Αντίστροφη μέτρηση για τις αλλαγές στην Υγεία. Την 1η  Φεβρουαρίου ξεκινούν τα ηλεκτρονικά ραντεβού με τους γιατρούς και από τις 3 του ίδιου μήνα θα χρειάζεται επιβεβαίωση – ταυτοποίηση του δικαιούχου για όλες τις ηλεκτρονικές συνταγές.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών, αν και αναμένονται αντιδράσεις από τον ιατρικό κόσμο, δεδομένου ότι, ήδη, εκφράζει τις επιφυλάξεις του για τη μετάβαση στο νέο τρόπο λειτουργίας των ραντεβού.

1

Οι αλλαγές σε ραντεβού με γιατρούς και συνταγές

Ειδικότερα από την 1η Φεβρουαρίου όλα τα ραντεβού σε δημόσιες δομές Υγείας και ιδιώτες γιατρούς, οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ (Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας), θα καταχωρούνται ηλεκτρονικά στη νέα πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, προκειμένου να αποζημιώνονται οι γιατροί.

Υπενθυμίζεται, ωστόσο, ότι ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έχει εξηγήσει ότι οι πολίτες, που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και με τα ηλεκτρονικά συστήματα, μπορούν να συνεχίσουν να κλείνουν τα ραντεβού τους τηλεφωνικά. Ο γιατρός, βέβαια, προκειμένου να πληρωθεί, πρέπει στη συνέχεια να καταχωρεί το ραντεβού ηλεκτρονικά ο ίδιος.

Η νέα online διαδικασία

Η είσοδος στην ιστοσελίδα finddoctors.gov.gr μπορεί να γίνει είτε με τους προσωπικούς κωδικούς TaxisNet, είτε με στοιχεία πρόσβασης που έχουν εκδοθεί μέσω του οικογενειακού γιατρού.

Μεταφέρεστε στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ), μέσω της οποίας πιστοποιούνται τα στοιχεία σας, ώστε να επιτραπεί η είσοδός σας στο σύστημα των ραντεβού. Εδώ εισάγετε το username και το password που χρησιμοποιείτε στο TaxisNet και πατάτε το πλήκτρο «ΕΙΣΟΔΟΣ».

Στη συνέχεια καλείστε να δώσετε την εξουσιοδότησή σας για την ανάκτηση προσωπικών σας δεδομένων (ΑΦΜ) από την ΗΔΙΚΑ, πατώντας το κουμπί «ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ» στην οθόνη που εμφανίζεται.

Αφού δώσετε την εξουσιοδότησή σας, καλείστε να εισάγετε τον ΑΜΚΑ σας. Η αναζήτηση και η δέσμευση του ραντεβού γίνεται σε 4 βήματα.

Στο πρώτο βήμα συμπληρώνετε:

Ημερομηνία από-έως: Συμπληρώνετε το χρονικό διάστημα, για το οποίο επιθυμείτε να αναζητήσετε ραντεβού. Το μέγιστο επιτρεπόμενο χρονικό διάστημα είναι μέχρι και 2 μήνες από την τρέχουσα ημέρα.

Νομός: Επιλέγετε τον επιθυμητό νομό – οι νομοί, που εμφανίζονται ως διαθέσιμοι προς επιλογή, είναι εκείνοι στους οποίους υπάρχει καταχωρημένη διαθεσιμότητα ραντεβού.

Φορέας ραντεβού: Το συγκεκριμένο πεδίο αναφέρεται στο αν το ραντεβού θα είναι σε κάποια Δημόσια Δομή (π.χ. Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ κτλ) ή σε ιδιώτη γιατρό.

Ειδικότητα: Τελευταίο κριτήριο της αναζήτησης είναι η επιλογή της ιατρικής ειδικότητας.

Μονάδα Υγείας: Οι τιμές, που περιλαμβάνονται, είναι το σύνολο τον μονάδων για τις οποίες, σύμφωνα με τα κριτήρια αναζήτησης, υπάρχει διαθεσιμότητα σε ραντεβού.

Επιπλέον εμφανίζονται οι ζώνες ώρας για κάθε ημέρα, σε διάστημα μιας εβδομάδας, με τον ανάλογο χρωματισμό. Το χρώμα της κάθε ζώνης ώρας αντιστοιχεί στο ποσοστό των διαθέσιμων ραντεβού, που υπάρχουν για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 3 ωρών της κάθε ζώνης ώρας.

Στο τελευταίο βήμα εμφανίζονται τα στοιχεία του ραντεβού, που μόλις κλείστηκε, όπως:

Κωδικός ραντεβού, ημερομηνία και ώρα ραντεβού, μονάδα υγείας, τύπος ραντεβού, ιατρείο, ιατρός, διεύθυνση σε περίπτωση ιδιώτη ιατρού.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα λάβετε σε SMS ή/και σε e-mail όλα τα στοιχεία του ραντεβού.

ΕΟΠΥΥ: Τι αλλάζει στις συνταγές

Εξάλλου, όπως είχε προαναγγελθεί, ξεκινά στις 3 Φεβρουαρίου η αλλαγή στο σύστημα συνταγογράφησης.

Στο εξής θα απαιτείται επιβεβαίωση – ταυτοποίηση του δικαιούχου περίθαλψης κατά την έκδοση και κατά την εκτέλεση υπηρεσιών και προϊόντων υγείας, με τη χρήση ειδικού κωδικού μιας χρήσης (OTP, One-Time Password).

Πρόκειται για έναν αριθμό, που θα έρχεται σε γραπτό μήνυμα στο κινητό του δικαιούχου. Θα ισχύει για ελάχιστα λεπτά και ο δικαιούχος πρέπει να τον δηλώνει άμεσα.

Προκειμένου να υπάρξει ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα, δίνεται η δυνατότητα για μία, μόνο, φορά, να εκδοθεί και να εκτελεστεί γνωμάτευση υπηρεσιών και προϊόντων υγείας και χωρίς πιστοποιημένο αριθμό κινητού τηλεφώνου, επιλογή, ωστόσο, που δεν θα είναι διαθέσιμη για επόμενες γνωματεύσεις.

Η εφαρμογή του OTP αφορά στις εξής κατηγορίες παροχών υγείας:

  • Φυσικοθεραπείες και ΚΑΑ Ανοικτής Περίθαλψης.
  • Ειδική Αγωγή.
  • Υγειονομικό Υλικό.
  • Υλικά Πρόσθετης Περίθαλψης.
  • Σκευάσματα Ειδικής Διατροφής.

 

Η πιστοποίηση του αριθμού κινητού τηλεφώνου μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε στον Φάκελο Ασφάλισης Υγείας (ΦΑΥ) του ΕΟΠΥΥ μέσω της ιστοσελίδας www.eopyy.gov.gr, είτε στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) μέσω του www.gov.gr, είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Όσον αφορά σε ανήλικους και σε υπερήλικες, θα χρησιμοποιείται το κινητό του γονέα και του φροντιστή.