ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την τεχνολογία έχει προτάξει το τελευταίο χρονικό διάστημα η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, προκειμένου να μειώσει τη γραφειοκρατία και να κάνει πιο εύκολη τη ζωή των φορολογούμενων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, οι 80 ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ έχουν «γλιτώσει» 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις των φορολογούμενων στις εφορίες, ενώ η ΑΑΔΕ έχει εξυπηρετήσει τους τελευταίους μήνες πάνω από 4 εκατ. πολίτες και επιχειρήσεις, με το μισό προσωπικό, λόγω των μέτρων ασφαλείας κατά του COVID.
Όπως τόνισε ο κ. Πιτσιλής, για το 2021 προγραμματίζεται μια σειρά από αναβαθμίσεις ψηφιακών έργων της ΑΑΔΕ, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ψηφιακά τιμολόγια και αποδείξεις: Μέσα στους επόμενους δυο μήνες αναμένεται να δοθεί σε λειτουργία η εφαρμογή της ΑΑΔΕ, με την οποία όλες οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά, όπως τιμολόγια και αποδείξεις λιανικής. Μέσω της εφαρμογής, η οποία θα είναι δωρεάν και διαθέσιμη προς όλους, θα γίνεται αυτόματη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων ενώ μέσα από τα δεδομένα του «MyData» θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ.
Ψηφιακό ΑΦΜ: Μέσω της εφαρμογής «ΑΑΔΕlive» θα χορηγείται Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) με ηλεκτρονικό τρόπο, χωρίς να απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου στις εφορίες. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, υπολογίζεται ότι από τη διαδικασία μπορούν να ωφεληθούν πάνω από 130.000 φορολογούμενοι.
Υποκατάστημα μέσω… Taxis: Σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μια νέα εφαρμογή με την οποία μια επιχείρηση θα μπορεί να μεταβάλει τους ΚΑΔ της. Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός υποκαταστήματος μέσω του Taxisnet.
Στον απολογισμό των περίπου 80 ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ ξεχωρίζουν μεταξύ άλλων:
-Η πλατφόρμα «myBusinessSupport», μέσω της οποίας καταβλήθηκαν 7,8 δισ. ευρώ σε 737.000 επιχειρήσεις, χωρίς να έχει συνυπολογιστεί η 7η επιστρεπτέα προκαταβολή που «τρέχει» αυτή την περίοδο.
-Η εφαρμογή «myΘέρμανση» για το επίδομα θέρμανσης, η οποία υποδέχθηκε 690.000 αιτήσεις και καταβλήθηκαν σχεδόν 70 εκατ. ευρώ.
-Η εφαρμογή για τις «δηλώσεις COVID» για την αποζημίωση ιδιοκτητών ακινήτων. Σχεδόν 232.000 ΑΦΜ έχουν λάβει 44,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών, ενώ συνολικά 365.000 δικαιούχοι έχουν λάβει πάνω από 187 εκατ. ευρώ.
-Η πλατφόρμα «myCar» με 135.000 ψηφιακές ακινησίες οχημάτων και έκδοση 685.000 αποδεικτικών μη οφειλής τελών κυκλοφορίας.
-Η χορήγηση 125.000 κλειδάριθμων με ταυτοποίηση μέσω τηλεφώνου και 12.500 μέσω βιντεοκλήσης.
-Η πλατφόρμα «myProperty» μέσω της οποίας ολοκληρώνεται η αγοραπωλησία ενός ακινήτου εντός 15 λεπτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί 600 δηλώσεις.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας