Το Γκραν Πρι της Κίνας ολοκληρώθηκε με τη McLaren να πετυχαίνει το 50στο 1-2 στην ιστορία της, με τον Όσκαρ Πιάστρι να προηγείται του Λάντο Νόρις.
Ο Αυστραλός πήρε την τρίτη νίκη της καριέρας του μετά την Ουγγαρία και το Αζερμπαϊτζάν. Για την ιστορική Βρετανική ομάδα, ήταν η νίκη νούμερο 191, η τρίτη συνεχόμενη και η τέταρτη σε αυτόν τον αγώνα. Η τελευταία φορά που είχαν κερδίσει οι McLaren στην Κίνα ήταν με το Λιούις Χάμιλτον, το 2011. Οι Πιάστρι και Νόρις είχαν πετύχει ξανά το 1-2 πέρυσι στην Ουγγαρία. Πίσω τους για δεύτερο συνεχή αγώνα ανέβηκε στο βάθρο ο Τζορτζ Ράσελ, εξασφαλίζοντας το 300ό τερματισμό στο βάθρο της Mercedes (129 νίκες, 98 δεύτερες θέσεις και 73 τρίτες). Περισσότερες παρουσίες στο βάθρο έχει η Ferrari με 829, μπροστά από τη McLaren με 527 και τη Williams με 313.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε 17 οδηγούς να εκκινούν με τη μέση (C3) γόμα για το πρώτο μέρος. Οι Στρολ, Μπέαρμαν επέλεξαν τη σκληρή (C2) ενώ ο Λίαμ Λώσον επέλεξε επίσης τη σκληρή C2, αλλά ξεκίνησε από το pit lane λόγω ποινής. Ενώ όλες οι ενδείξεις πριν από τον αγώνα οδηγούσαν σε στρατηγική δύο pit stop, η εξέλιξη του αγώνα και η συμπεριφορά των ελαστικών, ειδικά στην περίπτωση της σκληρής γόμας που δεν είχε χρησιμοποιηθεί καθόλου τις προηγούμενες δύο ημέρες, οδήγησαν την πλειοψηφία των οδηγών σε μια αλλαγή, απόφαση που πάρθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στην εκκίνηση ο Πιάστρι κράτησε το προβάδισμα, ο Νόρις πέρασε το Ράσελ και ο Φερστάπεν έπεσε πίσω από τις Ferrari που κοπάνησαν μεταξύ των, με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή του Λεκλέρκ. Την ευθύνη για τη σύγκρουση φέρει ο Λεκλέρκ, ο οποίος με σπασμένη αεροτομή ήταν ταχύτερος του Χάμιλτον. Ο Μονεγάσκος ολοκλήρωσε τον αγώνα χωρίς ν’ αλλάξει πτέρυγα και με μια αλλαγή ελαστικών ενώ ο Βρετανός έκανε δυο, όπως και οι Racing Bulls, με αποτέλεσμα να χάσει θέσεις. Μπορεί ο Λεκλέρκ να βρέθηκε ελλιποβαρής γιατί στη Ferrari δεν είχαν υπολογίσει τη φθορά της σκληρής γόμας σε περίπτωση μιας αλλαγής.
Όσοι ξεκίνησαν με τη μέση γόμα μπήκαν στα πιτ για να βάλουν τη σκληρή ανάμεσα στον 10ο και τον 20στο γύρο. Πρώτος ήταν ο Γκασλί, τελευταίοι οι Άλεξ Άλμπον και Νίκο Χούλκενμπεργκ. Εν τω μεταξύ, οι τρεις οδηγοί που εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα την κράτησαν περισσότερο ή λιγότερο: Ο Λώσον μπήκε στον 18ο γύρο, ο Μπέρμαν στον 26ο και ο Στρολ έμεινε έξω μέχρι τον 36ο. Εκτός από αυτούς τους τρεις, ο Γκαμπριέλ Μπορτολέτο αναγκάστηκε να μπει στα πιτ στον πρώτο γύρο για να βάλει αμέσως τη σκληρή γόμα, πριν μπει ξανά για ένα άλλο σετ σκληρής γόμας C2 μετά από 25 γύρους.

