Έγκριση για την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως γνωστοποίησε σε σχετική ανακοίνωσή της.

Στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη, εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμφωνία της πώλησης του 100% της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στα τέλη του ίδιου μήνα υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ, από τον Εκτελεστικό Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Άρη Ξενόφο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππο Τσαλίδη.

Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, αναμενόταν η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Τα στοιχεία της επίσημης ανακοίνωσης για την έγκριση

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση, «σε συνεδρίαση της Ολομέλειας της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στις 27 Φεβρουαρίου 2019, αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση της από 27.11.2018 ως άνω γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 6 του Ν.3959/11, όπως ισχύει.

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, κατ’ άρθρο 8 παρ. 6 του ν. 3959/2011, δεδομένου ότι η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν περιορίζει σημαντικά, κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του Ν. 3959/2011, τον ανταγωνισμό στην εθνική αγορά, με τη δημιουργία ή ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης ως αποτέλεσμα της υπό εξέταση συγχώνευσης.

Αμφότερες οι επιχειρήσεις ήδη δραστηριοποιούνται, με υπερδεσπόζουσα θέση, η μεν εξαγοράζουσα ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην αγορά των επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, η δε εξαγοραζόμενη ΕΕΣΣΤΥ στην αγορά επομένου επιπέδου, ήτοι της επισκευής και συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. Ωστόσο, δεν εκτιμάται ότι η εν λόγω συγκέντρωση θα επιφέρει κάθετες επιπτώσεις στις επηρεαζόμενες αγορές, όπως ο αποκλεισμός ανταγωνιστών σε πρόσβαση ή σε πελάτες στην αγορά των εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, μέσω των υπηρεσιών συντήρησης τροχαίου υλικού από την νέα οντότητα. Πράγματι, το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο (Ν. 4408/2016, Οδηγία 2012/34, Κανονισμός 2017/2177) και ο αρμόδιος Φορέας τήρησης αυτού, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που έχει την εξουσία έκδοσης κανονιστικών αποφάσεων και επιβολής διοικητικών κυρώσεων, διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση όλων των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων σε υπηρεσίες συντήρησης τροχαίου υλικού από την εξαγοραζόμενη ΕΕΣΣΤΥ, με υποχρεώσεις διαφάνειας και μη διακριτικής μεταχείρισης για όλους τους υφιστάμενους ή δυνητικούς ανταγωνιστές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Υπενθυμίζεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα εξαγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ, ανήκει πλέον στον ιταλικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Train Stories: Το περιοδικό που έρχεται να κάνει πιο ευχάριστο το ταξίδι με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΕΕΣΣΤΥ: Κατηγορεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για οφειλές άνω των 12 εκατ. ευρώ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