Μεγάλη ταλαιπωρία προκάλεσε σε γιατρούς και ασφαλισμένους, το τεχνικό πρόβλημα του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ, κατά τη διάρκεια των εορταστικών ημερών του Πάσχα.
Όπως καταγγέλλει ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) επισημαίνει ότι για άλλη μια φορά το σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ βγήκε εκτός λειτουργίας με αποτέλεσμα όλοι όσοι χρειάζονταν την πρόσβαση στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση να μην έχουν την δυνατότητα πρόσβασης και εξυπηρέτησης.
Ειδικότερα, από τη Μεγάλη Πέμπτη και μέχρι το πρωί της Τρίτης, αναφέρει ο ΙΣΑ, η πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ παρουσίαζε πρόβλημα στη βάση του ΑΜΚΑ και δεν μπορούσαν να συνταγογραφηθούν τα φάρμακα και οι εξετάσεις στους ασθενείς.
Ο ΙΣΑ τονίζει ότι «το πρόβλημα στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, από τις αρχές του χρόνου, παρουσιάζεται σχεδόν μια φορά το μήνα, γεγονός απαράδεκτο καθώς οι ασθενείς μένουν χωρίς τα φάρμακα που έχουν ανάγκη ενώ προκαλείται αναστάτωση και δυσλειτουργία στα ιατρεία. Είναι προφανές ότι στους όρους των νέων συμβάσεων τόσο των οικογενειακών όσο και των εξειδικευμένων γιατρών, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η αδυναμία του συστήματος της ΗΔΙΚΑ».
Όπως εκτιμά ο ΙΣΑ, σε περίπτωση που οι αμοιβές των γιατρών γίνονται με πάγια αντιμισθία με συγκεκριμένο ωράριο, το οποίο θα κλείνεται μέσω τηλεφωνικού κέντρου, οι τεχνικές βλάβες θα τινάζουν το σύστημα στον αέρα καθώς δεν θα υπάρχει η ευελιξία μεταφοράς των ραντεβού σε άλλη ώρα.
Καταλήγοντας ο ΙΣΑ ζητά αφενός άμεση αποκατάσταση των απαράδεκτων και επαναλαμβανόμενων τεχνικών προβλημάτων του συστήματος της ΗΔΙΚΑ και αφετέρου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες για την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.