Έτσι, όπως έχει δομηθεί η αναδιάρθρωση του δανείου με βάση τους όρους αποπληρωμής της σύμβασης που προβλέπει την αποπληρωμή σε 5 έτη με δυνατότητα επιμήκυνσης ακόμη 3 χρόνια φαίνεται η εταιρεία να οδηγείται σε 4η κατά σειρά – στα χρόνια της κρίσης από το 2009 και έπειτα – αναδιάρθρωση δανεισμού.
Βάση της σύμβασης η «Σφακιανάκης ΑΕ» καλείται να πληρώσει αθροιστικά για τα επόμενα 4 χρόνια – το 5ο έτος λόγω balloon πρέπει να εξοφλήσει – 30,47 εκατ. ευρώ σε τόκους και 9,08 εκατ ευρώ σε κεφάλαιο.
Σε ετήσια βάση οι αποπληρωμές κεφαλαίου και τόκων διαμορφώνονται ως εξής: το ποσό των 580.000 ευρώ για αποπληρωμή κεφαλαίου.
Για τόκους η εταιρεία θα πληρώσει τον πρώτο χρόνο 6,38 εκατ ευρώ καθώς το επιτόκιο όπως αναφέρεται στην σύμβαση είναι euribor+2,25%.
Τον δεύτερο χρόνο θα πληρώσει επίσης 580.000 ευρώ για αποπληρωμή κεφαλαίου συν τόκους 7,09 εκατ ευρώ (επιτόκιο 2,5%). Τον τρίτο χρόνο η εταιρεία θα δώσει 3,960 εκατ. ευρώ για την πληρωμή κεφαλαίου και 8,5 εκατ ευρώ για τόκους (επιτόκιο 3%).
Τον τέταρτο χρόνο θα πληρώσει επίσης 3,960 εκατ. ευρώ κεφάλαιο και 8,5 εκατ. ευρώ τόκους (επιτόκιο 3%). Το δε πέμπτο χρόνο η εταιρεία θα χρωστάει 273,320 εκατ ευρώ, τα οποία στο πλαίσιο του «μπαλονιού» θα πρέπει να τα αποπληρώσει.
Και επειδή το ποσό είναι τεράστιο της δίνεται η δυνατότητα να σπρώξει την ρύθμιση ακόμη 3 χρόνια.
Τραπεζικές πηγές τονίζουν στο monomews ότι η αναδιάρθρωση του δανεισμού που υπεγράφη τον Μάιο έβγαλε τα χρέη της εταιρείας από τα NPLs, δηλαδή τα μη εξυπηρετούμενα και τα έβαλε στην θερμοκοιτίδα των NPEs, δηλαδή στα ρυθμισμένα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα!
Με βάση την διάρθρωση της δανειακής σύμβασης αλλά και με βάση του κανόνες της EBA (Ευρωπαϊκής Τραπεζικής Αρχής) για το αποτέλεσμα του κλάσματος Dedt/Ebidta, οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι τα δάνεια της εταιρείας «δεν θα βγουν ποτέ από το κάδρο των NPEs». (Για την πρακτική αυτή των δανείων που οι τράπεζες τα εχουν τοποθετήσει στα NPEs γκρινιάζουν συνεχώς οι επόπτες του SSM)
Το EBIDTA (προ φόρων τόκων και αποσβέσεων αποτέλεσμα) του 2017 ανέρχονταν σε 32,3 εκατ. ευρώ. Εκ των οποίων τα 23,1 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν για την απόσβεση του στόλου των αυτοκινήτων και μηχανών.
Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί λένε ότι, ο δανεισμός της εταιρείας δεν είναι βιώσιμος, καθόσον κατά την διάρκεια της ρύθμισης (και εφόσον εξαντληθεί η 8ετία) εξοφλείται μόνο το 1/10 περίπου του κεφαλαίου του δανείου.
Η σύμβαση του χρεολυτικού δανείου προβλέπει μια σειρά από όρους μεταξύ των οποίων είναι και οι περιορισμοί στην καταβολή αμοιβών σε μέλη της διοίκησης της εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή και εμπορία αυτοκινήτων (SUZUKI, BW, FIAT, ALPHA ROMEO, MINI, κ.α.).
Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση το ενημερωτικό της Σφακιανάκης που εκδόθηκε για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ο πρόεδρος και CEO Σταύρος Τάκη έλαβε για τη χρήση του 2017, ετήσιες μικτές αποδοχές 473.905,82 ευρώ με το καθαρό ποσό των αμοιβών του να διαμορφώνεται στα 211.713,29 ευρώ.
Βέβαια, η οικογένεια του Σταύρου Τάκη, που ελέγχει σχεδόν το 91% της εταιρείας, κάλυψε τα 5,1 εκατ. ευρώ της πρόσφατης αύξησης Μετοχικού Κεφαλαίου που ήταν προαπαιτούμενο για να αναδιαρθρωθεί ο δανεισμός της εταιρείας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