ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Στην εξειδίκευση των μέτρων για την επαναλειτουργία της οικονομικής δραστηριότητας προχώρησε ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Νίκος Παπαθανάσης αμέσως μετά το διάγγελμα του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ο κ. Παπαθανάσης επεσήμανε ότι η επαναλειτουργία θα γίνει σε επτά στάδια, αρχής γενομένης από την επόμενη εβδομάδα 4 Μαϊού ενώ έκανε έκκληση να τηρηθούν τα μέτρα γιατί όλοι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα είναι παντού να ελέγχει την αυστηρή τήρηση των μέτρων.
Ειδικότερα, ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε ότι από τις 4 Μαΐου η χώρα επανεκκινεί σε επτά στάδια:
Πρώτο στάδιο 4 Μαΐου: Επανεκκινούν εταιρείες που λειτουργούν στο λιανικό εμπόριο και εταιρείες παροχής υπηρεσιών.
Οι εταιρείες λιανικού εμπορίου είναι: βιβλιοπωλεία, οπτικά, είδη βαρηκοΐας, αθλητικός εξοπλισμός, εταιρείες που πωλούν φυτά, οι αγορές καταναλωτών. Για τον τομέα των υπηρεσιών επανεκκινούν κουρεία, κομμωρήτα, κέντρα αισθητικής, υποδημάτων και ΚΤΕΟ. Οι συγκεκριμένοι κωδικοί δραστηριοτήτων είναι όλοι οι κωδικοί 4741, 4742, 4761, 4762,4764, 4776 που αφορούν το λιανικό εμπόριο ο 7120 που αφορά τη λειτουργία των ΚΤΕΟ και 9602 που αφορά δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής.
Eπίσης απελευθερώνεται η μετακίνηση των παραγωγών στις λαϊκές αγορές από Περιφέρεια σε Περιφέρεια.
Στο διάστημα αυτό, επανέρχονται στην εργασία συνολικά 68,528 εργαζόμενοι και επαγγελματίες από 690.000 που είχε ανάστειλε η λειτουργία των επιχειρήσεων τους δηλαδή περίπου 10%. Επίσης, επαναλειτουργούν 26.167 επιχειρήσεις, από συνολικά 260.000 που είχες ανασταλεί επίσης περίπου 10%.
Όσον αφορά στα μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα καταστήματα: έως 20 τμ. επιτρέπεται η παρουσία συνολικά 4 ατόμων, από 20 τ.μ έως 100 τμ. επιτρέπεται η παρουσία 4 συν 1 ανά δέκα τ.μ. και για πάνω από 100 τ.μ επιτρέπεται η παρουσία εργαζομένων και πελατών 12 ατόμων συν ένα άτομο ανά 10 τ.μ. Για παράδειγμα σε ένα κατάστημα, με εμβαδόν 130 τμ. επιτρέπεται 12 άτομα και δυο άτομα για τα τετραγωνικά από 100 έως 130 τμ. Συνολικά επιτρέπονται 14 άτομα.
Για την διευκόλυνση μετακίνησης των εργαζομένων και προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα ΜΜΜ, η έναρξη λειτουργίας γίνεται στις 10 το πρωί με διευρυμένο ωράριο κατά περίπτωση. Απαιτείται η τήρηση 2 μέτρων μεταξύ ατόμων, είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασία από το προσωπικό και τους πελάτες, συνίσταται η μη χρήση των ανελκυστήρων, ενώ εάν είναι αναγκαία τότε το όριο είναι το 40% των επιτρεπόμενων ατόμων, σε περίπτωση ύπαρξης κυλιόμενων δεν επιτρέπεται η χρήση ανελκυστήρα, παρά μόνο σε ΑΜΕΑ, ηλικιωμένα άτομα ή για την χρήση τροφοδοσίας.
Για κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής: απόσταση μεταξύ των θέσεων εργασίας τα 2 μέτρα. Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού τηλεφώνου ή ηλεκτρονικών μέσων. οι επιχειρήσεις οφείλουν να συμπληρώσουν κατάλογο με τα ραντεβού που θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
Υποχρεωτική η χρήση μάσκας για το προσωπικό και τους πελάτες επίσης τα γάντια μιας χρήσης για τους εργαζόμενους στα κέντρα αισθητικής. Το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων αυτών απελευθερώνεται από 7 έως 10 και από Σάββατο από 7 το πρωί έως 9. Επίσης ισχύουν οι περιορισμοί των τετραγωνικών μέτρων και ο κανόνας επιπέδου (σε κάθε επίπεδο 1 άτομο ανά 10 τ.μ)
ΚΤΕΟ: Όλοι οι πελάτες θα προσέρχονται κατόπιν ραντεβού τηλέφωνου και ηλεκτρονικών μέσων. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διατηρούν κατάλογο με ραντεβού, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα. Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας προστασίας στο προσωπικό και επίσης τα γάντια μιας χρήσης και του αντισηπτικού.
Τα όργανα που επιβάλλουν κυρώσεις είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, η Ελληνική αστυνομία, η δημοτική αστυνομία, οι περιφερειακές ελεγκτικές υπηρεσίες, το σώμα επιθεώρησης εργασίας και η ΑΑΔΕ.
Όσον αφορά στα προληπτικά μέτρα που είναι σε ισχύ παραμένουν σε ισχύ. Δηλαδή, για τα σούπερ μάρκετ και της πώλησης τροφίμων παραμένει ο περιορισμός του 1 πελάτη ανά 15 τ.μ., η ελάχιστη απόσταση των 2 μέτρων μεταξύ ατόμων και ο μη σχηματισμός ουράς άνω των 5 ατόμων.
