Το σημερινό Ιαπωνικό Grand Prix θα ξεχαστεί γρήγορα καθώς ως αγώνας δεν είχε δράμα, απρόβλεπτα και ανατροπές.
Σε σχέση με την πρώτη δεκάδα της εκκίνησης η μόνη αλλαγή στην τελική κατάταξη ήρθε με το προσπέρασμα του Χάμιλτον στο Χάντζαρ στον 6ο γύρο. Έτσι ο Βρετανός ανέβηκε 7ος και ο Γάλλος έπεσε 8ος.
Κατά τα άλλα οι υπόλοιποι 8 τερμάτισαν στη θέση από την οποία εκκίνησαν: Φερστάπεν, Νόρις, Πιάστρι Λεκλέρ, Ράσελ, Αντονέλι, Χάμιλτον, Χάντζαρ, Άλμπον, Μπέαρμαν.
Ο Φερστάπεν κράτησε το προβάδισμα στην εκκίνηση την ώρα που πίσω του, οι δυο McLaren έπαιξαν άμυνα, με τον Πιάστρι να ευθυγραμμίζεται πίσω από το Νόρις στην πρώτη στροφή. Οι τρεις σχημάτισαν ένα τρενάκι με διαφορές μικρές κοντά στο δευτερόλεπτο και διακύμανση μικρή, επίσης στο δευτερόλεπτο.
Σε δυο φάσεις του αγώνα ο Πιάστρι μπήκε στη ζώνη DRS του Νόρις, μάλιστα λίγο πριν το τέλος ζήτησε από την ομάδα ν’ αλλάξουν θέσεις ώστε να πιέσει το Φερστάπεν καθώς θεωρούσε πως έχει ταχύτερο ρυθμό, αλλά δεν εισακούστηκε.
Ο Πιάστρι ήταν ο πρώτος από τους τρεις που μπήκε στα πιτ στον 20στο γύρο. Οι Φερστάπεν και Νόρις μπήκαν στον επόμενο γύρο και βγήκαν ταυτόχρονα, με το Βρετανό να εκβιάζει καταστάσεις, πατώντας εκτός πίστας στην έξοδο των πιτ:
«Δε μου άφησε χώρο» είπε δυο φορές στην ομάδα, αλλά οι αγωνοδίκες δε βρήκαν κάτι μεμπτό.
Πιο πίσω ο Ράσελ στην αρχή του αγώνα πίεσε χωρίς επιτυχία το Λεκλέρκ. Μετά την αλλαγή ελαστικών στον 19ο γύρο (ο Βρετανός ήταν ο πρώτος από τη 10αδα που μπήκε στα πιτ) ο Βρετανός δεν μπόρεσε να μείνει κοντά στη Ferrari.
Tόσο ο ίδιος όσο και ο Αντονέλι έκαναν ένα μοναχικό αγώνα με τον Ιταλό να δείχνει την ταχύτητά του στο φινάλε, σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο.
Έτσι έγινε ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της F1, που έχει βρεθεί επικεφαλής αγώνα και έχει σημειώσει ταχύτερο γύρο. Όλοι οι οδηγοί στη δεκάδα εκκίνησαν με τη μέση γόμα, εκτός από το Χάμιλτον που έβαλε τη σκληρή γόμα.
Ο Βρετανός αναγκάστηκε ν’ αλλάξει λάστιχα στον 30στο γύρο, ενώ ο Αντονέλι έκανε 31 γύρους με τη μέση γόμα προτού αλλάξει λάστιχα.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Φερστάπεν πανηγύρισε έξαλλα με τους μηχανικούς του καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός που έχει πάρει 4 συνεχείς νίκες στη Σουζούκα: «Ήταν δύσκολο, απλώς πίεζα πολύ, ειδικά στο τελευταίο σετ ελαστικών. Οι δύο McLaren με πίεζαν πολύ και ήταν πολύ διασκεδαστικό εκεί έξω. Δεν ήταν εύκολο φυσικά να διαχειριστώ τα ελαστικά, αλλά είμαι απίστευτα χαρούμενος.
