ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αθηνά Ωνάση: Η σπάνια εμφάνιση της «χρυσής κληρονόμου» σε gala στο Παρίσι – Είναι αγνώριστη! (φωτογραφίες)
Αγέλαστη, όπως πάντα. Βλέμμα σα να κάνει τιμή σε όποιον καταδέχεται να ακουμπήσει, εκτός κι αν είναι άλογο. Με την απουσία έκφρασης, εκείνης της ανοχής για την εισβολή του καθημερινού στο υψηλό. Πολύ λεπτή, πολύ στα μαύρα, πολύ βαριεστημένη. Η Αθηνά Ωνάση. Αδιάφορη να αντιδράσει στον ήχο ενός κόσμου, κάπου έξω, που συνεχίζει.
Στις πόζες με άλλους πολύ πλούσιους, μοιάζουν όλοι μαζί να πλήττουν και να ακουμπιούνται για τη φωτογραφία, χωρίς να ξέρουν και πολύ πώς. Το δείπνο των Φίλων του Κέντρου Pompidou γράφεται παντού! Η ακριβοθώρητη κληρονόμος, που έγινε 40 χρόνων τον περασμένο Ιανουάριο, η ό,τι πιο κοντινό έχουμε σε βασιλική οικογένεια επιλογής οι Έλληνες, η εγγονή του θρυλικού μεγιστάνα, η κόρη της δαιμόνιας επιχειρηματίας, εκείνη που δίπλα στο όνομά της ταιριάζουν να στέκουν καταδεκτικά μία Κάλλας ή μία Τζάκυ Ω!
Η Αθηνά Ωνάση άφησε τα πολυαγαπημένα, πανάκριβα, πολύτιμα της άλογα και, για ένα σπάνιο βράδυ, έφαγε -κάπως-, συζήτησε -μάλλον- φωτογραφήθηκε -σίγουρα- με άλλους ανθρώπους! Φωτογραφία και βλέμμα… Μοιάζει σαν κάποτε να φοβόταν τη μοναξιά. Τώρα, φοβάται μήπως κάποτε σπάσει το γυαλί… και βγει στον κόσμο που δεν θυμάται πλέον πώς να τον αγγίξει…
Πιο πολύ ατσάλινη, παρά θλιμμένη
Η πρώτη στη ζωή της αμιγώς κοσμική έξοδος της Αθηνάς Ωνάση, στα 40 της χρόνια, έγινε θέμα, αμέσως, σε όλο κόσμο και, φυσικά, σε μας εδώ, στην Ελλάδα, που τη θεωρούμε εθνική υπόθεση! Κι ας μην έχει καμία σχέση με τον πολιτισμό μας, τη θρησκεία, τις συνήθειες, το κοινό τόπο της εμπειρίας, την πατρίδα που είναι η γλώσσα και τα παιδικά μας χρόνια. Και δεν εκδηλώνει καμία διάθεση να έχει, άλλωστε!
Η σπατάλη των καημένων των λέξεων -και τι μας φταίνε!-, δε λέει να κοπάσει. Η κοινοτοπία και τα κλισέ παραβγαίνουν, πώς θα κάνουν πιο ηχηρή παρέλαση. Η «κατάρα των Ωνάσηδων», το «βαρύ όνομα σαν ιστορία», η «θλιμμένη και μόνη κληρονόμος», «σαν το μύθο των Ατρειδών», «τα πλούτη δεν φέρνουν την ευτυχία» και για αυτό ίσως, έπηξε η ανθρωπότητα σε τρισευτυχισμένους πάμφτωχους! Εννοείται πως στη σημειολογία των φωτογραφιών από τη σπάνια δημόσια εμφάνιση στη Γαλλία, στο επίσημο δείπνο του Κέντρου Πομπιντού, αναλύθηκε πως είναι «πιο αδυνατισμένη από ποτέ», πως «εμφανίστηκε με ένα εντυπωσιακό σύνολο, που περιλάμβανε παγιέτες και διαφάνειες», είχε «λαμπερά» και όχι θαμπά κοσμήματα και «διακριτικό μανικιούρ», φυσικά «έντονο μακιγιάζ και σκούρα μαλλιά» και βέβαια «έκλεψε τις εντυπώσεις».
Και δως του τα «θλιμμένη» και τα «μοναχική» και τα «απομονωμένη» και τα «ήταν να κάνει ένα παιδί, μα χώρισε»! Η 40χρονη που «δεν πήγε ποτέ στο κολέγιο και που δεν εργάστηκε ούτε μια μέρα στη ζωή της», όπως έχει πει ο Αντώνης Παπαδημητρίου, ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, και που δεν την έχουμε ακούσει ποτέ να μιλάει, συμπληρώνουμε, μάλλον ατσάλινη και απρόσιτη δείχνει παρά «θλιμμένη» και τα συναφή.
Άλλωστε, όπως είχε πει και ο αείμνηστος Αλέξης Μανθεάκης που την έζησε, ως πολύ κοντινός της άνθρωπος, σχεδόν σύμβουλος της, έως και το διαζύγιο με τον σύζυγό της, «η Αθηνά έχει κληρονομήσει την αποφασιστικότητα, το αμετακίνητο, το ατσαλένιο πείσμα, τη σκληρή πλευρά του Αριστοτέλη Ωνάση και αυτό το βγάζει με έναν τρόπο που δεν είναι και ο καλύτερος».
Αθηνά Ωνάση: Η πρώτη δουλειά στα 39 της
Τον Οκτώβριο του 2024, η Αθηνά έκανε μια σημαντική επένδυση στη γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Casino», αναλαμβάνοντας τη θέση της διευθύνουσας συμβούλου, έπειτα από σχεδόν ομόφωνη εκλογή. Έχει αναλάβει, μεταξύ άλλων, και τον τομέα της κοινωνικής ευθύνης. Είναι αρμόδια για την παρακολούθηση των πρακτικών του ομίλου σε αυτόν τον τομέα και στο πλαίσιο των αποστολών του να επανεξετάζει τις δεσμεύσεις και τις πολιτικές του ομίλου, ενώ θα ελέγχει τυχόν ανισότητες που υπάρχουν μεταξύ των εργαζομένων, κάτι το οποίο θα συζητά στο Διοικητικό Συμβούλιο.
Η Αθηνά Ωνάση θα έχει ρόλο και στην επιτροπή διακυβέρνησης, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ομίλου, όπου θα ελέγχει την εφαρμογή των κανόνων διακυβέρνησης και των βέλτιστων πρακτικών εντός του ομίλου, καθώς και την παρακολούθηση των ρυθμιστικών αλλαγών σε αυτόν τον τομέα και την αναθεώρηση της ετήσιας έκθεσης για την εταιρική διακυβέρνηση. Η απόφαση της να επενδύσει και να ασχοληθεί ενεργά με τον όμιλο Casino οφείλεται στο ότι πέρασε στα χέρια του Ντάνιελ Κρετίνσκι.
Ο τσέχος δισεκατομμυριούχος, με περιουσία άνω των 2,96 δισεκατομμυρίων λιρών, είναι σύντροφος της επίσης δισεκατομμυριούχου κληρονόμου Άννα Κέλνερ, αθλήτρια ιππασίας που έχει συμμετάσχει και στηρίζει τα τουρνουά Horse Show της Αθηνάς Ωνάση και τις συνδέει στενή φιλία. Έτσι, μέσω του κοινού πάθος για την ιππασία, πήρε και η Αθηνά Ωνάση την απόφαση να γίνει εργαζόμενο κορίτσι. Είναι γνωστό, όμως, πως η εγγονή του Αριστοτέλη, είναι ακούραστη μόνο όταν πρόκειται για δραστηριότητες με άλογα.

Διατηρεί, άλλωστε, μεγάλο εκτροφείο στο Βέλγιο, ενώ είναι ενεργή στη αθλητική σκηνή της ιππασίας και χαίρει μεγάλης εκτίμησης για τα τουρνουά ιππασίας «Longines Athina Onassis Horse Show», που ήδη αναφέραμε και που διοργανώνει κάθε χρόνο στη νότια Γαλλία.
Όχι πια δισεκατομμυριούχος, αλλά σκέτο πολυεκατομμυριούχος
Η μητέρα της Αθηνάς, Χριστίνα, κληρονόμησε το 55% της περιουσίας του Ωνάση και το υπόλοιπο 45% της περιουσίας, μείον τη μερίδα της Τζάκι Κένεντι-Ωνάση, των 26 εκατ. δολαρίων, κληροδοτήθηκε στο Ίδρυμα «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», που ιδρύθηκε προς τιμήν του γιου του Αριστοτέλη Ωνάση, ο οποίος πέθανε όταν κατά μυστηριώδη τρόπο, κατέπεσε το αεροπλάνο που πιλοτάριζε στο Διεθνές Αεροδρόμιο Ελληνικού, το 1973, πυροδοτώντας μια σειρά από συνωμοσιολογικά σενάρια.
Όταν η Χριστίνα Ωνάση έγραφε τη διαθήκη της, μόλις τέσσερις εβδομάδες πριν από το τελευταίο της ταξίδι στην Αργεντινή, τέλη Οκτωβρίου του 1988 και ακύρωσε όλες τις προηγούμενες διαθήκες που είχε συντάξει, άφησε στην κόρη της, Αθηνά Ωνάση, μια αμύθητη περιουσία. Ακίνητα αξίας μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, καταθέσεις 40 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ, καταθέσεις 90 εκατομμυρίων δολαρίων στη Λατινική Αμερική, επενδύσεις 200 εκατομμυρίων δολαρίων σε διάφορες ναυτιλιακές, τουριστικές αεροπορικές, κατασκευαστικές και μεταλλουργικές εταιρείες και άγνωστα χρηματικά ποσά καταθέσεων σε ελβετικές τράπεζες, που όλα μαζί υπολογίζονταν σε περισσότερα από 2,3 δισ. δολαρίων. Δεδομένου ότι η Χριστίνα δεν εμπιστευόταν τον πατέρα της Αθηνάς, τον ωραίο, άπιστο και ανέμελο Τιερί Ρουσέλ, κανόνισε να ελέγχεται η περιουσία Ωνάση από ένα διοικητικό συμβούλιο, έως ότου η Αθηνά συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία.
Η Χριστίνα διόρισε ως διαχειριστές τον Παύλο Ιωαννίδη, τον Θόδωρο Γαβριηλίδη, τον Στέλιο Παπαδημητρίου και τον Απόστολο Ζάμπελα και, κατά τη διάρκεια της νεότητας της Αθηνάς, το διοικητικό συμβούλιο έπρεπε να εγκρίνει τυχόν δαπάνες που έκανε ο Ρουσέλ για λογαριασμό της. Το 1999, δικαστήριο στη Βαντούζ του Λιχτενστάιν αποφάσισε ότι την ευθύνη διαχείρισης της κληρονομιάς της Αθηνάς θα αναλάμβανε η ελβετική ελεγκτική εταιρεία KPMG Fides. Η Αθηνά ανέλαβε τον έλεγχο της κληρονομιάς στα 18α γενέθλιά της.
Σύμφωνα με την ίδια και τους δικηγόρους της, αφού έκλεινε τα 21 της, θα έπρεπε να οριστεί και πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, κάτι όμως που το Δ.Σ. του ιδρύματος απέτρεψε. «Η ίδια, η Αθηνά, δεν θέλησε ποτέ να έχει καμία σχέση με εμάς, είναι όμως σεβαστό πρόσωπο για το ίδρυμα Ωνάση γιατί είναι εγγονή του ιδρυτή και φέρει το όνομα», έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Παπαδημητρίου. Έχει, ακόμη αναφερθεί στη διαθήκη της Χριστίνας Ωνάση λέγοντας πως «στη διαθήκη της, θέλοντας να προστατεύσει την κόρη της και έχοντας επίγνωση του τι έκανε προφανώς, γιατί ο θάνατος της ήταν αναπάντεχος αλλά ήταν ώριμη η σκέψη της, επέβαλε στη διαχείριση της περιουσίας της ανήλικης κόρης της να είναι μια πενταμελής επιτροπή.
Τέσσερις Έλληνες και ο πατέρας της κόρης, ο Τιερί Ρουσέλ. Στην αρχή τα πράγματα ήταν κάπως βατά, στη συνέχεια ο Ρουσέλ είχε απαιτήσεις από τους άλλους τέσσερις συνδιαχειριστές της περιουσίας με τις οποίες οι τέσσερις Έλληνες δεν συμφωνούσαν. Θεωρούσαν ότι δεν ήταν προς το συμφέρον της ανήλικης».
Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα celebritynetworth.com, που παρακολουθεί και καταγράφει τα περιουσιακά στοιχεία και την οικονομική κατάσταση των διασημοτήτων, η περιουσία της Αθηνάς Ωνάση σήμερα ανέρχεται σε ένα δισ. δολάρια. Η εγγονή του μεγιστάνα της ναυτιλίας φέρεται, πια, να κατέχει λιγότερα από 500 εκατ. δολάρια σε 217 τραπεζικούς λογαριασμούς, ένα επιπλέον ποσό 300 εκατ. δολαρίων, πολλές μετοχές και έναν απροσδιόριστο αριθμό ράβδων χρυσού, αν και ποτέ, κανείς δε ξέρει, τι πραγματικά συμβαίνει με την μυστικοπαθή Αθηνά Ωνάση. Όπως επισημαίνουν ξένα δημοσιεύματα, την πραγματική περιουσία της Αθηνάς δεν μπορεί να τη γνωρίζει κανείς, παρά μόνον η ίδια και οι σύμβουλοί της. Όσο κρύβει την προσωπική της ζωή από τη δημοσιότητα, άλλο τόσο αυτό ισχύει και για την οικονομική της επιφάνεια.
Τα παιδικά χρόνια της τελευταίας Ωνάση
Η Χριστίνα Ωνάση διάλεγε συζύγους και συντρόφους μάλλον για να τραβήξει την προσοχή του πατέρα της, με κάθε τρόπο, ακόμα και εκνευρίζοντας τον. Σαν τέταρτο σύζυγό της, μάλλον κρίνοντας την ωραία του εμφάνιση και επιλέγοντας γονίδια, διάλεξε τον ξανθό καλοζωισμένο Τιερι Ρουσέλ, με την καταγωγή από την Νότια Αφρική των λευκών ιδιοκτητών φυτειών και το παλιό χρήμα των φαρμακοβιομηχανιών. Θα έκανε, αν μη τι άλλο ωραίο παιδί, όπως επιθυμούσε!


Λίγο έμοιαζε να τη νοιάζει πως εκείνος είχε παράλληλη σχέση με Μαριάν -χαϊδευτικά Γκάμπυ- Λαντχάγκε, μια αποσβολωτικής ομορφιάς καλλονή απ τη Σουηδία, η όποια μάλιστα, τον ίδιο χρόνο, με την Χριστίνα απέκτησε από τον Τιερί, τον γιο της Έρικ Κριστόφ, ενώ μετα ακολούθησαν άλλα δύο κορίτσια, η Σαντρίν και μετά η Γιοχάνα Ρουσέλ. Η πίστη δεν ήταν το ζητούμενο για την συγκεκριμένη επιλογή της Χριστίνας.
Έτσι στις 28 Ιανουαρίου του 1985, στο Neuilly-sur-Seine της Γαλλίας, 12 χρόνια μετά τον θάνατο του θείου της Αλέξανδρου, 11 χρόνια μετά τον μυστηριώδη θάνατο της καλλονής από τις λίγες, γιαγιάς της, Τίνας Λιβανού, και 10 χρόνια μετά τον θάνατο του θρυλικού παππού της, Αριστοτέλη, γεννιέται, το μοναδικό παιδί της οικογένειας Ωνάση και παίρνει το κανονικό όνομα της γιαγιάς της, Αθηνά. Ούτε πριγκίπισσες δεν είχαν την φροντίδα, την περιποίηση, τα σινιέ μωριουδιακά ειδικές παραγγελίες, απ τους σπουδαιότερους οίκους μόδας, που πρόσφερε η Χριστίνα στο μωρο της. Στις 19 Νοεμβρίου 1988, όμως, στα 37 της, η κόρη του Άρη, του «Ρωμιού», αφήνει την τελευταία της πνοή.

«Η Χριστίνα Ωνάση πέθανε από πνευμονικό οίδημα που της προκάλεσε υπερβολική χρήση βαρβιτουρικών, όπως πέθανε και η μητέρα της» έγραφε στο πρωτοσέλιδο του το Βήμα, στις 27ης Νοεμβρίου 1988 και «το κορίτσι που είχε κληρονομήσει τη διορατικότητα, την πρωτοτυπία και το θάρρος του πατέρα της μαζί με το χιώτικο πείσμα της μητέρας της, έσβησε ολομόναχο σ’ ένα ήσυχο, φιλικό της σπίτι, στο Μπουένος Άιρες στην Αργεντινή, τη δεύτερη πατρίδα του Αριστοτέλη Ωνάση.
Η νεκρώσιμη ακολουθία εψάλη στην εκκλησία της Αγίας Φωτεινής στη Νέα Σμύρνη, κοντά στους συμπατριώτες του πατέρα της που κουβαλούσε μέσα του τη Σμύρνη, την πατρίδα του. Και μαζί τους, τιμητική συνοδεία στη μνήμη της, προσωπικότητες που γνώρισε στον κόσμο της αυτοκρατορίας που ίδρυσε ο πατέρα της». Η Αθηνά ήταν τριών ετών. Και ορφανή!
Μεγαλώνει μετα το θάνατο της μάνας της, με την οικογένεια του μπαμπά της, στην Ελβετία. Παρακολούθησε βασική σχολική εκπαίδευση γαλλικού προτύπου στη Λοζάνη και ολοκλήρωσε το Μπακαλορεά το καλοκαίρι του 2003, χωρίς να δείξει έφεση, σε κανένα μάθημα και κανένα ενδιαφέρον για σπουδές.
Είχε χαλαρές και ανθρώπινες στιγμές, προτιμούσε -πως αλλιώς;- τα άλογα απ τους συνομήλικούς της και αγαπούσε ένα σπίτι στην Ίμπιζα στο σπίτι, όποτε έμενε εκεί, με οχτώ πισίνες και την κρυφή ντισκοτέκ πίσω από έναν καταρράκτη! Στα 17 της γνωρίζει στις Βρυξέλλες τον μοιραίο άνδρα της ζωής της, τον Βραζιλιάνο αναβάτη και λάτρη των αλόγων Αλβάρο ντε Μιράντα Νέτο, κατά κόσμον Ντόντα.
Ένας έρωτας και πολύ πείσμα
Όταν γνωρίστηκε με την 17χρονη Αθηνά Ωνάση, ο Αλβάρο είχε δεσμό με το μοντέλο και playmate Σιμπέλ Ντόρσα, και μόλις είχαν αποκτήσει ένα κοριτσάκι, την Βίβιαν. Η Αθηνά ισχυρίστηκε, πως δεν γνώριζε για αυτό το δεσμό όταν πρώτο συνάντησε τον Αλβάρο, αν και στον life style τύπο, που τότε ήταν πολύ στις δόξες του, ήταν πολύ προβεβλημένος. Ο πατέρας της αντιτίθεται στον γάμο, με έναν άνδρα πολύ μεγαλύτερο της, τον οποίο γνώρισε μόλις στα 17 της και ήταν η πρώτη της σχέση. Λέει πως ο άνδρας έχει παιδιά, φήμη δανδή και μια σχέση με ένα μόλις παιδί, νεογέννητο! Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι στη σχέση της κόρης και πατέρα ήταν όταν εκείνη εγκατέλειψε το σπίτι της και σηκώθηκε και έφυγε.
Αποφασισμένη με την ενηλικίωσή της να καθαρίσει μια για πάντα με τις ιστορίες για οικογενειακές κατάρες και «ελληνικές τραγωδίες», επέλεξε μια ζωή με όρους, κάθε άλλο παρά κοσμικούς, αρνούμενη να παίξει την «κότα με τα χρυσά αβγά» ακόμα και για την οικογένεια του πατέρα της.
Παίρνει το επώνυμο της μάνας της και δεν διατηρεί έστω και ως δεύτερο εκείνο του πατέρα της, θέλοντας να ξεκόψει με όποιος ρόλους της είχαν επιβληθεί χωρίς να τους επιλέξει.
Προχωρά στον πολύκροτο γάμο, δαπανώντας εκατομμύρια.
Διεκδικεί δικαστικώς τα λεφτά της από τον πατέρα της και ο Τιερί Ρουσέλ υποχώρησε αντί 87 εκατ. δολαρίων. Δεν τον καλεί ούτε αυτόν, ούτε την μητριά της και τα δυο από τα τρία αδέλφια στον γάμο της, κόβοντας κάθε επαφή μαζί τους. Φίλη δημοσιογράφος, θα φτάσει στο Σάο Πάολο, από Αθήνα, μέσω Φρανκφούρτης για να καλύψει τον γάμο.
Η φοβική με τον Τύπο και τον κόσμο Αθήνα, έχει 15 κουμπάρους και πλήθος καλεσμένων, αλλά ούτε μια φωτογραφία δεν διαρρέει, ούτε ένα πλάνο δεν ξεφεύγει. Χιλιάδες κόσμου και παπαράτσι απ όλα τα μέρη της γης, είναι συγκεντρωμένοι έξω απ το τεράστιο κτήμα που γινεται η τελετή και η δεξίωση. Δεν θα προσφέρουν ούτε ένα ποτήρι νερό. Θα αγνοηθούν όλοι. Μόλις όλα τελειώσουν, θα πάρει το αεροπλάνο και όχι λιαρ τζετ και θα πάει για γαμήλιο ταξίδι στο… Βέλγιο, σε φάρμα με άλογα βέβαια.
Η Σιμπέλ, η πρώην του Αλβάρο, δίνει συνεντεύξεις όπου υποστηρίζει ότι ο Αλβάρο θεωρούσε την Αθηνά «χοντρή και άσχημη» και έλεγε ότι είχε μόνιμο πρόβλημα για τα οικονομικά του και πως ό,τι κέρδιζε το ξόδευε και για αυτό την παντρεύεται μόνο για τα λεφτά της. Λίγες μέρες μετα τον γάμο τους, η Σιμπέλ Ντόρσα αυτοκτόνησε, πέφτοντας από τον έβδομο όροφο του συγκροτήματος κατοικιών στο Σάο Πάολο, όπου έμενε.
Η Αθηνά δεν έκανε ποτέ της καμία δήλωση για εκείνην, σα να κάνε πράξη το στίχο της Σίλβια Πλαθ, «ζω κάτω από ένα γυάλινο καμπαναριό, όπου οι ήχοι του κόσμου έρχονται σπασμένοι, σαν από νερό».
Ένας γάμος, δυο παράλληλοι κόσμοι και η απομόνωση της από πατέρα και Ελλάδα
Η Σιμπέλ, πριν αφήσει την κόρη της ορφανή και δώσει τέλος στη ζωή της, είχε στείλει επιστολή για τα αίτια της αυτοχειρικής απόφασης της, στο περιοδικό Caras λέγοντας στον Ντόντα: «Ελπίζω κάποια στιγμή να σε συγχωρήσει ο Θεός για όλα όσα έκανες σε μένα, την Αθηνά και το παιδί. Λυπάμαι την Αθηνά που δεν θα γνωρίσει ποτέ έναν πραγματικό άντρα, την αγάπη…».
Η Αθηνά αναλαμβάνει τον ρόλο μητέρας στη Βίβιαν και να είναι αχώριστη μαζί της, δείχνοντας να την λατρεύει. Κάνει δώρα αμύθητης αξίας στο σύζυγο της και στα παιδιά του, που μεγαλώνουν μαζί της. Του χαρίζει τα καλύτερα άλογα και μια περιβόητη αγελάδα του μισού εκατομμυρίου ευρώ, σπίτια, ταξίδια, αυτοκίνητα, ακόμα και προσωπικό ιδιωτικό αεροπλάνο.
Μετά την ρήξη με τον πατέρα της και την πλήρη διακοπή των επαφών τους, φαίνεται ο Ντόντα να στρέφει την Αθηνά προς την Ελλάδα. Είναι αυτός που επιθυμεί να αγωνιστεί με τα ελληνικά εθνικά χρώματα στην ιππασία, προσβλέποντας στους Ολυμπιακούς αγώνες. Τα σχέδια του δεν θα ευοδωθούν και θα του αρνήθηκαν την ελληνική υπηκοότητα. Απογοητευμένος στράφηκε κατά της Ελλάδας και παρέσυρε και την Αθηνά.
Παύει κάθε επαφή και με την Ελλάδα και με τους συγγενείς της που έχουν απομείνει εδώ. Η νεαρή γυναίκα είναι πια αποστασιοποιημένη και από τον πατέρα της και από την Ελλάδα. Δε μοιάζει να την ενδιαφέρει το ότι με την περιουσία που κληρονόμησε έχει δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις.
