ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Mε αφορμή την έναρξη της Διεθνούς Nαυτιλιακής Έκθεσης «Ποσειδώνια 2018», από 4 έως 8 Ιουνίου 2018, που λαμβάνει χώρα στο εκθεσιακό κέντρο “Metropolitan Expo”, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς κάνει μία σύντομη ιστορική αναδρομή στη μοναδική κληρονομιά και τη μακρόχρονη παράδοσή της, αφού αδιαμφισβήτητα η εν λόγω έκθεση συμβάλλει, επί σειρά ετών, τόσο στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών σε δύσκολες αγορές, όσο και στην ανακάλυψη νέων τεχνολογικών εφαρμογών στη ναυτιλία.
Η Διεθνής Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια» ξεκίνησε με ελληνική πρωτοβουλία το 1965, όταν ο Θεόδωρος Βώκος, δημοσιογράφος και ιδρυτής της Ναυτιλιακής-Ναυτεργατικής, μαζί με τον φίλο του Richard (Dick) Stubbs, στέλεχος δημοσίων σχέσεων, αναγνώρισαν την ανάγκη να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία έκθεση για τη ναυτιλία, η οποία θα προωθούσε τη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας και τη σημασία του ελληνικού στόλου για τη βιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η έκθεση πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη συμμετοχή 80 ναυπηγείων και ναυτιλιακών εταιρειών από 15 χώρες, ενώ από το 1970 διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια, τον Ιούνιο. Από τότε αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε με γρήγορους ρυθμούς στην πιο δυναμική ναυτιλιακή εκδήλωση και το 1976, φιλοξενώντας ήδη 250 εταιρείες από 30 χώρες, μεταφέρθηκε στον Πειραιά, στον επιβατικό Σταθμό του Ο.Λ.Π., συμβάλλοντας καθοριστικά στη διεθνή προβολή της πόλης, ως παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο.
Μεγαλώνοντας κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ, τα «Ποσειδώνια» έφτασαν, στα μέσα της δεκαετίας του ’80 με 800 εκθέτες από 50 διαφορετικές χώρες, ενώ το 1990 στους 1.200.
Από το 2006 στεγάστηκε στο Εκθεσιακό Κέντρο Ελληνικού, στο χώρο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα Αθηνών και, το 2010 στα «Ποσειδώνια» συμμετείχαν 17.856 άτομα για να επισκεφθούν 1.858 εκθέτες από 87 χώρες. Από το 2012 η έκθεση πραγματοποιείται στο Athens Metropolitan Expo, που βρίσκεται στην περιοχή του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Τα Ποσειδώνια διατηρούν επάξια τον τίτλο τους, ως η σημαντικότερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, χάρη στη μοναδική κληρονομιά και τη μακρόχρονη παράδοσή τους στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών. Σύμφωνα με τους διοργανωτές της, στη φετινή διοργάνωση, περισσότερες από 1.850 εταιρείες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τους 22.000.
Για άλλη μια φορά, τον εκθεσιακό χώρο θα καταλάβουν περίπου 20 εθνικά περίπτερα κορυφαίων ναυπηγικών κρατών. Μία νέα σημαντική εκδήλωση θα είναι το «SUPPORT THE LOCAL MARITIME INDUSTRY SUMMIT» με την υποστήριξη της HEMEXPO και την οργάνωση της Newsfront/Ναυτιλιακή, που θα λάβει χώρα υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA) και θα δώσει την ευκαιρία στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να αποφασίσουν για τις μελλοντικές τους επενδύσεις. Εξίσου σημαντική είναι και η ευκαιρία που δίνεται, στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, για την περαιτέρω προώθηση του 1ου Eλληνικού Nαυτιλιακού Cluster “Maritime Hellas”, του οποίου αποτελούν το “Steering Committee”, αναδεικνύοντας την εξαιρετική δυναμική που διαθέτει, για την προώθηση καίριων, ανταγωνιστικών προϊόντων της χώρας μας και την αύξηση του εγχώριου Α.Ε.Π. Με μεγάλο εξάλλου ενδιαφέρον αναμένεται η ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων με τις 60 διεθνείς εταιρείες, οι οποίες έχουν δηλώσει συμμετοχή από τον κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), αναφορικά με την «έξυπνη» ναυτιλία, που αναμφίβολα είναι συνυφασμένη με τη ναυτιλία του μέλλοντος.
Χαιρετίζοντας την έναρξη της έκθεσης, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επισήμανε: «Τα «Ποσειδώνια» έχουν καταστεί ένας θεσμός, που αναδεικνύει ανά διετία τις επιτυχημένες δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Ειδικά, τη σημερινή εποχή, στην οποία διαγράφονται οι προϋποθέσεις της μετα-μνημονιακής περιόδου, η μόνη αχτίδα φωτός και ικανοποίησης είναι ο σταθερός πυλώνας ανάπτυξης και εξωστρέφειας της χώρας μας, η ελληνική ναυτιλία, η οποία προβάλλεται με τον καλύτερο τρόπο μέσω της οργάνωσης της Διεθνούς Έκθεσης των «Ποσειδωνίων». Σε αυτό το πλαίσιο, πιστεύω ακράδαντα πως, η οικονομική αναγέννηση της χώρας μας μπορεί να στηριχθεί στο πετυχημένο «παράδειγμα» της πρωτοπόρου ελληνικής ναυτιλίας και στην αναγνώριση της ναυτιλιακής ιδιοφυΐας των Ελλήνων εφοπλιστών. Τα «Ποσειδώνια 2018» δίνουν την ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω την πολιτική αυτή και να θέσουμε υψηλότερους κοινούς στόχους για τον ναυτιλιακό τομέα. Με αυτές τις σκέψεις και με την προσδοκία να φιλοξενήσουμε πολλές εκδηλώσεις των επόμενων «Ποσειδωνίων», το 2020, στη φυσική τους έδρα, τον Πειραιά μας, αφού έχουμε προτείνει τη δημιουργία συνεδριακού κέντρου υψηλών προδιαγραφών στις εγκαταστάσεις της Ο.Λ.Π. Α.Ε., εύχομαι καλή επιτυχία στους διοργανωτές και επικερδείς συμφωνίες για όλους μας».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης στο mononews: Πώς χτίζουμε ένα όμιλο με 100 πλοία
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος και Δημήτρης Προκοπίου: Η δυναμική διαδοχή τους και τα καράβια τους σε όλες τις θάλασσες
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Πώς η Star Βulk αναδείχθηκε κορυφαία εταιρία του κλάδου ξηρού φορτίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας