Τα μέχρι χθες παραγνωρισμένα – για κάποιους – Κέντρα Υγείας αλλάζουν. Στο εξής “βάζουν πλάτη” στην υποστήριξη των εφημεριών και μαζί με τους υπόλοιπους γιατρούς των δημόσιων δομών προστέθηκαν στη νέα πλατφόρμα finddoctors.gov.gr. Επιπλέον ενισχύονται με 50 προσλήψεις επικουρικού προσωπικού.

Όπως εξήγησε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας σε συνέντευξη τύπου, με θέμα την εξειδίκευση των μέτρων για τη βελτίωση της εφημέρευσης στα νοσοκομεία της Αττικής και την παρουσίαση νέων πρωτοβουλιών, με στόχο τη βελτίωση της πρόσβασης και της εξυπηρέτησης των πολιτών, η κυβέρνηση ενισχύει την πρώτη γραμμή και η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) δεν είναι δεκανίκι των νοσοκομείων.

1

«Το 2025 θα είναι η χρονιά της Πρωτοβάθμιας, θα δείτε πολύ μεγάλες αλλαγές. Στόχος μας είναι οι πολίτες να μάθουν τις υπηρεσίες, που παρέχουν τα Κέντρα Υγείας, και να μπορέσουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητά τους.

Για παράδειγμα, το Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρας, που, ήδη, λειτουργεί σε 24ωρη βάση και μπορεί να εξυπηρετεί ήπια περιστατικά (πχ γρίπη, ιώσεις). Ερχόμαστε να προσθέσουμε και παραπάνω προσωπικό στα Κέντρα Υγείας, πλέον των προσλήψεων του μόνιμου προσωπικού.

Με την ενίσχυση 50 νέων προσλήψεων επικουρικού προσωπικού, εξασφαλίζουμε καλύτερη εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών, από βασική φροντίδα μέχρι επείγοντα περιστατικά», επεσήμανε η αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη.

Ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε ότι πρέπει ο κόσμος να μάθει να πηγαίνει στα Κέντρα Υγείας, αν δεν έχει κάτι πολύ σοβαρό.

Όπως είπε, ένα στα δύο περιστατικά, από αυτά που πηγαίνουν στα μεγάλα νοσοκομεία που εφημερεύουν, θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από τα Κέντρα Υγείας (π. χ. ένας υπερτασικός, που μπορεί να είναι αρρύθμιστος).

«Δεν προσδοκώ μαγική αλλαγή της συμπεριφοράς των ανθρώπων. Για αυτό και δεν είμαι καθόλου οπαδός του αυστηρού gate keeping, γιατί δεν θέλω να φανεί στον κόσμο ότι είναι μια επιβολή με την έννοια της διαταγής.

Προτιμούμε ανθρώπινα και πολιτισμένα να πούμε «ανοίξαμε και τα Κέντρα Υγείας, αυτά είναι, σε περιμένουν, έχουν γιατρούς, έχουν μηχανήματα, έχουν προσωπικό, έχουν τα πάντα. Μην πας να περιμένεις τρεις ώρες εκεί, για να σε δει γιατρός, να πας εκεί, που θα σε δει γιατρός σε 20 λεπτά».

Νέα πλατφόρμα για ραντεβού με γιατρούς από Κέντρα Υγείας και ΕΟΠΥΥ

Εν τω μεταξύ την 1η Φεβρουαρίου ξεκινά η λειτουργία της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού εύκολα και γρήγορα, συμβάλλοντας στη μείωση των χρόνων αναμονής και στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών.