Τα δικαιώματα τα εισπράττει, το όνομα το χρησιμοποιεί, τα χρήματα τα ξοδεύει. Οι υποχρεώσεις που έχει όμως καθώς και το να τιμήσει το όνομα Ωνάση, δεν την αφορούν καθόλου. Περνούν τις μέρες τους, με τα αγαπημένα τους άλογα και τις νύχτες τρώγοντας πίτσες και βλέποντας dvd. Η Αθηνά όσο περνά ο καιρός, γινεται ακόμα πιο φοβική με τα ΜΜΕ.
Δεν έχει δώσει καμία συνέντευξη, δεν φωτογραφίζεται στα περιοδικά για πλούσιους και διάσημους, δεν έχει λογαριασμούς στα social media, δεν πάει σε μεγάλα, κοσμικά πάρτι, σε prive club, δεν συχνάζει σε θέρετρα για πλούσιους. Πάντα μυστικοπαθής, χωρίς κολλητές φιλίες, προτιμά τη ζωή στους στάβλους με τ άλογα της, παρά εκείνη στα σαλόνια, με ανθρώπους του ίδιου πλούτου με την ίδια. Εκείνος βέβαια, συχνά βγαίνει μιας και αγαπά την κοσμική ζωή, ενώ εκείνη όχι.
Βγαίνει με φίλους και απ΄ ότι αποδεικνύεται και με φίλες! Όταν μετα από 11 χρόνια γάμου και ένα παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι με τους δημοσιογράφους, μαθαίνεται πως το ζευγάρι χωρίζει, τα παιδιά του και η αγαπημένη της Βίβιαν θα κατηγορήσουν την Αθηνά για αδιαφορία, μέσα απ τα σπίτια της και τα σχολεία που εκείνη πληρώνει! Ο δε Αλβαρο θα πει σε συνέντευξη πως ναι, ήταν άπιστος, άλλα δε φταίει, μιας και η κατά πολύ νεότερη του Αθηνά, ήταν ψυχρή!
Ο άγριος χωρισμός, που έκανε τον γύρο του κόσμου
Στα 8 από τα 11 χρόνια γάμου του με την Αθηνά Ωνάση, ο Ντόντα είχε παράλληλη σχέση με Βελγίδα καλλονή, συνοδό πολυτέλειας! Γαργαλιστικές λεπτομέρειες της παράνομης σχέσεις δημοσιεύονται στα έντυπα όλου του κόσμου.
Στην αρχή της κρίσης στον γάμο τους, ο Αλβάρο ανεβάζει συνέχεια φωτογραφίες της Αθηνάς στην σελίδες του στα social media, μιλάει για τη μεγάλη αγάπη του για εκείνη και πώς αυτή δεν περνάει στον Τύπο και μοιάζει αγχωμένος να επιδείξει τον έρωτα του, για την σιωπηλή, άφαντη από τα ΜΜΕ Αθηνά. Εκείνη δεν υποχωρεί. Τότε ο γόης Ντόντα αρχίζει να κάνει λόγο περί ψυχρότητας, σκληρότητας της Αθηνάς, την οποία αποκαλεί «άκαρδη».
Η Αθηνά μοιάζει να μη δίνει καμία σημασία. Είναι ανύπαρκτος για εκείνη. Πουλάει μάλιστα και το πανέμορφο και μεγάλης άλογο Cornetto K, που ήταν το αγαπημένο του Αλβάρο!
Ο πειραγμένος γιατί έχασε την μυθικά πλούσια νεαρή σύζυγό, γιατί του πούλησε το αγαπημένο άλογο και γιατί τον αγνοεί παγερά, ανταπαντά με φωτογραφίες του στο Instagram αγκαλιά με την τηλεπερσόνα και μοντέλο Ντενίζ Σεβέρο. Μάλιστα ο Βραζιλιάνος playboy δεν παραλείπει να ανεβάσει φωτογραφίες με την κόρη του, Βίβιαν, να δίνει την έγκριση φιλώντας την Νενίζ, γνωρίζοντας την αδυναμία που είχε στο κορίτσι η Αθηνά.
Η Αθηνά ξανά δεν σπάει τη σιωπή της. Τώρα πια, όμως, ξέρει! Ξέρει και διοχετεύει στον Τύπο πως εκείνος την απατούσε από τον πρώτο κιόλας χρόνο του γάμου της. Έχει φωτογραφίες με την ερωμένη του, στο ίδιο της το κρεβάτι. Γνωρίζει πως η ερωμένη βρίσκονταν συνήθως στο ξενοδοχείο που διέμενε μαζί με τον Αλβάρο, αλλά και πως εκείνος εξασφάλιζε στην Βελγίδα συνοδό, προσκλήσεις για να κάθεται δίπλα στην Αθηνά στα γκαλά ιππασίας, λες και τον ευχαριστούσε να τις βλέπει μαζί ή ο κίνδυνος του να γίνει αντιληπτός από τη σύζυγό του!
Έχει στα χέρια της φωτογραφίες του, που εκείνος μεταμφιεσμένος με παράταιρες, αστείες περούκες, προσπαθούσε να περάσει απαρατήρητος για να φτάσει στα ραντεβού του. Φυσικά υπάρχουν και εκείνοι που κάνουν λόγο για το πόσο την πάτησε ο γόης Αλβάρο! Όχι μόνο γιατί είδε λεπτομέρειες της προσωπικής του ζωής να γίνονται λόγος συζήτησης με ειρωνικά χαμόγελα σ όλο τον κόσμο, άλλα γιατί πολύ απλά δεν κατάλαβε πως η Αθηνά μπορεί να βαριόταν το παιχνίδι της και να έψαχνε μεγαλώνοντάς, για άλλο.
Και ενώ ο γόης σύζυγος ακόμα, απαιτούσε αστρονομικά ποσά σύμφωνα με το προγαμιαίο συμβόλαιο που είχε συνάψει με την Αθηνά, πριν τον γάμο τους άλλα και τις κοινές δραστηριότητες τους με τα άλογα, στο Βελγικό δικαστήριο που εκδικάζονταν το διαζύγιο, η αποκάλυψη της εξωσυζυγικής σχέσης, έστρεψε το κλίμα εναντίον του. Την παράνομη σχέση είχε φέρει στο φως και είχε παραδώσει τις αποδείξεις για αυτήν στην Αθηνά και στους δικηγόρους της, ο Αλέξης Μανθεάκης, παιδικός φίλος από τη Νότια Αφρική του Τιερί Ρουσέλ και για χρόνια σύμβουλος του για ότι αφορούσε επικοινωνιακά στην Αθηνά για την Ελλάδα.
