ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για να μειωθούν οι καθαρές εκπομπές άνθρακα στο μηδέν, ο κόσμος θα πρέπει να εξαλείψει το ισοδύναμο 53,5 δισεκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα ετησίως, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία προσδιόρισε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τα ηλεκτρικά οχήματα, το υδρογόνο, τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και τα βιοκαύσιμα ως τις βασικές τεχνολογίες που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην επίτευξη του στόχου.
Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ορυκτά καύσιμα έφτασαν σε επίπεδα-ρεκόρ το περασμένο έτος, αλλά οι εκτιμήσεις ποικίλλουν ως προς το πόσο θα κόστιζε ο στόχος του Παρισιού για να διατηρηθεί η παγκόσμια αύξηση της θερμοκρασίας σε 2 βαθμούς.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αναφέρει ότι χρειάζονται 750 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε βάθος δεκαετίας. Επιστήμονες των Ηνωμένων Εθνών λένε ότι 300 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάκτηση υποβαθμισμένων γαιών θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν τις εκπομπές για να κερδηθεί χρόνος ώστε να αναπτυχθούν τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Ακολουθούν οι εκτιμήσεις της Morgan Stanley για τους πέντε βασικούς τεχνολογικούς τομείς και μερικές από τις 33 εταιρείες που πρόκειται να επωφεληθούν.
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Η παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές θα απαιτήσει 14 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2050, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων στην αποθήκευση ενέργειας.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να παράγουν περίπου το 80% της παγκόσμιας ισχύος μέχρι τότε, από 37% σήμερα, δηλαδή επιπλέον 11.000 γιγαβάτ χωρητικότητας, εξαιρουμένης της υδροηλεκτρικής ενέργειας.
Το ταχέως μειούμενο κόστος της ηλιακής ενέργειας θα την καταστήσει την ταχύτερα αναπτυσσόμενη τεχνολογία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας την επόμενη δεκαετία με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 13%.
Οι μετοχές που θα μπορούσαν να ωφεληθούν περιλαμβάνουν τις: CGN New Energy Holdings, China Resources Power Holdings και China Suntien Green Energy, NextEra Energy.
Ηλεκτρικά οχήματα
Με τα επιβατικά αυτοκίνητα να αντιπροσωπεύουν σήμερα περίπου το 7% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, χρειάζονται περίπου 11 τρισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή εργοστασίων, τη διεύρυνση της ισχύος των μπαταριών και την ανάπτυξη μπαταριών και των υποδομών που απαιτούνται για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Με αυξημένες επενδύσεις, οι ετήσιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσαν να αυξηθούν από 1,3 εκατομμύρια μονάδες το 2018 σε 23,2 εκατομμύρια το 2030, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων σε 113 εκατομμύρια μέχρι το 2030 και 924 εκατομμύρια μέχρι το 2050.
Ορισμένες από τις εταιρείες που θα επωφεληθούν: Beijing Easpring Material Technology, Rohm Co, Daimler και Panasonic.
Συλλογή και αποθήκευση άνθρακα
Θα χρειαστούν περίπου 2,5 τρισ. δολάρια για τεχνολογίες που συλλέγουν άνθρακα και τον αποθηκεύουν.
Παρόλο που σήμερα κοστίζει περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια η δέσμευση ενός εκατομμυρίου τόνων άνθρακα ετησίως, το κόστος κατασκευής μονάδων συλλογής και αποθήκευσης άνθρακα αναμένεται να μειωθεί κατά 30% μέχρι το 2050.
Με περισσότερα από 200.000 μεγαβάτ σε νέα παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με καύση άνθρακα υπό κατασκευή, οι μονάδες συλλογής και αποθήκευσης άνθρακα είναι η μόνη επιλογή για την αντιστάθμιση των εκπομπών αυτών των εργοστασίων, λέει η Morgan Stanley.
Οι κορυφαίες επιλογές της τράπεζας περιλαμβάνουν την Air Liquide και την Bloom Energy.
Υδρογόνο
Περίπου 5,4 τρισεκατομμύρια δολάρια είναι απαραίτητα για τους ηλεκτρολύτες που παράγουν το αέριο, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στην παροχή καθαρών καυσίμων για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, βιομηχανικές διεργασίες, οχήματα και θέρμανση.
Επιπλέον, θα απαιτηθούν 13 τρισεκατομμύρια δολάρια για την αύξηση της δυναμικότητας των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για την τροφοδοσία των εργοστασίων.
Θα χρειαστούν άλλα 1 τρισεκατομμύρια δολάρια για αποθήκευση, με πρόσθετες επενδύσεις για μεταφορά και διανομή.
Οι κορυφαίοι παίκτες περιλαμβάνουν τις: Johnson Matthey και Air Liquide.
Βιοκαύσιμα
Σχεδόν 2.7 τρισεκατομμύρια δολάρια θα πρέπει να επενδυθούν σε βιοκαύσιμα όπως η αιθανόλη, τα οποία επί του παρόντος αναμιγνύονται με πετρελαϊκά προϊόντα αλλά θα εξαπλωθούν εν τέλει σε τομείς όπως η αεροπορία.
Περίπου το 4% των καυσίμων μεταφοράς παγκοσμίως θα είναι βιοκαύσιμα το 2030.
Η αιθανόλη, το πλέον χρησιμοποιούμενο βιοκαύσιμο προς το παρόν, θα αυξηθεί περίπου στο 3% ετησίως, ενώ ένας τύπος βιοντίζελ που λέγεται υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο θα επιτύχει ταχύτερη ανάπτυξη, τετραπλασιάζοντας την παραγωγή μέχρι το 2030.
Στις εταιρείες που περιλαμβάνονται στην έκθεση περιλαμβάνονται η Neste Corporation και η Sao Martinho.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κασσελάκης: Δίνει περιθώριο μιας μέρας στους υποστηρικτές του για να προτείνουν το όνομα του κόμματός του
- Ο Πάνος Ξενοκώστας από το Greener ShippingSummit: «Στόχος μας να επιστρέψει η Βιομηχανία πίσω στην Ελλάδα και την Ευρώπη»
- Live-Ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε εκδήλωση του Bloomberg
- Κασσελάκης: Μέχρι αύριο οι προτάσεις για το όνομα του νέου κινήματος