ΜΕΓΑΛΟΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:
REBUILDING GREECE:
Η ΕΛΛΑΔΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ
ΙΩΑΝΝΑ
ΔΡΕΤΤΑ
CEO Marketing Greece
Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό. Το απέδειξε στα δύσκολα. Η μεγάλη πρόκληση τώρα είναι να γίνει η χώρα παραγωγική, δημιουργική, με σταθερό περιβάλλον, μικρότερη ανεργία, μεγαλύτερη κοινωνική ανταπόδοση, υπογραμμίζει, μιλώντας στο mononews.gr, η CEO της Marketing Greece κα Ιωάννα Δρέττα.
Απόφοιτος του Harvard, ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, πριν από 2 χρόνια, το καλοκαίρι του 2017. Η Marketing Greece είναι ο βραχίονας προβολής του ελληνικού τουρισμού, όραμα που «κτίζει» σταθερά και μεθοδικά με επίκεντρο τον άνθρωπο και στόχο τη θετική επικοινωνία για την Ελλάδα.
Πού θέλουμε να βρίσκεται η Ελλάδα σε 5 χρόνια από σήμερα. Ποιο είναι το όραμά σας για τη χώρα μας;
Περάσαμε δέκα δύσκολα χρόνια. Η δεκαετία του 2010 που κλείνει σε λίγους μήνες είναι από τις δυσκολότερες μεταπολεμικές περιόδους για την Ελλάδα, με πληγές ανοιχτές στην οικονομία και φυσικά στην κοινωνία. Ο κύκλος αυτής της περιόδου όμως ολοκληρώνεται. Βρισκόμαστε σε φάση ανασύνταξης, θέλω να πιστεύω πιο ώριμοι και πιο κατασταλαγμένοι.
Στα χρόνια που έρχονται η Ελλάδα θα πρέπει να κατακτήσει το χαμένο έδαφος της κρίσης, να δουλέψει σκληρά για να πετύχει τους στόχους που θα θέσει, να πιστέψει στον εαυτό της και στις δυνάμεις της.
Η επόμενη πενταετία είναι ιδιαίτερα σημαντική για να πετύχουμε συγκεκριμένους στόχους. Να γίνει η χώρα παραγωγική, δημιουργική, με σταθερό περιβάλλον, μικρότερη ανεργία, μεγαλύτερη κοινωνική ανταπόδοση.
Στα χρόνια της κρίσης υπάρχουν και θετικά παραδείγματα σημαντικών επιτυχιών που δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε, αλλά αντίθετα να εξελίξουμε. Ένα από αυτά είναι και ο τουρισμός. Μεγάλες οι επιτυχίες στο παρελθόν, αλλά και μεγάλες οι προκλήσεις που εμφανίζονται μπροστά του. Η σημαντικότερη είναι να γίνουμε το όχημα ανάδειξης μιας φωτεινής χώρας που ξεπερνάει τις δυσκολίες της και ανακάμπτει. Να αναδείξουμε τα μνημεία, τα μουσεία, την παράδοση μας και να την εντάξουμε στο βίωμα του επισκέπτη. Να απολαύσει μια χώρα με πλούσιο παρελθόν και σπουδαίο παρόν.
Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό. Το απέδειξε στα δύσκολα. Είναι καιρός όμως να το κάνουμε ακόμα πιο δυνατό, ακόμα πιο αποτελεσματικό, ένα ισχυρό όπλο στα χέρια της χώρας μας.
