ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η επιστροφή της τσάντας πολυτελείας», γράφουν τα περιοδικά μόδας. Kαι «Βirkin εναντίον Lady D», με αναφορές στις περιζήτητες τσάντες των οίκων Hermes και Dior αντίστοιχα που γίνονται ολοένα και πιο δυσεύρετες.
Την ίδια στιγμή που ιστορικοί οίκοι, όπως ο Louis Vuitton, σημειώνουν άνοδο στις πωλήσεις, οι σχεδιαστές μόδας αναζητούν τρόπους απόδρασης και συντονισμού με την εποχή. Πολυτέλεια και πανδημία, αξεσουάρ και λίστες αναμονής, ποιος έχει όρεξη να επενδύσει σε δερμάτινα είδη που ανανεώνονται κάθε έξι μήνες, με την επωνυμία Chanel, Dior, Balenciaga, Hermes, Bottega Veneta όταν ο πλανήτης φοράει αντισηπτικό, μάσκα, οξυγόνο, «διασωληνώνεται», είναι στην εντατική; Εννέα μύθοι και ψέματα για την πολυτέλεια στα χρόνια του Covid-19. Της Δέλτα. Της Όμικρον. Και του ΛΒ.
Δεν πρόκειται για παγκόσμιο μόνο φαινόμενο. Όταν όλα είναι αβέβαια, σε εποχή παγκόσμιας κρίσης, -και ιστορικά-, η μόδα μας βοηθάει να αποδράσουμε, να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, έστω κι αν είναι ουτοπική. Τα είδη πολυτελείας λοιπόν παίρνουν τη μεγάλη τους «εκδίκηση», μετά από χρονικές περιόδους που κέρδιζε η «γρήγορη» μόδα.
Η «ελληνική» Louis Vuitton, και πιο συγκεκριμένα το κατάστημα της Βουκουρεστίου, και τα δύο στη Μύκονο, σημείωσε τζίρο που συνοδεύεται από το εντυπωσιακό νούμερο των 20.9 εκ. ευρώ για τους 10 πρώτους μήνες του 2021, χωρίς να έχουν υπολογιστεί ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος.
Ο τζίρος της LVMH σημειώνει αύξηση στις πωλήσεις σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%, με υψηλότερα κέρδη από το 2019, προτού καν γνωρίσουμε τι σημαίνει Covid και αλλάξουν η ζωή μας και οι συνήθειες μας.
Οι Κινέζοι αγοράζουν σήμερα περισσότερα είδη πολυτελείας από ποτέ. Επενδύουν με πάθος σε ρούχα και αξεσουάρ ιστορικών οίκων επειδή δεν ταξιδεύουν τόσο συχνά, κι έχουν περισσότερα χρήματα για ξόδεμα.
Το συναίσθημα παρασύρει τη λογική. Προκειμένου να αποδράσει κανείς από την πραγματικότητα, και κυρίως τον φόβο, ο κόσμος άρχισε να αγοράζει ακόμη και online τσάντες, παπούτσια, ζώνες, καπέλα που ταξιδεύουν γρήγορα, εύκολα, και αντέχουν στον χρόνο και τις σεζόν της μόδας.
Δεν είναι μόνο τα μεγάλα αλλά και τα μικρότερα brands που έχουν δει τις πωλήσεις τους στα ύψη. Όπως λένε όσοι επιδιώκουν να έχουν σαν βιτρίνα και να πουλάνε τα προϊόντα τους ακόμη και μέσω Instagram, αρκεί να ανεβάσει ένας ή μία influencer κάτι δικό τους, για να ξεπουλήσουν το συγκεκριμένο προϊόν μέσα σε τρεις ημέρες. Εκατό τσάντες σε μία μέρα; Εξαρτάται πάντοτε από την «κληρονομιά» και την αναγνωρισιμότητα της ετικέτας.
Εκπτώσεις; Όχι στον κόσμο της πολυτέλειας που συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Γιατί προκειμένου να χτιστεί το στοιχείο της «αποκλειστικότητας» και να προφυλάξει κανείς το «prestige» κάθε εταιρίας, οι τιμές ανεβαίνουν αντί να κατεβαίνουν. Αυτό σημαίνει ότι για να αποκτήσει μια γυναίκα Βirkin ή Κelly του οίκου Ηermes, πρέπει να έχει και το αντίστοιχο προφίλ στα social media και στην πραγματική της ζωή για να την αποκτήσει. Και φυσικά, -εκτός από budget-, υπομονή.
Κι ένα ψέμα για το τέλος; Αξίζει να περιμένει κανείς για να αγοράσει την τσάντα των ονείρων του λίγο αργότερα… Mόνο αν προσπαθεί να συγκεντρώσει τα χρήματα, γιατί δε θα αλλάξει η τιμή της, τουλάχιστον προς τα κάτω. Η αξία μίας τσάντας Hermes γίνεται σχεδόν απαγορευτική, σαν το παλιό, καλό κρασί. Θέλετε ένα παράδειγμα από το Vestiaire Collective, το γαλλικό online κατάστημα όλων των πιο περιζήτητων ρούχων και αξεσουάρ στον κόσμο της πολυτέλειας, που διεκδικούν μια δεύτερη ζωή και ευκαιρία; Για μία μεταχειρισμένη Kelly σε μαύρο χρώμα, του 1977, υπολογίστε περίπου 11.000 ευρώ, ενώ για το αντίστοιχο μοντέλο που αγοράστηκε το 1992, η τιμή του πλησιάζει τα 19.000 ευρώ.
Πώς λέγεται το τελευταίο άρωμα του οίκου Louis Vuitton, το οποίο, διαφημίζει η συμπρωταγωνίστρια του Daniel Craig-James Bond, Lea Seydoux; «Spell on you». Κι αν δεν μας ψεκάζουν, μήπως μας έχουν κάνει μάγια τελικά;
Διαβάστε επίσης:
Γιατί η Tatiana Blatnik είναι η νέα γκουρού του lifestyle
Ποιος είναι ο Έλληνας σχεδιαστής κοσμημάτων που εμπιστεύονται στο κόκκινο χαλί από την Nicole Kidman μέχρι την Scarlett Johansson;
Ποια διάσημη σταρ του Χόλιγουντ υποδύεται την Πηνελόπη στη σκηνή;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike