Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποδεικνύονται τεράστια επιτυχία στη Νορβηγία. Σχεδόν το ήμισυ όλων των νέων πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων το 2018 ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία.
Αυτός ο αριθμός ξεπερνά με διαφορά τις άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο. Η γειτονική Ισλανδία αναδείχθηκε δεύτερη με 19%, ενώ η Σουηδία ήταν τρίτη με 8%.
Οι οδηγοί των βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων οχημάτων στη νορβηγική πρωτεύουσα, Όσλο, είναι αντιμέτωποι με διόδια συμφόρησης και λιγότερα σημεία στάθμευσης. Εν τω μεταξύ, το δημοτικό συμβούλιο δημιουργεί επίμονα υποδομές ποδηλασίας και αποσκοπεί στο να έχει το κέντρο απαλλαγμένο από οχήματα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα έως το 2024.
Αλλά ο ενθουσιασμός για τα ηλεκτρικά οχήματα ενισχύεται από κάτι παραπάνω από μια απλή επιθυμία για την προστασία του περιβάλλοντος. Η αγορά και η κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου στη Νορβηγία είναι μια δαπανηρή υπόθεση. Ο πρόσφατα συνδυασμένος φόρος αυτοκινήτων και η επιβάρυνση στην ασφάλεια υπολογίζονται με βάση το βάρος του οχήματος και τις εκπομπές. Θα μπορούσε να επιβαρύνει μεταξύ 29% και 100% την τιμή αγοράς.
Τα ηλεκτρικά οχήματα εξαιρούνται από αυτό το υψηλό επίπεδο επιβαρύνσεων. Προς το παρόν, τουλάχιστον, είναι η συνετή επιλογή. Ωστόσο, τα σημερινά επίπεδα εκπτώσεων πρόκειται να λήξουν το 2020.
Με πληθυσμό μόλις 5,3 εκατομμυρίων, η Νορβηγία μπορεί να έχει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά κάτοικο από οπουδήποτε αλλού, αλλά εξακολουθεί να είναι «νάνος» στην παγκόσμια αγορά. Με μόλις 4,44% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα το 2018 είναι τεράστιος σε σχέση με αυτόν στη Νορβηγία: 1.053.000 και 73.000 αντίστοιχα.