ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η F1 είναι ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που εκτείνεται σε 4 ηπείρους και σε όλες τις χρονικές ζώνες. Οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές του Αυστραλιανού GP είναι προγραμματισμένες στις 03:30 ξημερώματα Παρασκευής για τη χώρα μας ενώ η πρεμιέρα του πρωταθλήματος θα μεταδοθεί απευθείας από ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1 + στις 06:00 ξημερώματα Κυριακής.
Tα GP μεταδίδονται απευθείας σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Η τηλεοπτική κάλυψη γίνεται μέσω διαφόρων καναλιών και πλατφορμών. Πρωτίστως μέσω της παγκόσμιας πλατφόρμας που φιλοξενείται στο formula1.com όπου η μετάδοση γίνεται στην αγγλική γλώσσα.

Σύμφωνα με τη Nielsen Sports, η Formula 1 είναι η πιο δημοφιλής ετήσια αθλητική οργάνωση με πάνω από 1,7 δις τηλεθεατές παγκοσμίως και 750 εκ οπαδούς. Την ίδια στιγμή 100 εκ. άνθρωποι ακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της F1. Από το 2021, το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τη σειρά έχει αυξηθεί κατά 5,7%, καθιστώντας τη Formula 1 το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αθλητικό προϊόν παγκοσμίως.
Αυτή η ανάπτυξη ισοδυναμεί με περίπου 50 εκατομμύρια επιπλέον τηλεθεατές σε μόλις τρία χρόνια. Προφανώς έπαιξε ρόλο και η συμμετοχή του πρώτου Κινέζου οδηγού στην ιστορία του αθλήματος του Ζου Γκουάνγιου. Ο Κινέζος φέτος είναι δοκιμαστής στη Ferrari.
Η μελέτη της Nielsen, η οποία πραγματοποιήθηκε σε 37 διεθνείς αγορές και συγκέντρωσε τις απόψεις περισσότερων από 46.000 ανθρώπων, διαπίστωσε επίσης ότι το 41% των θεατών της Formula 1 είναι γυναίκες. Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη βάση θεατών για τη σειρά είναι γυναίκες ηλικίας 16 έως 24 ετών.
Η Σαουδική Αραβία βρέθηκε να είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά, με 11% περισσότερους θεατές σε σύγκριση με τη σεζόν του 2023. Ρόλο εδώ έπαιξε και ο αγώνας F1 Academy όπου συμμετέχουν μόνο γυναίκες, που διοργανώθηκε στο πλαίσιο του GP Σαουδικής Αραβίας. Οι ηλικίες 50 έως 69 είχαν την μεγαλύτερη αύξηση ενδιαφέροντος σε σύγκριση με πέρυσι.
Η βάση θαυμαστών της Formula 1 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) αυξήθηκε κατά 6%, ενώ οι καθιερωμένες ευρωπαϊκές αγορές συνεχίζουν να δείχνουν πρόοδο, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο (αύξηση 2,3%) και η Γερμανία (αύξηση 4,5%).

Η διευρυμένη απήχηση αποφέρει αντίστοιχα έσοδα για τις ομάδες. Το μέσο μέγεθος μιας χορηγικής συμφωνίας για τος ομάδες της Formula 1 έχει αυξηθεί από 2,87 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2019 σε 5,08 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2024 αύξηση 56%. Η μέση διάρκεια αυτών των συμφωνιών έχει επίσης μειωθεί από 5,2 χρόνια σε 3,2 χρόνια, απελευθερώνοντας χώρο για την ταχύτερη μεταπώληση των διαφημιστικών χώρων.
Οι χορηγοί πληροφορικής συνεισφέρουν το 20% της συνολικής δαπάνης στη Formula 1, με εταιρείες όπως η HP, η Dropbox, η Globant και η Workday να συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες πληροφορικής συνεισέφεραν μόλις το 3% της συνολικής δαπάνης το 2019, με την αύξηση του 2024 να είναι η μεγαλύτερη ενιαία μεταβολή οποιασδήποτε κατηγορίας.
Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες διαδραματίζουν επίσης κυρίαρχο ρόλο, αυξάνοντας από το 2% των εσόδων από χορηγίες της Formula 1 το 2019 στο 17% αυτή τη σεζόν.

Αξιοσημείωτη και η είσοδος της Allwyn ως επίσημου συνεργάτη της F1,αλλά και της McLaren. Οι κύριοι συνεργάτες των “κορυφαίων ομάδων” της Formula 1 δημιουργούν περιεχόμενο ενημέρωσης ανά αγώνα αξίας κατά μέσο όρο 6 εκατομμύρια δολαρίων.
Επιπλέον το ντοκιμαντέρ “Drive to Survive” του Netflix μόλις δημοσιοποιήθηκε αυτό του 2024, παίζει σημαντικό ρόλο καθώς το 35% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σκόπευαν να παρακολουθήσουν περισσότερους αγώνες λόγω της εκπομπής. Ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες ισχυρίστηκε ότι έγινε θαυμαστής της Formula 1 αφού παρακολούθησε τη σειρά ντοκιμαντέρ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η παραγωγή της τηλεοπτικής εικόνας η οποία γίνεται εξ’ αποστάσεως. Το control room βρίσκεται στο Λονδίνο και η εικόνα από την Αυστραλία μέχρι το δέκτη σας, διαμέσου ΑΝΤ1 στην Ελλάδα, χρειάζεται μόλις 4 δευτερόλεπτα για να φτάσει. Χρόνος στον οποίο κάνει τη διαδρομή Αυστραλία, Αγγλία, Ελλάδα. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά.
Αν όλα τα παραπάνω θέλαμε να τα συνοψίσουμε σε μια εικόνα θα δανειζόμασταν τη θέση ενός κοσμοναύτη που βρίσκεται στο Διαστημικό Σταθμό. Σκεφτείτε την έκπληξη ή την απορία του όταν ξημερώματα της Κυριακής στις πέντε το πρωί θα δει τα φώτα σ’ όλη την Ευρώπη ν’ ανάβουν ξαφνικά (100 εκ. Ευρωπαίοι τηλεθεατές).
Κυρίες και κύριοι καλημέρα σας από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας θα παρακολουθήσουμε σε απευθείας μετάδοση τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Τα κόκκινα φώτα σβήνουν, η λογική σταματά, η Formula 1 ξεκινά! Καλή χρονιά να έχουμε!

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το ηλεκτρικό Mini σε δοκιμές πρόσκρουσης (video)
- Attica Group: Πρόταση στη ΓΣ για διανομή μερίσματος €0,07 ανά μετοχή
- Alpha Bank: Μαζί με Στόχο την Παιδεία, μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου»
- Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη: Οργάνωσε ένα ξεχωριστό Σαββατοκύριακο για να τιμήσει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας
