Τη μία μέρα η Olivia Huynh ασχολείται με τον Tashiro Furukawa, τον άνθρωπο που άνοιξε το πρώτο σχολείο τυφλών και κωφών στην Ιαπωνία, και παλεύει να τελειοποιήσει τα νοήματα της νοηματικής γλώσσας. Και την άλλη σχεδιάζει τις κατάλληλες εκφράσεις για ένα… σκληρό παγωτό που τα βάζει με καυτερές πιπεριές.

google-pepper

Κάπως έτσι είναι το να είσαι μέλος της εκλεκτής ομάδας των ατόμων που ασχολούνται με τα περίφημα πλέον doodles που εμφανίζονται τακτικά στην αρχική σελίδα της μηχανής αναζήτησης Google και μας ενημερώνουν ή/και μας διασκεδάζουν με αφορμή κάποιο ιστορικό γεγονός ή την επέτειο από τη γέννηση ενός σημαντικού ανθρώπου.

«Δε βαριέμαι ποτέ», λέει γελώντας στο Business Insider η Huynh. «Δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλές δουλειές που μπορείς να είσαι κατασκευαστής παιχνιδιών, σχεδιαστής και καρτουνίστας την ίδια στιγμή».

Το σημερινό doodle είναι αφιερωμένο στον Wilbur Scoville, που εφηύρε την κλίμακα με την οποία μετράμε το πόσο καυτερά είναι διάφορα είδη πιπεριάς. Η Hyunh ξεκίνησε να σχεδιάζει το σημερινό doodle (που είναι ταυτόχρονα και παιχνίδι) τον περασμένο Οκτώβριο. Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων, συνεργάστηκε με τους Kristopher Hom και Tom Tabanao προκειμένου να ετοιμάσουν το παιχνίδι.

Συνήθως οι άνθρωποι πίσω από τα doodles διαχειρίζονται ταυτόχρονα περισσότερα του ενός doodles, και επειδή το καθένα από αυτά βασίζεται σε κάποια επέτειο, συνήθως έχουν ένα χρονικό περιθώριο να προετοιμαστούν – εκτός και αν φτιάχνουν ένα doodle που βασίζεται στην τρέχουσα επικαιρότητα, όπως εκείνο που εμπνεύστηκαν όταν ανακοινώθηκε η ανακάλυψη νερού στον πλανήτη Άρη.

google-mars
Εκείνη η ιδέα μετουσιώθηκε σε πράξη μέσα σε μόλις μία μέρα, ενώ αντίθετα το πρόσφατο doodle για τον Μπετόβεν, ένα από τα καλύτερα ομολογουμένως, είχε αρχίσει να προετοιμάζεται ήδη από το 2013.

google-ludwig

Ο Tabanao ήταν search engineer στην Google όταν το 2013 συμμετείχε για πρώτη φορά στη δημιουργία ενός doodle, όμως αργότερα εντάχθηκε μόνιμα στην ομάδα πίσω από τα doodles – και είναι ενθουσιασμένος. «Είναι μία αξιοζήλευτη θέση. Όταν μου την πρόσφεραν, την πήρα στο δευτερόλεπτο», δηλώνει.

Ο Ryan Germick, επικεφαλής της ομάδας των doodles εδώ και πέντε χρόνια, αναφέρει πως ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα όταν η ομάδα επιλέγει σχέδια είναι να επιλέγονται εικόνες με τις οποίες ο κόσμος να μπορεί να ταυτιστεί συναισθηματικά.

«Επενδύουμε σε μία ομάδα ταλαντούχων ανθρώπων που μπορούν να εκφράσουν τις αξίες της εταιρείας και να κάνουν διασκεδαστικά μέρη που συνήθως είναι όλο τετράγωνα και κουτιά και πράγματα που είναι βαρετά», εξηγεί. «Ακόμα κι αν είναι ένα χαμόγελο που κρατάει ένα δευτερόλεπτο, αν το εξαπλώσεις σε ένα δισεκατομμύριο χρήστες είναι ένα δισεκατομμύριο χαμόγελα. Με κάποιον μικρό τρόπο, εμείς ως ομάδα μπορούμε να αναλογιστούμε βαθύτερα την ανθρωπιά των χρηστών μας και να την αναγνωρίσουμε, ακόμα κι αν […] απαιτείται περισσότερη προσπάθεια από μία φωτογραφεία αρχείου ή ένα λογότυπο».