• bloomberg
    Sponsored by

    Bloomberg

    Σκούρα τα πράγματα για Lego, Hasbro και Mattel – Γιατί τα παιδιά αδιαφορούν για τα παιχνίδια τους;


    Υπάρχουν προβλήματα στην παιχνιδοχώρα και τα προβλήματα αυτά ξεκίνησαν πολύ πριν καταρρεύσει η κολοσσιαία αλυσίδα παιχνιδιών «Toys ‘R’ Us». Οι τρεις μεγαλύτεροι «παίκτες» στον κλάδο των παιχνιδιών –Lego, Hasbro και Mattel– έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν στο… πετσί τους τις επιπτώσεις της τεχνολογίας, αφού τα πιτσιρίκια έχουν αφήσει τα Lego και την Barbie και έχουν πιάσει το… κινητό. Σύμφωνα με το Ευρωβαρόμετρο, οι εφαρμογές παιχνιδιών αναλογούν ήδη στο 20% του συνολικού τζίρου στον κλάδο παιχνιδιών και βιντεοπαιχνιδιών παγκοσμίως.

    Τι έκαναν, όμως, λάθος οι τρεις παιχνιδοβιομηχανίες; Η απάντηση είναι ότι συνέχισαν να εστιάζουν στις ανεπτυγμένες αγορές της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, αντί να πατήσουν… γκάζι στην Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή όπου τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγαλύτερα. Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιούν περισσότερο και καλύτερα τα κοινωνικά δίκτυα και το YouTube, κάτι που ήδη εφαρμόζουν οι μικρότερες εταιρείες του κλάδου, διευρύνοντας το μερίδιο αγοράς τους.

    «Τα παιδιά είναι κολλημένα στα smartphone τους και τα social media και ήδη κάποιες εταιρείες σπεύδουν να το αξιοποιήσουν αυτό», σχολιάζει ο Λουτς Μούλερ, πρόεδρος της Klosters Trading, μιας ανεξάρτητης συμβουλευτικής εταιρείας για την παιχνιδοβιομηχανία.

    Άλλη μία νέα τάση που προκαλεί «πονοκέφαλο» στους γίγαντες του κλάδου είναι η στροφή των καταναλωτών στα φθηνά παιχνίδια, εκείνα δηλαδή που κοστίζουν έως 10 δολάρια. Σε αυτήν την αγορά, οι καμπάνιες στα κοινωνικά μέσα παίζουν σημαντικότατο ρόλο και αποτελούν βασικό εργαλείο επέκτασης.

    «Οι μεγάλες βιομηχανίες παιχνιδιών πρέπει να γίνουν καλύτερες στον εντοπισμό των νέων τάσεων και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα social media», σχολιάζει ο Φρεντερίκ Τουτ, αναλυτής στη NPD Group για τον κλάδο των παιχνιδιών. «Πρέπει να βρουν νέες ατμομηχανές ανάπτυξης», τονίζει.

    Η αλήθεια είναι πως οι τάσεις έχουν αλλάξει ραγδαία. Τα παιδιά έως 8 ετών περνούν πλέον 49 λεπτά την ημέρα στο smartphone ή το tablet, από 5 λεπτά το 2011, όπως προκύπτει από έρευνα της Common Sense Media. Σημειώνεται, πάντως, ότι ο χρόνος αυτός είναι ουσιαστικά χρόνος που τα παιδιά περνούσαν μπροστά στην τηλεόραση και όχι τα παιχνίδια τους.

    Καλύτερα είναι τα πράγματα, πάντως, για τη Hasbro που κατόρθωσε να αυξήσει το μερίδιο της αγοράς της στις ΗΠΑ σε 16%, από 13% την τελευταία τετραετία, ενώ οι ανταγωνίστριες Mattel και Lego έχασαν έδαφος στην ίδια αγορά. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε η επιτυχημένη ταινία «Black Panther» και οι πωλήσεις των ηρώων που πήγαν πολύ καλά. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μπράιαν Γκόλντνερ εξηγεί ότι οι ήρωες ταινιών συνεχίζουν να δίνουν ώθηση στην παιχνιδοβιομηχανία.



    ΣΧΟΛΙΑ