Αν μία γυναίκα μπορεί να δώσει συμβουλές σε θέματα καριέρας, αυτή είναι η επικοινωνιολόγος Ρούμπη Γεωργακοπούλου-Μεγάλου, Founder & CEO της Tite Strategy UK. Μία γυναίκα που είδε την καριέρα της να απογειώνεται όταν, σε ηλικία 27 ετών, έγινε η νεότερη σε ηλικία διευθύντρια ανά τον κόσμο στην πολυεθνική διαφημιστική εταιρεία στην οποία εργαζόταν και η οποία έχει χτίσει μια μεγάλη καριέρα, αποκομίζοντας τεράστια εμπειρία.

Οι θέσεις της ρεαλιστικές. Όπως και οι συμβουλές που δίνει στις υπόλοιπες γυναίκες που θέλουν να κοιτάξουν ψηλά, προς τη «γυάλινη οροφή», ισορροπώντας δύσκολα στην προσπάθειά τους όχι μόνο να τα συνδυάσουν όλα, αλλά να τα κάνουν και τέλεια. Η ίδια, άλλωστε, γνωρίζει από πρώτο χέρι τις προκλήσεις, αλλά και τι χρειάζεται για να τα καταφέρεις.

«Να μην φοβηθεί ποτέ να πάρει ρίσκα και να πει «ναι» στις προκλήσεις»

«Να συνεχίσει να δουλεύει χωρίς ενοχές για να πάρει τη διοικητική θέση που της αξίζει και βέβαια να απαιτήσει την αμοιβή που της αξίζει. Αν δεν της τη δώσει αυτή η εταιρεία, θα της την δώσει μια άλλη»

«Να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι δεν μπορεί να τα κάνει όλα τέλεια. Να βγάλει από πάνω της τον τίτλο της «Σούπερ Γούμαν». Δεν είναι, δεν πρέπει να είναι»

Επίσης, σημειώνει η κυρία Γεωργακοπούλου, οι γυναίκες θα έπρεπε να κάνουμε κάποια στιγμή μια «σιωπηλή συμφωνία», να στηρίζουμε και να επιβραβεύουμε η μία την άλλη. Ξεπερνώντας ανασφάλειες και ανταγωνισμούς. Φανταστείτε τότε τι θα γίνει στον κόσμο των αντρών!

Υπάρχει κατά τη γνώμη σας γυάλινη οροφή; Υπάρχει όριο στο πόσο ψηλά στην ιεραρχία μπορεί να φτάσει μια γυναίκα; Αμείβονται το ίδιο άντρες και γυναίκες για την ίδια θέση στην ίδια εταιρεία;

Ρ.Γ.: Η Indra Nooyi, CEO της PepsiCo για 12 χρόνια, είχε πει: «Το βιολογικό ρολόι της γυναίκας και το ρολόι της καριέρας δεν συμβαδίζουν. Όταν κάνει παιδιά, τότε χτίζει και την καριέρα της και όσο ανεβαίνει στην ιεραρχία της εταιρείας, τα παιδιά την χρειάζονται γιατί τότε είναι τινέιτζερς, τη χρειάζονται για την εφηβεία τους […] και όσο μεγαλώνει, τη χρειάζονται και οι γονείς της, γιατί γερνούν».

Αυτός είναι ίσως και ο κύριος λόγος που βλέπουμε πολλές άξιες γυναίκες να μην συνεχίζουν την καριέρα τους.

Σε όλο αυτό τον αδυσώπητο κύκλο, πρέπει η γυναίκα να σπάσει αυτή τη «γυάλινη οροφή»:

  • Να συνεχίσει να δουλεύει χωρίς ενοχές για να πάρει τη διοικητική θέση που της αξίζει και βέβαια να απαιτήσει την αμοιβή που της αξίζει. Αν δεν της τη δώσει αυτή η εταιρεία, θα της την δώσει μια άλλη.
  • Να προσέξει ποιον σύντροφο θα διαλέξει, για να υπάρχει καταμερισμός και κατανόηση στο θέμα οικογένεια, σπίτι, δουλειά.
  • Να μην φοβηθεί ποτέ να πάρει ρίσκα και να πει «ναι» στις προκλήσεις. Η καριέρα μου απογειώθηκε όταν σε ηλικία 27 ετών έγινα η πιο νέα διευθύντρια ανά τον κόσμο στην πολυεθνική  διαφημιστική εταιρεία που δούλευα.
  • Να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι δεν μπορεί να τα κάνει όλα τέλεια. Να βγάλει από πάνω της τον τίτλο της «Σούπερ Γούμαν». Δεν είναι, δεν πρέπει να είναι. Να ζητάει βοήθεια όπου τη θέλει και όλα θα πάνε καλά.

Ο χώρος των επιχειρήσεων δίνει ίδιες ευκαιρίες ανέλιξης σε άντρες και γυναίκες;

Ρ.Γ.: Η διαδρομή έχει αρχίσει, αλλά έχουμε ακόμα πολλή απόσταση να διανύσουμε. Ας δούμε τα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών στην Ελλάδα τι αντιπροσώπευση έχουν από γυναίκες. Ας δούμε πόσες CEO γυναίκες έχουμε στην Ελλάδα. Τα νούμερα δίνουν την απάντηση.

Το φύλο σας ήταν ποτέ ο λόγος για να αντιμετωπίσετε στερεοτυπικές συμπεριφορές ή κάποια προκατάληψη; Τι θα συμβουλεύατε μια γυναίκα που θέλει να ηγηθεί σε άντρες υφιστάμενούς της; Ποια είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια που μπορεί να συναντήσει;

Ρ.Γ.: Ο χώρος της διαφήμισης στον οποίο εργάστηκα 35 χρόνια δεν είχε στερεότυπα ή προκατάληψη προς την γυναίκα. Ήμουνα πολύ τυχερή σε αυτό. Στη σταδιοδρομία μου είχα αρκετούς άντρες υφιστάμενους. Εν τούτοις, για να φτάσω ψηλά στην ιεραρχία δούλεψα πολύ σκληρά, θα μπορούσα να πω αρχικά περισσότερο από τους άντρες συναδέλφους μου. Πιστεύω ότι η σκληρή δουλειά πάντα αναγνωρίζεται και η αξία του ατόμου κυριαρχεί.

Υπάρχει διαφορά στον τρόπο που λειτουργούν οι άντρες σε σχέση με τις γυναίκες μάνατζερ;

Πιστεύω ότι οι άντρες μάνατζερ είναι πιο «χαλαροί» και έχουν μεταξύ τους μια πιο ομαλή συνεργασία και, γενικά, στηρίζει πιο πολύ ο ένας τον άλλο. Θα τολμήσω να πω ότι με εμάς τις γυναίκες δεν συμβαίνει αυτό. Έχουμε πιο πολλούς «δαίμονες» να πολεμήσουμε. Είμαστε πιο ανταγωνιστικές, μερικές φορές έχουμε μια ανασφάλεια στον τρόπο που λειτουργούμε στην αέναη προσπάθεια μας να αποδείξουμε ότι αξίζουμε. Παλιότερα ήταν πιο έντονο αυτό. Αν όμως στο μέλλον όλες κάνουμε μια «σιωπηλή συμφωνία» η μία να στηρίζει, υποστηρίζει, επιβραβεύει την άλλη φανταστείτε τι θα γίνει στον κόσμο των αντρών!

Ρουμπίνη Γεωργακοπούλου-Μεγάλου: Το «Who is Who»

Η κ. Γεωργακοπούλου-Μεγάλου, με εξειδίκευση στο Advertising Corporate Strategy, έχει 40 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της Διαφήμισης και της Επικοινωνίας ευρύτερα.

Έχει εργαστεί σε διοικητικό επίπεδο για τις μεγαλύτερες πολυεθνικές διαφημιστικές εταιρείες στον κόσμο (Ted Bates, Young&Rubicam, Ogilvy, Saatchi&Saatchi, Gnomi/Foote Cone & Belding κ.ά.).

Έχει χειριστεί την επικοινωνιακή στρατηγική των μεγαλύτερων εταιρείων/μαρκών, όπως Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Citibank, VW, Diners, Kraft Foods, Ericsson, British Airways, Haagen Dazs. Επίσης, έχει εργαστεί για μία διετία στη Velti με εξειδίκευση στο Μobile Μarketing και το Πολιτικό Marketing από το 2004-2008.

Από το 2015 ζει στο Λονδίνο όπου και ίδρυσε την Tite Strategy. Εταιρεία που εξειδικεύεται σε παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών σε θέματα Επικοινωνίας και Στρατηγικής ESG σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Παράλληλα από το 2020 ασχολείται αφιλοκερδώς με τη Γραμματεία Ελληνισμού της Διασποράς της Νέας Δημοκρατίας και είναι υπεύθυνη Επικοινωνιακής Στρατηγικής για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Είναι παντρεμένη με τον Χρήστο Μεγάλου και έχουν δύο κόρες, την Έλενα και τη Στέλλα, που ζουν και εργάζονται στο Λονδίνο.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Μάχη με τα στερεότυπα»