Είναι παγκοσμίως γνωστό πως το κάπνισμα προκαλεί σοβαρά προβλήματα υγείας σε καπνιστές και μη. Ερευνητές του Stanford χαρακτήρισαν το τσιγάρο ως το ‘πιο θανατηφόρο τεχνούργημα στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού’. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περίπου 10 εκατομμύρια τσιγάρα πωλούνταν κάθε λεπτό μέχρι το 2000 παγκοσμίως, χάρη στις ευφυείς διαφημιστικές καμπάνιες την περίοδο των 1900s.

σμκ10

O ερευνητικός τομέας για τον ‘αντίκτυπο των διαφημίσεων των προϊόντων καπνού’ του Πανεπιστημίου Stanford έχει δημοσιεύσει πάνω από 16,000 vintage διαφημίσεις προϊόντων καπνού τα τελευταία 10 χρόνια λειτουργίας του.

Σήμερα οι περισσότερες διαφημίσεις θα ήταν παράνομες στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

  1. Μέχρι το 1960, προτού γίνουν έρευνες που να συνδέουν προβλήματα υγείας με το κάπνισμα, τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως θεραπείες για διάφορες ασθένειες, όπως πονόλαιμο και άσθμα. Τα συνιστούσαν μέχρι και οι οδοντίατροι.

σμκ1

2. Η βιομηχανία καπνού ισχυριζόταν ότι τα προϊόντα τους δεν προκαλούσαν ανεπιθύμητες παρενέργειες. Τα επιχειρήματα τους υποστήριζαν ‘εξειδικευμένοι ιατροί’.

σμκ2

3. Αυτή η διαφήμιση υποστήριζε την αποτροπή του ‘ερεθισμένου λαιμού και βήχα’ μέσω του καπνίσματος.

σμκ3

4. Θεωρείτο άξεστο για μία γυναίκα να καπνίζει στο τέλος του 20ού αιώνα, αλλά όταν τελείωσε η απαγορευτική περίοδος του καπνίσματος, οι καπνοβιομηχανίες στόχευσαν επιθετικά την ανεκμετάλλευτη γυναικεία αγορά.

σμκ4

5. Κάποιες ήταν υπερβολικά σεξιστικές.

σμκ5

6. Στην παρακάτω διαφημιζόταν το παθητικό κάπνισμα ως ένας τρόπος προσέλκυσης των γυναικών.

σμκ6

7. Καθώς άλλαζαν οι εποχές προσάρμοσαν τις διαφημίσεις τους σύμφωνα με το φεμινιστικό κίνημα.

σμκ7

8. Με το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου , η καπνοβιομηχανία εντάχθηκε σε νέες αγορές για να διατηρήσει τα κέρδη της σε μία περίοδο λιτότητας. Η Αφρικανική-Αμερικανική αγορά έγινε μία από τις πιο σημαντικές.

σμκ8

9. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλές διαφημίσεις είχαν μικρά παιδιά. Ερευνητές του Stanford πιστεύουν πως με αυτό τον τρόπο ενίσχυαν την ιδέα του καπνίσματος ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής οικογενειακής ζωής.

σμκ9

10. Σ’ αυτή τη διαφήμιση παρουσίαζαν μωρά να θαυμάζουν την επιλογή της μάρκας τσιγάρων των γονιών τους. Ο ρόλος των μικρών παιδιών στις διαφημίσεις ήταν να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες καταναλώτριες.

σμκ10

11. Κανένα παιδί δεν θεωρείτο αρκετά νεαρό για να καπνίσει.

σμκ11

12. Η διαφήμιση των διασημοτήτων ήταν πάντα κερδοφόρα. Αν η Lucille Ball καπνίζει, τότε το κάπνισμα πρέπει να είναι κουλ!

σμκ12

13. Από το 1930 το κάπνισμα διαφημιζόταν ως μέθοδος απώλειας βάρους, ενθαρρύνοντας την επιλογή ενός τσιγάρου Lucky (‘Lucky Strike’) αντί ενός γλυκού.

σμκ13

14. Οι διαφημιστές ενίσχυαν το επιχείρημα απώλειας βάρους την περίοδο των 70s. Αυτό πιθανώς ήταν ένα από τα λίγα ιατρικά επιχειρήματα που έκρυβαν μία δόση αλήθειας.

σμκ14

15. Σύμφωνα με την έρευνα του Stanford αυτές οι διαφημίσεις παρουσίαζαν τους καπνιστές ως ‘νέους, ελκυστικούς, αθλητικούς, ευτυχισμένους και γεμάτους ζωντάνια’.

σμκ15

16. Τα τσιγάρα διαφημίζονταν ως ένα σύντομο και εύκολο ‘pick-me-up’.

σμκ16

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

http://www.mononews.gr/afti-ine-pio-sexi-pilotos-tou-kosmou-ke-ine-apo-tin-kriti-foto/57804

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: 

http://www.mononews.gr/vgazi-mati-teleftea-apokaliptiki-emfanisi-tis-jennifer-aniston-foto/57850