Τελείως διαφορετικά είναι τα δεδομένα για το δεύτερο αγώνα της χρονιάς που θα διεξαχθεί σε διαφορετικό περιβάλλον απ’ ότι ο πρώτος το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Άλμπερτ Παρκ. Καταρχάς το περασμένο καλοκαίρι, στρώθηκε νέος ασφαλτοτάπητας στην πίστα και στην ευθεία των πιτ στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σανγκάης. Έχει χρησιμοποιηθεί μόνο λίγες φορές προς το τέλος του 2024 και η επιφάνειά του, είναι πιο ομαλή από πριν. Καθώς αυτός είναι ο πρώτος αγώνας που πραγματοποιείται στο SIC, αναμένουμε ότι θα υπάρχει μεγάλη βελτίωση κρατήματος από μέρα σε μέρα.

Δεύτερον, όπως συνέβη και το 2024, αυτός ο αγώνας είναι ο πρώτος της χρονιάς με διαμόρφωση Sprint πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει μια μόνο περίοδος ελεύθερων δοκιμών, την Παρασκευή. Αυτό συνεπάγεται μόνο 60 λεπτά για να βρεθεί η σωστή ρύθμιση του μονοθεσίου και να αξιολογηθεί η απόδοση των διαφόρων γομών σε μια απαιτητική διαδρομή.

1

Φυσιολογικά και ο αγώνας Sprint του Σαββάτου θα αποδειχτεί ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για να αξιολογηθεί το σετάρισμα ενόψει του αγώνα της Κυριακής. Η τριάδα των επιλεγμένων γομών είναι ίδια με πέρυσι: C2 ως σκληρή, C3 ως μέση και C4 ως μαλακή. Οι δύο τελευταίες χρησιμοποιήθηκαν στη Μελβούρνη το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ η πρώτη χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στις 3 μέρες των δοκιμών εξέλιξης στο Μπαχρέιν στα τέλη Φεβρουαρίου. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι όλες οι γόμες είναι διαφορετικές από αυτές της περασμένης χρονιάς.

Η γόμα C2 ειδικότερα είναι πιο μαλακή και επομένως πιο κοντά στην C3 από ό,τι στο παρελθόν. Τρίτον ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι οι θερμοκρασίες. Η πρόβλεψη για το Σαββατοκύριακο είναι ότι θα δούμε 25 – 26 βαθμούς Κελσίου. Αν επαληθευτεί θα έχουμε ένα Σαββατοκύριακο θερμότερο από το συνηθισμένο αυτή την περίοδο. Η άνοδος στη θερμοκρασία οδοστρώματος πιθανόν να βοηθήσει ομάδες που έχουν θέμα με τη διατήρηση των ελαστικών στο παράθυρο λειτουργίας όπως για παράδειγμα η Ferrari.

Τέλος ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η υιοθέτηση μιας πιο αυστηρής οδηγίας από τη FIA, όσον αφορά στην ελαστικότητα των στοιχείων της πίσω αεροτομής. Συγκεκριμένα μειώνεται το βέλος κάμψης του πάνω στοιχείου κατά 75% με στόχο να μην μεταβάλλεται η αντίσταση του φτερού ανάλογα με το αεροδυναμικό φορτίου. Αυτό αναμένεται να επηρεάσει κάποιες ομάδες με υψηλή τελική ταχύτητα όπως η McLaren και η Mercedes. Στην πίστα της Σαγκάη η τελική ταχύτητα παίζει σημαντικό ρόλο καθώς έχει δυο πολύ μεγάλες ευθείες. Η πίστα της Σαγκάης έχει μήκος 5.451 μέτρα και η χάραξή της προσομοιάζει το κινεζικό ιδεόγραμμα “Shang”, που σημαίνει “προς τα πάνω” ή “επάνω”.

Großer Preis von China 2025 – Streckenkarte

Η πίστα περιλαμβάνει αρκετές αργές στροφές, όπως οι τρεις πρώτες, η στροφή 6 και η 14, αλλά και στροφές υψηλής ταχύτητας, όπως ο συνδυασμός από την 7 έως την 8. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, η μία που διασχίζει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και μια άλλη μεταξύ των στροφών 13 και 14, η οποία είναι πάνω από ένα χιλιόμετρο σε μήκος. Υπάρχουν δύο ζώνες DRS, η πρώτη εκ των οποίων είναι τώρα 75 μέτρα μακρύτερη από πέρυσι για να είναι πιο αποτελεσματική.

SHANGHAI, CHINA – APRIL 21: Max Verstappen of the Netherlands driving the Oracle Red Bull Racing RB20 leads the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 21, 2024 in Shanghai, China. (Photo by Lintao Zhang/Getty Images )

Είναι η 18η φορά που θα διεξαχθεί το Κινέζικο GP το οποίο οργανώθηκε πρώτη φορά το 2004. Ως το 2019 ο αγώνας διεξάγονταν ανελλιπώς μάλιστα εκείνη τη χρονιά, διεξήχθη  το 1000στο GP στην ιστορία του σπορ. Λόγω πανδημίας είχαμε διακοπή ως και το 2023. Πέρυσι έγινε ξανά ο αγώνας με νικητή το Μαξ Φερστάπεν. Συνήθως, το Κινεζικό Grand Prix είναι ένας αγώνας δύο πιτ στοπ επειδή υπάρχουν πολλά σημεία για προσπέρασμα με πιο χαρακτηριστικό το φρενάρισμα στη στροφή 14. Στη Σαγκάη το προσπέρασμα μέσα από τα πιτ, πραγματοποιώντας νωρίτερα την αλλαγή (undercut) είναι πολύ αποτελεσματικό.

Από τους 20 οδηγούς που θα αγωνιστούν φέτος στην Κίνα, μόνο τρεις έχουν κερδίσει: ο Λιούις Χάμιλτον (έξι φορές), ο Φερνάντο Αλόνσο (δύο φορές) και ο Μαξ Φερστάπεν (μία). Ο Χάμιλτον έχει επίσης έξι pole. H Mercedes αριθμεί έξι νίκες, η Ferrari τέσσερις, ενώ η Red Bull έχει κερδίσει τρεις φορές. Μάλιστα, εκεί το 2009 ο Φέτελ έδωσε την παρθενική νίκη στην Αυστριακή ομάδα. Στην πίστα της Σαγκάης πέτυχε το 2006 την τελευταία του (91η) νίκη ο άτυχος Μ.Σουμάχερ.

Στην εκπομπή «Formula 1 Show», που ξεκινά στις 08:00, μία ώρα πριν την απευθείας μετάδοση του αγώνα από το ΑΝΤ1+, οι τηλεθεατές θα παρακολουθήσουν μεταξύ άλλων ένα θέμα για την μεταγραφή του Σάινθ στη Williams, με συνεντεύξεις του Άλεξ Άλμπον και του Τζέιμς Βολβς στην κάμερα του ΑΝΤ1. Επίσης, θα προβληθεί μια αποκλειστική συνέντευξη του «θλιμμένου» μετά το εφιαλτικό ντεμπούτο του, Ισαάκ Χάντζαρ στη Μαρία Θωμά, από τα πάντοκ της Μελβούρνης, καθώς και μια αποκλειστική συνέντευξη του επικεφαλής της Aston Martin, Άντι Κάουελ, στον Πάνο Σεϊτανίδη. Την παρουσίαση της εκπομπής έχουν οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης και μαζί τους θα είναι η Μαρία Θωμά, ενώ στις μεταδόσεις του αγώνα θα βρίσκονται οι Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης, Μαρία Ανδρεάδη και Τζώρτζης Μαρκογιάννης.