Μετα από πολύμηνες δίκες και εφέσεις, γράφτηκε στον γερμανικό τύπο, πως εν τέλη και οι δυο πλευρές συμφωνήσαν για να δοθεί μικρότερο ποσό στον Ντόντα και να βγει κοινή συναίνεση το διαζύγιο τους, το 2017. Η Αθηνά δεν θα ξαναδεί, ούτε τον Ντόντα, ούτε τα παιδιά του.
Οι εμφανίσεις της νέας γυναίκες γίνονται όλο και πιο σπάνιες, όλο και πιο αραιές, σχεδόν κομητικές, τόσο, που σιγά σιγά τα ΜΜΕ, ξεχνάνε πως κάπου υπάρχει η τελευταία Ωνάση. Μα αυτός, μάλλον, ήταν πάντα και ο στόχος της.
Πουλώντας ό,τι είχε οικογενειακή αξία, ακόμα και τα κοσμήματα της μάνας της
Ο αείμνηστος Αλέξης Μανθεάκης συνήθιζε να λέει πως η Αθηνά γνώριζε την κόντρα του πατέρα της με τους διαχειριστές του ιδρύματος Ωνάση και την δυσφορία του με την ελληνική πλευρά της οικογένειας της. Από πολύ μικρή ήταν ενήμερη.
Γνώριζε τα δικαιώματά της, την περιουσία και το όνομα που είχε. Ο δημοσιογράφος και συγγραφέας συνήθιζε να λέει πως η κληρονόμος είχε ταλαιπωρηθεί πολύ ως παιδί και αυτό ήταν που την έκανε τόσο σκληρή.
Από τη μία πλευρά ήταν ένα κορίτσι, πολύ ευγενικό, με πολύ χιούμορ από την άλλη όμως, υπερίσχυσε το Ωνασέικο, το σκληρό της πρόσωπο, που ναι μεν είναι θέμα επιβίωσης, αλλά στη δική της περίπτωσή της πήγαινε πέρα από αυτό. Προσπαθώντας να κόψει κάθε δεσμό με το παρελθόν και δυσαρεστημένη από τους πηχυαίους τίτλους και την κακομοιρίστικη αντίληψη για εκείνη τύπου το «κορίτσι με τα θλιμμένα μάτια», «η Αθηνά στα όρια της νευρικής ανορεξίας» και το φτηνό μελόδραμα – παρηγοριά ημών των φτωχών «είναι πλούσια αλλά δυστυχισμένη» και η «κατάρα» των Ωνάσηδων, αρχίζει να πουλά μέρος της περιουσίας της και κομμάτια που είχαν βαρύτητα οικογενειακή.
Τα μεγάλα έσοδα τα επενδύει στο να αγοράζει άλογα και σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την ιππασία. Πουλά το μυθικό διαμέρισμα του παππού της σε κτίριο επί της Avenue Foch στο Παρίσι, που αν μιλούσαν οι τοίχοι, θα ξαναγράφονταν η παγκόσμια ιστορία. Μαζί πουλά και δύο βοηθητικά του κτίσματα για το προσωπικό, με τίμημα κοντά στα 10.000.000 ευρώ. Πουλά το ονειρικό σαλέ Villa Crystal στο Σεντ Μόριτζ, τη πιο αγαπημένη κατοικία της μητέρας της, τη βίλα των παιδικών χρόνων της, το μέρος που μεγάλωσε στην Ελβετία, η οποία βρίσκεται στο χωριό Lussy-sur-Morges και ένα μοντέρνο, τεράστιο διαμέρισμα στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.
Ακολούθησε η κατοικία στο Mayfair, στον αριθμό 47 της Grosvenor Square, που διέθετε εκπληκτικούς κήπους και εκτεινόταν σε 465 τ.μ., η οποία πωλήθηκε με τίμημα κοντά στα 25.000.000 ευρώ. Πουλά και την θρυλική έπαυλη Villa Vari, η οποία πέρασε στα χέρια του Ινδού μεγιστάνα Πανκάζ Οζγουαλ.
Κάποτε ο περιβόητος οίκος Christie’s του Λονδίνου έβγαλε σε δημοπρασία περισσότερα από 40 δαχτυλίδια, κολιέ και σκουλαρίκια, όλα περίτεχνα σχεδιασμένα, με πολύτιμους λίθους και απαράμιλλη λεπτοδουλειά της μητέρας της, που κάποια ανήκαν από παλιά στην γιαγιά της Τίνα, ακόμα και στην προγιαγιά της. Διέθεσε ακόμα στη δημοπρασία ένα πλήθος προσωπικών αντικειμένων της Χριστίνας Ωνάση.
Θεωρήθηκε πως τα 4 εκατ. δολάρια που εισέπραξε ήταν πολύ χαμηλή τιμή για την πραγματική αξία της συλλογής και δεν έφταναν καν, για το πόσο των 12 εκατομμυρίων ευρώ, που κατέβαλε την ίδια περίοδο, για να αγοράσει το άλογο του Ιρλανδού αναβάτη Γκρεγκ Μπρόντερικ, με το οποίο συμμετείχε στους Ολυμπιακούς του Ρίο.
Το 2014, η Ωνάση πλήρωσε δώδεκα εκατομμύρια δολάρια για μια φάρμα αλόγων στο Ουέλινγκτον της Φλόριντα, αλλά το πούλησε για 12,75 εκατομμύρια δολάρια το 2017.
Το εθνικό θέμα του Σκορπιού!
Τεράστιο θέμα συζήτησης ξέσπασε στην χώρα, παίρνοντας διστάσεις ομαδικού θρήνου η μεταβίβαση από την Αθηνά του ειδυλλιακού, μυθικού Σκορπιού που είχε αγοράσει, δημιουργήσει σε κάθε λεπτομέρεια σαν έναν επίγειο παράδεισο ο Αριστοτέλης Ωνάσης, στον Ρώσο επιχειρηματία Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, έναντι περίπου 117 εκατομμυρίων ευρώ.