Ποιες είναι οι άμεσες προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθουμε ως χώρα και ως γενιά;
Πέρα από τα σοβαρά και δεδομένα προβλήματα της οικονομίας που μονοπωλούν συνήθως τις συζητήσεις, η μεγαλύτερη πρόκληση που υπάρχει μπροστά μας, είναι να καταφέρουμε να αναστρέψουμε μια συγκρουσιακή λογική που κυριαρχεί στο δημόσιο βίο. Να απενεργοποιήσουμε την κυρίαρχη κουλτούρα που μας θέλει να συγκρουόμαστε πολύ και να συνεννοούμαστε λίγο. Μια κουλτούρα που διαποτίζει και τις προσωπικές μας σχέσεις, την καθημερινότητα με τους φίλους ή την οικογένεια μας. Έχουμε μάθει να φωνάζουμε πολύ και να μην ακούμε τον συνομιλητή μας. Το λέω κυριολεκτικά αλλά και συμβολικά. Θα ήθελα πραγματικά να αναδυθεί μια γενιά που θα μπορεί να συζητάει, να συμφωνεί ή να διαφωνεί, αλλά στο τέλος να συνθέτει. Μια γενιά συναίνεσης και δημιουργίας. Μια γενιά που θα έχει πάρει το μάθημα της κρίσης, δεν θα κάνει τα ίδια λάθη, και θα πρωταγωνιστήσει σε ένα νέο δημιουργικό κεφάλαιο της Ελλάδας.
Πώς θα πείσουμε τους Έλληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν στην Ελλάδα;
Δεν είναι ούτε εύκολο, ούτε απλό να πείσουμε τους Έλληνες του εξωτερικού να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Όσοι νομίζουν το αντίθετο είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Η οικονομική ανάκαμψη δεν σημαίνει ότι θα φέρει αυτομάτως όλες και όλους που έφυγαν στο εξωτερικό τα χρόνια της κρίσης. Χρειάζονται πολλά περισσότερα από το κίνητρο μιας καλής δουλειάς. Χρειάζεται να δείξουμε σε αυτούς τους ανθρώπους περιβάλλον εμπιστοσύνης. Όλοι, μα πάνω από όλα η Ελληνική πολιτεία. Και εμπιστοσύνη σημαίνει σταθερό περιβάλλον, δικαιοσύνη, θεσμοί και σεβασμός. Όταν αυτές οι σημαντικές συνθήκες ικανοποιηθούν, τότε θα μπορούμε να μιλάμε με αξιώσεις και ρεαλιστικά για επιστροφή αυτού του τεράστιου εθνικού κεφαλαίου όπως είναι οι έλληνες του εξωτερικού στην πατρίδα.
Προτείνετέ μας μια ιδέα που, εάν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει την Ελλάδα πολλά βήματα μπροστά.
Θα πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε «out of the box» για να μπορεί η Ελλάδα να κερδίζει με έξυπνες και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες. Για παράδειγμα, μπορούμε να προσκαλέσουμε ξένους πολίτες να επιλέξουν την Ελλάδα ως τόπο μόνιμης κατοικίας. Κάτι τέτοιο, όπως αντιλαμβάνεστε, θα ωφελήσει σημαντικά την ελληνική οικονομία. Αυτή είναι μία πολιτική που ταιριάζει για πολλούς λόγους στην ιδιοσυγκρασία μας. Είμαστε εξωστρεφείς, φιλόξενοι, μπορούμε να υποστηρίξουμε και ως κοινωνία μια τέτοια πρωτοβουλία. Όμως, η πολύ υψηλή φορολογία, που σε μια τέτοια περίπτωση θα αφορούσε το παγκόσμιο εισόδημα αυτών των πολιτών, αποτελεί σημαντικό αντικίνητρο. Γιατί λοιπόν, να μην τους δώσουμε το δικαίωμα να έρθουν να ζήσουν στη χώρα μας, να συμμετέχουν στις υποχρεώσεις όλων των πολιτών, αλλά να τους προσφέρουμε τη δυνατότητα να φορολογείται στη χώρα προέλευσής τους το παγκόσμιο εισόδημά τους; Φανταστείτε τα πολλαπλά οφέλη, που δεν εξαντλούνται μόνο στην οικονομία, που θα είχαμε ως χώρα από μια τέτοια πρωτοβουλία.