Η Σανγκάη παρουσίασε σήμερα τα σχέδια για το τέλος ενός επίπονου lockdown για την Covid-19 που κράτησε πάνω από έξι εβδομάδες, πλήττοντας σοβαρά την κινεζική οικονομία, και για την επιστροφή σε μια πιο ομαλή καθημερινότητα από την 1η Ιουνίου.

Στο πιο σαφές έως τώρα χρονοδιάγραμμα, η αντιδήμαρχος Ζονγκ Μινγκ δήλωσε ότι η Σανγκάη θα «ανοίξει» και πάλι σε φάσεις, με τους περιορισμούς στις μετακινήσεις να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό σε ισχύ έως τις 21 Μαΐου για να αποφευχθεί μια εκ νέου έξαρση στις μολύνσεις, πριν υπάρξει χαλάρωση.

1

«Από την 1η Ιουνίου έως τα μέσα και τέλη Ιουνίου, εφόσον είναι υπό έλεγχο οι κίνδυνοι για έξαρση των μολύνσεων, θα εφαρμόσουμε πλήρως την επιδημιολογική πρόληψη και τον έλεγχο, θα εξομαλύνουμε τη διαχείριση και θα αποκαταστήσουμε πλήρως την ομαλή παραγωγή και τη ζωή στην πόλη», ανέφερε η ίδια.

Ωστόσο η ανακοίνωση έγινε δεκτή με επιφυλακτικότητα από ορισμένους κατοίκους της Σανγκάης, που έχουν απογοητευθεί πολλές φορές από την αλλαγή των χρονοδιαγραμμάτων για την άρση των περιορισμών.

«Σανγκάη, Σανγκάη….υποτίθεται ότι σας πιστεύω ακόμα;», ανέφερε χρήστης στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Weibo.

Οικονομικές επιπτώσεις

Το αυστηρό lockdown της Σανγκάης και οι περιορισμοί της COVID σε εκατοντάδες εκατομμύρια καταναλωτές και εργαζομένους σε δεκάδες κινεζικές πόλεις έχουν προκαλέσει οικονομικά δεινά σε μια σειρά από κλάδους, εντείνοντας τους φόβους ότι η οικονομία μπορεί να συρρικνωθεί το δεύτερο τρίμηνο.

Οι περιορισμοί, που έρχονται σε αντίθεση με ό,τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο όπου αίρονται οι κανόνες για την COVID παρά την αύξηση των μολύνσεων, προκαλούν επίσης τριγμούς στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες και το διεθνές εμπόριο.

Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα έδειξαν ότι η βιομηχανική παραγωγή και οι λιανικές πωλήσεις στην Κίνα μειώθηκαν τον Απρίλιο με τον ταχύτερο ρυθμό των τελευταίων δύο και πλέον ετών, διαψεύδοντας τις προσδοκίες της αγοράς.

Τα πρόσφατα στοιχεία ήταν δυσοίωνα: τα έσοδα στις υπηρεσίες κέτερινγκ κατακρημνίστηκαν κατά 22,7%, οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν βουτιά 47,6%, οι πωλήσεις των ακινήτων βάσει αξίας υποχώρησαν κατά 46,6%.

Η οικονομική δραστηριότητα πιθανόν να βελτιώθηκε κάπως τον Μάιο, σύμφωνα με αναλυτές, και η κυβέρνηση και η κεντρική τράπεζα αναμένεται να χρησιμοποιήσουν περισσότερα μέτρα στήριξης για να επισπεύσουν τα πράγματα.

Αλλά η ισχύς και η διάρκεια της ανάκαμψης είναι αβέβαιες δεδομένης της πολιτικής της Κίνας περί «μηδενικής ανοχής της COVID» για εξάλειψη των εξάρσεων σχεδόν με κάθε κόστος.

«Τα στοιχεία σκιαγραφούν την εικόνα μιας στάσιμης οικονομίας και μιας οικονομίας που χρειάζεται περισσότερο επιθετικά μέτρα στήριξης και ταχεία χαλάρωση των περιορισμών της COVID, τίποτα από τα οποία δεν φαίνεται να έρχεται στο άμεσο μέλλον», σχολίασε ο Μίτουλ Κοτέτσα, επικεφαλής ανάλυσης αναδυόμενων αγορών στην TD Securities. Μια ασθενέστερη ανάπτυξη στην Κίνα θα «τροφοδοτούσε την περαιτέρω επιδείνωση των παγκόσμιων οικονομικών προοπτικών», δήλωσε.

Στο Πεκίνο, ο εντοπισμός δεκάδων νέων κρουσμάτων COVID κάθε μέρα για τις τρεις τελευταίες εβδομάδες δείχνει πόσο δύσκολη είναι η εξάλειψη ακόμα και των μικρών εξάρσεων.

Η κινεζική πρωτεύουσα δεν έχει επιβάλει καθολικό αποκλεισμό σε όλη την πόλη αλλά έχει σκληρύνει τους περιορισμούς στο σημείο που η κίνηση στους δρόμους ήταν σε αντίστοιχα επίπεδα με αυτά στη Σανγκάη, η οποία βρίσκεται υπό lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία από τον κινεζικό κολοσσό του διαδικτύου Baidu.

Χθες, το Πεκίνο επέκτεινε τις οδηγίες για τηλεργασία σε τέσσερις περιοχές. Μεταξύ άλλων μέτρων, έχει απαγορεύσει τους καθήμενους πελάτες σε εστιατόρια και έχει περιορίσει τα δρομολόγια των δημόσιων μέσων μεταφοράς.

«Επανέναρξη» μεταξινήσεων

Στη Σανγκάη, η αντιδήμαρχος δήλωσε ότι η πόλη θα αρχίσει να ξανανοίγει τα σούπερ μάρκετ, τα μπακάλικα και τα φαρμακεία από σήμερα αλλά οι περιορισμοί στις μετακινήσεις θα παραμείνουν σε ισχύ έως τουλάχιστον τις 21 Μαΐου.

Από σήμερα, θα αποκατασταθούν σταδιακά τα δρομολόγια τρένων και οι πτήσεις εσωτερικού, δήλωσε η αντιδήμαρχος. Από τις 22 Μαΐου, τα δρομολόγια των λεωφορείων θα αποκατασταθούν σταδιακά αλλά οι πολίτες θα πρέπει να επιδεικνύουν αρνητικό τεστ COVID των τελευταίων 48 ωρών για να χρησιμοποιήσουν τα μέσα συγκοινωνίας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown, η Σανγκάη έχει αναγκαστεί να διαψεύσει κατ’ επανάληψη τις ελπίδες για τερματισμό της δοκιμασίας. Οι αρχές ανέμεναν ότι θα κρατούσε μόνο μέχρι στις 5 Απριλίου όταν επιβλήθηκε στις 27 Μαρτίου.

Η Σανγκάη ανακοίνωσε λιγότερα από 1.000 νέα κρούσματα για τις 15 Μαΐου, όλα εντός περιοχών που βρίσκονται υπό τον αυστηρότερο έλεγχο.

Διαβάστε επίσης:

Γαλλία: Η χρήση μάσκας δεν είναι πλέον υποχρεωτική στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ζαούτης: Αυτή είναι η νέα πανδημία που πλησιάζει – Ποια προβλήματα θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε προσεχώς