Η Formula 1 ξεκινά την τελευταία της σεζόν με τους σημερινούς τεχνικούς κανονισμούς και λογικά τα μονοθέσια του 2025 αποτελούν βελτιωμένες εκδόσεις αυτών του 2024. Έχουν γίνει μικρές αλλαγές σε συγκεκριμένα σημεία στο πλαίσιο της εξελικτικής διαδικασίας. Λόγω της εμπειρίας που έχουν πλέον αθροίσει οι σχεδιαστές των ομάδων σ’ αυτούς τους κανονισμούς καθώς είναι η 4η χρονιά εφαρμογής τους, όλες οι ομάδες φάνηκε στις δοκιμές εξέλιξης να έχουν προοδεύσει λιγότερο ή περισσότερο.
Εκτός ίσως από την Aston Martin που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν και παραμένει ερωτηματικό αν θα την δούμε στο ξεκίνημα της σεζόν στο ρόλο της περσινής Alpine. Πάντως τα πράσινα μονοθέσια δεν είχαν καθόλου ανταγωνιστικό ρυθμό το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν.

Στον αντίποδα η ομάδα που δείχνει να έχει σημειώσει την μεγαλύτερη πρόοδο είναι η Williams η οποία παρουσίασε ανταγωνιστικό ρυθμό στις δοκιμές εξέλιξης τόσο στα χέρια του Άλμπον όσο και του Σάινθ. Η Williams φάνηκε ξεκάθαρα να είναι στην 5η θέση κοντά σε Ferrari, Red Bull και Mercedes.
Ανάμεσα σε Williams και Aston Martin στις θέσεις 6,7,8,9 βρίσκονται οι Alpine, Haas, Racing Bulls, Kick Sauber με αυτή τη σειρά αλλά με μικρές διαφορές ανάμεσά τους που εύκολα μπορεί ν’ ανατραπούν από αγώνα σε αγώνα ανάλογα με την χάραξη της πίστας, τις συγκυρίες ή τις καιρικές συνθήκες.

Αξίζει να τονίσουμε πως οι θερμοκρασίες στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν ειδικά τις δυο πρώτες μέρες ήταν πιο χαμηλές απ’ αυτές που θα αντιμετωπίσουν οι ομάδες κατά τη διάρκεια της σεζόν ειδικά στην Ευρώπη τους καλοκαιρινούς μήνες. Προφανώς η χαμηλότερη θερμοκρασία κρύβει τα προβλήματα υπερθέρμανσης ελαστικών που μπορεί να αντιμετωπίζουν κάποιοι όπως π.χ. η Mercedes πέρυσι.
Δεν ήταν τυχαίο ότι πέτυχαν το 1-2 στο Λας Βέγκας υπό χαμηλές θερμοκρασίες καθώς το κρύο οδόστρωμα διατηρούσε τα ελαστικά τους στο βέλτιστο παράθυρο λειτουργίας. Τούτων δοθέντων Ferrari, Red Bull και Mercedes μ’ αυτή τη σειρά, βρίσκονται πίσω από τις McLaren με τις διαφορές ανάμεσά τους να είναι επίσης μικρές έως δυσδιάκριτες.

Οι δυο οδηγοί της Ferrari είχαν προβλήματα με την ισορροπία κρατήματος της SF25. O Λεκλέρκ τόνισε ότι έχουν ακόμη πολύ δουλειά για να φτάσουν στo σετάρισμα που θέλουν. Δουλειά που πιθανά θα συνεχιστεί στα πρώτα GP.
Όσον αφορά στις Mercedes η τηλεμετρία δείχνει πως ο Αντονέλι έχει 3 – 4 km/h υψηλότερη διέλευση στις γρήγορες στροφές από το Ράσελ. Μένει να μάθουμε αν αυτό οφείλεται στο ότι δοκίμαζαν με διαφορετικές ρυθμίσεις. Ο Φερστάπεν είναι βέβαιο πως θα μεγιστοποιήσει με την οδηγική του ικανότητα τη δυναμική της Red Bull, η οποία τουλάχιστον στις δοκιμές δεν είχε πολλές αλλαγές σε σχέση με πέρυσι.
Η McLaren αυτή τη στιγμή δείχνει να έχει το πάνω χέρι. Το ερώτημα είναι πόση διαφορά υπάρχει από τις άλλες τρεις ομάδες; Η απάντηση είναι από ένα έως δυο δέκατα στις δοκιμές από δυο έως πέντε δέκατα σε ρυθμό αγώνα. Αντιλαμβάνεστε πως αν επαληθευτούν τα κάτω όρια πάμε για το πιο αμφίρροπο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών με 5 τουλάχιστον διεκδικητές.
Δεν είναι απαραίτητο ότι αυτό που θα δούμε στην Αυστραλία θα ισχύσει ως μοτίβο. Το Άλμπερτ Πάρκ είναι μια διαδρομή μοναδική με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Όπως και το Κινέζικο GP στη πίστα της Σαγκάη. Τα πρώτα ασφαλή δείγματα γραφής θα τα έχουμε στις αρχές Απριλίου μετά τους αγώνες σε Ιαπωνία και Μπαχρέιν. Ως τότε…vive le sport!

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη: Οργάνωσε ένα ξεχωριστό Σαββατοκύριακο για να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
- ΟΗΕ: Πάνω από 2 εκατ. εξαρτώνται από τη βοήθεια που διέκοψε το Ισραήλ στη Γάζα
- Ξανά «έπεσε» το X – Προβλήματα λειτουργίας του καταγράφονται παγκοσμίως
- Ντόναλντ Τραμπ: Αναχαιτίστηκαν 2 αεροσκάφη από F-16 επειδή πέταξαν κοντά στην έπαυλη του Προέδρου
