Σε δηλώσεις του μετά το τέλος των σημερινών αγωνιστικών δραστηριοτήτων ο επικεφαλής της Alpine, Όλιβερ Όουκς, ξεκαθάρισε πως η σύγκρουση οφειλόταν σε μια «λανθασμένη εκτίμηση για μη κλείσιμο του DRS στην πρώτη στροφή».

Το Drag Reduction System ενεργοποιείται από τον οδηγό σε προκαθορισμένα σημεία και απενεργοποιείται αυτόματα όταν αυτός αφήσει το γκάζι και πατήσει το φρένο. Το κινητό στοιχείο της πίσω αεροτομής όταν ανοίγει μειώνει τις αντιστάσεις του αέρα και βοηθά στην αύξηση της τελικής ταχύτητας. Το έχουν στη διάθεσή τους κατά τη διάρκεια του αγώνα όσοι οδηγοί κινούνται σε χρονική απόσταση μικρότερη του δευτερολέπτου πίσω από άλλον οδηγό. Στις ελεύθερες δοκιμές και στις κατατακτήριες δοκιμές το χρησιμοποιούν όλοι στα προκαθορισμένα σημεία.

1

Η χάραξη της πίστας στη Σουζούκα έχει μια ιδιαιτερότητα, στην πρώτη στροφή (1) φτάνεις με ανοιχτό το DRS αλλά δεν πατάς φρένο. Ο οδηγός κινείται με 270km/h προτού στρίψει δεξιά. Με ανοιχτό το κινητό στοιχείο της αεροτομής το μονοθέσιο δεν έχει την απαιτούμενη αεροδυναμική πίεση στο πίσω μέρος για να στρίψει με τόσα χιλιόμετρα, εξού και ξεκόλλησε τόσο απότομα. Το DRS πρέπει να απενεργοποιείται χειροκίνητα από τους οδηγούς όταν πλησιάζουν την πρώτη στροφή στη Σουζούκα, καθώς δεν κλείνει αυτόματα επειδή δε φρενάρουν. Δεδομένα τηλεμετρίας υποδεικνύουν ότι ο Ντούχαν ίσως πάτησε ελαφρά τα φρένα, κάτι που ήταν αρκετό για να καταγραφεί στο σύστημα αλλά όχι ικανό για να ενεργοποιήσει το κλείσιμο του DRS.

Αυτό ίσως του έδωσε μια ψευδή αίσθηση σιγουριάς ότι είχε κλείσει το DRS. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στο μονοθέσιο Alpine A525 του Ντούχαν. Η περίοδος διακόπηκε με κόκκινη σημαία. Ο Ντούχαν μεταφέρθηκε για προληπτικούς ελέγχους στο ιατρικό κέντρο της πίστας, αλλά πήρε ΟΚ για να συνεχίσει να αγωνίζεται από τους γιατρούς. Οι μηχανικοί της Alpine εργάζονται για να επισκευάσουν το μονοθέσιο εγκαίρως για τις αυριανές ελεύθερες δοκιμές (FP3) και τις κατατακτήριες δοκιμές. Μιλώντας σχετικά μετά το ατύχημα ο Τζακ Ντούχαν είπε: «Πρώτα απ’ όλα, είμαι καλά. Ήταν σοβαρό, κάτι που με αιφνιδίασε, και θα μάθω από αυτό».

Διαβάστε επίσης

ΔΕΗ Tour of Hellas 2025: Διακοπή του 3ου ετάπ λόγω βροχής

F1 Ιαπωνία: Ταχύτερες οι McLaren στα ελεύθερα!

ΔΕΗ Tour of Hellas 2025: Βροχή και Λούκας Πλαπ (video)