγετός
- Ελληνικά ομόλογα: Οι προοπτικές για το 2025 και οι καταλύτες που θα συντηρήσουν την θετική πορεία