Για τις υπαίθριες και λαϊκές αγορές θα συνεχίσουν να λειτουργούν με ποσοστό 50% σε εμπόρους κα παραγωγούς. Συνεχίζεται η μη πώληση βιομηχανικών ειδών, παραμένει η ελάχιστη απόσταση μεταξύ πάγκων τα 5 μέτρα και ταυτόχρονα θα συνεχίσουν να λειτουργούν οι παράλληλες αγορές. Παραμένει ο περιορισμός στη διάθεση των αντισηπτικών στα σούπερ μάρκετ, δηλαδή 2 τεμάχια συνολικά και ένα τεμάχιο ανά είδος είτε απολυμαντικά διαλύματα είτε αιθυλική αλκοόλη.
Δεύτερο στάδιο 11 Μαίου: Επανεκκινουν όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου. Ισχύουν και εδώ οι κανόνες για το μέγιστο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα, και η τήρηση της απόστασης των δυο μέτρων, επανέρχονται στις λαϊκές αγορές τα βιομηχανικά είδη και επανεκκινούν οι σχολές οδηγών, με υποχρεωτική χρήση μάσκας για εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενο καθώς και τα γάντια μιας χρήσης και η χρήση αντισηπτικού.
Τρίτο στάδιο 18 Μαΐου: Επανεκκινούν τα ζωολογικά πάρκα και οι βοτανικοι κήποι με απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των ατόμων και ισχυρή σύσταση μάσκας και δεν επιτρέπονται οι παραστάσεις. Επαναλειτουργούν οι αρχαιολογικοί χώροι και οι υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών του ΟΠΑΠ. Με αυστηρούς κανόνες δεν επιτρέπεται να παρέχονται υπηρεσίες σε καθήμενους υπηρεσίες καθώς και ο περιορισμός για τη παρουσία ατόμων.
Τέταρτο στάδιο 1 Ιουνίου: Επαναλειτουργούν τα εμπορικά κέντρα με υποχρεωτική χρήση μάσκας σε προσωπικό εργασίας και πελάτες, γάντια μιας χρήσεως για τους εργαζόμενους και εξυπηρέτηση μόνο για μη καθήμενους. Δεν θα λειτουργήσουν οι χώροι εστίασης εντός των εμπορικών κέντρων. Επίσης, υπάρχει η μέγιστη επιτρεπόμενη πελατεία εντός του εμπορικού κέντρου: 1 πελάτης ανά 20 τμ. και ισχύουν οι κανόνες εντός των καταστημάτων.
Επαναλειτουργούν τα εστιατόρια και οι καφετέριες μόνο σε εξωτερικούς χώρους. Με υποχρέωση την ελάχιστη απόσταση μεταξύ των τραπεζιών και stand 2 μέτρων, υποχρεωτική χρήση μάσκας και γαντιών μιας χρήσης για τους εργαζόμενους και χρήση αντισηπτικού. Μέγιστος αριθμός πελατών, ένας πελάτης ανά 3 τμ., μέγιστη συμμετοχή ανά τραπέζι 4 άτομα.
Πέμπτο στάδιο εντός Ιουνίου: Επανεκκινούν οι θερινοί κινηματογράφοι, με τον εξής κανόνα: απόσταση του ενός καθίσματος μεταξύ ατόμων, 1,5 μέτρου και μέγιστη επιτρεπόμενη πληρότητα 60%. Επίσης επαναλειτουργούν τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας και ισχύουν οι κανόνες όπως στα εστιατόρια και τις καφετέριες
Έκτο στάδιο εντός Ιουνίου: επανεκκινούν τα πάρκα αναψυχής, τα θεματικά πάρκα, οι παιδότοποι σε εξωτερικούς χώρους πάλι με τους κανόνες της απόστασης των δυο μέτρων και μόνο η λειτουργία εστιατορίων και καφετεριών σε εξωτερικούς χώρους.
Έβδομο στάδιο: Επαναλειτουργούν εστιατόρια και καφετέριες και σε εσωτερικούς χώρους, επιχειρήσεις διασκέδασης, καταλύματα διακοπών, αθλητικές εγκαταστάσεις.
Ο κ. Παπαθανάσης υπογράμμισε ότι στο διάστημα του «lockdown» διασφαλίσθηκε η επάρκεια και την απρόσκοπτη πρόσβαση των καταναλωτών σε είδη διατροφής, είδη προσωπικής υγιεινής, φαρμακευτικών προϊόντων, ενέργειας, ηλεκτρικών ειδών και σε κάθε είδος προϊόντων απαραίτητων για τη καθημερινότητά μας. «Με μέτρα όπως τη τροποποίηση του ωραρίου και τους κανόνες ασφαλείας κρατήσαμε την αγορά σταθερή χωρίς αναταράξεις, με την στήριξη της εφοδιαστικής αλυσίδας επιλύσαμε τεχνικά θέμα που διατήρησαν την ροή των προϊόντων σταθερή, με την στήριξης της βιομηχανίας ξεπερνώντας γραφειοκρατικά εμπόδια εξασφαλίσαμε εγχώρια παραγωγή σε είδη πρώτης ανάγκης…», επεσήμανε μεταξύ αλλων.
Κλείνοντας επεσήμανε ότι όσο πιο πιστά τηρούμε τους κανόνες τόσο πιο γρήγορα θα επιστρέψουμε στην κανονικά, λέγοντας πως ο δρόμος είναι ανηφορικός και όπου χρειαστεί θα γίνουν διορθωτικές κινήσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike