Ο CEO των H&M, Karl-Johan Persson
Ανησυχητικά παραμένουν τα σημάδια για το μέλλον της γνωστής σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Hennes & Mauritz (Η&Μ), καθώς η αξία των απούλητων εμπορευμάτων της έχει φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, στα 4 δισ. δολ.
Τα λειτουργικά κέρδη έχουν υποχωρήσει κατά 62%, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 16 ετών, καθώς το απόθεμα αυξήθηκε στο 17,6% των πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Την ίδια ώρα, η μετοχή της έχει κάνει βουτιά, στο χαμηλό δεκαετίας.
“Το ανησυχητικό σημάδι προέρχεται και πάλι από την αμείωτη συσσώρευση των αποθεμάτων”, δήλωσε ο Chris Chaviaras, αναλυτής της Bloomberg Intelligence.
Οι ήδη απαισιόδοξες προβλέψεις της H&M για την έναρξη του 2018, επιδεινώθηκαν από τον ασυνήθιστα ζεστό καιρό στην Ευρώπη κατά το μήνα Ιανουάριο και το ψύχος που ακολούθησε το Φεβρουάριο, επηρεάζοντας τον κλάδο του λιανικού εμπορίου ειδών ένδυσης.
Η εξέλιξη αυτή ανάγκασε την εταιρία να μειώσει της τιμές ακόμη περισσότερο, σε μία προσπάθεια να περιορίσει το απόθεμα της. Ο CEO της H&M Karl-Johan Persson, επισήμανε ότι η εταιρία έκανε λάθη περιορίζοντας τη συλλογή των προϊόντων της πέρυσι, αν και τόνισε ότι περιμένει βελτίωση των πωλήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Παράλληλα, ο Persson προέβλεψε ότι η αλυσίδα λιανικής θα περιορίσει το απόθεμά της στο 12% με 14% των πωλήσεων κατά το 2019.
“Δεν καταφέραμε να βελτιωθούμε αρκετά γρήγορα”, δήλωσε ο δισεκατομμυριούχος CEO. “Δουλεύουμε σκληρά για να το διορθώσουμε”.
Η H&M πρσθέτει ένα ακόμη brand στα μαγαζιά της, τη μάρκα Afound και δημιουργεί τρία αυτοματοποιημένα κέντρα εφοδιασμού φέτος προκειμένου να επιταχύνει τις παραδόσεις εμπορευμάτων. Τον περασμένο μήνα, η H&M προέβλεψε ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν φέτος, προτού επιστρέψουν στην ανάπτυξη το οικονομικό έτος 2019.
“Οι επόμενοι 12-18 μήνες αποτελούν πρόκληση για την εταιρία”, έγραψε ο Alvira Rao, αναλυτής της Barclays, ο οποίος δήλωσε ότι οι πρωτοβουλίες που προωθεί μπορεί να μην είναι αρκετές για να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
“Πολλές από τις τρέχουσες κινήσεις μας, μας δίνουν καλές ενδείξεις και αποτελέσματα, παρόλο που δεν έχουν ακόμη υλοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να έχουν πιο καθοριστική επίδραση στην πορεία μας”, επισήμανε ο Persson σε δήλωσή του.
Η H&M δήλωσε ότι διατηρεί τους στόχους της για την αύξηση των πωλήσεων τουλάχιστον κατά 25% από το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις νέες επιχειρήσεις φέτος, παρόλο που ο στόχος δεν επετεύχθη το πρώτο τρίμηνο. Οι πωλήσεις στο διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 20%, ενώ τα έσοδα από νέες επιχειρήσεις ενισχύθηκαν κατά 15%.
Η H&M είπε επίσης ότι ξεκίνησε τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ινδία, καθώς και τη διάθεση των προϊόντων της στην πλατφόρμα Tmall της Alibaba Group Holdings Ltd. στην Κίνα. Αμφότερες οι νέες κινήσεις είχαν ικανοποιητικό ξεκίνημα.