ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Βασικός άξονας δράσης της εταιρείας είναι η επιδίωξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας στον κλάδο των τροφίμων. Ενός στόχου στην επίτευξη του οποίου μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο, δεδομένου ότι η ΑΒ μετρά 2,2 εκατ. πελάτες, μέσα από ένα δίκτυο 580 και πλέον καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, ενώ συνεργάζεται με χιλιάδες προμηθευτές.
Ανακύκλωση και μείωση κατανάλωσης ενέργειας
Σημαντικός πυλώνας της δράσης της ΑΒ Βασιλόπουλος για το κλίμα και το περιβάλλον είναι η ανακύκλωση, έχοντας καταφέρει μαζί με τους πελάτες της να ανακυκλώνει εκατομμύρια συσκευασίες μέσω των Κέντρων Ανακύκλωσης ΑΒ.
Την ίδια στιγμή, στόχος της εταιρείας είναι να εξοικονομήσει όσο το δυνατόν περισσότερο ενέργεια στις εγκαταστάσεις της και να περιορίσει δραστικά τους ρύπους κατηγορίας 1 & 2. Γι’ αυτό προχωρά σε μια σειρά πρωτοβουλιών, όπως η μετάβαση σε πιο φυσικά ψυκτικά μέσα, που ελαχιστοποιούν τη διαρροή και καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια. Αντίστοιχα, όσον αφορά στην αντιμετώπιση των ρύπων κατηγορίας 3, συνεργάζεται με τους προμηθευτές της και τους παραγωγούς, σχεδιάζοντας προϊόντα με μειωμένες εκπομπές σε όλο τον κύκλο ζωής τους.
ΑΒ Climate Hub
Μιλώντας για την ίδια κατηγορία 3, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει δημιουργήσει το AB Climate Hub, έναν ιστότοπο, που έχει στόχο να αφυπνίσει, να ενημερώσει και να προετοιμάσει την εφοδιαστική αλυσίδα για τη διαδικασία παρακολούθησης, στοχοθέτησης και δημιουργίας αναφοράς σχετικά με τη μέτρηση του ανθρακικού αποτυπώματος.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος επιθυμεί να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην κατεύθυνση προς έναν βιώσιμο πλανήτη. Ως μέρος της πρωτοβουλίας Science Based Target (SBTi), η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει να επιτύχει 37% μείωση των εκπομπών αερίων του άνθρακα στην εφοδιαστική της αλυσίδα έως το 2030, με αφετηρία το 2020 και να τις μηδενίσει μέχρι το 2050. Σε αυτό το πλαίσιο, προχωρά σε συνεργασία με τους προμηθευτές της, θέτοντας μεμονωμένους στόχους για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και παρακολουθώντας την πρόοδό τους σε ετήσια βάση.
Ο ιστότοπος AB Climate Hub παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις, που συνεργάζονται με την ΑΒ Βασιλόπουλος, προκειμένου να μετρούν τις εκπομπές αερίων σε όλο το φάσμα των λειτουργιών τους και να λάβουν μέτρα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα.
Δράσεις για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων
Η ΑΒ έχει δεσμευτεί, όπως προαναφέρθηκε, για τη μείωση του αποτυπώματός της κατά 50% μέχρι το 2025. Στο πλαίσιο αυτό, ηγείται μιας τεράστιας προσπάθειας με συνοδοιπόρο το WWF Ελλάς, ξεκινώντας ένα μεγάλο ταξίδι για την αντιμετώπιση της σπατάλης τροφίμων, ενός θέματος που αφορά ολόκληρη την κοινωνία, με στόχο δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Παράλληλα, με πρωτοβουλία της ΑΒ Βασιλόπουλος ιδρύθηκε η πρώτη Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων στην Ελλάδα μαζί με την οργάνωση Μπορούμε.
Ταυτόχρονα προσπαθεί να αυξήσει τις δωρεές κοντόληκτων τροφίμων, δίνοντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία. Στο πλαίσιο του προγράμματος δωρεάς κοντόληκτων τροφίμων «Τρόφιμα Αγάπης», μόνο το 2023, δόθηκαν περισσότερα από 13,8 εκατομμύρια γεύματα σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη, ενώ από την έναρξη του προγράμματος έχουν δωριστεί τρόφιμα αξίας άνω των 25 εκατομμυρίων ευρώ, αυξάνοντας διαρκώς τις δωρεές κοντόληκτων τροφίμων.
Η εταιρεία θα συνεχίσει με το ίδιο πάθος να στηρίζει προγράμματα με προσανατολισμό στην προστασία του περιβάλλοντος, κάνοντας το καλό για όλους.