Ξεκίνησε αρκετά δύσκολα αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά δεν τα παρατήσαμε, συνεχίσαμε να βελτιώνουμε το μονοθέσιο και σήμερα ήταν στην καλύτερή του μορφή. Φυσικά, το να ξεκινήσω από την pole position έκανε πραγματικά εφικτή τη νίκη σε αυτόν τον αγώνα.
Είναι πολύ σημαντικό να προσπαθείς πάντα να μεγιστοποιείς την απόδοσή σου και νομίζω ότι το κάναμε πολύ καλά αυτό το Σαββατοκύριακο. Είναι μια υπέροχη ιστορία για τον τελευταίο μας αποχαιρετιστήριο αγώνα με τη Honda εδώ στην Ιαπωνία. Είμαι απίστευτα περήφανος για όσα έχουμε πετύχει όλα αυτά τα χρόνια μαζί και νομίζω ότι αυτό είναι ένα τέλειο αντίο. Τέσσερις νίκες στη σειρά εδώ φυσικά είναι υπέροχο, αλλά πολύ διαφορετική εκδοχή σε σύγκριση με τα τελευταία χρόνια εδώ.
Σήμερα ήταν το κλειδί να εκκινήσω πρώτος – προσπαθούσαν να μπουν στη ζώνη DRS μου, αλλά είναι πολύ δύσκολο να ακολουθήσεις εδώ. Νομίζω ότι και η θερμοκρασία της πίστας σήμερα μας βοήθησε, λιγότερη υπερθέρμανση στα ελαστικά όταν η πίστα είναι πιο δροσερή και, ναι, απλώς απίστευτα χαρούμενος με αυτό το αποτέλεσμα».
Από την πλευρά του ο Νόρις με τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης έφτασε τους 62 και διατήρησε το προβάδισμα στη βαθμολογία έστω και με την ελάχιστη διαφορά του ενός βαθμού:
«Υποθέτω ότι απλώς έχασα χθες. Ο Μαξ έκανε έναν καλό αγώνα σήμερα, χωρίς λάθη. Ο ρυθμός ήταν πολύ παρόμοιος σήμερα για να κάνω κάτι περισσότερο. Μεγάλος αγώνας, πολύ πίεση, ένας αγώνας τέρμα γκάζι από την αρχή μέχρι το τέλος, οπότε ήταν δύσκολο. Απλώς δεν ήταν αρκετό σήμερα, δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερο που θα μας επέτρεπε να προσπεράσουμε τον Μαξ. Ήταν γρήγοροι και δεν έκαναν λάθη, όπως είπα, οπότε το άξιζε.
Βγαίνοντας από τα πιτ ήταν ακόμα μπροστά κάπως στριμωχτήκαμε στην έξοδο και ο Μαξ είναι ο τελευταίος που περιμένω να μου αφήσει χώρο, υπό την αγωνιστική έννοια, οπότε τίποτα περισσότερο από αυτό. Προφανώς δεν πήραμε τις θέσεις που θέλαμε, παλεύουμε για τη νίκη κάθε Σαββατοκύριακο, αλλά το άξιζαν. Τόσο η Red Bull όσο και ο Μαξ το άξιζαν αυτό το Σαββατοκύριακο. Είναι γρήγοροι, μας έχουν πλησιάσει. Προφανώς έχουν κάνει κάποιες βελτιώσεις και, ως ομάδα, δεν είχαμε αρκετά αυτό το Σαββατοκύριακο, οπότε θα πρέπει να δουλέψουμε πιο σκληρά για τον επόμενο».
Η τελική κατάταξη ήταν:
Η βαθμολογία των οδηγών μετά από 3 αγώνες και ένα sprint, είναι:
Η βαθμολογία των κατασκευαστών είναι:
Επόμενος αγώνας την επόμενη Κυριακή των Βαΐων από την πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν.
Διαβάστε επίσης:
