Θύελλα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει μετά την απαγόρευση της διαφήμισης ρούχων της Calvin Klein, στην οποία πρωταγωνιστεί η καλλιτέχνιδα FKA Twigs, καθώς θεωρήθηκε ότι παρουσιάζεται ως «σεξουαλικό αντικείμενο.

Η αφίσα με την τραγουδίστρια που φορά μόνο ένα τζιν πουκάμισο θεωρήθηκε ότι μπορεί να προκαλέσει σοβαρή προσβολή, καθώς «αντικειμενοποιεί» τις γυναίκες, σύμφωνα με μια ρυθμιστική αρχή της Βρετανίας.

1

Αναφέρεται ότι πριν από λίγες μέρες, μια παρόμοια διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ προκάλεσε παροξυσμό στα social media, χωρίς να είναι λιγότερο «στερεοτυπική».

Η Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) είπε ότι η εικόνα «εστίαζε στο σώμα του μοντέλου και όχι στα ρούχα που διαφημίζονται».

Εστιάζοντας στα «σωματικά της χαρακτηριστικά», συνέχισε, ένιωθε ότι η διαφήμιση την είχε «παρουσιάσει ως ένα στερεότυπο σεξουαλικό αντικείμενο».

Από την πλευρά της, η FKA Twigs έγραψε:

«Δεν βλέπω το “στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο”. Βλέπω μια όμορφη ισχυρή έγχρωμη γυναίκα της οποίας το απίστευτο σώμα έχει ξεπεράσει περισσότερους πόνους από όσο φαντάζεσαι.

Υπό το πρίσμα της ανασκόπησης άλλων καμπανιών παρόμοιου χαρακτήρα, παλαιότερες και τρέχουσες, δεν μπορώ παρά να πιστεύω ότι υπάρχουν κάποια διπλά στάνταρ εδώ.

Για να γίνουμε σαφείς…  Είμαι περήφανη για το σώμα μου και η τέχνη που δημιουργώ είναι στα πρότυπα γυναικών όπως η Josephine Baker, η Eartha Kit και η Grace Jones που κατέρριψαν τα εμπόδια για το πώς φαίνεται να είσαι δυνατός, αξιοποιώντας έναν μοναδικό ενσωματωμένο αισθησιασμό. Ευχαριστώ τον ck και τον Mert και τον Marcus που μου έδωσε χώρο να εκφραστώ ακριβώς όπως ήθελα – δεν θα αλλάξω την θέση μου».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FKA twigs (@fkatwigs)

Η ASA είπε στο BBC ότι είχε λάβει τρεις καταγγελίες σχετικά με διαφημίσεις με τον Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, με την μία να αφορά ένα περιοδικό και δύο για την τηλεοπτική της έκδοση.

Επίσης τόνισε ότι επί του παρόντος εξετάζει, αλλά δεν ερευνά ακόμη, τους ισχυρισμούς ότι οι διαφημίσεις «αντικειμενοποιούν σεξουαλικά το μοντέλο».

Η ASA υποστηρίζει ότι μπορεί να ξεκινήσει μια έρευνα μετά από ένα μόνο παράπονο, αν πιστεύει ότι μια διαφήμιση «σπάει τους κανόνες», αλλά τονίζει ότι περίπου το 80% των περιπτώσεων δεν προχωρούν σε αυτό το στάδιο.

Διαβάστε επίσης:

Under Armour: Ο βετεράνος της μόδας John Varvatos αναλαμβάνει τα ηνία ως επικεφαλής σχεδιαστής

The Cadogans: Ποια είναι η δυναστεία των δισεκατομμυριούχων με τα περισσότερα ακίνητα στο Τσέλσι του Λονδίνου

Burberry: Απογοήτευσαν οι πωλήσεις των Χριστουγέννων – Κατρακύλα 15% για τη μετοχή

Δήμητρα Μέρμηγκα-Κούστα: Εντυπωσιακή εμφάνιση στη Μαρινέλλα