Κέντρα Υγείας εφημερίες
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και η διευθύνουσα σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα

Ο κ. Γεωργιάδης ανέλυσε βήμα – βήμα της διαδικασία. Εξήγησε ότι στην πλατφόρμα μπαίνουμε με τους κωδικούς TAXIS, διαλέγουμε τι γιατρό θέλουμε, σε ποια περιοχή ή βάζουμε διεύθυνση και μας βρίσκει τον κοντινότερο, δίνοντάς μας παράλληλα το πιο άμεσο ελεύθερο ραντεβού. Στη συνέχεια το κλικάρουμε και κλείνουμε το ραντεβού μας ηλεκτρονικά. Η επιβεβαίωση του ραντεβού θα γίνεται κατόπιν έγκρισης από τον γιατρό.

«Τα ηλεκτρονικά ραντεβού δεν είναι κάτι καινούργιο, υπήρχαν ήδη από το 2014. Το 2015 μπήκαν σε πλήρη λειτουργία και συνεχίστηκαν μέχρι σήμερα. Τώρα εμείς προσθέτουμε στη λειτουργία αυτή όλες τις δημόσιες δομές, τους συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ και τους ιδιώτες γιατρούς, οι οποίοι θέλουν να μπουν στο σύστημα.

Μέσα στον Φεβρουάριο, θα λειτουργεί και εφαρμογή (app) για το κινητό τηλέφωνο και ο πολίτης θα μπορεί να κλείνει και από εκεί το ραντεβού του με γιατρό. Να σας πω επίσης ότι δεν καταργούνται τα τηλεφωνικά ραντεβού. Αυτό, που αλλάζει, είναι ότι ο γιατρός, εφόσον κλείσει τηλεφωνικά ένα ραντεβού, υποχρεούται να το περάσει στην πλατφόρμα, γιατί αν δεν το περάσει στην πλατφόρμα, δεν θα πληρωθεί», ανέφερε ο Υπουργός Υγείας.

Ανακοίνωσε, δε, ότι την Πέμπτη θα ανέβει διαγωνισμός για νέο 4ψήφιο αριθμό του Υπουργείου Υγείας, που θα είναι ουσιαστικά η συνέχεια της πλατφόρμας και εκεί θα μπει το σύνολο των νοσοκομείων, τα Κέντρα Υγείας, οι συμβεβλημένοι γιατροί, τα πάντα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου, στην πλατφόρμα θα ενταχθούν 5.000 – 6.000 γιατροί Κέντρων Υγείας, 1.300 προσωπικοί γιατροί, 3.500 συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ και όσοι ιδιώτες επιθυμούν. Το σύστημα καλύπτει περίπου 6 εκατομμύρια ραντεβού σε ετήσια βάση.

Στο κινητό οι αναμονές στα ΤΕΠ

Επιπλέον ο Υπουργός αναφέρθηκε και στο νέο πρόγραμμα για την ψηφιακή αναβάθμιση των ΤΕΠ, που στόχο έχει να μειώσει κατά πολύ τις ώρες αναμονής των ασθενών.

Αυτό αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Φεβρουαρίου πιλοτικά σε 4 νοσοκομεία, τα οποία δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο Ευαγγελισμός, το Ιπποκράτειο, το Κωνσταντοπούλειο και το Λαϊκό.

Βάσει του σχεδιασμού οι ασθενείς θα παίρνουν κατά την είσοδό τους στα ΤΕΠ (Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών) ένα “βραχιολάκι” με QR code, ενώ ειδικό κέντρο επιτήρησης της κίνησης των ΤΕΠ θα επιβλέπει πόσοι ασθενείς έχουν εξυπηρετηθεί, σε πόση ώρα και θα αναζητούνται επί τόπου λύσεις.

Εξάλλου μέσα από νέο app (εφαρμογή) οι ασθενείς θα βλέπουν στο κινητό τους για τις αναμονές στα νοσοκομεία, που εφημερεύουν, ώστε να πηγαίνουν εκεί, όπου η αναμονή θα είναι μικρότερη.

Διαβάστε επίσης

Ά. Γεωργιάδης: Κέντρα Υγείας και Ερυθρός Σταυρός θα μειώσουν τις αναμονές στα Επείγοντα – Όλες οι αλλαγές