ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέσα στα χρόνια έχουμε γνωρίσει πολλές γυναίκες, που γεννήθηκαν με έμφυτη την αίσθηση του στιλ και μία από αυτές είναι σίγουρα η ηθοποιός, μοντέλο και fashion icon Audrey Hepburn. Αν μπορούσαμε να διατυπώσουμε με λίγα λόγια τη φιλοσοφία αυτής της σπουδαίας προσωπικότητας, αυτά θα ήταν να επικεντρωθείτε στο πιο δυνατό και να κρύψετε το πιο αδύναμο στοιχείο σας. Όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται απλώς λεπτομέρειες. Γνωρίστε λοιπόν, εννέα στιλιστικούς κανόνες, που ακολουθούσε η εμβληματική χολιγουντιανή προσωπικότητα και κατάφερε να μείνει στην ιστορία για την απίθανη κομψότητά της.
1. Cut-away shoulders
Η ρομαντική κωμωδία του Billy Wilder με τίτλο Sabrina, που κυκλοφόρησε το 1954, εξασφάλισε ένα βραβείο Όσκαρ στην costume designer Edith Head και σηματοδότησε μια σπουδαία πορεία για την Hepburn ως είδωλο του στιλ. Το τετράγωνο βαθύ κόψιμο και το διάσημο μαύρο φόρεμα με τους κομμένους ώμους που φορά στην ταινία, ήταν επινόηση του θρυλικού Γάλλου fashion designer Hubert de Givenchy, με τον οποίο η ηθοποιός διατήρησε φιλική σχέση και μετά το έργο, φορώντας δημιουργίες του στη μεγάλη οθόνη αλλά και στην καθημερινότητά της. Ο θρυλικός designer μάλιστα δημιούργησε το πρώτο του άρωμα προς τιμήν της Hepburn, αποκαλώντας το «L’Interdit». Trivia: Στην αρχή, προτάθηκε στον Ισπανό σχεδιαστή Cristobal Balenciaga να σχεδιάσει τα φορέματα για την ταινία, όμως εκείνος αρνήθηκε.
2. A-silhouette
Μια άλλη σημαντική στιγμή της Audrey είναι το “Funny face” (1957), μια ταινία που έχουμε δει σχεδόν όλοι, και βρίσκεται στην λίστα με τις κορυφαίες επιλογές μας, για να περάσουμε χαλαρά ένα Σάββατο βράδυ στο σπίτι. Η ηθοποιός εμφανίζεται με τον ηθοποιό Fred Astaire. Εκείνος παίζει το ρόλο ενός φωτογράφου μόδας από τη Νέα Υόρκη, που αναζητά “νέα πρόσωπα” για το περιοδικό “Quality”. Σύντομα, βρίσκει ένα κορίτσι από το βιβλιοπωλείο και το μυεί στον κόσμο της μόδας. Στο φιλμ, η Audrey Hepburn φοράει φορέματα A-line από μεγάλους οίκους όπως: Dior και Givenchy, τα οποία πάντα συνδυάζει μ’ ένα ζευγάρι γάντια που φτάνουν ως τον αγκώνα, επιβεβαιώνοντας τον λόγο που θεωρείται fashion icon. Ειδικά στην δεκαετία του ’50, το New Look του Christian Dior έδωσε έμφαση στην ιδανική γυναικεία φιγούρα, κάτι που προσέξαμε ιδιαίτερα σε πολλά από τα looks της Hepburn.
3. Tiffany & Co
Μετά την κυκλοφορία του Breakfast at Tiffany’s, οι πωλήσεις της εταιρείας Tiffany & Co έσπασαν κάθε ρεκόρ στον κόσμο των κοσμημάτων. Μαργαριτάρια, τιάρες και μεγάλα σκουλαρίκια, ακόμη και σε συνδυασμό με ένα απλό πουκάμισο, έγιναν σύμβολο πολυτέλειας και αυθορμητισμού. Η Hepburn επέλεγε κομμάτια του οίκου Tiffany και στις καθημερινές της εμφανίσεις, τονίζοντας όμως ότι η γυναίκα πρέπει να φαίνεται φυσική, ακόμη κι όταν φορά κοσμήματα εκατοντάδων χιλιάδων δολαρίων. Χάρη στην ταινία αυτή, η ηθοποιός έγινε μια από τις πιο θρυλικές φιγούρες της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Η ίδια χαρακτήρισε μάλιστα το ρόλο της ως “τζαζ”, εξαιτίας της παιχνιδιάρικης ατμόσφαιρας και της μουσικής του Henry Mancini που ακούγεται στο έργο.
4. Tinted glasses
Τα χαρακτηριστικά γυαλιά της με τον πλαστικό σκελετό που φορούσε συνέχεια έγιναν σύμβολο του κλασικού και του γυναικείου look. Το παιχνιδιάρικο αξεσουάρ αναβίωσε ο σχεδιαστής Oliver Goldsmith το 2011 προκαλώντας ένα κύμα ενθουσιασμού στου φανατικούς οπαδούς των διαχρονικών ταινιών της. Πίσω από τις κάμερες η αξέχαστη star φορούσε γυαλιά σε συνδυασμό με μεγάλα καπέλα αλλά και για ένα χαλαρό casual look στην πόλη.
5. Hats
Το καπέλο «bowler» κι εκείνο με το μεγάλο άνοιγμα ήταν βασικά στοιχεία στο στιλ της Audrey Hepburn. Μια από τις πιο αγαπημένες designers της ηθοποιού, η Edith Head σχεδίασε αυτά τα κομμάτια με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην καλύπτουν το πρόσωπο, δίνοντας παράλληλα έμφαση στα μάτια και τα ζυγωματικά.
6. White shirt
Το πιο απλό και κομψό κομμάτι της ντουλάπας, που ανοίγει ένα ευρύ πεδίο συνδυασμών στη φαντασία, διατηρώντας ταυτόχρονα την υψηλή αίσθηση του στυλ είναι το λευκό πουκάμισο. Η ίδια έδειξε την ικανότητά της να απογειώνει τα ανδρόγυνο look, με αριστοτεχνικό τρόπο. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας Roman Holiday του 1953, η Hepburn ήταν ντυμένη με ένα άσπρο πουκάμισο, μέσα από μια φαρδιά, μεσάτη φούστα. Με την πρώτη ματιά, το outfit δίνει την εντύπωση ότι του επιμελώς ατημέλητου, ότι δημιουργήθηκε αβίαστα, αλλά παράλληλα με ακρίβεια. Ο τρόπος μάλιστα που φορούσε το πουκάμισο, ανυψώνοντας λίγο τα μανίκια, αναδείκνυε με μοναδικό τρόπο την ασύγκριτη προσωπικότητα και την πηγαία αισθτηική της. Θεωρήστε το λοιπόν, είναι βασικό στοιχείο της ντουλάπας.
7. Flat shoes
Μία ακόμα χαρακτηριστική πινελιά στις εμφανίσεις της είναι η έλλειψη των ψηλοτάκουνων παπουτσιών. Έχοντας ύψος 1,70 μ., τα αγαπημένα της κομμάτια ήταν φλατ μπαλαρίνες ή loafers, με τα οποία φαινόταν ακόμα πιο αδύνατη. Ακολουθήστε το στιλ της και επιλέξτε επίπεδα παπούτσια με παντελόνια κάθε μήκους, κλασικά trench coats και μίνι φορέματα.
8. Capri pants
Στην ταινία Love in the Afternoon, η Audrey Hepburn υποδύεται μια νεαρή φοιτήτρια μουσικής. Όπως ακριβώς και η ηρωίδα, έτσι και η ίδια φορούσε πολύ συχνά μακριά παντελόνια που έφταναν στη μέση της κνήμης, τα οποία σχεδόν πάντα συνδύαζε με φαρδιά πουλόβερ και λεπτές, μεταξένιες μπλούζες. Η κύρια δυσκολία σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι δεν είναι εύκολο να επιλέξετε το ιδανικό capri, επειδή η λάθος επιλογή ίσως να προσθέσει κάποια επιπλέον κιλά στην εικόνα σας. Για αυτό το λόγο επιλέξτε πάντα ένα στενό σχέδιο και εστιάστε περισσότερο στο πάνω μέρος του outfit.
Το αγαπημένο χρώμα της δημιουργικής ελίτ όλων των εποχών. Το χρώμα της κομψότητας– το μαύρο, εξιτάρει τη φαντασία των διάσημων σχεδιαστών, αναγκάζοντας τους να δουν αλλιώς τους κανόνες των αποχρώσεων και των σχημάτων. Τα μαύρα φορέματα της Audrey Hepburn έμειναν στην ιστορία, όχι μόνο χάρη στο ταλέντο των Givenchy και Dior να δημιουργούν αληθινά αριστουργήματα, αλλά και χάρη στην ικανότητά της να τα απογειώνει σε κάθε της εμφάνιση, χωρίς να έχει ανάγκη από διακοσμητικές λεπτομέρειες και στοιχεία εντυπωσιασμού. Παραδόξως, το πιο σκοτεινό χρώμα της παλέτα φαίνεται να αποκαλύπτει πιο καθαρά την προσωπικότητα κάθε ατόμου που το φορά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Δεν θα δεχθούμε ΑΟΖ Τουρκίας με Συρία που να παραγνωρίζει την Κύπρο
- Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
- Προμήνυμα ευρύτερα κακών μαντάτων και όχι περιστασιακή η πτώση των χρηματιστηρίων
- Ποια πλοία βγαίνουν σε πλειστηριασμό