Το θρυλικό νησί που λάτρεψε ο bigger than life μεγιστάνας και φιλοξένησε μυθικές προσωπικότητες, πωλήθηκε. Μαζί και οι οικογενειακοί τάφοι των ανθρώπων που συνάντησαν τον σύγχρονο μύθο της ανόδου, την απώλειας, της πτώσης και προφανώς, προσεχώς, της λησμονιάς. Η Αθηνά, η τελευταία Ωνάση έκοψε μ’ αυτή της την πώληση, κάθε δεσμό της με την Ελλάδα και την ιστορία των προγόνων της. Το θέμα της αγοραπωλησίας του Σκορπιού από τον Ρώσο δισεκατομμυριούχο Ντμίτρι Ριμπολόβλεφ, έφτασε να γίνει θέμα στη Βουλή, περισσότερο από μια φορά. Ο Σκορπιός ήταν το σύμβολο της οικογένειας Ωνάση. Το καταγάλανο, θαλασσινό, αρμονικό Μπάκινγχαμ της Σμυρναίικης οικογένειας των Ελλήνων αρχόντων. Λέγεται πως η Αθηνά δεν παραείδε ποτέ, το ότι η μητέρα της, έδωσε το πολυτελές και μοναδικού σχεδιασμού σκάφος “Χριστίνα” στο ελληνικό δημόσιο και αφέθηκε να σαπίσει μέσα στα λερά λασπόνερα στο Πέραμα, πεταμένο σαν κονσερβοκούτι. Απ, την άλλη βρίσκουμε απίθανο να νοιάζεται για το σκάφος του παππού της και μάλιστα τόσο συναισθηματικά, όταν δεν ένοιωσε δέσιμο, ούτε με τους σταυρούς της μάνας της και της γιαγιάς της, αλλά είναι και αδιανόητο να γνωρίζει που πέφτει και αν υπάρχει καν το Πέραμα!
Μικρές επιδείξεις μεγάλης σκληρότητας
Η Αθηνά Ωνάση, πέρα από τις ασκήσεις δικής μας ευαισθησίας που αναζητούμε την θλίψη στα αγέλαστα ματιά της, σε αντίθεση με τον παππού της, την μητέρα της, τους περισσοτέρους Έλληνες μεγιστάνες της ναυτοσύνης και όχι μόνο, δίνει περιουσίες για άλογα, χαρίζει πανάκριβες αγελάδες και ιδιωτικά αεροπλάνα, αλλά δεν έχει προσφέρει ούτε ένα ποτήρι γάλα σε κανένα ορφανό, ποτέ της! Δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ όχι να προσφέρει στην Ελλάδα το παραμικρό και δεν χρειαζόταν άλλωστε, μιας και το είχε φροντίσει τόσο καλομελετημένα ο δαιμόνιος παππούς της.
Δεν νοιάστηκε όμως, ούτε να προσφέρει για να απαλύνει το μεγάλο πόνο αυτού του κόσμου, όπως κάνουν οι περισσότεροι τόσο πλούσιοι, για να υπάρξει λίγη ισορροπία και να αποφευχθεί η μεγάλη ύβρις. Έχοντας γυρίσει την πλάτη της στην οικογένεια του πατέρα της, εκτός της μιας αδελφής της, της Σαντρίν που διατηρεί τυπική σχέση, έχει δείξει παγερή αδιαφορία και στο ελληνικό στοιχείο της.
Κάποια στιγμή, σε μια απ τις σπάνιες επισκέψεις στην Αθήνα και αυτή επειδή ήταν αναγκασμένη για τις αγοροπωλησίες της, η θεία της η Όλγα Ωνάση, χήρα του Γιώργου, αγαπημένου ξαδέλφου του Αριστοτέλη, ζήτησε να την συναντήσει. Πολύ ηλικιωμένη πια, είχε φτάσει σε εκείνο το σημείο της ανάγκης, ώστε να χρειαστεί να ζητήσει κάποια χρήματα από την τελευταία συγγενή της, για να επιβιώσει.
Περίμενε την Αθηνά μέχρι τα ξημερώματα έξω από το πολυτελές ξενοδοχείο της. Εκείνη δεν τη δέχτηκε, ποτέ. Το πρωί και εξαντλημένη πια η ηλικιωμένη γυναίκα, της άφησε ένα γράμμα με τρεμάμενους γραφικούς χαρακτήρες και ποτισμένο με δάκρυα. Η Αθηνά δεν απάντησε ποτέ! Η ιστορία μαθεύτηκε και ήταν ο Τιερί Ρουσέλ, που χωρίς συγγένεια αλλά ντροπιασμένος, έστειλε ένα πόσο για να ανακουφίσει τις ανάγκες της Όλγας Ωνάση.
Και ο ίδιος ο Αλέξης Μανθεάκης, εκπρόσωπος Τύπου της ίδιας και του Τιερί Ρουσέλ, που στήριξε την Αθηνά έως και στο διαζύγιο της με τον Αλβάρο, που έγραψε βιβλία για εκείνη και άρθρα υποστηρίζοντας κάθε προσπάθεια και επιλογής της στο μεγαλύτερα έντυπα του κόσμου, ένιωσε την σκληρότητα της. Ήρθε η στιγμή, λίγο καιρό πριν τον θάνατο του ίδιου, που η αγαπημένη του σύζυγος είχε υποβληθεί σε ένα μεγάλο χειρουργείο και πάλευε για τη ζωή της. Ο Αλέξης, μέσα στο κυκεώνα της ελληνικής οικονομικής κρίσης, επικοινώνησε με την Αθηνά για να της ζητήσει βοήθεια.
Της είπε ότι για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια χρειαζόταν την στήριξή της. Είδε ότι πήρε το μήνυμα του, αλλά δεν του απάντησε. Αντίθετα επικοινώνησε μαζί του ο δικηγόρος της για να του δηλώσει ότι η Αθηνά εκνευρίστηκε με την απαίτησή του για βοήθεια, πως απογοητεύτηκε που δεν στράφηκε αλλού και πως «δεν πρόκειται να του δώσει ούτε ευρώ».
Η Αθηνά είχε μόλις, γλιτώσει χάρη στον Αλέξη, 3,5 εκατομμύρια τον χρόνο, που θα κατέβαλε στον Αλβάρο, αν δεν της είχε εμφανίσει τα στοιχεία για την κατά συρροή απιστία του. Δεν επικοινώνησε μαζί της ποτέ ξανά, μέχρι τον θάνατο του το 2021. Μια ιστορία που κυκλοφορεί στον ιππικό χώρο, από ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος με την Αθηνά για τα άλογα, φανερώνει μια ψυχρότητα και μια αναλγησία ακόμα και για τα πλάσματα που έχει επίκεντρο της ζωής της.
