Η πρεσβυωπία είναι αποτέλεσμα της φυσικής διαδικασίας της γήρανσης και αποτελεί τη σταδιακή απώλεια της ικανότητας των οφθαλμών να εστιάζουν ευκρινώς σε αντικείμενα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση.

Γίνεται συνήθως αντιληπτή σε ηλικία άνω των 40 ετών και εξελίσσεται προοδευτικά μέχρι την ολοκλήρωσή της σε ηλικία περίπου 65 ετών.

1

Το φαινόμενο αυτό θεωρείται ότι προέρχεται από τη σταδιακή σκλήρυνση του φυσικού κρυσταλλοειδούς φακού μέσα στον οφθαλμό η οποία επέρχεται καθώς μεγαλώνουμε.

Τα πρώτα συμπτώματα συνήθως εμφανίζονται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άνθρωπο, και συχνά περιλαμβάνουν: τάση να κρατάμε οτιδήποτε θέλουμε να διαβάσουμε πιο μακριά απ’ ότι συνήθως, θολή όραση στη φυσιολογική απόσταση διαβάσματος, κούραση των ματιών ή πονοκέφαλο έπειτα από διάβασμα ή εργασία σε κοντινή απόσταση, δυσκολία να διαβάσουμε μικρά γράμματα, δυσκολία να βλέπουμε αντικείμενα σε κοντινή απόσταση από εσάς.

Οι κύριοι τρόποι αντιμετώπισης είναι με τη χρήση γυαλιών οράσεως, φακών επαφής και χειρουργικά.

H Alcon Hellas, ξεκινά την εκστρατεία «Μην κρατάς μακριά ό,τι έχει αξία». Στόχος της είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την πρεσβυωπία, φέρνοντας το κοινό πιο κοντά στους τρόπους αντιμετώπισής της.

Μέσω της καμπάνιας επισημαίνεται η αναγκαιότητα επίσκεψης στον οφθαλμίατρο, ο οποίος θα διαγνώσει και θα καθοδηγήσει τους ασθενείς με πρεσβυωπία, προσφέροντας αναλυτικές πληροφορίες για όλους τους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισης της πάθησης.

Ο κ. Μιλτιάδης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alcon Hellas, δήλωσε:

«Ως εταιρεία με επίκεντρο τον ασθενή, ο ρόλος μας είναι να κατανοούμε τις ανάγκες του και να προσπαθούμε να τις καλύψουμε με τον βέλτιστο τρόπο. Το να βλέπουμε υπέροχα είναι βασικό στοιχείο για έναν ποιοτικό τρόπο ζωής, καθώς επηρεάζει άμεσα κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας.

Για εμάς είναι πρωταρχικής σημασίας το κοινό να είναι ενημερωμένο αναφορικά με την πρεσβυωπία, αλλά και τους διαθέσιμους τρόπους αντιμετώπισής της. Για αυτόν το λόγο ξεκινάμε αυτή την εκστρατεία «Μην κρατάς μακριά ό,τι έχει αξία» με στόχο την ενημέρωση του κοινού και βασικό πυλώνα την πρόσβαση των ασθενών σε ποιοτική φροντίδα των οφθαλμών τους».

Η νέα καμπάνια «Μην κρατάς μακριά ό,τι έχει αξία» περιλαμβάνει video, ιστοσελίδα για ασθενείς αφιερωμένη στην πρεσβυωπία “Μην κρατάς μακριά ό,τι έχει αξία” και ενημερωτικό φυλλάδιο ασθενών με στόχο την εγγύτερη και ευρύτερη ενημέρωση του κοινού.

Διαβάστε επίσης:

Τα οφέλη των νεογέννητων από τον εμβολιασμό των εγκύων κατά της COVID-19

Διαβήτης: 7 λαχανικά με χαμηλούς υδατάνθρακες

Eurovision 2024: Η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Σουηδία