Η εταιρεία Prada επέστρεψε φέτος στην κερδοφορία ύστερα από μια τριετία μείωσης των πωλήσεων και κατάρρευσης των κερδών. Και αυτό οφείλεται, μεταξύ άλλων, στην προσπάθεια που κατέβαλε να ενισχύσει τη μοναδική ταυτότητα του brand της, επαναφέροντας εμβληματικά προϊόντα της, όπως τα νάιλον τσαντάκια μέσης, οι εικόνες από κόμικς, αλλά και οι… μπανάνες.

Η Miuccia Prada χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες τα ugly-chic σχέδιά της για να προσδίδει ιδιαίτερο χαρακτήρα στον οίκο – έναν χαρακτήρα που γίνεται αμέσως αντιληπτός από τους μυημένους της μόδας, έστω κι αν δεν εντυπωσιάζει τους απαίδευτους.

«Το ταλέντο της Prada είναι ότι καταφέρνει να προσελκύει μόνο εκείνους που θέλει ως πελάτες», λέει η Elodie Nowinski, καθηγήτρια σπουδών μόδας στο EM Lyon Business School.

Το μοτίβο της μπανάνας αυτό καθ’ εαυτό πρωτοπαρουσιάστηκε το 2011, σε μια επίδειξη στην οποία φάνηκε καθαρά η ικανότητα της Prada να είναι εκείνη που ορίζει την ατζέντα της μόδας. Μέσα σε λίγους μήνες, η κολεξιόν έγινε εξώφυλλο στα κορυφαία περιοδικά του πλανήτη και τα σκουλαρίκια, τα κολάν και οι μπλούζες με τις μπανάνες εισέβαλαν παντού.

Όμως, η Prada δεν είναι πλέον το μοναδικό brand που λανσάρει «άσχημα» σχέδια. Από τα διακοσμημένα με κρύσταλλα Crocs πλατφόρμες και τα sneakers Balenciaga μέχρι τις πάνω από το γόνατο μπότες Ugg, η σημερινή πραγματικότητα της μόδας ελάχιστη σχέση έχει με την κομψότητα ή σχέδια που κολακεύουν το σώμα.

Σε αυτό το κλίμα, η επιστροφή σε αμφιλεγόμενα prints όπως οι μπανάνες, είναι ένας τρόπος για την Prada να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά, λέει η Nowinski.

Άλλωστε, αυτοί ήταν που έδωσαν πρώτοι λόγο στην… ασχήμια!