Όταν τραυματίστηκε το πιο αγαπημένο της άλογο Ad Camille Z-Zang, οι κτηνίατροι και οι ειδικοί της είπαν πως θα μπορούσε να το εγχειρίσει και να το αφήσει να ζήσει σε κάποιον απ τους πολλούς ειδικούς χώρους που διαθέτει. Κι όμως! Έδωσε εντολή να το σκοτώσουν. Δεν της ήταν πια χρήσιμο!
Η μυστική, όπως πάντα, ζωή της σήμερα
Φυσικά και είναι ευκολάκι να κρίνονται οι ζωές των άλλων! Η σκληρότητα, η δυστυχία, η απονιά ή θλίψη κολλάνε ως βολικές ετικέτες χαρακτηρίζοντας μονοδιάστατα άτομα που δεν έχουμε γνωρίσει, ούτε και θα συναντήσουμε ποτέ. Και ενώ οι Έλληνες θεωρούμε καθήκον μας την άποψη για την Αθηνά, η ίδια δείχνει να μην ενδιαφέρεται για κανένα δέσιμο με τη χώρα της μητέρας της.
Και δείχνει τη δυσθυμία της για όλους εκείνους που την πλησιάζουν, αποσκοπώντας στο όποιο όφελος από τον πλούτο της. Έτσι τελευταία φορά επισκέφθηκε τη χώρα, το 2007, όταν παρευρέθηκε στο Athina Onassis Horse Show. Λέγεται ακόμα, πως ίσως βρέθηκε μυστικά κάποιες φορές off season, στην Αθήνα και με ιδιωτικό σκάφος από την Ολλανδία, στη Μύκονο, καλά κρυμμένη πάντα από τους φωτογράφους. Σήμερα πιο πολύ από ποτέ, αποφεύγει κάθε αναφορά στην προσωπική της ζωή, με οποιαδήποτε πληροφορία για αυτην στα μέσα του εξωτερικού να καταφθάνει από πρόσωπα του περιβάλλοντος της, μετά από πολύ καλά υπολογισμένη καθυστέρηση. Ακόμη και το που μένει είναι καλοστημένα ασαφές.
Το τελευταίο δημοσίευμα που αφορούσε στη ζωή της ήρθε στην επιφάνεια, τον Δεκέμβριο του 2024 από τη γαλλική εφημερίδα Les Echos, υποστήριζε ότι η Αθηνά Ωνάση ζει πλέον μόνιμα στην Ολλανδία στην κωμόπολη Φαλκενσβάαρντ, η οποία έχει 30 χιλιάδες κατοίκους, με την ανωνυμία που της προσφέρεται να διασφαλίζει και την ψυχική της ηρεμία. Πιο πριν, ο ευρωπαϊκός Τύπος, όμως, έκανε λόγο για έναν άλλο μεγάλο έρωτα στη ζωή της άφαντης κατά τα άλλα Αθήνας, στον ίδιο τύπο με τον Αλβάρο, δηλαδή bon vivant, αθλητή της ιππασίας, λάτρη των αλόγων και μελαχρινό Αλμπέρτο Ζόρζι. Γνωρίστηκαν στο Μιλάνο και ήρθαν πολύ κοντά όταν εκείνη έβγαινε απ τον πολύκροτο γάμο της. Τα δημοσιεύματα στον Ιταλικό, Γερμανικό και Αμερικανικό τύπο ήθελαν την Αθηνά Ωνάση να ευθύνεται για το διαζύγιο του Αλμπέρτο από τη σύζυγό του την κατάξανθη επιχειρηματία στο χώρο της μόδας Αναλίσα Τζιουντίνι.
Σύμφωνα, με παλαιότερα δημοσιεύματα, σε σάιτ της Αμερικής και της Βραζιλίας, το ζευγάρι έζησε στη βίλα της Αθηνάς στη Φλόριντα, την οποία και πούλησε μάλλον με το τέλος της σχέσης τους. Γράφτηκε πως ο Ιταλός ιππέας ήταν εκείνος που πήρε την απόφαση να χωρίσουν, αν και οι φήμες κατά καιρούς τους ήθελαν να προχωρούν σε γάμο ή εκείνη να είναι έγκυος.
Εννοείται πως η ίδια η Αθηνά δεν έχει επιβεβαιώσει, ούτε έχει διαψεύσει τίποτα, δεν έχει εμφανιστεί σε καμία κοινωνική εκδήλωση, που δεν πηγαίνει άλλωστε, και σε καμία φωτογραφία με τον Αλμπέρτο Ζόρζι. Και αυτή η εμφάνιση της στο δείπνο των Φίλων του Κέντρου Pompidou, ξάφνιασε και παραξένεψε όσους ειδικούς δημοσιογράφους του παγκόσμιου jet set γνωρίζουν τη ζωή της.
Άλλωστε εκτός από ιππικούς αγώνες και δύο μετρημένους γάμους, που υποχρεωτικά, σχεδόν, έπρεπε να παραβρεθεί, ήταν η πρώτη της φορά που στάθηκε σε κοσμική εκδήλωση και έδειξε μάλιστα ένα κάποιο ενδιαφέρον για τη τέχνη. Κοίταξε την κάμερα, προσπάθησε να χαμογελάσει, έκανε την υπέρβασ;h της.
Και έτσι, για μια στιγμή, το βλέμμα της στον φακό, μας θύμισε σαν αντήχηση, εκείνη τη φράση του Χέρμαν Έσσε, πως «μέσα του, ένας άνθρωπος ζούσε σε έναν αόρατο τοίχο από γυαλί, παρατηρώντας τον έξω κόσμο σαν ξένος — όχι μέσα, αλλά πάντα δίπλα».
Διαβάστε επίσης
Κομισιόν για πιθανές κυρώσεις ΗΠΑ στο ρωσικό πετρέλαιο: Παρακολουθούμε αλλά έχουμε δική μας πολιτική
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βύρων Νικολαΐδης-Peoplecert: Με την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αυξηθεί η παραγωγικότητα έως και 3-4% ετησίως
- Γιώργος Γεραπετρίτης: Στο Λουξεμβούργο για το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ
- Ρόδος: Νεκρός εργαζόμενος σε ξενοδοχείο – Τον συνέθλιψε πρέσα πλυντηρίου
- Ανατροπή στην Πάτρα: Θύμα bullying ο 13χρονος, δεν συμμετείχε σε challenge λέει η οικογένειά του
