array(0) {
}
        
    
Menu
-0.25%
Τζίρος: 76.19 εκατ.

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;

            
Ροή Ειδήσεων
the wise man

Η μάχη ΓΕΚ και Άκτωρ και τι συμβαίνει με την Alpha Κύπρου 

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ • 03.09.2018
Δείτε το πρώτο tablet που τυλίγεται σαν αρχαίος πάπυρος (video)
ΕΠΟΜΕΝΟ • 03.09.2018
Συνελήφθη 44χρονος για τρεις εμπρησμούς στην Αρχαία Ολυμπία

Δύσκολη η Κύπρος για την Alpha Bank 

Το ποσό των 44,58 εκατ. ευρώ αναγκάστηκε να τοποθετήσει στις 18 Ιουλίου στην κυπριακή θυγατρική της, Alpha Cyprus, μέσω αύξησης κεφαλαίου η Alpha Bank. Στο γεγονός αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων και η ζημιά που παρουσίασε ο όμιλος στο β τριμηνο του έτους σε αντίθεση με το α τρίμηνο που ηταν κερδοφόρο.  Η αύξηση κρίθηκε απαραίτητη μετά τις ζημίες 86,7 εκατ. ευρώ, που έγραψε το 2017 η κυπριακή τράπεζα, ως αποτέλεσμα σχηματισμού πρόσθετων προβλέψεων 107,3 εκατ. ευρώ, οι οποίες αύξησαν τον δείκτη κάλυψης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων στο 52%.

Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, η Alpha απομείωσε κατά 79 εκατ. ευρώ την αξία στην οποία έχει εγγεγραμμένη στα βιβλία της το 100% της Alpha Cyprus. Η ανακτήσιμη αξία της θυγατρικής της ανέρχεται πλέον σε 198,3 εκατ. ευρώ.

Τονίζεται ακόμα οτι η Alpha Bank προχώρησε σε απομείωση αξίας κατά 42,28 εκατ. ευρώ της θυγατρικής AGI Cypre Ermis Ltd.

Μάχη ΤΕΡΝΑ και Ακτωρ 

Σε λίγες ημέρες αναμένεται να εκδικαστεί η προσφυγή που έχει καταθέσει η ΤΕΡΝΑ προκειμένου να κατακυρωθεί υπέρ αυτής ο διαγωνισμός για το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο), για το οποίο “τσακώνεται” με την Ακτωρ ΑΤΕ. Πρόκειται για έργο ύψους 83 εκατ. ευρώ, στο οποίο αρχικά μειοδότησε η «Ακτωρ» του ομίλου Ελλάκτωρ, με δεύτερη την ΤΕΡΝΑ. 

Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια. 

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφέρει έκπτωση 46,68% (περίπου 5 εκατ. ευρώ περισσότερα), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ. 

Στη συνέχεια όμως η επιτροπή του διαγωνισμού και το Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της ΕΡΓΟΣΕ, έκριναν ότι από τον φάκελο που κατέθεσε η «Ακτωρ», προέκυπτε εύλογος αποκλεισμός. 

Συγκεκριμένα, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η «Ακτωρ» απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού. 

Η εν λόγω εξέλιξη είχε προκαλέσει εντύπωση, δεδομένου του μεγέθους της «Ακτωρ», αλλά και επειδή θα σήμαινε παράλληλα και την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα έπρεπε να επιστραφεί στην τράπεζα.

Σημειωτέον δε ότι εκείνη την περίοδο σοβούσε η ενδοομιλική κρίση στην «Ελλάκτωρ». 

Η «Ακτωρ» κατέθεσε, όπως αναμενόταν, προσφυγή και δικαιώθηκε. Ωστόσο, η διοίκηση της ΤΕΡΝΑ έχει αντιδράσει έντονα στην εν λόγω εξέλιξη, εκτιμώντας προφανώς ότι εφόσον μια εταιρεία κρίνεται ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία για να αναλάβει ένα έργο, θα πρέπει να είναι κάτι οριστικό και όχι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, ή ακόμα και συναλλαγής. 

Κατά πληροφορίες, το έργο επέστρεψε στην «Ακτωρ» μετά την αλλαγή της άποψης ενός εκ των μελών του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, και ενώ τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος διατήρησαν την αρχική τους απόφαση. 

Ετσι, το έργο επιστρέφει στην «Ακτωρ» με οριακή πλειοψηφία 4-3. 

Μάλιστα, ακόμα και σήμερα η εταιρεία δεν έχει ανακηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις. 

Σημειωτέον δε ότι οι δύο όμιλοι, παρά τη διαμάχη τους στο συγκεκριμένο έργο, έχουν συμμαχήσει σε έναν άλλο διαγωνισμό και συγκεκριμένα στην εργολαβία-«σκούπα» της Αμβρακίας Οδού, στην οποία έχουν καταθέσει την καλύτερη προσφορά, με έκπτωση 49,85%.

Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. 

Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. 

Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. 

the wise man
the wise man
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι.
ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα
Σταϊκούρας: Εκατοντάδες νέα λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Αυξήσεις – σοκ στην ακτοπλοΐα: Έως 10%-15% για Αιγαίο και Κρήτη, από 12% έως 30% για Αδριατική!
Θέμα χρόνου η πώληση των σούπερ μάρκετ «Κρητικός» – Ο Μασούτης και το τίμημα του deal
Honda-Nissan: Το ριψοκίνδυνο σχέδιο μιας ιστορικής συγχώνευσης – Η επέλαση της Κίνας και οι κινήσεις επιβίωσης
Γιατί σκοτείνιασε η Εθνική και τα μυστήρια της Τέρνα, η σφήνα Μάρη στο OPEN, οι 900 ημέρες της ΑΒΑΞ, η μεταγραφή του Στάσση, ο «σπρίντερ» Πιέρ, η συμμαχία Εξάρχου και Καλλίνικου, τι ακούγεται για τον ανασχηματισμό, στο +15% τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το save the date για τον JJC
Skyline: Το επόμενο βήμα μετά το deal των 400 εκατομμυρίων ευρώ