Στο δεύτερο μέρος του αγώνα, αποκαλύφθηκε επί του πεδίου ότι η σκληρή γόμα λειτουργούσε πολύ καλά, με ελάχιστη φθορά. Τρεις οδηγοί (Χάμιλτον και οι δύο Racing Bulls) επέλεξαν παρ’ όλα αυτά ένα δεύτερο pit stop, αφήνοντας τους υπόλοιπους να φτάσουν μέχρι την καρό σημαία. Από αυτούς που ξεκίνησαν με τη σκληρή γόμα, ο Στρολ και ο Μπέρμαν έκαναν το δεύτερο μέρος με τη μέση γόμα.
Αξίζει να τονίσουμε πως η γόμα C2, έχει υποστεί τις μεγαλύτερες αλλαγές από οποιαδήποτε άλλη στη σειρά του 2025 και επομένως ήταν κάτι άγνωστο για όλες τις ομάδες. Ο Μπέαρμαν κατάφερε οδηγώντας πολύ καλά με τη μέση γόμα να πραγματοποιήσει 4 προσπεράσματα και να μπει στους βαθμούς. Πιο μπροστά ο Οκόν έκανε έναν σταθερό αγώνα και τερμάτισε 7ος μπροστά από τον Αντονέλι, τον οποίο προσπέρασε με ακραίο τρόπο πατώντας εκτός πίστας στα φρένα για τη στροφή 14.
Προς το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν είχε το ρυθμό να φτάσει και να περάσει το Λεκλέρκ, ο οποίος νωρίτερα είχε ασκήσει πίεση στο Ράσελ για την 3η θέση χωρίς αποτέλεσμα. Μετά το τέλος του αγώνα τα μονοθέσια των Γκασλί και Λεκλέρκ βρέθηκαν ελλιποβαρή ενώ αυτό του Χάμιλτον έχει υπέρμετρη φθορά στον κατώτατο σημείο αναφοράς στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και τους απέκλεισαν από τα τελικά αποτελέσματα. Τα μονοθέσια του Λεκλέρκ και του Γκασλί, ήταν κάτω από το ελάχιστο όριο των 800 κιλών που ορίζουν οι τεχνικοί κανονισμοί. Η SF-25 του Λεκλέρκ, δίχως τα 2lt καυσίμου που είχε στο ρεζερβουάρ, ζύγιζε 799kg. Τιμή που δεν δικαιολογείται από τη ζημιά στο κάθετο πλαϊνό της αεροτομής αφού τοποθετήθηκε το σπασμένο κομμάτι και το βάρος ανέβηκε κατά μόλις 0.2kg. Στην περίπτωση του Γκασλί, αφαιρέθηκε 1.1 κιλό καυσίμου και το γαλλικό μονοθέσιο βρέθηκε να ζυγίζει 799kg.
Οι δύο ομάδες δεν αμφισβήτησαν τα παραπάνω και οι αγωνοδίκες μηδένισαν και τους δυο οδηγούς. Όσο για τον Χάμιλτον, η παρατυπία αφορά τη φθορά του πατώματος του κόκκινου μονοθεσίου στο πίσω μέρος που ήταν κάτω από το όριο των 9mm, για μισό χιλιοστό. Είχε τονιστεί μετά τις κατατακτήριες δοκιμές ότι στη Ferrari ψήλωσαν το μονοθέσιο ενόψει του αγώνα ώστε να αποφύγουν την φθορά στο κατώτατο σημείο αναφοράς. Αυτή η ανύψωση μειώνει την αεροδυναμική απόδοση, πράγμα που εξηγεί εν μέρει την υστέρηση των κόκκινων σε ρυθμό σήμερα.
H τελική κατάταξη μετά το μηδενισμό των Ferrari και της Alpine είναι:
Η βαθμολογία των οδηγών διαμορφώνεται ως εξής:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών διαμορφώνεται ως εξής:
Επόμενος αγώνας το Ιαπωνικό GP στις 6/4 στη θρυλική πίστα της Σουζούκα.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- 25η Μαρτίου: Λίγο πριν την έναρξη της μεγάλης στρατιωτικής παρέλασης – Δείτε φωτογραφίες
- Πέτρος Κωστόπουλος: Η τελευταία πράξη για ένα φαραωνικό σπίτι που εδώ και καιρό δεν σημαίνει τίποτα – mononewsTV
- Δυάδα με Goal/Goal από το Μουντιάλ
- Χέγκσεθ για απόρρητη συνομιλία: Αρνείται τα μηνύματα και εξαπολύει άγρια επίθεση στον «ανειλικρινή και αναξιόπιστο» δημοσιογράφο
